MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019

15 mrt 2019 22:34
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 298
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #16
Geen paniek mensen! Alles sparen voor volgende week zondag!

(Dit is cynisch uiteraard, want oh oh wat was dit slecht...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 22:39 15 mrt 2019 22:40 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1149
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #17
Niks tegen de jongen persoonlijk, maar waarom een Golpek bij ons nog betaald voetbal speelt is mij onbegrijpelijk. Technische staf, wakker worden!

Laat ik het over de rest van de wedstrijd maar niet hebben...

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 22:49
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 885
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #18
Mensen mensen...laten we alles in godsnaam een beetje relativeren!

Vergeleken met de wedstrijd was het weer nog best redelijk vanavond.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVVke, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 23:15
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #19
Wat heeft Jerome Déom misdaan? Deze jongen heeft meer creativiteit in één teen dan Ippel en Mares samen in hun hele lichaam. Dat niet hij, maar Golpek invalt, is een belediging voor deze jongen. Toen Déom speelde ging het beter dan nu. Waarom Ron, waarom?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Frank Salemans, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2019 00:31
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #20
Koekoek Elsen! Wanneer begin je nou eens met meer creativiteit, durf en technisch vermogen op het middenveld? Ippel, Kostons en Mares. Dat werkt gewoon niet. Begin eens met Deom i.p.v. Mares/Kostons.
Na vorige week verwacht je dat het niet slapper kan. Enter vandaag. Ballen achter de man, simpele kaatsballen die van de voet springen, Schroijen die bang lijkt voor het duel...
Een gebrek aan concentratie, geluk, duelkracht en de absolute wil om te winnen gecombineerd met verkeerde keuzes. RKC wint gewoon verdiend.
Super zonde. Bij een goed resultaat had je - naast goede zaken op de ranglijst - ook wat reclame kunnen maken voor zondag. Had je misschien wat extra mensen naar De Geusselt kunnen trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2019 00:43 16 mrt 2019 00:46 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 423
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #21
Koud, nat en kut. Dat was het vanavond. Dramatische wedstrijd, voor de tweede week op rij. Ook voor de tweede week op rij: de tourniquets bij de ingang van de Boschpoort die niet werkten (ik heb de thuiswedstrijd tegen Jong Utrecht gemist, weet niet of het toen ook al was). Zijn die kapot? 

Deze nederlaag mag wat mij betreft voor een belangrijk deel op het conto van de technische staf komen. Vorige week hebben we allemaal kunnen zien dat een middenveld met Kostons, Mares en Ippel niet werkt, omdat er dan veel te weinig voetballend vermogen op het veld staat waardoor de voorhoede niet goed bereikt kan worden. Toch stonden ze er vandaag weer en het resultaat was precies hetzelfde als vorige week. Geen enkele fatsoenlijke aanval kon worden opgezet, met als gevolg dat constant de lange bal werd gespeeld. Totaal kansloos, zeker met deze wind. De vraag die hierboven gesteld werd hebben wij ons ook op de tribune afgevraagd. Waarom, waarom staat Deom er niet op (en wordt pas als derde wissel gebracht?)? Daarbij aansluitend vraag ik me überhaupt af waarom we met twee verdedigende middenvelders moeten spelen. Goed, dat valt nog wel uit te leggen, want die doen in elk geval verdedigend meestal hun werk naar behoren (aanvallend is het een ander verhaal). Maar als je dan met twee brekers speelt is het van levensbelang dat er een aanvallende middenvelder staat die een verbinding kan vormen tussen aanval en verdediging. Kostons is een talent, ik heb echt wel vertrouwen in hem, maar hij kan die rol momenteel duidelijk nog niet invullen. Het was tekenend dat MVV pas na de wissel van Kostons enigszins aan voetballen toe kwam. 

En die wissel kwam te laat, want die had al in de rust moeten plaatsvinden. Toen stonden we al 1-0 achter, al had het makkelijk gelijk kunnen staan, we hebben 3 behoorlijk goeie kansen gehad in de eerste helft. Tegelijkertijd oogde RKC veel dreigender. Vond ons de hele wedstrijd onherkenbaar mak en tam. Net als tegen Almere overigens. Vraag me af hoe dat komt? Maar goed, de wissel die wel tijdens rust plaats had vond ik vreemd. Niet omdat Gunst eruit ging, dat was terecht want die speelde wederom een zeer matige wedstrijd. Waarom echter niet Moustafa gebracht? Golpek heeft al weken nauwelijks gespeeld (en dat was de eerste 10 minuten dat hij op het veld stond goed te zien, daarna kwam hij er wat beter in), maar ook moest Schroyen nu een linie terug, naar linksback, waar hij weliswaar kan spelen maar dat meestal vrij matig doet en ook bepaald niet met plezier, zo lijkt het.

Maar goed, na rust toch dan snel de 1-1, een mazzeltje maar keurig afgemaakt. Ik denk dat we allemaal hoopten dat MVV nu eindelijk zou gaan voetballen, maar niks was minder waar. Na de gelijkmaker zijn we geloof ik 10 minuten niet op de helft van RKC geweest en de 1-2 voelde dan ook als onvermijdelijk. Pas nadat Houben erin kwam begon MVV iets te laten zien en kwam er zowaar wat druk en kansjes. Had het gevoel dat de 2-2 in de lucht hing, maar helaas draaiden we onszelf de nek om door die strafschop, die je zo ongeveer zag aankomen vanaf dat die jongen de bal op de middenlijn had. Nee, ook onze verdediging, normaal behoorlijk solide, liet het afweten vandaag. Alle vier de goals kwamen voort uit zeer onnodige fouten achterin.

Tja. Van RKC kun je verliezen, die hebben geen slecht team. Dat hebben wij overigens ook niet, al was daar vandaag niks van te zien. Het seizoen is verder nog compleet open, want in deze competitie kan alles nog, alleen is het gewoon zuur dat we in twee thuiswedstrijden tegen directe concurrenten maar een schamel puntje pakken. Snel vergeten vandaag. Maar hoe dan ook, volgende week in de circustent zal echt uit een ander vaatje getapt moeten worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Napoleon, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2019 10:13
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #22
Mvv glijdt steeds verder weg...vorig seizoen was al heel slecht voetbal van Mvv maar dit seizoen zijn ook de meeste wedstrijden van een bedroevend niveau.
Als je toch de hele week met een bal traint dan vraag ik me toch af wat zo moeilijk is om een bal over twee meter te spelen. Deze kwaliteitsarme selectie van Mvv knokte in het begin nog voor iedere meter maar nu is het maar een matte vertoning. De supporters blijven steeds meer weg, jammer genoeg is de sfeer in het stadion tot een dieptepunt gedaald. Jammer jammer ...wij supporters verdienen toch beter. Wat mij betreft mag een investeerder meteen instromen, dit niveau is niet om aan te zien..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2019 10:22
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 305
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #23
Ik snap daarom ook niet waarom een enkeling hier op het forum in een hosanna stemming was na de 5 overwinningen op rij ?
Ik las zelfs termen over: 'de periode winnen'.
En moet je nu eens lezen ?? Niks anders dan negatief commentaar (terecht overigens).
We moeten niet vergeten dat we maar MVV zijn, en in principe zouden we gewend moeten zijn met tegenslagen.
Maar niets blijkt minder waar.
Als we de volgende week winnen, is alles weer snel vergeten.
En zo niet, ach jeh ........ , er zijn ergere dingen in het leven.
Met zulk supportersbeleid is het toch over enkele jaren einde oefening, ik kan me er zelfs niet meer druk om maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2019 10:43
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1851
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #24
Hoe jaag je de mensen weg.... ?!

Ik vond dat je de spelers gister niet veel kon verwijten , alleen als je trainer wederom zo'n opstelling maakt dan vraag je om dit soort resultaten
Voor mij werkelijk totaal onbegrijpelijk en om eerlijk te zijn ben ik er ook wel klaar mee . De wedstrijd gister heeft me € 40,- voor de oppas gekost € 13,- voor mijn seizoenskaart en circa € 375,- voor mijn sponsorbijdrage . Totaal een kleine € 430,- ! ( En dat kost MVV mij iedere thuiswedstrijd !) Dat weet ik en daar heb ik ook voor gekozen. Alleen begint het me gewoon te irriteren. Een opstelling zonder enige kans op aantrekkelijk voetbal wordt ons bijna al het hele seizoen voorgeschoteld . . Met de versterkingen in de winterstop hebben we een reeks kunnen neerzetten ( mede door mindere tegenstanders) maar ook met wat gedurfder voetbal. Het hele jaar is het spel al matig thuis ( ook amper overwinningen thuis) maar wordt er ook bijna alles aan gedaan om er ook niks van te maken.

Velen schreven het hier al , waarom geen Deom ?! Helemaal terecht ... Koen Kostons kan helemaal niet op 10 spelen is er uit nood terecht gekomen maar voegt daar niks toe . Kan me niet anders dan de indruk ontrekken dat om persoonlijk/mvv redenen Kostons wel speelt en Deom ( huurling niet). Nu met 3 man in de aanval met Joeri hangend is er geen enkele aanvoer na de aanval dan wat lange ballen . Ippel, Martina, Kostons kunnen dat allemaal niet .
Daarbij snap ik ook niet waarom Mares niet als CV speelt die heeft dat samen met Lavale best goed gedaan en doet het beter dan Martina, maar ook daar verdenk ik Elsen om persoonlijke zaken . Mares 1 jaar aflopend contract en Martina eigen jeugd etc.

Ik heb al vaker gezegd met Elsen gaan we nooit prijzen pakken en geloof me die gaan we ook nooit pakken ... Ben er klaar mee , niet dat we verliezen dat ben ik wel gewend maar dat ik de zoveelste match heb gezien waar geen bal aan is en er zijn betere mogelijkheden en dat voor € 430,- per wedstrijd... ga wat anders met mijn geld doen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2019 13:17
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #25
Het heeft natuurlijk geen zin om ons ongenoegen uit te spuien en zeker niet naar Ron Elsen hij doet het prima bij MVV met zeer beperkte middelen en ja hij zal af en toe ook wel eens de plank fiinaal mis slaan '

MVV heeft dit seizoen een heel matig elftal dat door hard werken een goede periode kan zetten en dat doen ze ,meer zit er niet in ook al haal je er een goede speler als Jordy Qroux bij.Mist MVV een of twee basis spelers zoals Nys en/ of Holtby heeft dat grote gevolgen in het spel .

Of Deom speelt of Kostons /Houben/Shermaine/Golpek het maakt weinig of geen verschil uit . Buiten Schroyen/Qrouix/Hulst/Ippel/Koopmans/Lavalee is het zeer matig

Jammer dat Brain Smees bij ToP Oss speelt die had toch echt bij MVV moeten spelen ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2019 13:31
#Willy
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #26
Ron Elsen houd niet van voetbal. Een andere conclusie kan ik niet trekken gebaseerd op de afgelopen seizoenen. Gisteren viel ik bijna in slaap want er gebeurt niks in balbezit. De spelers hebben de techniek niet om een bal aan te nemen en onder controle te houden. Alles springt van de voet af. Handelingssnelheid ligt op het niveau amateurs. De speelrichting van de bal in balbezit is richting het eigen doel. Geen durf in de tactiek. Het is de nul houden en hopen op een counter. Het middenveld loopt er voor spek en bonen bij. Er was ook weer een hoop gemopper en gelatenheid. Hoe Maatsen gisteren door de linies heen liep zegt alles over de stand van zaken. Er staan 11 individuen ol het veld. Er was veel gemopper en gelatenheid.

Volgend jaar een nieuwe hoofdcoach graag. En alle spelers een DVD van de Wiel Coerver methode om de techniek en balcontrole op het nivo van Betaald Voetbal te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2019 14:25
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #27
Vond het nog wel meevallen hoe slecht het was.

RKC speelde erg degelijk en het veld werd dramatisch. Vervolgens doet een pingel je de das om.

Weet iemand wanneer Holtby weer eens aan kan haken?

Uiteindelijk ga je naar de Geusselt om plezier en een leuke pot voetbal, maar we moeten zowat 2 jaar terug om mooi combinatievoetbal te zien, en dat jaagt de tent wel steeds wat leger... als zelfs sponsoren dit zo gaan ervaren, heb je een vet probleem.

Volgend jaar tot nu toe 4 contractspelers, Nys, Holtby, Gunst, vd Hurk...schone lei?

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2019 00:27
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #28

bokkesprongen schreef : Jammer dat Brain Smees bij ToP Oss speelt die had toch echt bij MVV moeten spelen ........



Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2019 11:08
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #29
Deze uitslag is typisch MVV toch? Ik weet niet anders dan dat MVV ieder seizoen wel een paar keer tegen een zeperd aanloopt tegen een dergelijke ploeg.
Ik vreesde voor het tweeluik Almere/RKC al een beetje voor een dergelijk scenario, jammer dat we tegen Almere zo onnodig twee punten weggaven, anders was er niet zoveel aan de hand. Nu komt alles weer dichterbij elkaar. Het heeft er alle schijn van dat NEC eindelijk wat zijn niveau haalt en straks met het laatste tweede ronde ticket gaat lopen. Zondag weer een heel andere wedstrijd voor ons, staat door de derby natuurlijk sowieso al helemaal los van alle andere wedstrijden. Lijkt me een mooi moment om weer aan te knopen met een overwinning ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 09:57
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
MVV - RKC Wolluk 15 maart 2019 #30
Ik wil toch nog even Belgske van vorige week quoten.

Belgske schreef : Het moge ondertussen duidelijk zijn dat dit MVV een goede middenmoter is in deze competitie. Tegen teams die rond ons staan in de stand hebben we het vaak erg moeilijk om het verschil te maken en winnen we weinig. Gelukkig halen we wel veel punten tegen laagvliegers en tegen clubs die boven ons staan op verplaatsing omdat we daar op de tegenaanval kunnen spelen. We lijken dus wel een team te hebben dat als het op zijn top is, kan stunten in de PO`s. Bij voorkeur na de eerste ronde te hebben overgeslagen want anders zul je toch eerst een team als Almere moeten uitschakelen.



Dit is al het hele seizoen de realiteit. We winnen van Telstar (2x), Dordrecht, Helmond en Jong Utrecht, allemaal ploegen die al vrijwel kansloos zijn voor play-offs (als ze de laatste periode niet winnen althans). We winnen ook uit bij NEC, Jong Ajax, Oss, Den Bosch, Eindhoven en Twente, allemaal ploegen in goeden doen, danwel ploegen die thuis vol op de aanval spelen. We winnen ook thuis van Roda, een wedstrijd op zich die losstaat van stand of wat dan ook.

Dat zijn letterlijk al onze overwinningen. We hebben het hele seizoen thuis nog niet gewonnen van een ploeg die momenteel hoger staat dan de zestiende plaats - Roda uitgezonderd. Uit verslaan we wel met de regelmaat van de klok relatief hooggeplaatste teams/goed voetballende teams.

De uitslag tegen RKC pakt nodeloos hoog uit, het spel was ook niet goed, maar dit is gewoon wat het is. Wij hebben veel moeite om thuis van dit soort teams te winnen. Uit lekker op de counter leunen ligt ons een stuk beter. En gek genoeg kan ons dat in de play-offs heel ver brengen - als we de eerste ronde maar door komen, of over mogen slaan. Want de eerste ronde tegen Almere of RKC, dan zie ik de bui al hangen...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.318 seconden