MVV - Almere

08 mrt 2019 23:06
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV - Almere #16
Hoe zit het eigenlijk met de periodetitel en ticket voor playoffs. Als Twente kampioen word, wat ik wel denk, word dan het ticket voor playoffs dan niet automatisch aan de nummer 2 gegeven van die periode? Dat zouden wij dan zijn, of ben ik weer te positief ingesteld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2019 08:02
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV - Almere #17

Charmeur schreef : Hoe zit het eigenlijk met de periodetitel en ticket voor playoffs. Als Twente kampioen word, wat ik wel denk, word dan het ticket voor playoffs dan niet automatisch aan de nummer 2 gegeven van die periode? Dat zouden wij dan zijn, of ben ik weer te positief ingesteld?


Nee, dat is niet zo. Dat ticket gaat dan naar de hoogstgeplaatste club in de ranglijst zonder play-off ticket, uiteraard Jong PSV/Ajax/etc uitgesloten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2019 08:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV - Almere #18
Over de hele wedstrijd gezien is 1-1 een terechte uitslag. Maar tegelijkertijd had MVV de wedstrijd al beslist moeten hebben en was Almere nauwelijks gevaarlijk richting het einde, dus eeuwig zonde. Met een overwinning had je erg goede zaken gedaan; afstand genomen van her rechterrijtje, Roda voorbij, stond je op plek die overslaan eerste ronde play-offs zou inhouden, piepklein kansje op periodetitel et cetera. Vorig jaar wonnen we van Almere, dus ten opzichte van dat schema leveren we ook twee punten in (nog altijd 12 punten voorsprong, we moeten fenomenaal instorten willen we vorig jaar niet overtreffen). Vorig jaar 0-0 thuis tegen RKC, dus volgende week meteen de kans die twee puntjes weer in te lopen. RKC verloor thuis relatief kansloos van Cambuur en pakte maar 1 punt in de laatste vier wedstrijden. Staan vier punten onder ons. Aangezien Volendam naar Twente moet, Almere – Sparta, Oss - Jong Ajax, NEC – Den Bosch en Cambuur – Jong PSV gespeeld worden, is het hetzelfde liedje als al weken: MVV kan volgende week extreem goede zaken doen. Dat zou de late tegentreffer van gisteren iets verzachten.

Over de wedstrijd: MVV begint goed, maar na het mooie schot van Croux zakt het totaal in elkaar, komt geen pass meer aan en is Almere pakweg 25 minuten lang heer en meester. Op dat moment verdient Almere gewoon de voorsprong. Almere zakt vervolgens zelf onverklaarbaar in, ook die beginnen met foute passes te strooien, en MVV komt daardoor weer in de wedstrijd en had zelfs voor kunnen staan met rust. Maar al met al mocht MVV van geluk spreken dat het 0-0 bleef in die fase. In de tweede helft komt MVV langzaam wat beter in het spel, een goede 1-0 van Kostons (die verder echt geen knikker raakte en bijna iedere bal inleverde) en een levensgrote kans op de 2-0 maar helaas tegen een Almere-verdediger aangeschoten. Je weet dat het bij MVV nooit zo maar binnen is en dat bewezen we door de 1-1 toe te staan zonder dat Almere echt aan het pompen was. Over de hele wedstrijd gezien terecht, want wat ik in voorgaand verhaal niet beschrijf zijn de grote kansen die Almere in de eerste helft en begin tweede helft om zeep hielp, waar Koopmans ons in zijn eentje op de been hield. Maar godverdomme zo onnodig. Ik heb over het algemeen niet te klagen over de mentaliteit van deze selectie, maar had hier wel het gevoel dat een karaktervoller team die overwinning binnen had gesleept. Ook totaal geen vuur na de 1-1 om nog een poging op de winnende te creëren.

Kostons speelde dit seizoen ongeveer de helft van de mogelijke minuten, speelt vrijwel alles als centrale middenvelder, en kwam al tot vijf doelpunten en twee assists. Prima statistieken gezien zijn speeltijd en positie. Over het algemeen ben ik tevreden over zijn ontwikkeling. Maar Koen, jongen, wat was het gisteren slecht… Stiekem toch lekker carnaval gevierd? Ik hoop het maar, want dat betekent dat het volgende week weer beter zal zijn.

Weet niet of ik de enige ben die het opvalt, maar Schroijen en Croux lijken niet bepaald een klik te hebben, waren bijvoorbeeld bij een corner openlijk aan het ruziën. Schroijen liep hele periodes verloren rond, verdedigde nauwelijks mee en was daardoor mede verantwoordelijk voor de 1-1 want die aanval ontstaat omdat hij in eerste instantie lucht staat te dekken. Begrijp me niet verkeerd, de voorzet komt uiteindelijk van de andere kant, de rest van het team heeft minimaal even veel schuld, wil echt niet dat hele doelpunt zijn fout noemen. Maar was exemplarisch. Almere krijgt rond 72e minuut ook een grote kans omdat Joeri wegloopt van zijn man, die daardoor opeens vrij staat op de rand van de zestien meter. Prachtige redding Koopmans vervolgens. Joeri is voor ons een geweldige speler en als Van den Hurk iets minder nonchalant is dan heeft Joeri er gewoon weer een assist bij, maar dat divagedrag moet er snel uit. Dit MVV heeft elf spelers nodig die keihard werken en hun taak uitvoeren. Dat nukkig gedoe omdat hij van rechts naar links is verhuisd en niet meer het absolute goudhaantje is, daar heb ik echt nul begrip voor.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, itsman, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen, Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2019 09:10
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
MVV - Almere #19
Inderdaad Jacques, Joeri had niet zijn beste wedstrijd. Normaal gesproken zou ik hem hebben gewisseld. Maar ik snap ook wel dat Elsen hem laat staan, want hij gaf wel de pass op de bijna 2-0. Overigens, vond ik Croux ook zeer matig spelen. Hij staat op 3 meter afstand te dekken bij de voorzet die tot de goal leidt.

Het resultaat voelde als een nederlaag, uiteraard door de late tegentreffer. Qua spelbeeld wel terecht. Al met al is de schade nog beperkt gebleven en hebben we volgende week weer een kans om goede zaken te doen. En ik hoop dat er dan meer spektakel is te beleven, zowel op het veld als op de tribunes. Qua sfeer was het alsof we tegen een Jong team speelden. Zijn er problemen tussen Ultra's en bestuur?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2019 09:22
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Almere #20
Het moge ondertussen duidelijk zijn dat dit MVV een goede middenmoter is in deze competitie. Tegen teams die rond ons staan in de stand hebben we het vaak erg moeilijk om het verschil te maken en winnen we weinig. Gelukkig halen we wel veel punten tegen laagvliegers en tegen clubs die boven ons staan op verplaatsing omdat we daar op de tegenaanval kunnen spelen. We lijken dus wel een team te hebben dat als het op zijn top is, kan stunten in de PO`s. Bij voorkeur na de eerste ronde te hebben overgeslagen want anders zul je toch eerst een team als Almere moeten uitschakelen. Eerst die PO`s maar eens halen. De komende drie wedstrijden net als gisteren tegen drie rechtstreekse concurrenten met RKC, Roda en Volendam.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2019 09:35
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV - Almere #21

Lassie80 schreef : Overigens, vond ik Croux ook zeer matig spelen. Hij staat op 3 meter afstand te dekken bij de voorzet die tot de goal leidt.


Klopt helemaal hoor, nadat Croux in de tweede minuut bijna de bal in de kruising lepelt heeft hij nog maar weinig goede acties laten zien en bij de 1-1 stond hij wel erg ver van zijn man die vogelvrij een voorzet kan geven. Wat Belgske beschrijft klopt natuurlijk, onze speelstijl is geschikter als we in een uitwedstrijd niet het spel hoeven te maken. Dat was al zo en is met een snelle Croux alleen maar extremer geworden. Hopen dat we tegen RKC snel op 1-0 komen en lekker op de counter kunnen gaan spelen. En dat we bij Roda uit het spel niet hoeven te maken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2019 09:55
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Almere #22
Croux kreeg ook weinig bruikbare ballen. Het tempo bij MVV lag veel te laag, dus als hij de bal kreeg dan was er vaak al dubbele dekking van Almere.
Tja Joeri heeft er een betere collega bij gekregen, dan is het niet profwaardig om te gaan zeuren omdat je wat minder corners mag nemen. Het hele team profiteert ervan als MVV betere resultaten behaald.
1-1 was verder terecht. Duidelijk dat hier nog een vastelaovend bij sommige in de gelederen zat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2019 10:55 09 mrt 2019 10:56 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Almere #23
Ik vind Schroyen de laatste tijd trouwens ook weer gevaarlijk spelen. Croux en hij zijn juist goede aanvullingen op elkaar, geen concurrentie . De een maakt ruimte voor de ander. Gouden vleugels. Wat maakt het uit wie de corners neemt. En ja Croux heeft nou eenmaal een iets scherpere voorzet..Joeri heeft weer meer variatie in zn spel.. Same noar de ieredivisie!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2019 11:12
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Almere #24
Wegens ziekte heb ik de wedstrijd live helaas moeten missen. Maar toen broer Ben mij de opstelling appte, kreeg ik al een beetje onheilspellende gedachten: waar zit de creativiteit op het middenveld?

Ik begrijp het van de ene kant als de trainer kiest voor een meer behoudend concept en zijn spelers vastigheid en vertrouwen biedt. Maar van de andere kant kan je ook zeggen dat het probleem op het middenveld blijft liggen. De schakeling naar de voorhoede is het hele seizoen al een probleem, incl. de vijf op rij gewonnen wedstrijden. Met creatieve spelers als Holtby, Deom, Croux en Schroijen moet er meer uit te halen zijn. Oké, Holtby is helaas geblesseerd. Maar dat je dan niet met Deom in de basis start, dat vind ik discutabel. Van wie moeten de steekballen op de voorhoede komen? Van Mares? Een gedegen achterhoedespeler, maar geen sterke splijtende pass. Van Ippel: noeste controleur, maar weinig overzicht en dit seizoen nog altijd verwijderd van zijn oude vorm? Van Kostons: prima aanvallende impulsen, maar qua spelverdeling te veel balverlies.

Waarom niet eens geprobeerd met Ippel-Kostons-Deom als middenveld? Is dat te offensief? We hebben toch best een sterke defensie en met Ippel als stofzuiger (en laat hem voorlopig vooral sober voetballen) dan moet dat zeker in thuiswedstrijden punten gaan opleveren.

Overigens lijkt een gelijkspel volgens de verschillende verslaggevers voor Almere dik verdiend. Jammer dat die gelijkmaker zo laat valt, maar dan kan ik er toch meer mee leven. Al stond de verdediging daarbij wel met drie spelers lucht te dekken. Met dank aan Koopmans voor dit gelijke spel, die daarmee zijn fouten van vorige week goed heeft gemaakt. Prima keeper.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, itsman, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2019 13:21
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - Almere #25
Frank, MVV heeft een matig middenveld met al een anderhalf jaar een uit vorm zijnde van ippel.
Waarom Deom niet in de basis staat is voor vele een raadsel, misschien gebleseerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2019 13:51
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV - Almere #26
Als je Martina eruit haalt (maar op één op andere manier wil Elsen dit niet) en Mares naast Lavalee zet (net als vele andere wedstrijden) , kun je Deom inzetten. Idd te weinig creativiteit op het middenveld vrijdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2019 14:22
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Almere #27
Of je haalt Ippel van het middenveld en zet voor hem Deom, al zal dat voor Elsen heiligschennis zijn. Dan kun je Kostons en Mares handhaven. Ik vind Lavalé en Shermar best een aardig koppel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2019 15:11
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
MVV - Almere #28
Wat mij vooral verbaast, je laat een 20-30 minuten lang spelers warm lopen, maar wisselt alleen Koen die geblesseerd was en niet verder kon.
Je had toch zeker Mbuyamba kunnen inzetten met zijn lengte om gevaarlijke voorzetten eruit te halen de laatste 10 minuten.

Het zou redelijk duidelijk moeten zijn dat er in de laatste minuten vaak een bal ingepompd wordt, dit had met Mbuyamba wellicht minder gevaar (en dus de 1-1) opgeleverd.

Verder is alles reeds gezegd, erg slechte wedstrijd van beide kanten, en een verdiende 1-1.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.319 seconden