Go Ahead - MVV

24 feb 2019 15:55
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Go Ahead - MVV #1
Op zich ongunstig dat Go Ahead vandaag zo'n pak op de broek krijgt van Sparta. Nu zullen ze er nog erger op gebrand zijn om een goed resultaat neer te zetten volgende week. Maar er liggen ook kansen natuurlijk, het lukt een ploeg niet altijd om de knop goed om te zetten na zo'n zepert.

Schapendonk schreef : Oké MVV staat dus 2e op basis van de uit wedstrijden. Wat staat Go ahead eagles op basis van de thuiswedstrijden? Als dit ook 2e is dan wordt het een regelrechte clash.


Eagles staat op de 3de plaats op basis van thuiswedstrijden.
Je kunt dit soort zaken trouwens ook makkelijk opzoeken door bijv. op de voorpagina bij 'volgende wedstrijden' op MVV te klikken. Dan kom je op deze pagina uit met allerlij statistieken en kun je de stand ook zetten op 'home' of 'away'

www.fctables.com/teams/mvv-maastricht-190386/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2019 16:29 24 feb 2019 16:34 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Go Ahead - MVV #2
Dat is maar net hoe je het bekijkt Jeoff, je kunt het ook anders zien. Die krijgen achtereenvolgens tegen jong Utrecht, NEC en sparta 2, 4 en 6 tegendoelpunten. Een wiskundige zou er niet gek van opkijken als wij vrijdag gewoon 8 keer scoren ;-).

Daarnaast geven ze tegen nec een 4-2 voorsprong weg. Dit inclusief de tegendoelpunten kan ook in de koppies gaan zitten daar, zeker gezien de klad er qua resultaten dus ook in is gekomen sinds de winterstop. Ze wonnen enkel van de beloften van Utrecht en Almere, verloren daarentegen van Roda, Eindhoven en sparta en dus gelijk tegen nec en Cambuur. Daar liggen echt wel kansen vrijdag in Deventer. Die weten ook dat MVV in vorm is en het in uitwedstrijden voortreffelijk doet. En in de Geusselt kwamen ze er tot die rode kaart van Gunst niet aan te pas.

Dat gezegd hebbende zou ik tevreden zijn met een puntje daar, maar hoop ik vanzelfsprekend op meer. Een nieuwe winstpartij zou er voor zorgen dat we in een zetel zitten voor de thuiswedstrijden tegen Almere en RKC, dan kun je daar wellicht al de PO's zo goed als zeker veilig stellen. Nu loop ik natuurlijk wel weer op de zaken vooruit. Er is nog genoeg werk aan de winkel maar heb er vertrouwen in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2019 09:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3811
Meer
Go Ahead - MVV #3
Go Ahead mist waarschijnlijk twee ervaren krachten, Veldmate (broertje van die van ons van vroeger) en Stans.

www.destentor.nl/ga-eagles/ga-eagles-moe...jKpNYwAr3n4DB6q7Hz5k

Daarnaast is Verheydt volgens mij sowieso nog geblesseerd.

Go Ahead staat natuurlijk niet voor niets vierde, ijzersterk aan het seizoen begonnen. Maar vergelijkbaar met ons twee seizoenen geleden kwam al richting de winterstop de klad er een beetje in en na de winterstop is het daar gewoon slecht. Sinds de winterpauze twee overwinningen, twee gelijke spelen en drie nederlagen, gezien het budget, de selectie en de ambitie is dat te weinig voor Go Ahead. Zal ook wel goed komen, die halen sowieso de play-offs en verwacht zelf dat ze genoeg punten halen om de eerste ronde over te slaan. Net als wij twee seizoenen geleden. Maar laten we hopen dat MVV kan profiteren van de vormdip die daar wel degelijk heerst. 10 doelpunten tegen in de laatste twee wedstrijden... Je kunt ergens dus verwachten dat Go Ahead de accenten op de verdediging gaat leggen om in ieder geval niet nog een doelpuntenregen tegen te krijgen. Van de andere kant wil het thuispubliek aanvallend voetbal zien, gaan als de brandweer is het devies in Deventer. Dat biedt kansen voor ons om in de omschakeling toe te slaan.

Bij Go Ahead de nodige bekende namen. Verhulst op doel kennen we natuurlijk nog. Lelieveld en Baas normaal gezien de vleugelverdedigers, met Bosz (zoon van) naast Veldmate centraal - maar vrijdag waarschijnlijk dus niet, Bliek zal hem wel vervangen. Biedt wat mij betreft kansen, Bosz is meer de opbouwende verdediger waar Veldmate de sloper is. Bliek vind ik minder sterk dan Veldmate. Zullen hun handen vol hebben aan Van den Hurk.

Op het middenveld meestal Van Moorsel, Backx, Van der Venne en Stans - die kunnen allemaal scoren en/of een assist geven. Vervelend middenveld om tegen te staan. De laatste weken speelde Van Moorsel als een valse spits, benieuwd of dat zo blijft of dat Van Moorsel terug naar het middenveld gaat als vervanger van Stans. Voorin Langedijk en Navratil, als Van Moorsel terugschuift naar het middenveld zal een Werkhoven of Pauwels wel de kans in de spits krijgen. Daar hoeven we niet van wakker te liggen, al scoorde Pauwels wel in de Geusselt eerder dit seizoen. A propos, Van Moorsel was dus die speler die niet op het wedstrijdformulier stond bij de thuiswedstrijd. Behalve dan op het wedstrijdformulier dat de vierde man op magische wijze in een droom gezien had, toen hij thuis achter de computer weer eens op Roda-fansites aan het surfen was.

Het klinkt wellicht gek, maar de aanval van Go Ahead is niet de gevaarlijkste kant van de ploeg, dat is heel duidelijk het middenveld. Al is Navratil, de rechtsbuiten, ook een handenbinder. Qua voetbal wat anders dan tegen een Den Bosch, Jong Utrecht of Telstar waar nadrukkelijk het gevaar van de aanvallers komt. Benieuwd hoe MVV daar mee omgaat.

Zoals ook al door anderen opgemerkt doen we het bijna altijd slecht uit bij Go Ahead. Volgens mij maar vier keer gewonnen in Deventer, en dat terwijl we sinds de jaren 60 bijna ieder seizoen tegen elkaar spelen. De laatste overwinning dateert uit 2002. Toen was de junior in onze selectie, Mbuyamba, maar liefst 2 maanden oud... Tijd om die statistiek te veranderen!

Ik ben dik tevreden als we een puntje pakken. Maar heel stiekem zou een overwinning natuurlijk extreem gunstig zijn gezien het zware programma van bijna iedere concurrent. Zoals al eerder gezegd: als alles vrijdag goed valt, kunnen we op maar twee punten van de tweede plek komen te staan. Waanzin.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2019 10:36
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
Go Ahead - MVV #4
Jacques, Verheijdt zat afgelopen week al weer bij de selectie en is weer bijna 100% fit. Hij had tegen Sparta al weer ev. kunnen spelen maar werd nog gespaard. Ik verwacht dat hij tegen ons minimaal als invaller binnen de lijnen komt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2019 11:41
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3811
Meer
Go Ahead - MVV #5

pinobel schreef : Jacques, Verheijdt zat afgelopen week al weer bij de selectie en is weer bijna 100% fit. Hij had tegen Sparta al weer ev. kunnen spelen maar werd nog gespaard. Ik verwacht dat hij tegen ons minimaal als invaller binnen de lijnen komt.


Dank je voor de verbetering. Hij zat tegen Sparta helemaal niet bij de selectie van Go Ahead, vandaar mijn aanname dat hij nog geblesseerd was, maar ik lees na wat beter zoeken inderdaad dat hij weer meetraint sinds een week of twee.

Ik zal Thomas altijd dankbaar blijven voor die kopbal in Leeuwarden en het is natuurlijk een cultheld, maar hij sukkelt bijna ieder seizoen langere tijd met blessures, zie ook eerste seizoen bij ons bijvoorbeeld. Dat een matig spelend Go Ahead hem spaart voor een topper uit bij Sparta geeft aan dat hij zeker nog niet topfit zal zijn. Is natuurlijk wel de ideale kapstok om het middenveld van Go Ahead mee te bedienen...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2019 12:01 27 feb 2019 12:05 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Go Ahead - MVV #6
Ik hoop eigenlijk dat onze jongeling Xavier Mbuyamba weer in de verdediging staat. Als je zag hoe hij in de slotminuten tegen den Bosch al die kop duels won. Dat kon me wel bekoren. En als je vooraf bekijkt, dat Wil Boessen de verdediging van MVV ook nog zwak noemde, neem ik aan dat hij dit zei n.a.v. de 0-3 in Maastricht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2019 14:02
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Go Ahead - MVV #7
Bies zal starten, net als Andrade.

Is bij MVV iedereen fit, behalve Nys?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2019 14:24
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Go Ahead - MVV #8
Tegenslag MVV: Holtby lang uit de roulatie

MVV mikt vrijdagavond in Deventer op de zesde achtereenvolgende zege. De Maastrichtenaren nemen het dan op tegen Go Ahead Eagles. Joshua Holtby is echter voorlopig niet beschikbaar.
De Duitse middenvelder, die in de winterstop werd aangetrokken, heeft een verrekking aan de knieband opgelopen. Daardoor kan hij zes weken niet meetrainen.

Griepklachten

Vorige week kampte de selectie van trainer Ron Elsen met griepklachten. Deze week ondervindt het team hier nog de naweeën van. Shermaine Martina, Marnick Vermijl en Koen Kostons misten de nodige trainingsuren. Onzeker is of zij kunnen aantreden tegen Go Ahead Eagles.

De ploeg uit Deventer verloor afgelopen zondag nog wel met 6-1 van Sparta en kreeg in de afgelopen drie duels twaalf treffers tegen. Ron Elsen zegt dat hij wel kan genieten van het spel van Go Ahead. „Voor de winter hebben ze het erg goed gedaan. Zij spelen het voetbal waar ik graag naar kijk. Aanvallend en dominant.”

Periodetitel

MVV doet volop mee in de strijd om de periodetitel. Het staat met nog drie duels te gaan op de tweede plek, twee puntjes achter FC Twente. „Geloof me, daar ben ik echt niet mee bezig”, stelt Elsen. „Het gaat mij om wedstrijden winnen. Want pas als je veel wint, dan maak je kans op play-offs of een periodetitel.

www.limburger.nl/cnt/dmf20190228_0009453...lang-uit-de-roulatie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2019 12:25
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Go Ahead - MVV #9
Eagels uit is altijd kut. Tevreden met een puntje daar. Eagels heb nog iets recht te zetten na Sparta. Maar misschien winnen we daar ook wel, waarom niet. Succes jongens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2019 19:08
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Go Ahead - MVV #10
Ongelofelijk dat dat kut fox deze wedstrijd nu niet uitzendt..ze mogen versomme 2 wedstrijden live uitzenden uit de totodivisie en doen alleen de mislukkelingen van t oosten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2019 19:25
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Go Ahead - MVV #11
Nou Roda jc - fc Twente begrijp ik wel. Dat is de nr.1 tegen de nr.6 maar Sparta-Rkc is natuurlijk absurt dat had Go Ahead Eagles - MVV moeten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2019 20:52
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Go Ahead - MVV #12
Hoe verliep de eerste helft ? iemand info ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2019 20:54
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Go Ahead - MVV #13
MVV Maastricht
5 minuten ·

RUSTSTAND | MVV heeft het lastig in de eerste helft. Het is vooral tegenhouden en de Sterrendragers hebben moeite om kansen te creëren, maar er is nog geen man overboord met de brilstand op het bord.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2019 21:28 01 mrt 2019 21:33 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Go Ahead - MVV #14
De 2e helft is zo te zien hetzelfde verhaal. We mogen blij zijn met een 0-0. Heb in ieder geval nog niet één kans voor MVV gezien op fox sport live. Eenrichtingsverkeer dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2019 21:40 01 mrt 2019 21:41 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Go Ahead - MVV #15
En de 100e strafschop voor Roda in de laatste minuten. Bah bah wat een langspeelplaat is het toch. En mis, maar dan nog...zoveelste penalty.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.380 seconden