MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019

01 feb 2019 12:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #1
Toch nog maar een onderwerpje maken voor de wedstrijd van vanavond. MVV is vrijwel volledig en heeft vertrouwen opgedaan tegen Helmond. Telstar heeft vijf punten minder en zou bij verlies de play-off plaatsen flink uit het vizier verliezen. Telstar won in januari niets en in december slechts één keer – tegen nummer laatst Jong AZ. Die zijn al een tijd volledig uit vorm. Kanttekening is wel dat ze – net zoals wijzelf – vaker uit wonnen dan thuis en dat ze na de winterstop ook nog niet verloren. Drie keer gelijk, tegen Helmond, NEC en Sparta. Wie springen er in het oog? Terell Ondaan is niveau onderkant eredivisie, kwam als transfervrije speler in september aanwaaien bij Telstar (heeft daar een verleden als jeugdspeler) en heeft dan ook in beperkte tijd als buitenspeler al vijf goals en vijf assists gemaakt. Die gaat tegen het eind van het seizoen op beide statistieken boven de tien uitkomen verwacht ik. Verder komt er meer gevaar van het middenveld dan van de aanvallers. Kyle Scott was zo’n goede middenvelder, maar die is terug naar Chelsea’s jeugdteams, dat scheelt een slok op een borrel. Voor de aanval hebben ze gisteren Rossi gehaald, prima spits, maar ik verwacht hem vandaag nog niet er bij net zoals bij ons Croux niet mee zal doen. Ik kan geen voorbeschouwing van Telstar-kant vinden dus wat daar aan blessures heerst, geen idee.

Wat mij betreft vol op de aanval beginnen, zorgen dat je snel op 1-0 komt en je kunt de wedstrijd relatief gemakkelijk uitspelen. Maar dat is uiteraard gemakkelijker gezegd dan gedaan. Als we winnen hebben we daarna Oss (dat sinds november enkel nog maar won van het zwalkende Dordrecht) en Jong Utrecht op het programma, en zouden we halverwege februari zomaar opeens op een perspectiefrijke plaats kunnen staan.

Vergeet vanavond de lange onderbroek en de dikke sokken niet!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2019 13:07
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #2
Waarom kan Croux nog niet meedoen? Ik snap dat hij nog kennis moet maken met de groep, en dat hij nog niet het volledige wedstrijdritme heeft. Maar even 15 minuten of 20 minuten meedoen, lijkt me niet verkeerd. Of zijn er andere dingen die nog afgewikkeld moeten worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2019 13:24
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #3

Schapendonk schreef : Waarom kan Croux nog niet meedoen? Ik snap dat hij nog kennis moet maken met de groep, en dat hij nog niet het volledige wedstrijdritme heeft. Maar even 15 minuten of 20 minuten meedoen, lijkt me niet verkeerd. Of zijn er andere dingen die nog afgewikkeld moeten worden.


Volgens mij moeten spelers voor 1200 donderdag aangemeld zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2019 13:25
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #4
Weinig aan te vullen op Jacques, behalve dan dat we vanavond misschien wel een van onze favoriete tegenstanders treffen van de laatste jaren, zeker in eigen huis. De laatste keer dat MVV thuis van Telstar verloor was in 2006 (toen 3-4). Van de laatste 10 ontmoetingen won MVV er 5, eindigden er 3 in een gelijkspel en won telstar 2 keer. Gezien het verleden en ook de huidige positie op de ranglijst en de vorm zou je dus zeggen dat er vanavond een goede kans op 3 punten ligt. Daarnaast heeft de selectie hopelijk ook op moreel gebied een positieve impuls gekregen door het aantrekken van Croux. Met de 3-0 tegen Helmond nog fris in het geheugen en een kans op een mooie positie op de ranglijst de komende tijd verwacht ik vanavond een sterk MVV dat voor elke meter zal strijden en de 3 punten in eigen huis houd.

Helaas kan ik wegens omstandigheden geen enkele wedstrijd meer bijwonen dit seizoen, hopelijk weten vandaag wat meer mensen de weg te vinden naar de Geusselt maar ik ben er bang voor. Voor diegenen die wel gaan, sterkte met koukleumen en schreeuw onze jongens naar de overwinning.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2019 23:31
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #5
Zes op zes tegen haalbare tegenstanders maar toch een mooi hoopgevend resultaat .
We doen nog zeker mee voor de eindronde .
Volgende wedstrijd op Top Oss de drie punten meenemen en het leven ziet er weer rooskleurig uit .:)
Komaan MVV:applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 00:04 02 feb 2019 00:08 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #6
Prima verdiende overwinning, geen grootse wedstrijd maar zeker niet slecht. Telstar was dan ook wederom een zwakke tegenstander en liet weinig zien, op die bal op de paal na. Fijn dat vd Hurk wat zelfvertrouwen heeft kunnen tanken!

Shermaine (middenvelder) viel me weer enorm tegen vanavond, heel slordig in de opbouw, de rest van de ploeg stond redelijk goed. Ook Gunst laat steeds beter spel zien, hopelijk zet hij deze groei door de komende weken tegen betere tegenstanders.

Met Ippel en Croux erbij hebben we gewoon een behoorlijk elftal staan die zeker de playoffs zou moeten halen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor, Lassie80, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 00:05
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #7
Wat moet je zeggen over een rommelige wedstrijd met een goed resultaat? Nou precies dat dus. Het was een rommelige wedstrijd met een goed resultaat. En laten we eerlijk zijn; dit soort wedstrijden ging in het verleden vaak genoeg verloren.
Je begint flitsend met een goede goal van Van den Hurk. Ik had toch zwaar de indruk dat we met 2-0 hadden moeten gaan rusten. Vanaf de Boschpoort leek een Telstarspeler even te denken dat-ie volleyballer was en zo een zekere penalty te veroorzaken. Dat wil ik nog wel eens terugzien. Uiteindelijk scoort Van den Hurk zijn tweede goal en zou je kunnen zeggen dat we ook met 4-0 hadden kunnen winnen. De keeper van Telstar zat er een paar keer goed bij. Van de andere kant; we kwamen goed weg bij een bal op de paal en Koopmans heeft ook twee keer goed moeten redden. Kortom: rommelige pot die niet op de nominatie staat om breed uitgelicht te worden in het volgende jubileumboek van MVV.
Waar ik blij mee ben? De punten, de nul die we hebben gehouden, de aansluiting met de nacompetitieplekken EN de as die vandaag gewoon goed was. Koopmans verricht twee belangrijke reddingen. Het centrale duo straalt rust en vertrouwen uit. Ik vind dat Shermar nét iets meer brengt dan Mares. Lavalée staat niet ter discussie. Deom op het middenveld is echt een van de beteren. Ik heb het al vaker gezegd: die jongen heeft techniek, inzicht en venijn. Schuwt geen duel en vindt vaak voetballend de oplossing. En voor iedereen die commentaar op Van den Hurk heeft (soms is dat overigens terecht): vandaag speelde hij echt een puike pot. Sleuren, balvast, duels winnen en twee keer scoren. Klasse!
Waar het dan niet lekker loopt? Op de flanken. Schroijen was vandaag op een enkel balcontact na onzichtbaar. Gunst levert nog te veel zwakke voorzetten af. Dat moet echt beter.
Overigens begreep ik de wissel van Holtby niet. Was die op of (licht) geblesseerd? Als dat niet zo was, had ik eerder Kostons gewisseld. Die brengt minder dan een Holtby. Maar goed, we hebben Croux er nu bij en Ippel en Nys sluiten ook weer aan. Goed voor de concurrentie voor de basis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, opadiehard, Tuor, Lassie80, itsman, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 08:40
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #8

Jacques schreef : Wat mij betreft vol op de aanval beginnen, zorgen dat je snel op 1-0 komt en je kunt de wedstrijd relatief gemakkelijk uitspelen.


Ok, dit werkt dus! Ron leest blijkbaar mee! Wat mij betreft volgende week tegen Top Oss met 0-6 winnen! ;) ;)

Ik vond Telstar iets beter dan Helmond Sport, je zag dat Telstar over de grond wil voetballen, er zit een idee achter. Maar heel veel beter waren ze ook niet, ze leken bijna alles te gokken op ingevingen van Terell Ondaan, die naar mate de wedstrijd vorderde alleen maar gefrustreerder raakte en meer met het publiek dan met voetballen bezig was. Matige rommelige wedstrijd, maar ja, je staat na 20 seconden voor (of zo, geen idee wat het precies was dank zij een niet werkend scorebord). Die vroege goal beïnvloedt de wedstrijd natuurlijk behoorlijk, de angel was er meteen uit.

Schroijen viel me tegen, maar dat heb je als vleugelspeler nu eenmaal af en toe. Blijft toch een alles of niets speler. Zag ook dat als Joeri vanaf rechts kwam (wat maar weinig gebeurde gisteren, voorbereiding op komst Croux?), hij al snel dubbele dekking kreeg van Telstar. Mooi dat we vanaf volgende week twee vleugelspelers hebben die gevaarlijk zijn, als tegenstanders beiden dubbele dekking gaan geven dan komt er veel ruimte voor Van den Hurk, Déom en Holtby. Ik verwacht dat Martina en Kostons kind van de rekening gaan worden, en Ippel en Croux er in komen. Nys kan zijn basisplaats wat mij betreft ook even vergeten... Maar Elsen kennende kan hij ook heel goed het winnende team laten staan. Ander opvallend iets: Hawbir kwam wel erg opgefokt het veld in, die had er zin in, tot nadeel van de enkels van zijn directe tegenstander...

Volgende week Oss, die wonnen sinds november enkel nog bij laagvlieger Dordrecht. Maar ja, daar winnen betekent drie keer op rij winnen en dat lukte MVV eerder dit seizoen tegen nummer laatst Jong AZ niet eens. We staan momenteel niet op een play-off plaats, maar tegelijkertijd maar vijf punten van overslaan eerste ronde play-offs. Als we winnen van Oss, gaan we Oss voorbij in de stand. En met de overwinning van gisteren hebben we acht (8!) punten meer gehaald in precies dezelfde wedstrijden vorig seizoen. Vorig jaar verloren we in Oss. Het voelt nog altijd niet zo aan, maar het gaat statistisch gezien helemaal niet zo slecht dit seizoen. Als we dezelfde resultaten halen als vorig seizoen (wat echt niet gaat gebeuren, ik weet het), dan kom je op 58 punten uit aan het eind. Laatste seizoenen steevast goed voor een zesde, zevende of achtste plaats en vaker wel dan niet overslaan eerste ronde play-offs. Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat we die eerste ronde mogen overslaan, maar het zou tegelijkertijd ook geen gigantisch wonder zijn. Drie punten pakken in Oss zou wel heel erg helpen!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, M.V.V. 1902, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 08:53
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #9
Zeer tevreden met de tweede driepunter op rij. Als het nu lukt om het restant v.h. seizoen thuis net zo sterk te zijn als afgelopen seizoen en de uitvorm vast te houden dan kunnen we nog wel eens gaan verrassen. Blessures daargelaten staat er kwalitatief een prima elftal dat zomaar eens een leuke reeks neer kan gaan zetten en wie weet waar dat dan toe leid.

Kan weinig zeggen over de wedstrijd aangezien ik heb het moeten doen met de hoogtepunten van Fox. Weinig in de problemen geweest geloof ik wat maar weer eens aantoont dat het verdedigend vaker wel dan niet als een huis staat. Twee kopgoals van Hurk, ik ben al van meet af aan fan van hem, alleen al om zijn gigantische werklust en vermogen om onbruikbare ballen toch bruikbaar te maken. Wat mij betreft is hij echt een schot in de roos en ben benieuwd hoe de wisselwerking met hem gaat nu Croux er nog bij komt.

Volgende week uit naar een niet in vorm verkerend Oss, waar we het de laatste seizoenen uit structureel goed doen qua resultaten, en dus Croux erbij wellicht. Dat belooft wat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 10:12
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #10

Jacques schreef :

Jacques schreef : Wat mij betreft vol op de aanval beginnen, zorgen dat je snel op 1-0 komt en je kunt de wedstrijd relatief gemakkelijk uitspelen.


Ok, dit werkt dus! Ron leest blijkbaar mee! Wat mij betreft volgende week tegen Top Oss met 0-6 winnen! ;) ;)

Ik vond Telstar iets beter dan Helmond Sport, je zag dat Telstar over de grond wil voetballen, er zit een idee achter. Maar heel veel beter waren ze ook niet, ze leken bijna alles te gokken op ingevingen van Terell Ondaan, die naar mate de wedstrijd vorderde alleen maar gefrustreerder raakte en meer met het publiek dan met voetballen bezig was. Matige rommelige wedstrijd, maar ja, je staat na 20 seconden voor (of zo, geen idee wat het precies was dank zij een niet werkend scorebord). Die vroege goal beïnvloedt de wedstrijd natuurlijk behoorlijk, de angel was er meteen uit.

Schroijen viel me tegen, maar dat heb je als vleugelspeler nu eenmaal af en toe. Blijft toch een alles of niets speler. Zag ook dat als Joeri vanaf rechts kwam (wat maar weinig gebeurde gisteren, voorbereiding op komst Croux?), hij al snel dubbele dekking kreeg van Telstar. Mooi dat we vanaf volgende week twee vleugelspelers hebben die gevaarlijk zijn, als tegenstanders beiden dubbele dekking gaan geven dan komt er veel ruimte voor Van den Hurk, Déom en Holtby. Ik verwacht dat Martina en Kostons kind van de rekening gaan worden, en Ippel en Croux er in komen. Nys kan zijn basisplaats wat mij betreft ook even vergeten... Maar Elsen kennende kan hij ook heel goed het winnende team laten staan. Ander opvallend iets: Hawbir kwam wel erg opgefokt het veld in, die had er zin in, tot nadeel van de enkels van zijn directe tegenstander...

Volgende week Oss, die wonnen sinds november enkel nog bij laagvlieger Dordrecht. Maar ja, daar winnen betekent drie keer op rij winnen en dat lukte MVV eerder dit seizoen tegen nummer laatst Jong AZ niet eens. We staan momenteel niet op een play-off plaats, maar tegelijkertijd maar vijf punten van overslaan eerste ronde play-offs. Als we winnen van Oss, gaan we Oss voorbij in de stand. En met de overwinning van gisteren hebben we acht (8!) punten meer gehaald in precies dezelfde wedstrijden vorig seizoen. Vorig jaar verloren we in Oss. Het voelt nog altijd niet zo aan, maar het gaat statistisch gezien helemaal niet zo slecht dit seizoen. Als we dezelfde resultaten halen als vorig seizoen (wat echt niet gaat gebeuren, ik weet het), dan kom je op 58 punten uit aan het eind. Laatste seizoenen steevast goed voor een zesde, zevende of achtste plaats en vaker wel dan niet overslaan eerste ronde play-offs. Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat we die eerste ronde mogen overslaan, maar het zou tegelijkertijd ook geen gigantisch wonder zijn. Drie punten pakken in Oss zou wel heel erg helpen!

Het lijkt er op dit moment op dat de ploegen om ons heen allemaal een stuk sterker voor de dag komen dan in de eerste ronde en omgekeerd dat de top vijf ploegen, met uitzondering van Twente, allemaal hun beste vorm wat kwijt zijn en veel punten verspillen. Hoe het er nu naar uitziet, haakt Telstar (16e) af in de play-offs-strijd, maar doet alles wat daarboven staat volop mee. Achter ons staan nog drie echte PO-ploegen, zou je zeggen (NEC, Almere, Volendam in iets mindere mate). Ploegen als Eindhoven en RKC zijn echter heel sterk uit de winter gekomen en stijgen als een speer op de ranglijst. Volgende week met Top Oss volgens mij een belangrijke wedstrijd tegen een tegenstander die nu nog voor ons staat, maar die we volgens mij zeker achter ons moeten laten als we in aanmerking willen komen voor de PO`s. Hopelijk voor ons houden Den Bosch en Go Ahead hun mindere vorm nog even vast, want dat zijn twee verplaatsingen waar we na Jong Utrecht naartoe moeten. Ik moet trouwens toegeven dat ik stiekem wel een beetje lonk naar de derde periode gezien ons relatief eenvoudige programma. Als we in die twee uitmatchen pakweg 4/6 pakken en we pakken nu nog 4 (liefst 6) punten tegen Oss en Jong Utrecht, eindigen we de periode met twee thuiswedstrijden tegen Almere en wellicht rechtstreekse concurrent RKC. Maar nu loop ik misschien wel heel erg op de zaken vooruit :whistle:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 13:47
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #11
Lekker: 3 punten, 0 gehouden en geen blessures.
Wat me opviel: het poortje bij ingang Boschpoort/Angel-Side is al weken erg stroef (bevroren?). Daar moet je redelijk wat kracht bij zetten om überhaupt erdoor te komen. Uiteindelijk kom je met een zwieper binnen en springt een kudde jonge gnoes op je af op loten te verkopen. Ansich prima initiatief, maar als je tegen de eerste nee zegt, hoeft gnoe 2,3,4 en 5 je ook geen lot meer aan te bieden...wat een gebedel... Scorebord hele match kapot, ook al 2 weken geen tussenstanden door een defect. Kan prima zonder hoor, maar ook hier straalt niet bepaald de professionaliteit uit.
Over de match: lekker begin met een snelle 1-0. Fijn dat vd Hurk begint te scoren. Krijgt straks als Croux erbij is nog meer en betere ballen en ik verwacht ook meer ruimte omdat Croux wellicht dubbele dekking krijgt. Vond alle drie de wissels niet logisch en MVV ook duidelijk minder maken. Mares hoeft er voor mij niet in, vind het huidige duo prima. Alleen Gunst viel me (met name 2e helft) erg tegen. Iedere "voorzet" belandde over de achterlijn.
In de periode draaien we lekker bovenin mee. Oss-uit en daarna jong Utrecht-thuis zouden zomaar 6 punten kunnen zijn.
Ben wel benieuwd hoe we straks gaan spelen met Croux erbij. VD Hurk in de spits. Schroijen en Croux op de flanken. Dan Deom én Holtby erachter? Gaat dit dan ten kosten van Kostons? Dan spelen we wel lekker aanvallend. Deom en Holtby spelen fel en creatief. Voor de tegenstoot hebben we dan wel wat een goede verdedigende middenvelder nodig. Ippel zou ideaal zijn, maar is nog geblesseerd. Nys vind ik al 1,5 jaar tegenvallen en hoeft voor mij niet in de basis. Martina wisselt sterke momenten af met zwakke. Mares vind ik te zwak. Maar er komt veel druk op die positie te staan denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2019 23:33
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #12
Dat scorebord is wel een puntje ja. Blijkbaar denkt hij zelf ook dat het tijd is voor een nieuw, digitaal bord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2019 22:17 03 feb 2019 22:22 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #13
MARES te zwak?????????...Dan zit je ergens anders op de tribuun...ik vind dat hij standaard in het team moet staan...de revelatie van dit seizoen samen met martina een goed stel achterin...sterker als werker en de kuuper destijds...gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2019 22:54
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Telstar vrijdag 1 februari 2019 #14
Jong PSV - net zoals tegen ons zonder de grote namen - verslaat Oss, Jong AZ wint van Cambuur. Erg gunstige uitslagen deze maandag. Oss is onze volgende tegenstander en won sinds november enkel nog van het totaal ingestorte Dordrecht. Met onder meer Den Bosch - Volendam en Cambuur - NEC op het programma kunnen we met een overwinning niet alleen Oss voorbij maar ook een paar ploegen op (grotere) achterstand zetten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.351 seconden