MVV - Helmond Sport 25/01/2019

25 jan 2019 22:28
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #16
Ik heb een Leuke avond gehad. Een MVV dat bij vlagen speelde zoals het weer van vandaag: erg fris. Nu troffen we met Helmond Sport wel de ideale sparringpartner. In die ploeg zit werkelijk helemaal niks.
Bij ons zit er t.o.v. voorgaande wedstrijden in ieder geval zichtbaar meer pit en voetbal het team. Dat zag je met name in de eerste helft. Vermijl die bijvoorbeeld hoog druk zette en een hardwerkend en fris middenveld dat de Helmondse verdediging vroeg afjoeg. Lullig om te zeggen, maar ik heb Nys niet gemist.
Met Vermijl er weer bij kon Shermar terug naar het centrum verhuizen. Je ziet dat-ie daar toch meer brengt dan op de rechtsbackpositie (logisch ook). Verdedigend stond het prima. Het Middenveld was goed met een voortreffelijke Deom. Zelfde gold voor Holtby die zich continu goed liet uitzakken en toch wel aardig wat inzicht, vechtlust én strakke passes in de benen heeft.
Ook leuk voor Van den Hurk dat-ie weer eens scoort (het leek voor mij een eigengoal, maar who gives a shit). Hij beloont zichzelf voor zijn harde werk.
Natuurlijk zijn er nog genoeg verbeteringen mogelijk, maar zo’n wedstrijd als vandaag biedt perspectief voor een nacompetitieplek. Laat ik het maar een ‘groeiwedstrijd’ noemen. En hopelijk zet die groei door.
Kortom: drie goals gezien (dat was ook al even geleden), de nul gehouden en we staan weer op een nacompetitieplek (voorlopig dan). Fijn weekend!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle, Kay, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 23:14
thasjeng
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #17
Leuk avondje mvv gehad!
Laat al die nep supporters maar boycotten wat totaal geen effect heeft.
3-0 gewonnen, niet geweldig maar wel lekker.
Toch beetje sfeer gehad.
Aan iedereen die zich heeft laten horen chapeau! Ook de ‘ultras’ pas na de 2-0 toch respect dat jullie er zijn.
Met croux en belgischse spits??? Erbij staan we er goed voor.
Ik zeg, volgende week weer 3 punt in de Geusselt!

thasjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 00:06
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 696
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #18
Wat een onvoorstelbaar zwakke ploeg dat Helmond... Koolhof totaal onzichtbaar. Alleen toen ze meteen na rust wat lange ballen richting invaller Naudts speelden was er enig gevaar.
MVV was degelijk. Niet groots, maar wel aantal prima combinaties. Verdediging stond goed, Vermijl speelde prima, en Gunst liet eindelijk zien een aanwinst te zijn. Ik wil daarnaast onze twee Luikse huurlingen er uit lichten. Begonnen beide dir seizoen op de bank, maar zijn langzaam onmisbaar geworden. Lavalee heersend centraal achterin, Déom de ‘patron’ op ons middenveld. Constant druk op de bal, alle passes voorwaarts. Hoop dat hij langer blijft. Holtby is ook een aanwinst. Middenveld Ippel, Holtby, Déom is prima. En dan hebben we ook nog Kostons die ook goed speelde vandaag. De concurrentie groeit. Al met al een prima avond.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 08:11 26 jan 2019 08:13 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2362
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #19
Thasjeng belgische spits?.....gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 08:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3810
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #20
Tsja, wat moet je met een wedstrijd als gisteren? Ik ben erg blij met de drie punten én de drie doelpunten. Tevens de nul gehouden. Prima. Maar ja, wat Helmond liet zien was letterlijk lachwekkend. Neem die nummer 4, de linksachter. Ron Janzen is normaal gezien centrale verdediger en dat was te zien, geen idee waarom “Meesterzet” Alflen die arme jongen op linksachter heeft gezet, als ik goed geteld heb, heeft hij in de eerste helft alleen al zeven keer de bal over de zijlijn gespeeld. Die wist gewoon niet wat hij moest doen met een zijlijn naast hem. Echt geen idee. En dat gebrek aan idee was bij veel mannen van Helmond het geval. Ze speelden overwegend de lange bal, maar dan compleet zonder idee. Je ziet dat nog wel eens ploegen doen, dan weet de aanval waar ongeveer de bal gaat neerkomen en stellen ze zich op voor het winnen van de tweede bal, zoals dat heet. Bij Helmond liep iedereen maar wat rond en was iedere lang bal voor ons. Ik herhaal nog eens de woorden van tactisch genie Alflen: “Wij hebben wel een plannetje om het hen lastig te maken”. Nou, niets van gezien. Ik bedoel niet dat het plannetje niet werkte, ik heb het plan gewoon niet gezien – of het moet zijn geweest “als twee van onze drie aanvallers rechtsvoor staan, schiet hem dan naar links, is lachen!”. Echt geen idee met welke opdracht Alflen zijn team nou het veld in had gestuurd. We mogen soms klagen over Elsen maar als ik dan dit soort mannen bezig zie en hoor, dan knijp ik mijn beide handen dicht met Elsen. Nog één ding: Kjell Knops zat gewoon op de bank bij Helmond. Ik weet niet of dat puur als bankvulling was en dat hij eigenlijk helemaal niet fit is. Maar anders moet Kjell zich toch eens heel hard achter de oren krabben. Als Alflen liever een Janzen op linksachter zet dan Knops… Zeker als je de lange bal gaat spelen, en je hebt blijkbaar geen natuurlijke linksachter beschikbaar, dan zet je toch Knops met zijn crosspass linksachter? Dat dat niet gebeurt zegt ook erg veel over het niveau van Knops momenteel. Maar nogmaals: wellicht is die helemaal niet fit en zat hij voor de vorm op de bank.
Kortom: een dermate slechte tegenstander als vandaag gaan we dit seizoen niet vaak meer zien. We hebben daar prima gebruik van gemaakt, maar ik vind het lastig om nu precies te zeggen waar we staan.

Goed, die verplichte nuancering hebben we gehad. De verdediging was overwegend degelijk gisteren, op een typisch onrustmomentje van Martina na. Lavalée kan mij steeds meer bekoren, stond ook als enige zonder thermoshirt onder zijn shirtje op het veld, met blote armen. Typisch voor zijn instelling. Kostons speelt degelijk en groeit langzaam door, al denk ik dat hij inderdaad het kind van de rekening wordt als Ippel terugkeert en we er een aanvallende versterking bijkrijgen. Dan verwacht ik een middenveld Ippel-Déom-Holtby. Déom en Holtby liepen elkaar af en toe in de weg, die moeten nog aan elkaar wennen, maar het is heerlijk om twee rasvoetballers op het veld te hebben nadat we in het begin van het seizoen met Ippel-Nys-Martina speelden. Holtby zit veel gif in, slimmigheid, overzicht. Genieten. Te bedenken dat die jongen eigenlijk nog geen wedstrijdritme heeft… dat belooft wat. Van den Hurk sleurde weer als vanouds, wint veel duels tussen twee man in. Profiteerde ook van een scheidsrechter die veel toeliet. In de afronding vond ik hem eigenlijk wat ongelukkig – jammer dat die kontbal er niet in ging – maar hij pakt een doelpuntje mee, prima.

De rest van het seizoen? Mét de nuance zoals eerder gezegd dat dit Helmond wel heel erg zwak was, én met de mitsen en maren dat Ippel weer helemaal fit wordt, het gerucht van Croux begin volgende week bevestigd wordt en er nog één of twee versterkingen bij komen, dan moet MVV de play-offs halen en niet eens op het nippertje. Wat we daar te zoeken hebben zien we dan wel weer. We staan er bij op de ranglijst. Volgende week mogen we thuis tegen Telstar dat sinds begin november enkel nog van Jong AZ won en dat twee weken geleden thuis tegen Helmond niet verder kwam dan 1-1. Aangezien de meeste ploegen om ons heen een zware tegenstander hebben, zouden we over een week opeens weer negende kunnen staan en zou ons seizoen nog heel wat perspectief bieden. Maar ja, dat zijn iets te veel mitsen en maren voor MVV normaal gezien…

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 09:30
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1868
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #21
Om te beginnen hadden we een fijne scheids, die man was amper aanwezig en floot zoals het zou moeten . Compliment

MVV deed eigenlijk wat we in mijn ogen , ook tegen betere tegenstanders ( thuis) meer zouden moeten doen. Direct druk op de bal en het de tegenstander opbouwend moeilijk maken. Iedere ploeg vind dat niet fijn en iedere ploeg inde JL raakt daar op een bepaald moment vanuit zijn rtime .

Met spelers als Deom en Holby heb je ook jongens in huis die dat kunnen , en dan ook nog met weinig overtredingen . Daarbij zijn het begaafde voetballers met controle over de situatie en de bal . We voerden dat goed uit en we waren gewoon de baas in huis. Super kansen krijgen is de volgende stap. En daar heb je nog echt wel een goede aanvaller erbij nodig. Denk als Croux komt en Schrooijen gaat naar links , want ik vind dat hij meer daar moet spelen en van den Hurk zo bedienen , dan kan Croux van rechts komen met zijn acties en voorzetten ( scoren doet hij niet veel)

Als Ippel dan terug zou komen die als breker neer zetten op 6 dan staat er nog iets meer voetbal . Hoop wel toch nog dat er ook nog een extra middenvelder bijkomt ( aanvallend ingesteld ) Dat zie je ook aan Deom en Holby die denken aanvallend voetbal en spelen amper terug. Bij de Martina;s en zie je nog veel ballen terug ook bij vrijetrappen.... is ingeprent door Ron Elsen ( behoudend ) . En dat is niet leuk om naar te kijken maar past ook niet in deze competitie . Ik denk dat de ploegen die aanvallend durven te voetballen beloond worden.

Dat was postief gister, de entourage door het weer , de resulaten en het gezeik van de laatste weken was natuurlijk matig . Voor mijn gevoel waren er nog geen 2500 mensen gister daar. Zoals ik al zeg , combi van factoren, het weer hebben we niet in de hand , het gezeik en de manier van voetballen wel .

Hoop deze week op versterkingen en dan dit MVV met 10% beter tegen Telstar
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 11:29
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #22
Redelijke wedstrijd tegen een uitermate zwakke tegenstander. Lavalee is met grote voorsprong de beste centrale verdediger die we hebben. Sterk in de duels, sterk aan de bal en snel. Hopelijk kunnen we hem na dit seizoen nog minimaal 1 jaartje behouden. Ook de andere huurling van standard is wat mij betreft onbetwist. Deom voetbalt altijd vooruit en wordt ook steeds beter. De middenveld-Martina is voor mij een erg zwakke schakel en ik snap dan ook niet dat hij weer in de basis stond. Onze backs werden nauwelijks getest deze wedstrijd. Tegen Telstar volgende week weer 3 punten en we staan er weer bij. De sfeer was bedroevend in het stadion.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 12:19
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #23
Gek he, die bedroevende sfeer! Maar de 'supporters' hebben weer eens een echt statement gemaakt! Daar zal de KNVB, maar vooral de politie van sidderen. Advies aan deze mensen: neem volgend seizoen geen seizoenskaart meer, want jullie vinden/zoeken wel erg veel gelegenheden om niet naar de wedstrijden te gaan; zoek een andere hobby die minder onnodig geld kost en dat levert dan weer een hoop minder onrust op in/rond het stadion.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 13:36 26 jan 2019 13:37 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #24

pinobel schreef : De middenveld-Martina is voor mij een erg zwakke schakel en ik snap dan ook niet dat hij weer in de basis stond.


Klopt hij lijkt erg onzeker en speelt alle ballen 'veilig' terug naar de verdediging. Nadat een van zijn voorwaartse passes mislukte gisteren werd het nog erger. Heeft met kwaliteit maar ook met vertrouwen te maken. De centraal verdedigende Martina (Shermar?) speelt wat mij betreft een stuk beter.

MVV speelde inderdaad niet slecht tegen een, zoals de commentator zei, 'armzalig Helmond Sport'. Hier kun je dus niet te veel conclusies uit trekken maar zal goed zijn voor het zelfvertrouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 14:25 26 jan 2019 14:27 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #25
Eigenlijk is alles wel gezegd omtrent de wedstrijd. Ik was gister igg na de wedstrijd meer een postivio dan een negativo aangaande de afgelopen weken. Met het transfergeweld wat nog gaat losbarsten en een Holtby die wel eens een speler gaat kunnen zijn waarvoor ik naar het stadion kom ben ik igg positiever gestemd.
We lieten redelijk voetbal zien tegen een zwakke tegenstander, echter moeten we niet vergeten dat dat soort wedstrijden ook gewonnen moeten worden. Laat MVV nou in het verleden met dit soort tegenstanders normaliter de grootste moeite hebben. Dus mien weekend begos mit MVV.

Wat ik wel overdreven vond is de enorme politiemacht die buiten opgesteld stond. Dat zal natuurlijk vanwege de incidenten van afgelopen tijd, maar je kunt ook overdrijven. Ik telde 1 ME busje en wel 6 gewone busjes plus nog enkele gewone auto’s.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 14:53 26 jan 2019 14:57 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #26
Terechte overwinning gisterenavond. Helmond hoopte hier op een geslaagde counter, één keer kwamen ze heel dichtbij met een scherpe pass door de lucht, dankzij een goede redding van Koopmans lukte dat niet. De rest was het MVV dat domineerde en de tweede helft werd alleen maar leuker, want MVV hoefde het spel niet meer te maken en kon zelf gaan counteren.

We maken hier eindelijk weer eens drie doelpunten, maar we laten nog steeds heel veel kansen liggen in de omschakeling. Slordige passes, heel veel vruchteloze zelfzuchtige acties, met name van Schroijen die bij de meest onmogelijke hoeken toch probeert te schieten op het doel terwijl er betere afspeelpunten zijn, uiteindelijk valt de bal dan toch via Vermijl eens bij de spits 1-0. Niks mis met die aanval.

Bij de 2-0 kiest Kostons noodgedwongen ervoor om voorlangs de terug-sprintende verdediger, om Joeri te bereiken, (precies in het traject waar de verdediger de bal verwacht) in plaats van de pass binnendoor achter de rug van de verdediger te geven (Dan moet Joeri wel even op de lijn blijven letten), maar die kans ging al verkeken in de 1-2 combinatie, waarbij Joeri de bal veel te ver legt. 8 van de 10 keer eindigt zo'n bal als een hoekschop, nu valt die bal via een gelukje in de korte hoek in. Slordige aanval. Maar goed hij hangt in het netje, maar volgende week wordt het weer een hoekschop. Dat is mijn punt.

De 3-0. Een strafschop (cadeautje?). Voortreffelijk binnen geschoten.

Speel je deze pot tegen een kaliber hoger dan mocht je blij zijn met een gelijkspel. Wekelijks zijn wij de dominerende ploeg thuis, maar nu pakt eens alles goed uit. Veel anders voetbalden wij niet. De kwaliteitsinjecties zijn nog altijd brood nodig om die onderste Play-Off tickets te kunnen bereiken. Het beeld gisterenavond laat alleen maar zien dat ze in Helmond nog slechter kunnen inkopen, en dat met de juiste injecties bij ons het seizoen nog niet verkeken is.

Positief:
- Gunst vond zijn 5e versnelling.
- Lavalee speelde een puike pot
- Niet iedere kale scheidsrechter, is een kale vieszak. Top gefloten, die van vorige week in Eindhoven had al minimaal twee keer rood getrokken.
- Holtby doet waar hij voor is aangetrokken
- De BB-Music (zeg ik het zo goed?) geluidscomputer (top!)
- Drie punten

Negatief:
- De Commodore 64 Scorebord Computer
- 3800 toeschouwers? Op de Hoofdtribune kon iedere toeschouwer een rij kiezen. En dat heeft niets met een boycot te maken.
- Afwezigheid sfeergroep. (Je kunt ook alleen de eerste helft een statement maken.) De tweede helft trek je wat protest-spandoeken uit de schone onderbroek.
- De interim-stadionspeaker gebruikte twee keer het verboden woord *oda in één zin, tijdens de rust.
- Weinig speelkansen voor de bankzitters

Tegen Telstar moet het boeket compleet worden gemaakt. Hopelijk met enkele nieuwe gezichten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, M.V.V. 1902, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 15:53
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #27
Wat wat ik hoorde was de politiemacht niet zonder rede, en daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen. Ze verwachtten mogelijk een tegenactie vanuit Genk.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 17:39
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #28

thasjeng schreef : Leuk avondje mvv gehad!
Laat al die nep supporters maar boycotten wat totaal geen effect heeft.
3-0 gewonnen, niet geweldig maar wel lekker.
Toch beetje sfeer gehad.
Aan iedereen die zich heeft laten horen chapeau! Ook de ‘ultras’ pas na de 2-0 toch respect dat jullie er zijn.
Met croux en belgischse spits??? Erbij staan we er goed voor.
Ik zeg, volgende week weer 3 punt in de Geusselt!


Gast, in je vorige bericht heb je nog begrip voor ieders mening en nu zijn het allemaal nep supporters? Omdat ze er niet zijn? Misschien iets te maken met het weer en de prestaties? Jij was er toch ook alleen omdat je een gratis kaartje had gekregen. Van gasten zoals thasjeng, pffff kom ik aan het kotsen. Zeggen om wat te zeggen. Gadverdamme maan!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 18:19 26 jan 2019 18:31 door thasjeng. Reden: Wil het op nette manier overbengen
thasjeng
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #29
Gratis kaartje??? Hoe kom je erbij. Ik ga al 20 jaar kijken en mis hooguit 1 wedstrijd op 3 seizoenen...
Respect is er zeker, je leest het totaal verkeerd.
Ik geef alleen aan, dat de boycot totaal nutteloos is in mijn ogen en ja dat typ je wel eens je frustratie.

thasjeng
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2019 22:21 26 jan 2019 22:24 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2362
Meer
MVV - Helmond Sport 25/01/2019 #30
Wat ik mij vooral herinner buiten het sportieve dat ik in een,,dood,, momentje een compliment kreeg van een 28 jarige over mijn reacties door de jaren heen.
Hij respecteerde mij en dat doet mij goed,heerlijke reactie.
Los van dit we zijn allemaal in afwachting van de versterkingen draai daar niet om heen.
Helmond is troosteloze tegenstander en kon het duel geen moment naar een hogere doelstelling brengen,of tewel wat een zooitje armoe.
Hoorde gister weer redelijk wat geruchten dus blijf mij daar aan vast klampen,de naam van coumans en fuat viel super vaak dus blijf mij vast houden aan verandering, daar heb en wij als supporters meer dan recht op,laat er toch tegen telstar of na de 31ste wat mutaties zijn geweest...roei baank iech laot miech verrrasse...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.380 seconden