Jong PSV - MVV

20 jan 2019 07:31 20 jan 2019 12:28 door jeoff.
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Onderwerp Auteur
Jong PSV - MVV #1
Wat denken jullie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2019 10:54
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Jong PSV - MVV #2
Te veel eer voor een beloftenelftal, de titel

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2019 12:31
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong PSV - MVV #3

Boe is dat feeske? schreef : Te veel eer voor een beloftenelftal, de titel


Heb de titel maar even aangepast.
Ik verwacht verder niet veel van de wedstrijd, maar als we verliezen kun je nu alvast zien waar we staan: plek 15.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2019 14:28
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Jong PSV - MVV #4

jeoff schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Te veel eer voor een beloftenelftal, de titel


Heb de titel maar even aangepast.
Ik verwacht verder niet veel van de wedstrijd, maar als we verliezen kun je nu alvast zien waar we staan: plek 15.


Juist dan pakt MVV punten als je het niet verwacht. Het komt morgen igg live op tv. Dus ik zit wel voor de buis. We hebben igg weer onze jonge rechtsback terug en Deom. Dus igg wat meer mogelijkheden voor Elsen en Co. Hopelijk worden we verrast.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2019 22:45
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Jong PSV - MVV #5
Ik morgen ook live...gr opa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2019 09:34
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Jong PSV - MVV #6

jeoff schreef : Ik verwacht verder niet veel van de wedstrijd, maar als we verliezen kun je nu alvast zien waar we staan: plek 15.


En als we winnen staan we weer op een play-off plaats en niet eens de laatste play-off plek. Met daarna thuiswedstrijden tegen laagvliegers Helmond en Telstar in het verschiet.

Martina, Gunst, Vermijl, Moustafa, Van den Hurk en Nys allemaal onzeker, Ippel er zeker niet bij. Nys moet waarschijnlijk toch geopereerd worden. Nu speelt die, wellicht door de slepende blessure, toch al niet geweldig dit seizoen, als Ippel terugkeert, Holtby echt een aanwinst blijkt en Deom idem, dan wordt Nys het kind van de rekening en komt die operatie wellicht goed uit...

Lees op facebook berichten met de strekking van "wekelijks hetzelfde gezeik met blessures". Verwachten die mensen echt dat je in één week tijd van zeven afwezigen naar nul afwezigen gaat? Wereldvreemd.

Sommige van de beste spelers van Jong PSV die ook vaak meedoen zijn keeper Van Osch, die zwaar geblesseerd is geraakt, middenvelder Lundqvist die naar NAC is verhuisd, middenvelder Duarte die teruggekeerd is naar Sparta. Spelers als Obispo, Ramselaar, Teze, Rigo en Gakpo zaten allemaal gisteren in Emmen op de bank - zonder in te vallen weliswaar. Die zullen zeker niet allemaal vanavond in de basis staan. Kortom, de opstelling van Jong PSV wordt weer eens een klein raadsel. In dat kader ook goed om te weten: Jong PSV wint zijn meeste thuiswedstrijden, maar van de thuiswedstrijden op maandag, drie in totaal, verloren ze er twee. In die twee verliespartijen kwamen de meeste van voorgenoemde namen niet in actie. PSV lijkt als beleid te hebben dat op zondag bij de eerste selectie zitten, in principe betekent dat je niet op maandag met Jong PSV meespeelt. Let wel; dit is absoluut geen garantie want altijd staan er wel één of twee spelers toch op het terrein. Wat dat betreft zeker dus mogelijkheden voor MVV.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2019 10:35
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 803
Meer
Jong PSV - MVV #7
Uit het Eindhovens Dagblad:

Veel talenten mogen niet meedoen bij Jong PSV-MVV: ‘Het gaat om het grotere geheel’

Jong PSV kan maandagavond bij winst op MVV naar de vijfde plaats in de eerste divisie stijgen. Het zou een topprestatie zijn van de Eindhovense beloften, die de afgelopen weken nogal wat ervaren spelers verloren. Voor de Eindhovenaren gaat het niet zozeer om de ranglijst, maar vooral om het doorontwikkelen van jonge spelers.

Trainer Dennis Haar kan geen beroep doen op de talenten die zondag in Emmen bij het eerste elftal op de bank zaten en vindt dat zonde. Zij mogen op een maandag niet meer spelen bij de beloften, als ze in het weekend daarvoor op het wedstrijdformulier bij het eerste elftal stonden. ,,Het gaat mij om het grotere geheel. Ik vind dat we hiermee talenten de mogelijkheid ontnemen om zich te kunnen ontwikkelen." Haar kijkt niet primair naar de ranglijst - natuurlijk is het voor hem en zijn ploeg iets moois om voor te spelen - maar het gaat hem en PSV om de ontwikkeling van jonge talenten.

Juist nu de eerste divisie zo wordt geprezen als platform waar jonge spelers snel progressie kunnen boeken, mag Haar dus bijvoorbeeld Mohammed Ihattaren, Michal Sadílek en Cody Gakpo maandagavond tegen MVV niet opstellen. ,,Het heeft niet met het beleid bij het eerste elftal te maken", aldus Haar. ,,Daar gaat het om een kampioenschap en je kunt als hoofdcoach niet maar drie wissels meenemen. We moeten met zijn allen in de voetballerij durven kijken naar het grotere plaatje en het is goed dat jonge spelers zich via de eerste divisie kunnen ontwikkelen."

Haar heeft maandagavond op De Herdgang toch een goede ploeg tot zijn beschikking, waar onder anderen Mauro Júnior, Matthias Verreth, Zakaria Aboukhlal en Joël Piroe het mooie weer kunnen maken. Afgelopen week speelde hij in een midweeks duel met dezelfde formatie knap gelijk tegen de beloften van Manchester United. MVV is een ploeg die het Jong PSV eerder dit seizoen in De Geusselt moeilijk maakte en Haar rekent ook maandag niet op een eenvoudige klus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2019 10:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Jong PSV - MVV #8
Ze mogen zelfs helemaal niet meedoen! Dat maakt het helemaal interessant. Ik dacht dat die regel was afgeschaft dit seizoen omdat er op andere punten strenger is geworden (oa leeftijd – daarom keept Koopmans nu bij ons). Mijn vergissing.

Concreet; gisteren tegen Emmen zaten de volgende spelers op de bank die soms bij Jong PSV meedoen:

Keeper Van de Meulenhof (normaal gezien de vervanger van de geblesseerde Van Osch!), Obispo (normaal aanvoerder van Jong PSV), Teze, Ramselaar, Rigo, en Sadilek. Voeg daar aan toe Van Osch met blessure en Lundqvist en Duarte die weg zijn, en Jong PSV mist in totaal voor 101 wedstrijden dit seizoen aan spelers. Een flinke aderlating. 23 doelpunten, 22 assists zijn er niet bij. Nog eens anders bekeken: in Maastricht speelden we 2-2 tegen Jong PSV. Bij Jong PSV stonden toen onder meer Van Osch, Obispo, Teze, Rigo, Duarte, Lundqvist en Gakpo in de basis. Zeven spelers die er amper drie maanden geleden nog bij waren, vandaag niet.

Aan onze kant? Ippel, Nys, Martina en Moustafa zijn onzeker of er zeker niet bij. Maximaal vier afwezigen ten opzichte van toen.

Het wordt alsnog niet gemakkelijk want er staan nog altijd leuke namen bij Jong PSV met Kun, Abels, Frey en Piroe, maar er liggen wel degelijk kansen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2019 14:46
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
Jong PSV - MVV #9
Vanavond live op Fox TV (open kanaal)?


DDeDD, MVV, Door Dik en Door Dun!

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2019 15:59
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Jong PSV - MVV #10

Jacques schreef : Ze mogen zelfs helemaal niet meedoen! Dat maakt het helemaal interessant. Ik dacht dat die regel was afgeschaft dit seizoen omdat er op andere punten strenger is geworden (oa leeftijd – daarom keept Koopmans nu bij ons). Mijn vergissing.

Concreet; gisteren tegen Emmen zaten de volgende spelers op de bank die soms bij Jong PSV meedoen:

Keeper Van de Meulenhof (normaal gezien de vervanger van de geblesseerde Van Osch!), Obispo (normaal aanvoerder van Jong PSV), Teze, Ramselaar, Rigo, en Sadilek. Voeg daar aan toe Van Osch met blessure en Lundqvist en Duarte die weg zijn, en Jong PSV mist in totaal voor 101 wedstrijden dit seizoen aan spelers. Een flinke aderlating. 23 doelpunten, 22 assists zijn er niet bij. Nog eens anders bekeken: in Maastricht speelden we 2-2 tegen Jong PSV. Bij Jong PSV stonden toen onder meer Van Osch, Obispo, Teze, Rigo, Duarte, Lundqvist en Gakpo in de basis. Zeven spelers die er amper drie maanden geleden nog bij waren, vandaag niet.

Aan onze kant? Ippel, Nys, Martina en Moustafa zijn onzeker of er zeker niet bij. Maximaal vier afwezigen ten opzichte van toen.

Het wordt alsnog niet gemakkelijk want er staan nog altijd leuke namen bij Jong PSV met Kun, Abels, Frey en Piroe, maar er liggen wel degelijk kansen.




Sterker nog: voeg Abels maar aan dat rijtje toe, hij is naar Sparta vertrokken. Mohammed Ihattaren, een van PSV's grootste talenten is er trouwens ook niet bij omdat hij gisteren op de bank zat. Mauro Júnior daarentegen wel.

Zag net trouwens dat we al acht wedstrijden op rij niet hebben weten te winnen van Jong PSV. Op basis van het verleden dus een wedstrijd waarin je niet verwacht. Maar laten we nu net in die wedstrijden punten hebben gepakt dit seizoen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2019 22:13 21 jan 2019 22:14 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Jong PSV - MVV #11
Vanavond een wedstrijd die, mijns inziens, het seizoen tot nu toe typeert. Extreem sober aan de bal, een verdediging die weinig echte kansen weggeeft, wederom een scheidsrechter van een bedenkelijk niveau die vrijwel geheel de wedstrijd in het nadeel van MVV floot. En dan heb je nog die arme van den Hurk die in 90 minuten tijd 3 ballen in de voeten gespeeld krijgt op 30 meter van het vijandelijke doel met een man in de rug en de bal dan bijna altijd in bezit houd. Alle andere keren moet hij achter kansloze hoge ballen naar voren aansleuren waar 0 idee achter zit.

Ik heb vandaag geen denderend jong PSV gezien, konden voetballend vrijwel niets creëren maar krijgen een makkelijke penalty en een doelpunt door een keepersfout. MVV daarentegen maakt vandaag twee prima goals maar schiet er weer niets mee op. Dit zijn voor mij twee verloren punten en niet een gewonnen punt als je ziet hoe dit PSV speelde en het feit dat we tot twee keer toe op voorsprong komen. Twee makkelijke gele kaarten voor Mares, a had hij die tweede ook niet hoeven in te zetten. Nys pakt een domme gele kaart en vergroot zodoende de personele problemen nog maar eens.

Aan de start van het seizoen was ik nog optimistisch gezien de werklust van deze ploeg maar dat optimisme begint nu toch wel een knauw te krijgen. Erg frustrerende avond in mijn beleving.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2019 22:14
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
Jong PSV - MVV #12
1e helft goed en beter als PSV. Jammer van die gemakkelijke pingel. 2e helft zeer zwak. Van den hurk was de slechtste man op het veld. Heeft geen pepernoot geraakt. Ik had Kostons in de spits gezet en van den Hurk eruit gehaald. De wissels waren zowiezo allemaal defensief.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2019 22:14
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
Jong PSV - MVV #13
Een typische wedstrijd tegen Jong PSV. Een lastige tegenstander waar we vóór aanvang van deze wedstrijd in elf ontmoetingen pas één keer van hadden gewonnen. En ook nu met een ‘verzwakt’ elftal was Jong PSV niet te verslaan.
En het begon nog zo goed. Als je nu googelt op ‘droomstart’ krijg je als eerste zoekresultaat een filmpje met de eerste 20 seconden van deze wedstrijd te zien. Een mooie pass van Holtby die knap wordt binnengewerkt door de flegmatieke Schroijen. Soms lijkt het bij Joeri allemaal niet te lukken of loopt-ie zich vast. Maar mag je klagen als je linksbuiten er acht in heeft liggen? Als andere aanvallers diezelfde cijfers konden overleggen stonden we er anders voor. Lullig genoeg krijg je al snel een pingel tegen. Op tv was echt niet te zien of het terecht was.
Daarna krijg je nog een aantal goede mogelijkheden: Van den Hurk mag een prima pass van Schroijen echt wel tussen de palen koppen. Bovendien is het jammer dat een klutsbal in de zestien van Jong PSV niet kan worden ingetikt. En dan heb je nog Koopmans die echt heel knap redt (schuiver die hij uit de hoek tikt). In de tweede helft vond ik hem een stuk minder keepen. Bovendien krijgen we een enorme kutgoal tegen. Koopmans laat een bal van zich afspringen en Martina rekent niet op een rebound. Een intikkertje voor Jong PSV.
En dan krijgt Mares ook nog zijn tweede gele kaart. Mag je nog 20 minuten gaan tegenhouden. Aanvallend kunnen we dit seizoen al weinig potten breken dus dan weet je het eigenlijk wel.
Ik heb zitten kijken naar een MVV dat wel wil, vecht en probeert. Maar meer dan dat is het vaak ook niet. Soms is het pech. Te vaak is het de verkeerde keuze. Een pass die wel of juist niet wordt gegeven. Spelers die zich vastlopen of spelers die op dit moment niet goed genoeg zijn.
Gunst die (nog) niet brengt wat-ie moet brengen. Kostons die hard werkt, maar niet bepalend is. Nys die rent als een paard, maar werkelijk alle ballen verkeerd speelt. Ik zou wel een middenveld met Holtby, Deom en Ippel willen zien (zodra dat mogelijk is).
Van den Hurk werkt zich een slag in de rondte, maar krijgt nauwelijks aansluiting. Holtby en Deom waren prima en het duo Mares-Lavalée deed het ook niet onaardig.
Van de andere kant: ik heb dit allemaal gezien vanaf de comfortabele bank in een warme woonkamer. Respect voor de MVV-supporters die op de Herdgang op maandagavond hebben staan vernikkelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2019 23:04 21 jan 2019 23:11 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Jong PSV - MVV #14
Weinig toe te voegen aan bovenstaande schrijvers. Had meer ingezeten vandaag. Eerste helft speelden we vrij aardig. Maar de tweede helft gaven we de wedstrijd uit handen door extreem slordig spel op de mat te leggen. Bijna bizar dat een elftal zo kan terugvallen. Met wat meer voetballend en technisch vermogen hadden we hier gewonnen. Maarja, repeterende plaat

Mooi die snelle voorsprong overigens. Emerson scoorde ooit tegen Vitesse na 9 seconden, maar ik kan verder zo gauw geen goal van MVV bedenken die sneller na de aftrap is gemaakt. Jammer dat we die voorsprong ook bijna meteen weer kwijt waren. Een op het oog makkelijk gegeven strafschop. Het zat ons sowieso wederom niet echt mee qua arbitrage. Net als de twee wedstrijden hiervoor vielen een paar cruciale en wedstrijdbepalende 50-50 beslissingen in ons nadeel uit. Het is te makkelijk om het daaraan op te hangen, maar frustrerend is het wel.

Positief is dat we in elk geval niet meer de minst scorende ploeg zijn (heel schrale troost, maar goed). Komende wedstrijden Helmond en Telstar. Kunnen we kort over zijn, dit moeten zes punten worden. Hopelijk zijn wat geblesseerden terug. Broodnodig, want het zal na de rode kaart van Mares en de schorsing van Nys weer puzzelen worden. We gaan het zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2019 08:42
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Jong PSV - MVV #15
Ik zat overigens nog te denken aan die rode kaart van gisteren en kon niet van het gevoel afkomen dat er wat betreft het trekken van rood dit seizoen weinig geluk is voor MVV. De rode kaart bij een 1-0 voorsprong thuis tegen Eagles voor gunst die op ongeveer op de middenlijn een domme sliding maakt van achteren maar absoluut geen harde overtreding met de intentie om de tegenstander te blesseren. Dan de rode kaart van ippel die overdreven naar de grond gaat na een lichte duw van Engels, een belachelijke rode kaart (was overigens ook geen rood voor Engels). Mbuyamba die thuis tegen Cambuur (vind ik) niet eens een overtreding maakt en rood krijgt en een penalty tegen bij 0-0 met als gevolg een 2-1 nederlaag. En dan nog de twee gele kaarten van Mares gisteren, wellicht valt over deze twee kaarten te twisten maar absoluut geen twee overduidelijke gele kaarten. Vier rode kaarten in 21 competitie wedstrijden is toch wel een hoog gemiddelde? Ik heb de statistiek van andere ploegen niet maar ik schat in dat we daarmee wel in de top 5 staan. Conclusie is, niet verrassend, dat het niveau van de scheidsrechters bedroevend is. Ja dat is niets nieuws, dat weet ik, maar dit seizoen lijkt het wel of
vrijwel alle beslissingen in ons nadeel uitvallen. Ik sluit niet uit dat ik een beetje subjectief ben ;).

Dit allemaal geen excuus voor het slechte spel dit seizoen maar wel een kanttekening. Had zomaar een punt of 4 extra kunnen opleveren waren die kaarten tegen de Eagles en Cambuur niet gegeven en dan stond je nu mogelijk 4 plekken hoger.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.350 seconden