MVV-Cambuur 23/12/2018

23 dec 2018 17:36
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Cambuur 23/12/2018 #1
Ben benieuwd bij wie Siemen Mulder bij de kerstdis aanschuift dit jaar.
Ik gok op die nummer 7 van Cambuur, Kallon de Schwalbe keizer.
Wat een mismieters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2018 17:57
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #2

Boschpoort schreef : Ben benieuwd bij wie Siemen Mulder bij de kerstdis aanschuift dit jaar.
Ik gok op die nummer 7 van Cambuur, Kallon de Schwalbe keizer.
Wat een mismieters.


Zolang je weg kunt blijven komen met een schwalbe (het is het risico gewoon waard) zal dit gedrag blijven. Velen zeiken de videoref af maar dit was zo’n moment, kost je de match.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2018 18:03
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #3
Wat een verschrikkelijke scheidsrechter, dit was toch geen penalty en ook nog rood?!
Buiten de scheidsrechter was de gehele wedstrijd bagger. Dit is toch echt het zwakste Mvv van de laatste jaren, het is niet meer leuk om naar Mvv te kijken. Dit Mvv mist zoveel kwaliteit dat het pijn de ogen doet als je ze ziet spelen. Cambuur had de 1e helft al met 3-0 moeten voorstaan, hoeveel kansen heeft Mvv gehad? We hebben niet voor niets de minste doelpunten gescoord van het hele betaald voetbal. We hebben eigenlijk geen voorhoede, een matig middenveld en de achterhoede mag blij zijn dat daar Koopmans staat. Deze keeper scoort iedere wedstrijd een dikke voldoende, een van de beste keepers sinds jaren bij Mvv.

Hopelijk wordt het Mvv bestuur wakker en krijgt de selectie een kwaliteitsinjectie, en niet afgekeurde spelers van Almania Aachen of een langdurig geblesseerde... Mvv jaagt de supporters het stadion uit met dit armtierig voetbal....het ergste is dat je de spelers niets kunt verwijten, ze werken allemaal hard maar misten helaas de kwaliteit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2018 21:49 23 dec 2018 21:51 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #4
Een wedstrijd die leuk begint! Met in de tweede minuut een kopbal die op de lat valt. Dan heb je pech dat-ie er niet in gaat. Je had zomaar een vliegende start kunnen hebben. Daarna zie je Cambuur in de wedstrijd groeien en steeds meer domineren. Die Leeuwarders hadden in de eerste helft kunnen leiden met 1-3.
Dan dat alles bepalende moment aan het begin van de tweede helft. Om me heen schreeuwt iedereen moord en brand. Ik kon het moeilijk zien. Ik had het idee dat Mbuyamba lichtjes zijn hand op de schouders van die aanvaller legt. Maar nogmaals: ik kon het niet goed zien. Wat zijn de regels eigenlijk? Geef je bij een doorgebroken speler direct rood en een penalty? Ik hoeverre was deze speler doorgebroken? En waarom krijgt een speler van Utrecht vandaag bij de penalty van Dolberg bijvoorbeeld alleen geel? Zuur ook voor die jonge jongen die het vandaag niet makkelijk had. Een aantal slippertjes wisselde hij af met een aantal goede ingrepen.
Wat daarna gebeurt is weinig verheffend als het gaat om de spreekkoren. Die keur ik nooit goed. Maar (jawel, er komt een maar) iedere keer dat die bijna waren weggeëbd, kwam opnieuw de oproep van de stadionspeaker om te stoppen. En dan begon het weer opnieuw. Niet echt handig aangepakt. Het zal best wel zo zijn dat dit op last van de KNVB moet, maar handig is het niet.
Enfin, na de aansluitingstreffer leek er toch nog er nog een stuntje in te zitten. Helaas viel die laatste scrimmage niet gunstig uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2018 06:14
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #5
m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp?uid=343565

En zo wordt alles weer lekker verdraaid en krijgen de supporters van MVV weer letterlijk en figuurlijk de "Zwarte Piet" toegeschreven!! Wat een zielige mismieter die Kallon!!! Als je het presteert om na een "schwalbe" het publiek uit te dagen kun je dit verwachten!!! En dan weer lekker in de krant de vermoorde onschuld spelen!!! Maar ja, dit is het gedrag van die andere vermoorde onschuld, Sylvana Simons!! Om van te kotsen!!! Ik zou zeggen eerst de hand in eigen boezem steken en daarna klagen!!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2018 08:58
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #6

Jo70 schreef : m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp?uid=343565

En zo wordt alles weer lekker verdraaid en krijgen de supporters van MVV weer letterlijk en figuurlijk de "Zwarte Piet" toegeschreven!! Wat een zielige mismieter die Kallon!!! Als je het presteert om na een "schwalbe" het publiek uit te dagen kun je dit verwachten!!! En dan weer lekker in de krant de vermoorde onschuld spelen!!! Maar ja, dit is het gedrag van die andere vermoorde onschuld, Sylvana Simons!! Om van te kotsen!!! Ik zou zeggen eerst de hand in eigen boezem steken en daarna klagen!!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER



Wat heeft Sylvana Simons hier in godsnaam mee te maken? Laten we het hier aub over voetbal en wedstrijd gerelateerde zaken en de directe betrokkenen hebben. Of denk jij dat Sylvana Simons voor de wedstrijd even contact heeft gehad met Kallon om hem op te steuken?

Over de wedstrijd heb ik niet zo veel te zeggen, was niet best tot aan de rode kaart maar ook niet veel aan de hand en in een klap maakt de scheidsrechter de hele wedstrijd kapot. Heeft de spreekkoren over zichzelf afgeroepen met deze belachelijke beslissing net als Kallon. Wil overigens niet zeggen dat ik dit goedkeur. Nu worden we weer mooi afgeschminkt in de media. Wel nog strijdlust gezien na de 2-0 en dat met een man minder, enige lichtpuntje van deze wedstrijd. De winterstop komt denk ik op een goed moment voor ons.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2018 09:24 24 dec 2018 09:30 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 298
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #7
Terechte nederlaag van MVV. Obv de eerste helft was Cambuur voetballend beter en hadden ze ook al een paar dikke kansen. Maar goed, als het 0-0 bij rust staat kan het nog alle kanten op, want in deze competitie kan iedereen van elkaar winnen. Maar vlak na rust struikelt iemand (of hij wordt heel licht aangeraakt) en de scheidsrechter besluit daarop de wedstrijd te vermoorden. Een zeer zwaarwegende beslissing, onterechte pingel en zeker een onterechte rode kaart. Vervolgens roepen een paar mensen iets (niet goed te praten maar dat heeft hij over zichzelf afgeroepen), meneer is op zijn pik getrapt en besluit de wedstrijd te staken. Het is te hopen voor deze meneer dat hij nooit Ajax-Feyenoord of een Europese wedstrijd in één of andere Zuid-Europese heksenketel gaat fluiten (want zó luid en massaal was het gezang gisteren nou ook weer niet), want als dan het publiek zich tegen hem keert dan loopt-ie nog een trauma op... Overigens ging het gezang na de afkoelingsperiode gewoon door (ondanks dat werd er niet definitief gestaakt, had hij oordoppen in gedaan of zo?) maar werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Met een beetje geluk maak je nog 2-2 maar het zou eigenlijk niet verdiend zijn geweest. Dit MVV mist kwaliteit in alle linies. Hopelijk komt er een kwaliteitsinjectie voor de selectie in de winterstop, vooral voor op het middenveld en voorin.

Begrijp overigens het hele verhaal van Kallon niet. Hier is helemaal niks van waar. Volgens mij heeft dit ook nog te maken met de vorige editie van MVV-Cambuur, maar ook toen zijn er geen apengeluiden gemaakt. Tenminste, volgens mij heeft niemand dit zo ervaren, alleen hij zelf. Over het provocerende gedrag van zijn medespelers na beide doelpunten hoor ik hem overigens niet.

Toch wel triest, onze resultaten in thuiswedstrijden dit seizoen. Sterker nog, met dit voetbal jaag je eerder de mensen weg dan dat er meer mensen komen. Normaal presteren we thuis juist veel beter dan uit. Supporters die niet mee naar uitwedstrijden kunnen worden niet echt verwend. Maar goed, het zij zo...

Fijne feestdagen iedereen, en een gezond en sportief nieuw jaar. Hopelijk wordt 2019 voor onze club een beter jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2018 10:08
Gianni Bruno
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 37
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #8
Tja, wat moet je ervan zeggen.
Of MVV nou geweldig goed is of niet: ik verwacht heus niet dat wij inde champions League terecht komen. Vroeger in de betere tijden in de eredivisie overigens ook niet. Toen werd er even hard op arbiters gescholden als nu, maar lag niet iedereen onmiddellijk in een kramp. Vind dat nogal hypocriet. De primaire reden waarom je op een natte zondagmiddag of vrijdagavond naar het stadion gaat is het beleven van een stuk emotie en eventueel een paar uurtjes slap ouwehoeren en een pilsje drinken. Emotie is een medaille met twee kanten: het is onmogelijk om je alleen maar positief op te winden. Zo werkt dat nou eenmaal niet. Als d Angelside stil is is iedereen aan het klagen over gebrek aan stemming, en in dit geval was het nogal voor de hand liggend dat het publiek te keer ging. Als je daar als betaald voetbal scheidsrechter niet tegen kunt of dat niet aanvoelt, ga dan aub wat anders doen. Het stond hierboven al: hopelijk hoeft die arme man nooitin Zuid-Europa te fluiten.

Dan het ‘incident’: ik kon het toevallig wel goed zien. Als er al fysiek contact was, dan was dat nog niet automatisch een overtreding en vond dat contact zeker niet in het strafschopgebied plaats. Kallon loopt ongehinderd het strafschopgebied in en struikelt dan of glijdt uit of, meest waarschijnlijk, laat zich theatraal vallen. Dan na de penalty nog even lekker provoceren richting tribune en dan de vermoorde onschuld uithangen. Dan heb je natuurlijk de poppen aan het dansen. Dat heeft linksom of rechtsom niks te maken met zijn huidkleur: als die jongen spierwit was geweest met blond haar en blauwe ogen was precies hetzelfde gebeurt.

Wens iedereen evenzo goed fijne feestdagen, een goede winterstop en een positief rood-wit 2019.

Mestreech, door alle iewen heer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2018 10:58
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #9
Normaal gesproke bin 'ch rap afgekeuld nao 'ne match, mer iech kook nog steeds.

Mulder en dee misseleke nommer 7 (ich zal mer nao z'ne nommer verwieze, veurtot çh veur racis weur oetgemaak), wat 'n giganische stökke stroont zien dat.

Nou Simon, Bedaank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2018 15:07 24 dec 2018 19:46 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #10
Wanneer gaan scheidsrechters nu eindelijk eens beseffen dat voetbal draait om vermaak en dat zij een verbindende rol spelen in het spelletje? De strafschop was opmerkelijk, want er gebeurde op de beelden helemaal niets binnen het zestienmetergebied, als het al een overtreding was, dan gebeurde dat buiten het strafschop gebied, en dan geef je een vrije-trap, geen strafschop. Dat de heer Mulder helemaal meegaat in de vijf meter durende duikeling/struikeling van de speler van Cambuur dat is iets dat kan gebeuren dat je cruciale feiten mist in je observering. Dat is menselijk, en dat zie je vaker bij wedstrijden.

Maar om daarna star en autistisch rood te trekken voor deze, bijna niet zichtbare overtreding (In een rustige wedstrijd met weinig overtredingen), kan gezien worden als een gebrek aan perspectief over het eigen idee 'Waarom jij hier als scheidsrechter op het veld staat'. Het was geen doorgebroken speler, want er stond nog een centrale verdediger aan de binnenkant van het doelgebied, die de tegenstander van Cambuur nog op zijn pad zou zijn tegengekomen. Het was hooguit een gele kaart. Niet alleen doorbreekt hij met deze persoonlijke inmenging de natuurlijke patstelling van het duel, hij zet door het niet aanvoelen van de spelregels de thuisploeg op een dubbele achterstand voor de rest van de wedstrijd. Dit is persoonlijk een stempel drukken op de wedstrijd. Hiermee roep je de verbale reacties die vanaf de tribunes het veld op werden geworpen op je af. Dit is een emotie van onrecht. Had hij alleen de strafschop gegeven dan was hij binnen de lijnen van het spelletje gebleven. Nu werd het een persoonlijke beslissing. Deze man escaleert een duel doordat hij niet in de gaten heeft hoe hij een wedstrijd moet aanvoelen.

Over MVV zelf is al 18 duels geschreven, de aanvallen waren wederom niet best, weer kwam het gebrek aan aanvallende kwaliteiten en ideeën bovendrijven, de slechts scorende ploeg van de competitie met een niet slechte verdediging. Hoewel daar toch echt heel slecht verdedigd werd bij de 1-2.

Je speelde hier voor een punt maximaal als het geluk zich nog zou voortzetten in de tweede helft (Met of zonder Mulder als leidsman). Cambuur had gevaarlijke vleugelspelers, wij hadden helemaal niets. Het is jammer dat één iemand gisterenmiddag niet de professionaliteit had die je vanuit de rol van een voetbalbond had kunnen mogen verwachten. Dat maakt het alleen maar zuurder de manier waarop wij nu de winterstop in gaan. Maar goed, het is maar één punt, hopelijk blijft de gevolgschade uit. Want dat zou wel heel kinderachtig zijn als uitspraken van individuen bestempeld worden als de dragende mening van het collectief (Het zou niet de eerste keer zijn.). Hopelijk is de KNVB zo volwassen genoeg om hun eigen fouten in te zien en gaat het voortaan beter screenen op de kwaliteiten van hun eigen medewerkers. Voetbal is een verbindende sport, een toneel van vermaak, de scheidsrechter is niet alleen de beul, hij is ook de choreograaf van het duel. En als onrecht niet voortvloeit uit het spelletje, maar uit de persoonlijke/subjectieve observaties van de leidsman, dan ontbreekt het zelfbesef over de liefde en de neutraliteit voor de sport die je probeert uit te dragen vind ik. Een flinke domper. op wat had, een vermakelijke tweede helft had kunnen zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2018 17:03
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 502
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #11
Kan het niet anders dan volledig met je eens zijn Houtengerard.
Alleen jammer dat zelfreflectie binnen de bond edn totaal onbekend iets is. Zeker kun je in de snelheid van het spel wel eens verkeerd zitten maar op een dergelijke manier de 'spelregels' toe te passen is een heel andere zaak.
Een dergelijk persoon is dan ook nog verbaasd dat er emotie ontstaat op de tribunes, als deze man een dergelijk stempel drukt kan hij ook het gevolg snappen. Echter in de huidige maatschappij mag emotie niet meer getoond worden, dit zie je ook terug in de reactie van ons bestuur. Nu zijn de supporters weer de lul, want ja, dit gaat geld kosten maar er wordt vergeten naar de oorzaak te kijken. En die flapdrol mag na de kerst weerwedstrijden gaan verneuken want zelfreflectie en/of een spiegel is in zeist iets vreemds
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2018 18:29
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #12
Als ik eerlijk naar de beelden kijk, vermoed ik ten zeerste dat de scheidsrechter benaderd is door een of ander goksyndicaat. Die speler van Cambuur behoort geel te krijgen voor een schwalbe en daarna voor onsportief gedrag. Of MVV nou goed of slecht gespeeld had, de bonus moest en zou naar de arbiter gaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2018 20:30
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 956
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #13

De Zwarte Vogel schreef : Als ik eerlijk naar de beelden kijk, vermoed ik ten zeerste dat de scheidsrechter benaderd is door een of ander goksyndicaat. Die speler van Cambuur behoort geel te krijgen voor een schwalbe en daarna voor onsportief gedrag. Of MVV nou goed of slecht gespeeld had, de bonus moest en zou naar de arbiter gaan!

Volgens de site van de KNVB is Xavier Mbuyamba voor 1 wedstrijd geschorst n.a.v. de rode kaart. Ook Deom is voor 1 wedstrijd geschorst (5e gele kaart?). Benieuwd hoe het met de nieuwe blessure van Ippel gesteld is. De spoeling wordt alweer dun anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2018 21:32
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #14
In beroep gaan natuurlijk!! Dat doen die uit Kerkrade ook iedere keer!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2018 21:47 26 dec 2018 21:49 door Kletswief.
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV-Cambuur 23/12/2018 #15

De_Lange schreef : Kan het niet anders dan volledig met je eens zijn Houtengerard.
Alleen jammer dat zelfreflectie binnen de bond edn totaal onbekend iets is. Zeker kun je in de snelheid van het spel wel eens verkeerd zitten maar op een dergelijke manier de 'spelregels' toe te passen is een heel andere zaak.
Een dergelijk persoon is dan ook nog verbaasd dat er emotie ontstaat op de tribunes, als deze man een dergelijk stempel drukt kan hij ook het gevolg snappen. Echter in de huidige maatschappij mag emotie niet meer getoond worden, dit zie je ook terug in de reactie van ons bestuur. Nu zijn de supporters weer de lul, want ja, dit gaat geld kosten maar er wordt vergeten naar de oorzaak te kijken. En die flapdrol mag na de kerst weerwedstrijden gaan verneuken want zelfreflectie en/of een spiegel is in zeist iets vreemds


Vind het inderdaad jammer hoe snel en vaak de eigen supporters op de korrel worden genomen door Elsen en het bestuur. Hierdoor wordt het negatief imago steeds groter want de media Leins en co nemen dit smullend over. Ik zou het prettig vinden als hij het eens opnam voor de supporters bv. ontvangst en behandeling bij uitwedstrijden en ook bv. een thuiswedstrijd tegen Aken-noord.
Ben eigenlijk benieuwd eens naar een volgend supportersoverleg... blijkbaar vindt het bestuur dit niet belangrijk, terwijl dit een uitstekend communicatiemiddel is bij uitstek en om de onderlinge band te verstevigen.
Ook ben ik eens benieuwd naar de resultaten van het bestuur... sinds kort wordt flink geïnvesteerd in de organisatie. De functie van Penders is grotendeels nu een betaalde functie en ook in de commerciële tak wordt geïnvesteerd. Wat is het rendement? Dat dhr. Penders dit eens toelicht en zich hierop focust in plaats van de supporters op de korrel te nemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Klomeleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden