MVV- Sparta

03 nov 2018 14:14
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
MVV- Sparta #31
Mares en Shermar komen als centraal duo gewoon tekort wil je voetballen voor de bovenste plaatsen in de KKD ,leuk dat Golpek progressie boekt maar met een middenveld Ippel,Shermaine en onervaren Deom speel je voor de onderste 8 plaatsen mee en met af een toe een zeperd als tegen Den-Bosch toe .

Word hoog tijd voor een hoofd sponser .Toch mooi dat er 4700 toeschouwerrs waren ...............

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2018 15:42
AngelsideE
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 41
Meer
MVV- Sparta #32

Brncic schreef : Beetje de jongens tegen de mannen vandaag. Maar die jongens hebben zich wel zeer kranig geweerd. Je moet alleen dat doelpunt maken. De invalbeurt van Kostons verbaasde me. Geen centrale middenvelder, al pakte hij het best aardig op. Je zag wel dat jongens als Kostons en Deom er in de tweede helft doorheen zaten. Déom speelde de eerste helft geweldig, tweede helft onzichtbaar. Toch het verschil tussen MVV zien ploegen als Sparta op dit moment. Benieuwd hoe het met onze blessuregevallen is. Zagen er alledrie niet best uit. En weer een domme kaart van Ricardo Ippel rond de middencirkel. Ik waardeer zijn strijdlust en inzet, maar die kaarten zijn echt onnodig.


Deze gele kaart van ippel is net mega slim...
Hij is nu tegen Volendam geschorst en is er dus tegen de moffen zeker bij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2018 17:50
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV- Sparta #33
Hans Kraay had eigelek wel 'n gooj samevatting vaan de ganse wedstrijd:

1) M.V.V. waor zeker neet de mindere.

2) Dee ierste goal vaan Sparta had gerös aofgekäörd mage weure veur duie

3) vd Hurk had roed mage kriege

4) Dee Spartaan mèt Finse naom had zier zeker doonkerroed mote kriege.

Mer jeh, este neet scoors, daan kinste neet winne.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2018 18:26
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
MVV- Sparta #34
Sparta had MVV duidelijk goed geanalyseerd , hoog druk zetten en afjagen bij de opbouw
MVV heeft volgens mij de eerste 15 minuten amper een bal om de eigen helft gekregen
Tot aan de 34 minuut een MVV dat tegen de muur stond , daarna kwamen we met veel strijd en vechtlust terug in de match
Daarin hadden we gewoon moeten scoren de 1-1 en dan wordt het toch een andere match
Nu lukt dat niet ga je de rust in en na de rust beginnen we eigenlijk anders dan hoe we zijn gestopt einde eerste helft
Goldpak die perfect vanaf links speeld begon op rechts en schrooijen op links , gelukkig wisselde dat weer snel want Goldpak was een van onze beste gister.

Maar dan we blijven op 0-1 , Abu komt erbij wat doet Elsen hij haalt Schrooijen naar achter ????, Joeri de engiste die een momenten voetballer is en dat ook laat zien moest LB gaan spelen ?? Breng dan gewoon Gunst op LB en Schrooijen vanaf rechts komen, dat gebeurd niet en je ziet gewoon nadat Joeri naar LB gaat dat bij ons langzaam het geloof en de verassing eruit gaat. Niet lang daarna valt de 0-2

De blessures, 4 uitvallers gister wat zegt dat ?! ...mij zegt dat t niveau de snelheid wat gister door onze spelers gehaald moest worden te hoog was, dat konden we niet bijbenen en we hebben daardoor diverse spierscheuringen opgelopen bij spelers . Onze spelers zijn gewoon niet fit genoeg en trainen in een te laag tempo denk ik

Gunst en Abu , onze aankopen zijn naar het 2,3 en 4 plan beland ...wat zegt dat ?! dat we op een of andere manier gewoon niet goed genoeg spelers scouten en aantrekken .

Overal ... tactisch vond ik dat Elsen de verkeerde keuze heeft gemaakt met Joeri ...we hebben als team veel strijd geleverd maar blijkbaar kunnen we dat niet zonder 4 "zwaar" geblessseerde als uitkomst... iets gaat er niet goed bij MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2018 20:17
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
MVV- Sparta #35
Ik vind het afgeven op van de hurk niet van toepassing,als hij geen nr 10 naast zich heeft staan kun je hem niks verwijten.
Wat moet je nog meere doen als alleen goldpek voldoet aan enige lengte!
Ik blijf erbij we missen ja ik zeg het toch een persoon als thomas, en ik zeg erbij die heeft zich echt wel ontwikkeld en zou prima passen in het huidige mvv.
Mijn grootste vraag bij het mvv is waarom niet eens wat lengte ingekocht?
Wij zijn volgens mij totaal opgemeten kwa lengte echt een madurodam team,RON mag er wat lengte binnen het team komen?
Nogmaals ik ben fan van vd hurk en als hij hulp krijgt zullen jullie zien welke kwaliteiten hij bezit.
Jullie zien toch ook dat hij elke actie moet laten volgen met een tweede actie en derde dat is teveel voor een eventueel scorend vermogen....gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2018 22:59
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 300
Meer
MVV- Sparta #36
Hoe zit het met de uitgevallen blessures? Vooral Shermar zag er niet goed uit. Begrijp ook niet waarom je bij 0-2 achter in de 90e minuut op zo'n veld nog zo'n sliding gaat maken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2018 05:19 05 nov 2018 13:01 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
MVV- Sparta #37
MVV - Sparta was een leuke wedstrijd om naar te kijken. Alleen viel de uitslag vies tegen: MVV had best van de huidige koploper van de Keuken Kampioen Divisie - wat is dat toch een flutnaam! - kunnen winnen. En dat geeft hoop, en dat meen ik serieus. MVV verloor vooral van zichzelf. Misschien kan dat via enkele simpele omzettingen worden verholpen?

De 0-2 winst van Sparta was om verschillende redenen teleurstellend. Ten eerste, omdat MVV gewoon, ook door gebrek aan net dat ene tikje broodnodige geluk, enorm veel kansen miste. MVV kreeg wel een stuk of tien scoringskansen, soms zelfs wel drie scoringskansen binnen tien seconden. Als je daar geen van benut, blijven de drie punten ver uit zicht. Ten tweede, omdat de 0-1 van Sparta gewoon afgekeurd had moeten worden. In de tv-samenvatting is overduidelijk te zien dat de scorende spits Veldwijk voordat hij scoort de centrale verdediger van MVV keihard wegduwt. Met een video-scheidsrechter was dit doelpunt altijd afgekeurd! Scheidsrechter Martin van den Kerkhof floot best een goede wedstrijd, maar zag die overtreding van die gewiekste Sparta-spits Veldwijk over het hoofd. Ten derde was de 0-2 van Veldwijk (die werd ingeleid door geklungel in de verdediging) misschien buitenspel. Maar goed, of die 0-2 nu wel of niet buitenspel was, maakt niet veel uit. Waar het om draait, is dat MVV door gebrek aan scorend vermogen veel punten misloopt.

Aan werklust ontbreekt het echt niet bij MVV! Dat zit wel goed. En ook laat de ploeg vaak zien best goed te kunnen voetballen. Maar er gaan toch wel enkele fundamentele zaken mis. Laat mij er enkele aanstippen. Ik wil MVV-spelers niet afkraken. Ik wil alleen maar opbouwende kritiek of tips leveren... Als Ron Elsen ook maar iets heeft aan één van mijn tips, ben ik al content.

Tja, ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ben niet zo gelukkig met Van den Hurk in de spits, op nummer 9. Hij staat op een eiland en krijgt regelmatig hoge ballen aangespeeld, waar hij als vrij kleine speler niks mee kan. Dan komt weer zo'n hoge bal in zijn richting en dan begint Van den Hurk tegen de dichtstbijzijnde speler te leunen, te duwen, te trekken. Hij heeft bij zo'n hoge bal vaak zelfs geen oog meer voor de bal, en is alleen maar met zijn directe (vaak grotere, langere) tegenstander bezig. Bij die hoge voorzetten op Van den Hurk wordt hij doorgaans óf afgetroefd door langere verdedigers óf maakt hij een overtreding. Dat schiet dus niet op... En toch blijven die hoge of vaak onnauwkeurige voorzetten maar komen. Zet Anthony van den Hurk eens ergens anders neer, in een misschien wel vrije rol in de aanvalslinie of tussen de aanvalslinie en het middenveld.

Vrijdagavond liet Golpek opnieuw zien dat hij goed kan voetballen. Die rechtsback van Sparta kon werkelijk niks tegen hem inbrengen. Er wordt vaak gezeurd in het stadion over Golpek. Tja, hij is misschien nog geen topper. Maar hij passeert toch vrij gemakkelijk zijn tegenstanders. Ik vind hem vaak een van de betere MVV'ers. En hij heeft lengte. Misschien moet eens geprobeerd worden om Golpek in de spits te zetten? Golpek en Van den Hurk van plaats laten wisselen?

Ik zie nog een ander kandidaat voor de spitspositie (van Van den Hurk) en dat is Koen Kostons. Er zijn mensen op dit forum die Kostons niet goed vonden spelen. Dat vind ik vrij onbegrijpelijk. Toen Kostons inviel, begon het echt goed te lopen bij MVV. Kostons is ook lang, ziet het spelletje of de lijnen goed, en kan een mannetje uitspelen. Ik zie in Kostons een goede aanvallende middenvelder, die ook in de spits zijn mannetje zal staan. Ik vind hem beter dan zijn kleinere collega Houben (die ik, in tegenstelling tot enkele forumleden, niet goed vond invallen: veel balverlies en te driftige, onrustige, onduidelijke acties).

Dus, Ron Elsen, probeer eens Dogan Golpek of Koen Kostons in de spits en zet Van den Hurk op een andere plek (als vrije man in de aanvalslinie of als pinchhitter, dus als invaller in het laatste kwartier).

Pieter Nijs ontbrak vrijdagavond op het middenveld. Tja, dat was wel even wennen voor MVV, zeker in het eerste kwartier van de wedstrijd, want Pieter Nijs is - of moet ik zeggen: was - toch al vele jaren de spelbepalende middenvelder van MVV. Nijs werkt zich op het middenveld altijd het snot voor de ogen, en is een echte breker of balafpakker. Maar opbouwend vind ik hem de laatste jaren minder goed geworden. Hij is niet langer de regisseur van MVV op het middenveld, die aanvallen opzet. Dat zal heus niet alleen aan hem liggen. Nijs is de laatste jaren vaak, naar mijn smaak, vooral bezig om de trainer te laten zien hoe hard hij werkt. (En hij is irritant veel, om de twee minuten, bezig met zijn haar. Ach... Dit slik ik weer in.) Met Ricardo Ippel hebben we al een goede balafpakker op het middenveld. Aan één breker op het middenveld, Ippel, hebben we meer dan genoeg. We hebben op het middenveld geen tweede breker naast Ippel nodig, maar een aanvallend ingestelde speler of spelbepaler die een opbouwende schakel is tussen verdediging en aanval. Tja, en zo'n speler is Nijs momenteel niet meer.

Jerome Deom was de vervanger van Nijs. Ik vond hem goed spelen. Beter dan Nijs. Deom is ook een driftige balafnemer, maar heeft veel meer aanvallende intenties dan Pieter Nijs. Deom probeert echt een schakel te zijn tussen de verdediging en aanval. Laat die Deom dus nu maar eens een paar wedstrijden daar op het middenveld staan, trainer Ron Elsen. Deom viel in de loop van de tweede helft minder op: hij moet wedstrijdritme opdoen (en misschien moet hij aan zijn conditie gaan werken). Misschien is het een goed idee voor Elsen om de komende wedstrijden in de basis te starten met Deom en in de loop van de tweede helft Deom te vervangen door Nijs?

Luuk Koopmans is een goede keeper. Maar het/zijn gedoe bij uittrappen is vrij irritant. Koopmans schiet zelden de bal hoog naar voren, maar probeert de bal via de verdediging opbouwend in de ploeg te houden. Dus speelt hij vaak de bal naar een van de verdedigers. Dan komt er een tegenstander op die verdediger aflopen, waarop die verdediger de bal weer terugspeelt op Koopmans. En dan schiet Koopmans, in lichte paniek, die bal vaak blind naar voren. Tja, schiet die bal dan meteen naar voren...

Kan er misschien ook eens aandacht worden besteed aan een gouden regel bij het uitverdedigen? Die regel luidt dat een verdediger nooit door het centrum van de verdediging mag uitverdedigen, zeker niet als zich daar of in de omgeving daarvan nog spelers van de tegenpartij bevinden, bijvoorbeeld na een afgeslagen aanval. Als de tegenstander namelijk de bal in het centrum verovert, is de kans op een tegentreffer erg groot. Een simpele regel, die toch vaak wordt overtreden door MVV en tot onnodige tegengoals leidt.

De backs/buitenverdedigers Vermijl en Moustafa bevallen mij wel. Zij hebben aanvallende intenties en vormen zo een mooie aanvulling op het middenveld. Laat die backs daar maar eens een paar wedstrijden staan, Ron Elsen.

Voorlopig is dit mijn ideale voorhoede: linksbuiten Schroijen, spits Golpek (of Kostons?), rechtsbuiten (of in vrije rol) Van den Hurk (of Kostons?).
Mijn middenveld ziet er zo uit (in willekeurige volgorde): Ippel, centrale middenvelder (op '10') Deom, Kostons (of: Shermaine Martina?).
En dit is mijn ideale achterhoede: als backs Moustafa en Vermijl, als centrumverdedigers Shermar Martina en Mares.
Keeper is natuurlijk Luuk Koopmans.

Wie betere of andere opbouwende suggesties heeft: laat je horen / lezen.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Lassie80, jovkle, Boschpoort, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 13:57
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
MVV- Sparta #38
Om nog heel ff terug te komen op deze wedstrijd: wat fijn toch weer dat er in de media zoveel aandacht werd/wordt besteed aan positief supportersnieuws: de vriendschappelijke supporterswedstrijd tussen MVV en Sparta. Kun je heel mooi artikel over schrijven. Redelijk uniek ook. Maar nee, alleen als er wat negatiefs te melden valt, haalt de media uit. Dat weten we natuurlijk al langer, maar wordt bij deze weer eens onderstreept.
Shame on you!

Overigens ook wel vermakelijke en eerlijke verslagen vanuit Sparta-kamp:
Spangenaren
ITWM
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 14:36 05 nov 2018 14:42 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV- Sparta #39
Deze uitspraak verdient inmiddels toch wel internationale erkenning in de vorm van een citaat, niet?. Alleen al op basis van die honderden krantenartikelen met als leidraad deze constaterende boodschap. Het is op zijn minst een mooi tegeltje waard voor op het toilet vind ik. En als dat ook te duur is, dan maar als 'Loesje' sticker. Zijn voorgangers hebben de uitspraak eigenlijk bedacht, maar Ron heeft hem als langstzittende trainer het vaakst mogen gebruiken en heeft er een echte cultstatus van gemaakt. Dit zal ongetwijfeld het vaakst gedrukte zinnetje worden in de nieuwe jubileum-uitgave van het toekomstige MVV-Historie boek.

"We scoren heel moeizaam"

- Ron Elsen
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.293 seconden