MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018

20 okt 2018 14:33 20 okt 2018 14:36 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 423
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #16
Meeste dingen zijn al gezegd over de wedstrijd. Blij dat we nog een punt gered hebben. Daar hadden we ook gewoon recht op (wat een jankerdjes zeg die van Jong PSV). Ook gister was met de werklust weinig mis. Dat zit in dit elftal wel goed, en het is ook niet voor het eerst dit seizoen dat het team veerkracht toont. Defensief hadden we het op twee momenten na ook goed voor elkaar. Aanvallend blijft het behelpen en is het eigenlijk simpelweg hopen dat een bal goed valt. Wat dat betreft tekenend dat onze beide goals vielen uit afstandschoten, want echte uitgespeelde, open kansen hebben we ondanks een behoorlijk overwicht nauwelijks gehad. Met Deom zit er wel meer voetballend vermogen in, maar die jongen heeft, logisch, tijd nodig. Desalniettemin zit daar wel potentie in en gaat het met Deom aanvallend beter dan met de drie verdedigende middenvelders. Helaas waren gister ook onze voorzetten abominabel. Schroyen speelt een prima seizoen tot nu toe, maar Abuhbakar, Houben en Golpek hebben weliswaar allen hun aardige momenten, Golpek bijvoorbeeld viel prima in gister, maar het is allemaal veel te wisselvallig en momenteel brengen alledrie eigenlijk veel te weinig.

Goed, het is niet anders voorlopig. Voor dit elftal zullen er weinig makkelijke wedstrijden zijn, voetballend zal het niet altijd even goed zijn, maar wel strijden voor elke meter. Dat wisten we voor deze wedstrijd natuurlijk ook al. Maar dit MVV zal ook in weinig wedstrijden kansloos zijn. Want, zo is het ook wel weer, we hebben sinds Go Ahead op 31 augustus maar 1x verloren, de totale offday tegen Den Bosch. Verder 3x gewonnen en 3x gelijkgespeeld. Dat zijn gewoon heel aardige cijfers (en nee ik zeg niet dat we dus een wonderteam hebben, dat alles geweldig is etc). Vrijdag Helmond, belangrijke wedstrijd, waarin zeker mogelijkheden voor drie punten liggen. Zou mooi zijn, want dan mag je, nog meer dan nu, op basis van de cijfers toch echt wel zeggen dat we aan een hele aardige reeks bezig zijn. Maar goed, makkelijk zal dat zeker niet worden. Want typisch MVV is winnen bij Twente, maar ook verliezen bij de nummer voorlaatste die nog geen wedstrijd gewonnen heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2018 14:50
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #17

Schapendonk schreef : Dat mag jij vinden. Daar ben je vrij in, maarrrrrr nu komt het, ik denk eerder dat jij iets niet begrijpt. Maar dat is niet erg. We kunnen niet altijd álles begrijpen in het leven.

Geen noodzaak om denigrerend te doen hoor :). Het is niet dat ik iets niet begrijp, maar gebeurtenissen uit het verleden geven natuurlijk geen garantie voor het heden. Omdat ze nou toevallig bij rjc een 2-0 achterstand met een man minder ombuigen met behulp van wissels (overigens werd de winnende pas gemaakt nadat ook r*da een rode kaart kreeg en werden 2 vd 3 wissels van Eindhoven pas na de 2-3 gebruikt) wil niet zeggen dat ze dat dit keer ook hadden gedaan. Sterker nog, gezien het soort voetbal dat ze gisteren op de mat legden had ik ze geen enkele kans gegeven om na een achterstand alsnog de wedstrijd om te buigen in winst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2018 15:27 20 okt 2018 15:30 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #18
Kijk dit is al een andere reactie, dan dat je zegt dat iets nergens op slaat. We verschillen gewoon van mening, en dat is iets heel anders, dan dat je zegt dat iets nergens op slaat. Want dat is pas denigrerend te noemen. Kom dan meteen met deze uitleg, dat had een hoop gescheeld. Wat jij toevallig vind bij een jong elftal, vind ik dus van niet. Maar daar verschillen we dus in van mening.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2018 08:57
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #19

Schapendonk schreef : Goed dat jong Psv twee keer voorkwam. Beter dan met 2-0 voorstaan en met 2-3 verliezen ( met hun bekende wisseltjes) zoals in Kerkrade. Prima!


Welke bekende wisseltjes hebben ze dan gedaan in Kerkrade? Ik ken namelijk geen 1 van die wisselspelers die Jong PSV inbracht en bovendien werden 2 van de 3 pas ingebracht toen ze al op voorsprong stonden. Vat dit niet verkeerd op maar ik ben oprecht benieuwd wat je hier nou precies mee bedoeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2018 11:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #20
Ik ben natuurlijk Schapendonk niet en hij kan heel goed voor zichzelf praten, maar nemen jullie dat wisselen niet iets te letterlijk? Tegen MVV heeft Jong PSV geen seconde achter gestaan en 90 minuten lang alleen maar op de counter geloerd. Hebben letterlijk één schot op doel in de eerste helft gehad, de 0-1. Als Jong PSV op achterstand komt, gaan ze van de counter af en aanvallender spelen. Ze wisselen dan van tactiek, systeem en schuiven wat mensen in het veld naar andere posities. Dát deden ze bijvoorbeeld tegen Roda en met veel succes. Ik kan Schapendonk daar best in volgen. Ik vind het best verrassend dat Jong PSV een beetje countervoetbal komt spelen, wat leren die gasten daar van?

Maar wellicht bedoelde hij het wel letterlijk, dat komt hij dan nog wel zelf zeggen. ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2018 13:04
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #21

Jacques schreef : Ik ben natuurlijk Schapendonk niet en hij kan heel goed voor zichzelf praten, maar nemen jullie dat wisselen niet iets te letterlijk? Tegen MVV heeft Jong PSV geen seconde achter gestaan en 90 minuten lang alleen maar op de counter geloerd. Hebben letterlijk één schot op doel in de eerste helft gehad, de 0-1. Als Jong PSV op achterstand komt, gaan ze van de counter af en aanvallender spelen. Ze wisselen dan van tactiek, systeem en schuiven wat mensen in het veld naar andere posities. Dát deden ze bijvoorbeeld tegen Roda en met veel succes. Ik kan Schapendonk daar best in volgen. Ik vind het best verrassend dat Jong PSV een beetje countervoetbal komt spelen, wat leren die gasten daar van?

Maar wellicht bedoelde hij het wel letterlijk, dat komt hij dan nog wel zelf zeggen. ;)

Dat vind ik wel heel Nederlands gedacht :) Alsof je alleen maar iets leert van aanvallend spelen. Het moderne voetbal draait net heel erg om goed verdedigen en messcherp counteren. Het is verrassend dat een club als PSV bij ons zo komt spelen omdat je verwacht dat ze vrank en vrij komen voetballen, maar misschien was het wel net een goede "training" voor hen om op deze manier te leren voetballen. Zeker als je Europees speelt, zul je ook moeten leren voetballen in wedstrijden waarin je op verdedigen bent aangewezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2018 14:06 21 okt 2018 14:11 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #22

Gohf schreef :

Schapendonk schreef : Goed dat jong Psv twee keer voorkwam. Beter dan met 2-0 voorstaan en met 2-3 verliezen ( met hun bekende wisseltjes) zoals in Kerkrade. Prima!


Welke bekende wisseltjes hebben ze dan gedaan in Kerkrade? Ik ken namelijk geen 1 van die wisselspelers die Jong PSV inbracht en bovendien werden 2 van de 3 pas ingebracht toen ze al op voorsprong stonden. Vat dit niet verkeerd op maar ik ben oprecht benieuwd wat je hier nou precies mee bedoeld.


Roda is voor het gevoel bij clubs ook wel even een andere tegenstander dan MVV. Het valt me op dat jong Psv vaak terug komt van een achterstand door wissels c.q. veranderingen. Meer niet. Door nu door te draven op Roda-Jong Psv is niet nodig. Volg het eens zou ik zeggen. Ze buigen een achterstand in ieder geval heel vaak weer om. En dat komt ergens door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden