MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018

18 okt 2018 09:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #1
Heerlijk, een wedstrijd tegen een jong-team is altijd genieten qua sfeer! Vol uitvak, de voormalig ultras gaan er volle gas tegenaan, het voelt aan als een echte wedstrijd! :whistle: Nee, voor mij is het nog altijd niet "gewoon", tegen een jeugdelftal van een zogenaamd grote club spelen. Maar goed, we zitten gewoon in het stadion en houden Veer zien MVV draaiende.

Dankzij de nieuwe regels lijkt Jong PSV een stuk minder aan het seizoen begonnen dan voorgaande seizoenen. Ik weet nog dat een paar seizoenen geleden opeens oranje-international Jetro Willems in de Geusselt stond te ballen. Dat zal nu niet zo snel meer gebeuren. Al moet gezegd worden dat bij NEC - Jong PSV opeens Bart Ramselaar in het veld stond, 6 miljoen transfersom, en die scoorde meteen twee keer. Maar wees gerust: PSV speelt zaterdag thuis tegen Emmen en woensdag tegen Tottenham. Bommel zal eerder tegen een Emmen spelers die tegen het eerste aan zitten een kans willen geven dan tegen Tottenham, dus op vrijdag zullen de Ramselaars niet meedoen, verwacht ik.

We staan op gelijke hoogte met Jong PSV, hun doelsaldo is één doelpuntje beter. Wat dat betreft moeten we niet overdreven bang zijn voor hun. Maar wie de laatste wedstrijden van Jong PSV bekijkt, ziet toch wel reden tot angst. Ze begonnen slecht aan het seizoen, maar in de afgelopen vijf wedstrijden wonnen ze van Volendam, Roda (na een vroege achterstand en rode kaart) en regerend kampioen Jong Ajax. Ze speelden 4-4 gelijk uit bij NEC. En ze verloren nipt en tegen de verhoudingen in bij Twente, nadat ze 55 minuten lang voor stonden. Een dubieuze penalty was nodig om het Jong PSV-verzet te breken. Jong PSV scoorde dit seizoen in iedere wedstrijd.

Jong PSV is dus in vorm. Vooral een middenveld dat ontzettend gemakkelijk voetbalt. MVV? Geen idee. Zeker niet in vorm. Kan me ergens voorstellen dat de speelstijl van MVV precies is wat Jong PSV niet wil. Veel vechtlust, achterover leunend op de counter. Ik houd me daar maar aan vast. Vorig jaar werd dit 0-0, nu zet ik in op 1-1. Maar het kan net zo goed 0-6 worden, als we zo spelen als tegen Den Bosch.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Zoewiezoe, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 09:53
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #2
Tja, wat moeten we van deze wedstrijd denken. We lijken het de laatste tijd sowieso lastig te hebben tegen welke jong ploeg dan ook. Ik weet niet in hoeverre we waarde moeten hechten aan de goede recente resultaten van jong PSV, Volendam is dit seizoen niet in beste doen, Aken Noord is na een goed begin ver terug aan het zakken (tot genoegen van ons allemaal) en Twente is gewoon wisselvallig. Met de opsteker van afgelopen zondag is het nu zaak om thuis een keer een goede pot op de mat te leggen en de volle buit binnen te halen. Wanneer deze wedstrijd wordt gewonnen sta je voorlopig stevig in de middenmoot en met de uitwedstrijd bij het kwakkelende Helmond in het vooruitzicht ziet het er dan rooskleurig uit.
Maar goed, eerst zien dan geloven. Qua spel houdt het nog altijd niet over maar qua strijdlust, passie en inzet hebben we niks te klagen. Ook ik denk dat het soort voetbal dat dit MVV speelt niet iets is waar een ploeg als jong PSV zich raad mee weet, dus ik durf wel te voorspellen dat we weer eens 3 punten gaan pakken in eigen huis, zeker wanneer de verdediging de sterke vorm van dit seizoen doorzet, thuis tegen Den Bosch even niet meegeteld.

Ik ben benieuwd hoe Ron de ploeg dit keer gaat neerzetten, gaan we Lavalee en Deom weer terug in de basis zien of toch weer Gunst en Martina? Ik zou het zelf niet zo goed weten, Gunst is het sinds die rode kaart tegen GaE een beetje kwijt maar ook Lavalee heeft mij nog niet kunnen overtuigen. Deom heeft wat meer aanvallend vernuft dan Shermaine maar in een wedstrijd als deze heb je misschien meer aan Martina. Ook zeer benieuwd of Houben of Abu in de basis begint, ik hoop zelf toch op de laatste. Misschien Tuur op de plek van Deom, ook nog een optie.

Qua sfeer natuurlijk geen wedstrijd om naar uit te kijken helaas, dus laten we hopen dat het resultaat dit kan goedmaken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 10:38
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #3
Bij Jong Psv valt me altijd op, dat als ze achter komen en het te lang duurt, er poppetjes gewisseld worden om de stand om te buigen. Zelfs bij Roda lukte dit met 10 man, na een 2-0 voor Roda naar 2-3. Bij een voorsprong voor jong Psv, lijkt het erop dat je méér kans maakt. Ik zeg niet dat MVV achter moet gaan komen en beter is, maar om hun zo lang mogelijk op 0-0 te houden, schijnt statistisch een voordeel te hebben. Want kom je voor met 1-0 of 2-0 dan reken maar erop dat ze weer wat achter de hand hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 11:54
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #4
Elsen heeft on-Elsen's veel omgezet afgelopen match, en we hebben gewonnen.
Daarom denk ik dat Ron vast gaat houden aan dezelfde basis als vorige week, tenzij er blessures zijn.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2018 15:19
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #5
Wegens privéomstandigheden is de inzetbaarheid van Marnick Vermijl een vraagteken. Verder is de MVV-selectie fit en beschikbaar.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 13:52
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #6
Bij Jong PSV daarentegen staat vanavond een Argentijn in de spits. Waar PSV 12 miljoen euro voor betaald heeft. Godverdomme. Slaat helemaal nergens op dit. Ik weet dat het niet sportief is maar wat mij betreft zaagt Martina in de eerste minuut die kerel bij de knieën af. Ik ben echt zo klaar met dit soort onzin. Die ene speler heeft meer geld gekost dan letterlijk de spelersbegroting van iedere club in de KKD bij elkaar. De transfersom van die speler is meer dan genoeg om de grofweg 400 voetballers in de KKD een jaar te laten voetballen. Maar nee, competitievervalsing is dit heus niet. :rolleye:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 14:28
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #7
www.ed.nl/psv/spits-maxi-romero-is-weer-...v-jong-psv~a491e1ae/ Nou dat zijn er anders nog wel een paar die in de eredivisie moeiteloos mee kunnen. Maar goed, no problem, ook daar winnen we van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 16:30
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #8

Jacques schreef : Bij Jong PSV daarentegen staat vanavond een Argentijn in de spits. Waar PSV 12 miljoen euro voor betaald heeft. Godverdomme. Slaat helemaal nergens op dit. Ik weet dat het niet sportief is maar wat mij betreft zaagt Martina in de eerste minuut die kerel bij de knieën af. Ik ben echt zo klaar met dit soort onzin. Die ene speler heeft meer geld gekost dan letterlijk de spelersbegroting van iedere club in de KKD bij elkaar. De transfersom van die speler is meer dan genoeg om de grofweg 400 voetballers in de KKD een jaar te laten voetballen. Maar nee, competitievervalsing is dit heus niet. :rolleye:

Tja precies wat ik al dacht. Misschien dat ze hem niet meteen inzetten, omdat ze dan doen voorkomen dat het een "faire" wedstrijd is. Maar bij een achterstand van jong Psv, kan MVV zijn borst nat maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 22:45
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #9
Een terechte uitslag van een ietwat frustrerende wedstrijd. Een scheids die met name in het begin de wedstrijd op negatieve wijze naar zich toe leek te trekken en een tegenstander die veel kleine overtredinkjes meekreeg. Het is sowieso moeilijk voetballen tegen jong-ploegen. Die kunnen vrijuit spelen zonder druk en altijd risico in het spel leggen omdat ze voor spek en bonen meedoen. En dan heeft Jong PSV ook nog eens een surplus aan voetballend vermogen. Maar goed, das allemaal leuk en aardig. We moeten vooral naar onszelf kijken. Daar ligt de oorzaak voor het niet winnen. Grote delen van de wedstrijd had MVV balbezit, maar er werd te weinig dreigends mee gedaan. Optisch leken we de bovenliggende partij, maar Jong PSV komt er twee keer uit en twee keer is het prijs. Dat is ook een kwaliteit. De 0-1 had een buitenspelluchtje, maar op de beelden kan ik het niet goed zien. Feit blijft wel dat Shermar die bal niet moet proberen te controleren (wat dus ook niet lukte), maar moet wegkoppen. Hij speelde overigens verder prima. De 1-1 komt daarna wat gelukkig tot stand. De tweede helft begin je weer slap. Niemand die de doorkomende man oppakt en dan staat het 1-2. Daarna begon MVV logischerwijs wat te drukken. Maar wat een voorzetten... Daar mag toch wel serieus aan gewerkt worden. Ook jammer dat Deom eruit gaat. Die leek me wel een goede klik te hebben met Van den Hurk. Er werd eindelijk eens gecombineerd met een aanvallende middenvelder. Een paar aardige combinaties gezien. Ook een paar minder geslaagde, maar er leek in ieder geval wat meer creativiteit in het spel te komen t.o.v. voorgaande wedstrijden.
Nys daarentegen had het vandaag echt niet. Liep onder ballen door, verloor duels en had geen goede voorzet in huis. Die had ik er eerder uit gehaald. Maar goed; ik realiseer me ook dat dit misschien een gevalletje ‘de beste stuurlui’ is.
De 2-2 is een beauty en toen Schroijen klaar ging staan voor de vrije trap had ik hoop op 3-2. Helaas dacht het aluminium daar anders over. 2-2 is uiteindelijk een terechte uitslag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, Kay, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 22:55 19 okt 2018 22:56 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #10
Ik kan inderdaad wel leven met een gelijkspel, maar als de vrije trap van Joerie erin was gevlogen had je de overwinning toch niet onverdiend kunnen noemen. Ik vond PSV eigenlijk best tegenvallen, ze waren enkel met hun snelle counters soms gevaarlijk.

Het was dan ook niet de kracht van PSV waardoor MVV niet gewonnen heeft maar de zwakte van de voorhoede van MVV. Het aantal zwakke voorzetten was echt bizar. Maar zoals hierboven ook al genoemd, op zich was het verder best een aardige wedstrijd waarin MVV iets meer creativiteit liet zien. Uiteindelijk toch kunnen genieten van die schitterende goal van Joerie waardoor de avond niet helemaal in mineur eindigt. (en we staan nog steeds boven r*da ;) ).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 22:58
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 370
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #11
Een hardwerkend Mvv gezien dat eigenlijk had kunnen winnen. Onze keeper Koopmans heeft niet veel te doen gehad, vind hem de beste keeper sinds jaren, Martina speelde een puike pot, Luc Mares doet het goed, Moustafa werkt hard maar komt kwaliteit tekort, Nys werkte keihard maar mist vooral het voetbal vernuft. Ippel verricht veel arbeid maar ook hij mist soms het overzicht, Deom brengt meer voetbal op het middenveld dan Martina Ik vond Golpek weer sterk invallen, die jongen kan echt wel voetballen! Tja onze spits van den Hurk kan wel voetballen maar ik ben nog niet overtuigd van hem als spits. Houben heeft ook longen als een paard, wisselt mooie acties af met mindere acties. Jammer dat de Angelside niet aanwezig was, zij boycotten deze wedstrijd, dat scheelt wel een stuk sfeer in het stadion. Scheids was weer een aanfluiting!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 23:31 19 okt 2018 23:33 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #12
Goed dat jong Psv twee keer voorkwam. Beter dan met 2-0 voorstaan en met 2-3 verliezen ( met hun bekende wisseltjes) zoals in Kerkrade. Prima!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2018 09:14
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #13
Ik was oprecht verrast door het spel van Jong PSV en vraag me af wat voor PSV nou de toegevoegde waarde is van zo'n jong team als je op deze manier speelt. Jong PSV speelde op de counter en liet de bal aan MVV. Gevaar van Jong PSV kwam dan ook steeds uit die counters. Als ze rustig opbouwden, was Jong PSV eigenlijk verbijsterend slecht, iedere bal werd in twee of drie passes ingeleverd.Verder waren de aanvallers van Jong PSV, inclusief onze man van twaalf miljoen, alleen maar bezig met opzichtige schwalbes maken, vooral in het begin van de wedstrijd. De scheidsrechter, die ik overigens echt prima vond fluiten, trok zich daar niets van aan gelukkig. Had wellicht nog een kaart voor zo'n schwalbe kunnen trekken maar allez.

Verdedigend stond MVV goed en kwamen we nauwelijks in gevaar, hoe raar dat ook klinkt met twee tegendoelpunten. Martina speelde sterk, maar is natuurlijk wel schuld aan de 0-1. Zonde. Overigens nu een paar keer teruggekeken, ik denk dat het geen buitenspel was. Sowieso extreem op het randje dus voor de grensrechter ondoenlijk om daar over te oordelen zonder de beelden terug te kunnen zien.

Aanvallend bracht MVV niet veel. Al door meerdere mensen aangehaald: de voorzetten waren dramatisch. Kan ik ook niet één of twee spelers voor noemen, heb minimaal zeven verschillende spelers slechte voorzetten zien geven. Vermijl gaf tegen Twente een heerlijke voorzet aan Van den Hurk, alleen al daarom hoop ik dat hij snel weer in de basis staat. Van den Hurk was weer een erg druk baasje, verzet heel veel werk, maar kwam nauwelijks voor de goal aan de bal. Houben erg ongelukkig. Deom is niet fenomenaal maar ook dit is al door anderen gezegd, hij zorgt wel voor creativiteit en Van den Hurk kan de bal ergens kwijt. Goed om te zien. En Joeri, tsja, Joeri... Wat een doelpunt.

Wat me ook nog verbaasde, de knulletjes van Jong PSV hadden na afloop praatjes en maakten onvriendelijke gebaartjes naar de MVV-supporters. Ik sta echt te kijken van dat soort dingen. Als je je al bij MVV van de kook laat brengen door het publiek, dat belooft wat mochten ze ooit uit naar Feyenoord of Ajax moeten...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2018 11:36
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #14

Schapendonk schreef : Goed dat jong Psv twee keer voorkwam. Beter dan met 2-0 voorstaan en met 2-3 verliezen ( met hun bekende wisseltjes) zoals in Kerkrade. Prima!


Dit slaat natuurlijk nergens op, maar goed.

Op zich tevreden met een punt, gezien het feit dat deze tegenstander toch wel een angstgegner genoemd kan worden en gezien je twee keer bent teruggekomen van een achterstand, mentale weerbaarheid dus prima. Gezien de statistieken had er meer ingezeten, met een beetje meer geluk valt die vrije trap in de kruising i.p.v. erop. Wat een heerlijke treffer die 2-2, klasse Joeri, ik vraag me af op welke plek we zouden staan zonder hem dit seizoen. Na een matig tot slecht vorig seizoen lijkt die het nu te pakken te hebben. De aansluiting met de playoff plekken is er nog en er begint langzaam wat vertekening te komen in het rechter rijtje, zolang we daar uit weg kunnen blijven is er een meer dan goeie kans om aan het eind v.h. seizoen een playoff ticket in handen te hebben. Komende vrijdag een erg belangrijke pot, hopelijk houden we de sterke uit vorm vast daar (hopelijk ook met uit supporters maar ik zie het somber in).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2018 13:56
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong PSV vrijdag 19 oktober 2018 #15
Dat mag jij vinden. Daar ben je vrij in, maarrrrrr nu komt het, ik denk eerder dat jij iets niet begrijpt. Maar dat is niet erg. We kunnen niet altijd álles begrijpen in het leven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.361 seconden