MVV - FC Dordrecht

19 sept 2018 08:04 19 sept 2018 08:07 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Dordrecht #1
Vrijdag spelen we thuis tegen FC Dordrecht. Een mooie kans om weer wat punten pakken. Op papier zou je zeggen dat dat mogelijk moet zijn. Dordrecht pakte pas één punt in een gelijkspel tegen Helmond Sport. Alle andere wedstrijden gingen verloren. Naast een verlies thuis tegen Telstar (1-4) verloren de Dordtenaren van kwalitatief sterke tegenstanders (Jong Ajax uit, NEC uit, Twente thuis). Clubs waartegen wij ook waarschijnlijk punten gaan verliezen. We moeten waken voor onderschatting en met dezelfde passie en energie spelen als bijvoorbeeld tegen Go Ahead Eagles (vóór de rode kaart).
Dordrecht scoorde pas drie keer en kreeg twaalf doelpunten tegen. Hopelijk kunnen wij daarvan profiteren. En anders... alle ballen op Stankov ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2018 09:37
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 140
Meer
MVV - FC Dordrecht #2
ik voorspel dat veer winnen met 4-1 is een gevoel kwestie.:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2018 11:51
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
MVV - FC Dordrecht #3
2-1 #lekkerjoeri

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2018 09:52
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - FC Dordrecht #4
Joa huur..noa n volle week zon, kump 't noe met bakke oet de loch. Dat heet de KNVB - pardon t KNMI- weer goot geregeld.
Mer wat maak t oet, vr vrete ze op die Dordrechtenere met dat grijs spook op 2! Zonder volwaardige selectie, mer mét n paar ton op de baank (of in de tesse vaan t commerciële/technische team) Zonder nummer 10, mer mét windkrach 10. Allemoal naor de Geusselt vanavond!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2018 11:24
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - FC Dordrecht #5
Alles minder dan 3 punten is niet acceptabel. Thuis moet je tegen Dord gewoon winnen. Geen excuses.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2018 21:15
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV - FC Dordrecht #6
Volgens John Bannier speelt vandaag in De Geusselt FC Eindhoven tegen Roda.
Ik hoor jullie denken: 'Ach verspreekt hij zich een keer?'

Inmiddels heb ik het letterlijk 11x gehoord. We hebben nog een half uur te gaan.
Die man is een grap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2018 23:22
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Dordrecht #7
Aardige wedstrijd gezien vandaag. Niet hoogstaand, maar wel met het vertrouwde recept: keihard werken voor iedere bal. Dat leverde een wedstrijd op die grotendeels werd gedomineerd door MVV en we winnen uiteindelijk terecht. Toch zat er een aantal slordige fases in de wedstrijd. Met name in de tweede helft, vlak na rust en op driekwart van de wedstrijd. Ballen werden niet goed ingespeeld of er werden verkeerde keuzes gemaakt. Daarmee kon Dordrecht toch een aantal keer dreigend worden. Het gevaarlijkste moment: de kopbal op de paal. Dat had een kantelpunt in de wedstrijd kunnen zijn als-ie er in ging. Gelukkig gebeurt dat niet. Die mazzel mag je ook een keer hebben. Wel jammer van die (mooie) tegengoal. Was lekker geweest om weer de 0 te houden, het had een positief doelsaldo opgeleverd en je had daardoor boven Roda gestaan. En ja, dat is ook gewoon lekker.
Kritiekpuntjes: - te weinig tempo op momenten. Zeker tegen een laagvlieger. De tendens is om te roepen dat je maar even moet winnen. Dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Juist die laagvliegers trekken zich massaal terug en maken een ‘open wedstrijd’ moeilijk. Wil je succesvol zijn, dan moet er meer tempo in. - Er moet bovendien meer creativiteit in. We missen een echte nummer 10. Iemand die Van den Hurk met steekballetjes vrijspeelt en die vanuit de tweede lijn kan schieten.
Complimenten heb ik ook. Voor de algehele wedstrijdmentaliteit van het hele team. En verder in het bijzonder voor Shermar Martina. Het centrum staat samen met Mares. Maar Martina onderscheidde zich (met name in de eerste helft) met geweldig crossballen. Ook Van den Hurk was weer ijzersterk. Wint vaak zijn duels, houdt twee à drie verdedigers bezig en kan een bal vasthouden. En tot slot een compliment voor Golpek. Hij valt in en geeft min of meer twee assists. Uit het eerste wippertje komt de penalty voort. En de tweede assist komt voort uit een aanval via een inworp die hij zelf opzet. Kortom een prima begin van het weekend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2018 00:01
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
MVV - FC Dordrecht #8
Een zeer belangrijke thuisoverwinning volgens het bekende recept: puur vechtvoetbal met publiek er vol achter. Dordrecht had weinig in te brengen maar grote kansen had mvv ook niet.
Het is duidelijk dat mvv creativiteit mist. Een type Christian Bruls bijvoorbeeld.
Ook voorin komt Abu nog niet helemaal uit de verf
Er zijn zo 4 transfervrije buitenspelers op te noemen die een meerwaarde zouden zijn voor dit mvv, maar ik denk dat mvv wacht tot de winterstop.
Ben benieuwd wat met de match tegen eagles gebeurd, want dan kan je zo maar derde staan en bovenaan in de periode.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2018 00:17
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - FC Dordrecht #9
Verdiende maar uiteindelijk toch ietwat moeizame overwinning. Strijdlust was er absoluut wel dus wat betreft zat het wel snor. Bij vlagen in de 1e helft laat MVV zien dat wij gewoon voetballend een klasse beter zijn dan die gasten maar het resulteert uiteindelijk eigenlijk tot niets. Vandaag creeeren we gewoon nauwelijks echte kansen. En laten de tegenstander, die mn voor rust gewoon niks liet zien, in leven. Valt de 1-0 op tijd , loop je over deze tegenstander heen. Ik kan me niet voorstellen dat die ploeg in het linkerrijtje gaat eindigen.
Maar laten we gewoon blij zijn met de 1e thuisoverwinning. Absoluut belangrijk. We staan weliswaar maar 10e en dus let niemand op ons. Maar we staan er gewoon bij. Geven wederom niks weg en dat die lantaarnpaal van 2.37 m op de paal kopt is dan zo. Abu zit in een dipje. Dat baart wat zorgen want juist hij zou regelmatig het verschil moeten kunnen maken. Maar de basis staat en ziet er goed uit. Het team groeit, straalt vertrouwen en vechtlust uit. Laot goon….
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Tuor, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2018 00:41 22 sept 2018 01:02 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - FC Dordrecht #10
Dordrecht thuis, daar kunnen we kort over zijn, als je mee wil doen voor de knikkers moeten dit soort wedstrijden gewonnen worden. Daar hebben aan voldaan. Verdiend ook, maar makkelijk ging het niet.

MVV begon zoals je mag verwachten tegen de nummer voorlaatst. Fel en met de nodige druk. Nys moet natuurlijk de 1-0 binnenkoppen, maar om eerlijk te zijn hebben we verder eigenlijk niet echt kansen gecreëerd. Ja, wat afstandsschoten en afzwaaiers, maar de keeper van Dordrecht heeft de hele eerste helft geen redding hoeven maken. Na een minuut of twintig was MVV wel uitgeraasd en werd duidelijk dit elftal echt een creatieve man nodig heeft op tien. Verdedigend bleven we prima op de been, het middenveld deed zijn verdedigende taken, maar voorin misten we de creatieve kwaliteiten om een ploeg als Dordrecht, die zich massaal terugtrekt, echt kapot te spelen. Los van dat hadden we verder totale controle over de wedstrijd.

Na rust weer een felle start van MVV, met dit keer wat meer kansjes. Maar de goal viel niet. Dan wordt het toch een beetje billen knijpen, omdat ook Dordrecht na een uur een aantal keer over de middenlijn kwam. Viel me wel op dat MVV over het algemeen redelijk volwassen en geduldig bleef spelen, wachtend op de kans. Gelukkig kregen we uiteindelijk de pingel en viel de 1-0. Gek genoeg waren we daarna even een beetje de kluts kwijt, omdat Dordrecht opeens ging aanvallen. We komen goed weg met die bal op de bal, inderdaad een sleutelmoment zoals hierboven gezegd. Met 2-0 leek het beslist, maar plots werd het toch nog spannend. Maar eigenlijk zijn we daarna niet meer in de problemen geweest.

Al met al natuurlijk een verdiende overwinning, en een belangrijke. Dit zijn must win wedstrijden, maar je moet ze wel even winnen. Heerlijk wel om de strijdlust in dit elftal te zien, iedereen werkt keihard, iedereen verdedigt mee. Opvallende statistiek overigens dit seizoen tot nu toe is toch wel dat van de 7 goals die MVV gemaakt heeft er liefst 5 in de laatste 20 minuten vielen (Telstar, Almere, Eindhoven en vandaag 2x). Dat bevestigt de vechtlust die in de ploeg zit. Al moet ook gezegd worden dat het vandaag een stuk makkelijker was geweest als de 1-0 wat eerder wat gevallen. Denk ook dat we dan 4-, 5-0 gewonnen hadden. Enfin, doet er achteraf verder niet zoveel toe.

Het duurde geloof ik tien minuten voordat Koopmans de bal voor het eerst aanraakte. Heeft weinig te doen gehad, maar stond paraat wanneer dat moest. Vind het een enorme vooruitgang dat er nu een keeper staat die ervaring heeft! Gunst speelde dit keer geen negatieve hoofdrol zoals in de eerste twee wedstrijden (beetje flauw, ik weet het), maar speelde degelijk. Aanvallend wat minder aanwezig dan de voorgaande wedstrijden. Moustapha lekker gewerkt, voetballend blijft het beperkt, maar met zijn inzet maakt hij veel goed. Shermar speelde opnieuw een prima partij en had een paar schitterende crossballen. Mares ook goed. Eigenlijk heeft de defensie nauwelijks kansen weggegeven. Moet ook bij gezegd worden dat Dordrecht aanvallend ook echt helemaal niks heeft laten zien. Maar dat is natuurlijk ook gewoon de verdienste van onze achterhoede. Ippel schoffelde weer ouderwets, blijft een gigantisch belangrijke pion. Nys idem. Ook Shermaine deed het prima. Middenveld was gewoon van ons. Het blijft jammer dat alledrie te weinig voetballend vermogen hebben om de rol van 10 te vervullen. Want het is echt te hopen dat MVV nog ergens een creatieve middenvelder vandaan haalt. Iemand die en splijtende pass kan geven. Vandaag werd wel duidelijk dat we moeite hebben een tegenstander die zo compact speelt kapot te spelen. Het hielp ook niet dat Abuhbakar heel ongelukkig speelde. Werkte keihard, maar acties lukten nauwelijks. Werd terecht gewisseld voor Golpek, die het beter deed. Schroyen speelt dit seizoen stukken beter dan vorig jaar. Vind hem vanaf rechts heel dreigend. Met van den Hurk hebben we voor het eerst in jaren kwaliteit in de spits lopen. Loopt slim, wint duels en heeft zowel snelheid als techniek. Jammer dat de kansjes er niet invlogen, al waren dat geen gemakkelijke kansen. Houben bracht energie in het team. Lavalee deed verdedigend zijn werk.

Al met al 3 punten, prima! We staan in het linkerrijtje met aansluiting naar boven. Nu afwachten wat met Go Ahead gebeurt en dan 2x naar Utrecht. Donderdag lekker vrijuit spelen en vooral geen blessures oplopen. En dan maandag volle petaj voor 3 punten gaan!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Huib, opadiehard, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2018 03:29 22 sept 2018 03:59 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
MVV - FC Dordrecht #11
De door mij zeer gewaardeerde Tuor zegt hierboven: "Opvallende statistiek overigens dit seizoen tot nu toe is toch wel dat van de 7 goals die MVV gemaakt heeft er liefst 5 in de laatste 20 minuten vielen (Telstar, Almere, Eindhoven en vandaag 2x). Dat bevestigt de vechtlust die in de ploeg zit. Al moet ook gezegd worden dat het vandaag een stuk makkelijker was geweest als de 1-0 wat eerder wat gevallen." Ik ben natuurlijk blij met de terechte overwinning van MVV. Maar er vallen wat mij betreft wel wat kanttekeningen te plaatsen bij deze overwinning. Zeker bij die vechtlust...

Tuor stipt de vechtlust en veerkrachtigheid van MVV in de laatste 20 (wat mij betreft: 30) minuten van wedstrijden aan. Daar ben ik het wel mee eens. Maar waarom kan die doelgerichte felheid niet wat eerder worden getoond? MVV is de hele wedstrijd de betere ploeg, maar de aanvalspatronen verlopen vaak erg traag en heel voorspelbaar. Tot een half uur voor het einde. Dan komt er in een keer een 'schwung' over het elftal, krijgt het elftal in een keer het idee om toch eens wat driftiger en minder voorspelbaar te gaan aanvallen. Waarom pas zo laat? Dit Dordrecht had met 4-0, 4-1 verslagen kunnen worden.

Zoals hierboven al meerdere malen door forumleden is gezegd: MVV mist een nummer 10. Nijs en Ippel werken zich op het middenveld echt een slag in de rondte en pikken veel ballen af van de tegenstander. Echt goed! Maar dat hardwerkende middenveld vindt simpelweg niet de weg naar de voorhoede. Nummer 10 wordt, zoals gezegd, gemist. Eh... we missen een type Dean Koolhof. Die is verdwenen, maar speelt nu in de basis van Helmond Sport. Ik vind zelf dat Koolhof nooit een echte kans heeft gekregen. De trainer of trainers zullen het niet hebben zien zitten in Koolhof. Daar moet iets 'persoonlijks' of een 'botsing' hebben plaatsgevonden. Koolhof weg? Jammer, maar prima als je een goede vervanger hebt. Maar die is er niet gekomen... Misschien komt die nummer 10 nog, want er zit wel wat geld in de kas, na de verkoop van Okita en de transfer van Nacer Chatli.

Ik vind het trouwens ook opvallend dat we afscheid hebben moeten nemen van (jeugd)speler Zev van Melick. Ik heb enkele wedstrijden van Zev in MVV-2 of in oefenwedstrijden met MVV-1 bijgewoond en vond Zev, defensief middenvelder, gewoon een grote belofte. Jammer dat hij weg is.

Marnik Vermijl was geblesseerd en daarom stond Hawbir Moustafa op zijn plaats in de verdediging. Ik vind Moustafa een heerlijke fanatieke speler/verdediger, die altijd de drang naar voren heeft. Maar als droge verdediger laat hij af en toe steken vallen. Haydari van Dordrecht kan in de 91e minuut aanleggen voor een doeltreffend schot in de linkerbovenhoek. Hij kreeg daartoe alle gelegenheid van Moussie/Moesie, die gewoon niet fel genoeg op Haydari afstapt. Als Moustafa iets feller had verdedigd, had Haydari nooit de kans gekregen om zijn doeltreffend schot te plaatsen. In een keer wordt het zo 2-1 en verschijnt er toch een bruin streepje in de onderbroek van menig MVV-supporter. Wat een domme tegentreffer, die Moussie toch wel mag worden aangerekend. (Ik zeg dat met tegenzin, want die rushes van hem naar voren mag ik wel; is Moustafa eigenlijk niet meer een middenvelder of zelfs aanvaller?)

Dogan Golpek viel opnieuw goed in als plaatsvervanger van 'Aboe' (volledige naam: Asumah Abubakar). Aboe heeft wel potentie, maar is toch al enkele wedstrijden vrij onzichtbaar. Hij heeft geen enkele keer (of misschien enkele malen, maar veel te weinig) een tegenstander uitgespeeld. Golpek was wel zichtbaar en liet zien dat hij wel een tegenstander kan passeren. Dat is nu al enkele wedstrijden achter elkaar gebeurd. Ik vind daarom dat Golpek een basisplaats verdiend heeft, ten koste van Aboe/Abubakar. Van Golpek gaat veel meer dreiging uit.

Anthony van de Hurk is een echte spits. Betrokken bij beide MVV-goals. Voor mij de man-of-the-match. Goed tot prima. En dan Joeri Schroijen: weer scoort hij; lefgozertje!

De verdediging staat. De aanval staat. De aansluiting tussen de goede verdediging en de goede aanval is nog niet goed: er moet worden gesleuteld aan het middenveld, dat te weinig bruikbare passes aan de voorhoede geeft.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Huib, Tuor, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2018 08:51
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - FC Dordrecht #12
Ben naar mijn mening sla je de spijker op zijn kop,Nys en van Ippel zijn hard werkend spelers die 100% geven, maar komen uiteindelijk
aanvallend veel te kort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2018 12:07
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - FC Dordrecht #13
Ik sluit me aan bij het meeste wat hier al gezegd is.
Mooi en goed dat we 3 punten binnenhalen, eindelijk een zege thuis.
Kwa strijd en passie kan er weinig gezegd worden, echter win je daar niet alles mee.

Ik vond de eerste 65 min niet echt spannend.
MVV schoot genoeg ballen richting de 16 maar zoals Ben al zegt het zijn geen bruikbare ballen.
Ook hebben we 11 hoekschoppen gehad en zijn we daaruit geen enkele keer echt gevaarlijk geweest.
Ik denk ook dat dit door het middenveld komt.
dus er is nog werk voor Ron en Co

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2018 12:18
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV - FC Dordrecht #14
Ik denk dat we heel tevreden over dit MVV mogen zijn , de meesten zijn beperkte voetballers die op hun top nu spelen en het moeten hebben

van heel hard werken en vriendschap onder elkaar ,dit zie je mijns inzien ook terug in het spel en doelpunten van Joeri Schroyen .......

Dus hulde voor dit MVV .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.425 seconden