FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018

14 sept 2018 11:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #1
Nog geen topic?

Vanavond uit naar FC Eindhoven. Daar rommelt het al een jaar of twee, op die manier hebben wij een Gunst kunnen binnenhalen. Van vaste deelnemer aan de play-offs is Eindhoven razendsnel afgegleden naar een team dat daar naast valt. Vier jaar geleden nog tweede, afgelopen jaar twaalfde. Dan valt ons verval nog mee ;)

Bij Eindhoven lijkt weinig verbetering aanwezig dit jaar, eerste vier wedstrijden gingen allemaal verloren. Zelf vinden ze dat ze in die wedstrijden wel aardig speelden en recht hadden op meer. En aangezien ook MVV maar vier puntjes uit de eerste wedstrijden wist te sprokkelen, zullen beide clubs deze wedstrijd zien als een goede kans op 3 punten.

Er moet gezegd worden dat met Jong PSV, Go Ahead, Almere City en Sparta FC Eindhoven een zwaar programma had, ik verwacht al deze clubs in het linkerrijtje aan het eind van het seizoen, al is de precieze kracht van de Jong-teams nog wat onduidelijk met de nieuwe regels. Op papier hadden wij het gemakkelijker met TOP Oss en Telstar ipv Jong PSV en Sparta, maar ik moet inmiddels bekennen dat ik Oss zo op het eerste oog zwaar onderschat had.

Ik hoef er verder weinig woorden aan vuil te maken. Komende tegenstanders? Eindhoven, Dordrecht, Jong Utrecht. De komende drie competitiewedstrijden moeten veel punten opleveren. Te beginnen in Eindhoven. We moeten ze niet onderschatten, maar Eindhoven is te pakken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Tuor, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2018 13:04
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #2
Komende 3 wedstrijden horen gewoon 9 punten te zijn met een fitte selectie en wilskracht van afgelopen weken.

Ik ga voor 0-2, Abu & Tony.

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2018 19:22
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #3
is er een stream?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2018 20:50
MVVNaoVaore
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #4
Gratis kanaal van Fox kanaal 11 bij Ziggo zend tijdens de wedstrijden goals uit tijdens de live wedstrijd. Deze keer fc dordrecht - Twente. Is volgens mij al de 3e keer dat ze Twente live daar uit zenden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2018 22:19
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #5
Drie punten, prima!
Goede wedstrijd van Luuk en een perfecte penalty van Joeri. Zege, nul gehouden en op naar de volgende wedstrijd! Hopelijk dat we het dan iets eerder beslissen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2018 22:48
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #6
Ik ben wel blij met dit. De overwinning compleet niet verdienen en dan met 3 punten weg gaan. Want dit hebben andere clubs al 163.000 keer in Maastricht gedaan. Hulde MVV!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2018 23:12 14 sept 2018 23:13 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #7
Ik heb het wederom met het radioverslag moeten doen. Daaruit maakte ik op dat het geen al te beste pot was waarin beide ploegen geen potten konden breken. En als dat wel gebeurde dan kon MVV rekenen op Koopmans. Wat betreft verdere wedstrijdinfo wacht ik de reacties af van degenen die er bij waren (@Zoewiezoe, kom er maar in ;-)).
Het resultaat is in ieder geval goed. Blijven knokken tot het eind en dan met drie punten naar huis. Daarnaast krijg je geen goals tegen. Dat is natuurlijk ook wel lekker. Bovendien is dit ook wel lekker voor de moraal. Zolang je punten blijft pakken (ook in mindere wedstrijden) loop je kans dat je opeens in een flow komt. Met de teamspirit zit het kennelijk wel goed gezien het feestje na afloop. Op naar de volgende pot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2018 23:34
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #8
Tsja. Wat moet ik zeggen van deze pot. Het was niet best. Voor de clubsupporters al een behoorlijke zit, voor de neutrale toeschouwer waarschijnlijk helemaal een verzoeking. De 1e helft heeft Eindhoven ongeveer 1,5 kans en wij een halve. Koopmans is vandaag gewoon goed en heeft een drietal echt goede reddingen in huis. Die poeier van 24 meter en de kopbal voor rust en dat onverwachte lage schot in de hoek na rust. Prima. Hij straalt vertrouwen uit. En ik moet zeggen dat Eindhoven weliswaar 2,5 kans krijgt in de wedstrijd maar dat waren geen fouten van die van ons. 2 afstandsschoten en 1 geweldige aanval van achteruit, dat mag ook gezegd worden, die met een kopbal wordt afgesloten. Wat ik dus bedoel te zeggen is dat ons verdedigend concept gewoon staat. Natuurlijk was het totale veldspel vandaag niet om over naar huis te schrijven maar het is wel gewoon een feit dat we eigenlijk niks weggeven. De verdediging staat. Luc heeft me vandaag wederom overtuigd, de Martina broers worden met de week belangrijker, Vermijl was goed vandaag, Habir op zijn Habirs.
Aanvallend was het de 1e helft wel heel dun maar in de 2e krijgt MVV wat kleur op de wangen en krijgen wij gewoon wel een paar goede kansen en dat maakt dat de overwinning weliswaar gelukkig maar wat mij betreft toch niet geheel onverdiend te noemen is. Als wij er na rust 3 inschieten valt daar niks op af te dingen. En Eindhoven heeft geen gevaar meer kunnen stichten na rust. Wat mij wel nog opviel: mn in de 2e helft kregen wij toch wat standaardmomenten tegen in de eigen 16 en wel corners en wat vrije trappen. Ondanks dat Eindhoven behoorlijk wat lengte heeft vond ik dat wij daar eigenlijk prima overeind bleven en die momenten tamelijk makkelijk overleefden. Een niet onbelangrijke kwaliteit !
Dus: we winnen gelukkig maar niet onverdiend obv onze 2e helft. En die pingel zat er toch lekker in ....:-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, Jacques, Anna D., jesfen, Huib, middenstip, opadiehard, Tuor, Lassie80 en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2018 00:34
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #9
Wat is het toch irritant dat het anno 2018 blijkbaar niet te regelen is dat alle keuken kampioen wedstrijden via stream of iets dergelijks te zien zijn. Gelukkig weer een mooi verslag van Zoewiezoe, dank wederom!

Lekker dat we hier drie punten pakken bij wat traditioneel een van onze lastigste tegenstand op verplaatsing is. Pingel zat er heerlijk in, je moet er maar gaan staan op zo'n cruciaal moment, prima gedaan! En net als vorige week in de slotfase punten eruit gesleept, altijd lekker voor het vertrouwen. Nu deze lijn doortrekken tegen Dordrecht en Jong Utrecht!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D., Huib, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2018 20:35
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #10

Tuor schreef : Wat is het toch irritant dat het anno 2018 blijkbaar niet te regelen is dat alle keuken kampioen wedstrijden via stream of iets dergelijks te zien zijn.


Inderdaad, ten tijde van Talpa kon je voor €3,- de livestream kopen. Dit heb ik eens nagevraagd bij Fox en ik kreeg als reactie dat het met uitzendrechten te maken heeft. Er mogen maar max. 3 livewedstrijden aangeboden worden per speelronde. Tja...

Ik was erbij in Eindhoven, tussen de FCE supporters. Het was voor FCE begrippen behoorlijk druk met bijna 3000 toeschouwers. Grappig om te ervaren dat de FCE supporters het over van alles en nog wat hadden tijdens de wedstrijd, behalve over de wedstrijd zelf! Dat zegt genoeg over het niveau van met name de eerste helft. MVV had de wedstrijd de eerste 20 min onder controle zonder kansen te creëren. Daarna kwam FCE meer in het spel voor met 2 prima mogelijkheden. Het was van beide kanten vooral slordig en voorzichtig.

In de tweede helft komt MVV goed uit de startblokken en oefent de nodige druk uit. Na een paar goede mogelijkheden kwam FCE weer meer in het spel en dan denk je het zal toch niet ... Schroijen was in mijn ogen een van de uitblinkers; was aanwezig en had overtuiging. Sjiek voor hem dat hij de penalty zelf veroorzaakt en hem geweldig benut, lekker Joeri! (waar komt deze leus eigenlijk vandaan?!)

Een hele fijne overwinning, want het is vaak anders geweest in Eindhoven. En zoals Zoewiezoe al aangaf, er staat een behoorlijk stevig MVV fundament op het veld. Hopelijk valt de schade bij Nys mee. Ik vond zowel Houben als Golpek zeer behoorlijk invallen. En inderdaad Koopmans was top; twee zeker lijkende doelpunten eruit geranseld.

Volgende week beginnen we met een 1-0 voorsprong als Stankov (errume jong!) mee doet ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Huib, opadiehard, Tuor, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2018 13:40
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 547
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #11
In 2006 (!) Kon je al makkelijk via een prima site wedstrijden selecteren, betalen en kijken . Alles. Je zou toch zeggen dat dat een prima verdienmodel is. Ik denk dat Fox vooral bang is dat het illegaal streamen zo wel makkelijker word gemaakt als iedereen maar een signaal kan binnentrekken en vervolgens illegaal distribueren. Het is een keerzijde van het open internet. Hopelijk weten ze hier een oplossing voor te vinden. Met muziek en films is het aardig gelukt. Door diensten als Netflix, Spotify etc. De tijden van LimeWire en napstar liggen ver achter ons.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2018 14:10 16 sept 2018 14:23 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
FC Eindhoven - MVV vrijdag 14 september 2018 #12
Mmm, limewire haha, ben ik dan de enige met bijna 4 harde schijven vol films via spotnet en QoQ place2home....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.291 seconden