RKC - MVV 16-03-2018

13 mrt 2018 08:36
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3813
Meer
Onderwerp Auteur
RKC - MVV 16-03-2018 #1
Vrijdag uit naar Waalwijk. Voor MVV traditioneel een zware tegenstander, maar het was dan ook altijd een tegenstander die óf concurrent was in de degradatiestrijd in de eredivisie, of een ploeg die streed voor promotie. Dat RKC is nu al een paar seizoenen een absolute laagvlieger en in de afgelopen drie seizoenen wonnen we twee keer in Waalwijk. Sterker nog: sinds 2010 verloor MVV pas één keer, uit en thuis, van RKC. Die angstgegner-status is er dus wel vanaf.

Niets zo verraderlijk als statistieken, maar RKC won maar één van zijn laatste negen wedstrijden en staat inmiddels voorlaatste. Inclusief beker wonnen ze zelfs maar twee van de afgelopen veertien wedstrijden. Sinds Hans de Koning begin januari daar trainer werd gaat het dus puur op basis van deze statistieken nog niet heel veel beter. Thuis is het beeld wel wat genuanceerder, van de vijf thuiswedstrijden onder De Koning gingen er "maar" twee verloren, tegen de nummer 1 en 2 van de competitie nota bene. RKC is wel degelijk bezig aan een revival onder De Koning en het wordt absoluut geen gemakkelijke wedstrijd voor MVV. Qua selectie staat RKC ook echt te laag. Met Drost, Quasten en Greene hebben ze veel ervaring in de verdediging. Rienstra en Mulder zorgen voor datzelfde op het middenveld. En Voskamp en Bergkamp doen dat weer voorin. Maar deze oudjes laten het eigenlijk grotendeels afweten. Voskamp en Bergkamp voorin, dat is voor jupiler league-begrippen top, toch? Nou, ze hebben samen precies vijf doelpunten en twee assists achter hun naam staan. Het grootste gevaar komt daar van buitenspeler Dylan Seys met zes doelpunten en drie assists. Ter vergelijking: Yildirim heeft er toch alweer acht inliggen dit seizoen. En die beschouwt volgens mij niemand van ons als topspits.

De mogelijkheden qua stand?
Willen we eerste ronde play-offs overslaan moeten we (op dit moment) Oss, Dordrecht en De Graafschap voorbij. Oss moet tegen Fortuna en krijgt een lastige vrijdag. Dordrecht mag uit naar Den Bosch, ook niet gemakkelijk, en de boog bij Dordrecht zal na winnen periode minder gespannen zijn. De Graafschap tenslotte krijgt kampioenskandidaat Jong Ajax op bezoek. Er zijn geen garanties maar kans is groot dat de ploegen die we moeten inhalen met punten gaan strooien.
Mocht MVV niet winnen, en moeten we naar de ploegen onder ons kijken, dan zie je ongeveer hetzelfde. Almere, Den Bosch, Cambuur en Volendam (wat dat betreft doodzonde dat je niet wint gisteren) staan dichtbij. Cambuur krijgt nummer 1 NEC op bezoek, Volendam mag uit naar Jong PSV. Almere heeft met Jong AZ een relatief eenvoudige tegenstander en Den Bosch krijgt zoals gezegd Dordrecht op bezoek. Een nederlaag of gelijkspel is waarschijnlijk niet meteen dramatisch. Maar het geeft eens te meer weer hoe waardevol een overwinning kan zijn.

Inclusief deze wedstrijd speelt MVV nog negen keer. Van die negen tegenstanders staan maar twee ploegen momenteel boven MVV. Vier ploegen staan onder het Volendam waar we gisteren tegen speelden. Dat is geen garantie op zeven overwinningen, maar ik blijf er bij dat overslaan eerste ronde play-offs mogelijk is. Winnen bij RKC en een week later thuis tegen Eindhoven, en het kan een verrassend leuk slot van het seizoen worden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2018 10:57
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #2
Volgens mij is De Graafschap een stuk beter dan MVV en niet meer te achterhalen en MVV blijft MVV winnen tegen lager geplaatste Teams is verrekte
moeilijk voor hun .
Komt Schroyen in vorm ,met Ippel en Nys kan het nog een leuk seizoen worden maar de eerste ronden overslaan is een Utopie ,moet je tot de laatste wedstrijd knokken met alle gevaren van dien met blesures en schorsingen ,maar er zijn nog mogelijkheden .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2018 11:05
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #3
1-4 voor MVV. Vanaf nu komen ze in een flow die niet meer stopt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2018 11:05
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #4

bokkesprongen schreef : Volgens mij is De Graafschap een stuk beter dan MVV en niet meer te achterhalen en MVV blijft MVV winnen tegen lager geplaatste Teams is verrekte
moeilijk voor hun .
Komt Schroyen in vorm ,met Ippel en Nys kan het nog een leuk seizoen worden maar de eerste ronden overslaan is een Utopie ,moet je tot de laatste wedstrijd knokken met alle gevaren van dien met blesures en schorsingen ,maar er zijn nog mogelijkheden .


De eerste vier teams achter de kampioen mogen de eerste ronden overslaan. Jong teams tellen nu niet mee, dus dit zijn momenteel Fortuna, Telstar, Emmen en de Graafschap. Daarnaast komen er nog vier periodes bij. De eerste drie periodes zijn naar ploegen gegaan die nu op een nacompetitieplek staan, al verwacht ik dat Dordrecht nu toch wel iets gaat afzakken. Gisteren had beter Emmen de periode kunnen pakken, omdat zij hoe dan ook de nacompetitie gaan halen. Ik ga ervan uit dat Dordrecht gaat zakken, dus de PO-plekken is vanaf plek 10 op de ranglijst. Precies waar MVV nu staat.

RKC uit, Eindhoven thuis , Den Bosch uit, Emmen thuis, Helmond uit, Dordrecht thuis, AZ uit, Oss thuis, Ajax uit. 8 wedstrijden nog te gaan en gezien de tegenstanders, huidige vorm en blessures verwacht is 4-3-1 aan resultaten.

De graafschap moet nog tegen Jong Ajax, NEC en Telstar. Eigenlijk alle teams die nog boven hun staan. Hetzelfde geldt voor FC Oss. Qua programma denk ik dus dat we nog wel degelijk een kans gaan maken, al is het maar een kleine kans.

Eerst vrijdag RKC uit. Ploeg had voor gisteren de laatste drie wedstrijden niet gescoord, telkens een rode kaart ontvangen en dus niet gewonnen. Gisteren alleen geen rood, maar dus al vier wedstrijden op rij niet gewonnen. Zou typisch zijn als wij hier weer de boot in gaan.

RKC 1-2 MVV.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2018 11:20 13 mrt 2018 11:21 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3813
Meer
Onderwerp Auteur
RKC - MVV 16-03-2018 #5

bokkesprongen schreef : moet je tot de laatste wedstrijd knokken met alle gevaren van dien met blesures en schorsingen ,maar er zijn nog mogelijkheden .



Los van of het mogelijk is (zoals Lijnsje laat zien denk ik dat wel degelijk maar goed - overigens Lijnsje, het zijn nog negen (9) wedstrijden, geen acht :P ). Waarom hamer ik zo op overslaan eerste ronde? Ik schat inderdaad een De Graafschap hoger in. En zo zijn er meer ploegen. MVV gaat echt niet op zijn sloffen de play-offs winnen, daar is geluk voor nodig, alles moet goed vallen. En drie rondes op rij geluk hebben is echt te veel van het goede. Twee rondes op rij is mogelijk, kijk hoe dicht bij we vorig jaar waren. Wil MVV iets halen in de play-offs, dan is overslaan eerste ronde bijna verplicht. Dat is waarom ik daar de laatste tijd steeds over begin.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2018 11:44
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #6
Als de stand zo blijft komt Fortuna dus uit tegen de Graafschap. Dan wil ik het nog wel eens zien. Cambuur werd bijvoorbeeld vorig seizoen ook 2e maar uitgeschakeld door MVV (5e). Iedereen kan van iedereen winnen. Verlies je vandaag van Fortuna met 3-0 dan kun je er morgen van winnen met 4-1. ( Mits ze het veld niet afkeuren of de lichtmasten uitvallen etc...).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2018 12:06
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #7
Niet te vergeten: Dit is de eerste wedstrijd van de laatste periode. Met een relatief gunstig programma en het feit dat er al drie periodetitels vergeven zijn, kan MVV hopelijk meedoen om deze binnen te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2018 20:20
mvvveuraltied
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 30
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #8
Is er vrij vervoer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2018 21:12
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #9

mvvveuraltied schreef : Is er vrij vervoer?


Verplichte buscombi helaas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2018 14:40
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #10
Voor de derde wedstrijd op rij moet MVV Pieter Nys missen. De middenvelder kampt nog met een ontsteking in de knie en zit dus niet bij de selectie voor het uitduel tegen RKC vrijdagavond.
Dean Koolhof heeft hamstringklachten en is eveneens niet inzetbaar. Spits Marvin Ogunjimi is er - opnieuw - sowieso niet bij. "Het hele pakket bij Marvin is voor mij niet voldoende om hem te selecteren. Verder wil ik er niets over zeggen", legt trainer Ron Elsen uit.

Periode
Tegelijkertijd wordt Ricardo Ippel steeds fitter. De aanvoerder van MVV kan echter nog geen hele wedstrijden spelen, stelt Elsen. "Qua trainingsopbouw is dat onmogelijk en daarvoor heeft hij te lang geen wedstrijden gespeeld geweest. Het duel tegen RKC is de eerste in de laatste periode. Elsen: "Ik heb het gevoel dat RKC vol voor die laatste periode gaat. Dus de wedstrijd zal geen makkie worden." Zelf richt MVV zich niet op de periodetitel, maar op de play-offs, zoals al het hele seizoen. "Als we periodekampioen zouden worden, zitten we sowieso qua resultaten ook in de play-offs."

www.limburger.nl/cnt/dmf20180315_0005771...-wedstrijd-tegen-rkc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2018 14:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3813
Meer
Onderwerp Auteur
RKC - MVV 16-03-2018 #11
Nietszeggende en tegelijkertijd erg insinuerende quote over Ogunjimi. Kun je allerlei kanten op uitleggen. Ben er sowieso van overtuigd dat dat gesprek anders is gegaan dan hier opgeschreven. De journalist heeft waarschijnlijk één of twee insinuerende/vervelende vragen gesteld waar Elsen niet op inging en dat wordt doodleuk als quote gemeld "ik wil er niets over zeggen" zonder de vragen te noemen, alsof Elsen die mededeling zelf gedaan heeft.

Maar goed, dat we niet op Ogunjimi moeten rekenen was linksom of rechtsom toch al duidelijk.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2018 15:06 15 mrt 2018 15:08 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #12
Wat 'n misselekmakende reactie van Elsen. Mèt aander wäörd, alles ligk dus aon Marvin? Spreek d'ch daan good oet, of zwieg, mer dit is iemes zwart make, en 'r kint z'ch dao neet tege verwere.
Iech kin m'ch neet aon de indrök oonttrèkke, en de verhaole weure ouch steeds hèller, tot dit 'n persuunlek probleem is tösse die 2.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2018 15:14
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #13
Ook Koolhof weer geblesseerd? Begint ook steeds meer op een miskoop te lijken. Terwijl in het begin van de competitie iedereen enthousiast over hem was. Jammer, ziet er naar uit dat de meeste aankopen (niet dus de huurlingen) van dit seizoen tegenvallen (op Okita na).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2018 16:11
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #14

MVVke schreef : Wat 'n misselekmakende reactie van Elsen. Mèt aander wäörd, alles ligk dus aon Marvin? Spreek d'ch daan good oet, of zwieg, mer dit is iemes zwart make, en 'r kint z'ch dao neet tege verwere.
Iech kin m'ch neet aon de indrök oonttrèkke, en de verhaole weure ouch steeds hèller, tot dit 'n persuunlek probleem is tösse die 2.

Ik denk dat dit eerder een persoonlijk probleem is tussen jou en Elsen.

Privéproblemen van een speler hoeft de coach toch niet openbaar te maken ?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2018 16:46
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
RKC - MVV 16-03-2018 #15
Juist ben het er helemaal mee eens dat een trainer daar geen uitspraak over geeft,wij hebben daar helemaal geen kloten mee te maken vraag mij toch vaak af waarom iedereen zo graag wil weten wat er gebeurd tussen trainers en spelers .voor mij is het belangrijk dat er een team staat wat er 100% voor vecht om de punten mee terug naar Maastricht te nemen en voor de rest interesseerd het mij geen moer wat er gebeurd..altijd dat geauwehoord over de trainer dit en de trainer dat stop daar eens een keertje mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden