Volendam - MVV (28 april 2017)

22 apr 2017 22:39
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Onderwerp Auteur
Volendam - MVV (28 april 2017) #1
A.s. vrijdag staat de uitwedstrijd in en tegen Volendam op het programma.
Volendam uit is meestal een lastige opgave.
Het is vooral zaak om niet tegen een domme gele kaart aan te lopen.
Mijn voorspelling 2 - 1 voor Volendam

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2017 10:09
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 611
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #2
FC Volendam en Molenaar per direct uit elkaar

Twee wedstrijden voor het einde van het reguliere Jupiler League-seizoen heeft FC Volendam afscheid genomen van trainer Robert Molenaar. Berry Smit en Johan Steur nemen zijn taken over.

FC Volendam bezet de vijfde plaats met zeven punten meer dan vorig seizoen, maar de club laat weten dat in de vierde periode is gebleken dat een impuls nodig is om succesvol te kunnen deelnemen aan de Jupiler League Play-Offs. Na een constructief gesprek besloten beide partijen uit elkaar te gaan.

Eind vorige maand werd al bekend dat FC Volendam voor volgend seizoen op zoek moest naar een nieuwe trainer. Molenaar was na twee seizoenen op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 11:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #3
Nwakali is er vanavond niet bij, liesklachten en oververmoeidheid. Zorgen dat hij topfit is voor de play-offs! Waarschijnlijk Guvenc als vervanger, hopelijk zit die zo vol gif dat hij de sterren van de hemel speelt.

Volendam uit. Volendam kreeg het voor elkaar om in de afgelopen periode onder ons te eindigen (op gescoorde doelpunten, maar toch). Daarmee zeg ik genoeg over de vorm van Volendam. Van de afgelopen elf wedstrijden wisten zij er maar twee te winnen. Wij ook overigens. Beide ploegen spelen vaak gelijk de laatste maanden, van die kant verwacht ik dat ook vanavond.

Opmerkelijk genoeg wint Volendam thuis zelden van ploegen uit het linkerrijtje. Alleen Jong PSV en NAC werden verslagen, en dat was voor de winterstop, toen Volendam een stuk beter draaide. Volendam staat dan ook twaalfde als je de ranglijst enkel over thuiswedstrijden zou maken. In uitwedstrijden staan ze derde. Ook die twee statistieken bieden hoop op minimaal een gelijkspel.

De historie dan. In de Jupiler League is het een beetje wisselend, de laatste negen ontmoetingen in Volendam in competitieverband leverde vier keer een Volendamse overwinning, drie keer een Maastrichtse overwinning en twee keer een gelijkspel op. In de beker verloren we na strafschoppen, en in de play-offs kwamen we elkaar drie keer tegen de afgelopen tijd, twee keer won Volendam thuis en vorig jaar wonnen wij.

Volendam ontsloeg eerder deze week de trainer en gokt op een shock-effect. Typisch dat dat net tegen ons is.

Voor mijn gevoel kan deze wedstrijd alle kanten op.

De belangen dan: het verhaal zal wel bekend zijn. Er zijn naast Cambuur nog drie plekken te vergeven voor het overslaan eerste ronde play-offs. Daar strijden vier ploegen om, Volendam heeft 59 punten en MVV, Almere en NAC alle drie 58 punten. Volendam krijgt na MVV nog Fortuna uit. In de vorm van de laatste weken en met het opgeleefde Fortuna zie ik Volendam daar niet winnen. Volendam weet dat het bij winst vanavond zeker is van overslaan van die eerste ronde, want dan kunnen wij hen sowieso niet meer inhalen.
Almere mag uit naar Helmond Sport. Helmond kende een dramatische reeks na de winterstop maar begint de laatste weken weer te winnen. Almere staat verrassend hoog maar wint na de winterstop pas één keer van een moeilijke tegenstander (Jong PSV) en is ook echt niet in topvorm. Ik zie Almere hier wel punten verspelen. NAC mag thuis tegen Oss. Dat zal NAC wel winnen. De week er na spelen Almere en NAC de laatste ronde tegen elkaar. De belangen voor MVV zijn dus wederom groot: vanavond winnen en afhankelijk van het doelsaldo sta je opeens op een plek waarbij je niet alleen de eerste ronde mag overslaan, maar ook de beslissende wedstrijd thuis speelt (een voordeel). Afhankelijk van de andere uitslagen en met Almere - NAC op het programma de ronde er na ben je waarschijnlijk ook al zeker van overslaan eerste ronde play-offs. Met een gelijkspel en gezien het programma van de laatste speelronde doe je waarschijnlijk ook geen verkeerde zaken, al ben je dan wel afhankelijk van NAC en Almere vanavond.

Kom op MVV, win deze wedstrijd nou gewoon. En dan nog tegen RKC gas geven en dan even rust tot de tweede ronde play-offs. :applaus:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, Lassie80, jovkle, SJENG@BOSCHPOORT, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 12:21
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #4
Mooie voorbeschouwing jacques!
Over iets anders.... ik kan geen stream vinden van deze wedstrijd, hij word ook niet uitgezonden op fox. Nondejuu!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 14:28
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 140
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #5
staat een stream op vipbox
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 17:58
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #6
Daanke johan!! Hopen dat ie ook werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 18:02
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 140
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #7
whahahaha ik ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 18:03
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #8
Ik geloof wel dat je er moet betalen. Of zie ik dat verkeerd :rolleyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 18:28
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #9
Met zn allen achter de jongens vanavond! Noar Veure!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 22:06 28 apr 2017 22:09 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #10
Tja. We kunnen wel weer boos zijn op de technische staf. Maar als zo geblunderd wordt als bij de 1-0 en 2-1. Als je zo kinderlijk een strafschop mist (na notabene een wereldgoal bij de 1-1!). Als je zoveel kansen mist. Dan houdt het gewoon op. Dat heeft niks met de technische staf te maken maar met geknoei van de spelers. Die laten het gewoon afweten momenteel. Zo simpel is het.

Top vijf is bijna uit beeld nu, tenzij Almere-NAC gunstig voor ons eindigt. Maar anderzijds: ronde playoffs overslaan is leuk. Maar tegen Cambuur wordt het gewoon een lastig verhaal, al weet je dat nooit natuurlijk. Tegen Helmond zijn we zeker niet kansloos. Als ik eerlijk ben heb ik dan liever Helmond. In dat kader wordt het nog zaak om niet te verliezen vrijdag, want anders zouden we zelfs nog als 7e kunnen eindigen. Dat zou wel heel zonde zijn. Liefst natuurlijk gewoon winnen. Kom op, allemaal erachter vrijdag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 22:29 28 apr 2017 22:30 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #11


Wat een anti-climax dit seizoen in contrast met het eerste halfjaar. Heel zuur hoe kinderlijk we een uitstekend voetbalseizoen afbreken naar een seizoen, waarin we, zo lijkt het, alleen maar hebben meegedraaid rond de middenmoot. Ze zeggen weleens op het einde van het seizoen sta je op de plek waar je thuishoort, en dat is geen verkeerde plek, maar ik baal als een stekker dat dit komt door een daling. Je hebt het twee maanden zelf in handen gehad en je geeft het gewoon onbegeerlijk weg. Nu ben je afhankelijk van anderen die je 180 minuten aan extra vermoeidheid kunnen besparen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2017 23:02
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #12
Er zit geen spirit meer in het team. Geen vertrouwen en geen fatsoenlijke spits die de verdediging van de tegenpartij met de handen in het haar moet laten staan. Eentje die heel geniepig overal tussendoor loopt ok zijn goaltjes mee te pikken. Er zit al een hele tijd geen verassing meer in. Iedere wedstrijd is een herhaling van de vorige. De carnavalsdip is er dus toch, alleen kwam die wat later......
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2017 01:01 29 apr 2017 01:08 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #13
Wat moet ik er deze keer van zeggen.Het is inderdaad om moedeloos van te worden. Na 2 minuten na een blunder in de verdediging van Volendam een 100% kans voor N'koyi. Hij schiet hem niet scherp genoeg in en de rebound is voor Guvenc. Ook een 100% kans...en nee hoor. Ook hij mist. Natuurlijk 2 minuten later aan de andere kant een onoplettende Nijs in het middenveld die de bal verliest, Volendam neemt over en straft het wel direct af. Dus ipv 0-1 de 1-0...Gelukkig binnen enkele minuten een prachtige bal op N'koyi, die het leer werelds controleert en fraai afrond. 1-1. Dan krijgen we een pingel en N'koyi schiet dat ding gewoon zonder overtuiging in. Hobie duwt de trainingsbal simpel uit de hoek. En voor rust nog een 100% kopkans voor Joeri. Eigenlijk moeilijker te missen dan in ieder geval tussen de palen te koppen. Volendam voor rust misschien 2 halve kansen. That's it. Volgens de aanwezigen uit beide kampen had een 1-4 , maybe 2-4 een logische stand bij rust geweest.
Direct na rust een volgende 100% kans voor Patrick. Die vergeet blijkbaar dat hij ook een linkervoet heeft en transporteert de bal hoog over met rechts. Bij rugby een score, bij voetbal dus niet.
Dan krijgt Volendam de vrije trap net buiten de 16 na een onnodige overtreding van Perreira na verkeerd druk zetten rond de middenlijn. En Geens ziet er wat mij betreft niet goed uit 2-1.
Wij krijgen nog 3 hele goede kansen binnen 2 minuten, Volendam ook 2 hele goede bij counters. En dan in de slotfase nog de 3-1 uit een strafschop. Hij leek me wel makkelijk gegeven maar goed. Als het dan toch tegenzit...
Hobie Verhulst wordt uitgeroepen tot man of the match. Dat zegt al genoeg ....
Vooruit dan toch de positieve punten: ik vond MVV zeker voor rust een goede en degelijke partij spelen. En er werden enkele hele goede kansen uitgespeeld. Kuipers speelde goed. Uitstekend in de duels, goed in de opbouw, Pedro en N'Koyi speelden niet verkeerd maar Patrick moet natuurlijk 4 keer scoren vandaag.
Minpunt vond ik Geens. Zag er niet goed uit bij de vrije trap. En kwam vandaag een aantal keren niet doortastend uit waardoor Volendam gevaarlijker werd dan nodig was.
Volendam wint gelukkig. Leeft het voetbal daar? Nee. Ze hadden een geweldige actie voor deze laatste thuiswedstrijd in de reguliere competitie. Iedereen kreeg een oranje paprika mee naar huis. Ze hadden er wel 1000. Dus ze konden alle toeschouwers en 2 de man meegeven. Volendam gaat niet promoveren. Echt niet. Het is eigenlijk niet te geloven dat wij weer met nul punten naar huis gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Huib, Tuor, Lassie80, tanteke, Driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2017 06:31
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 375
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #14
Wederom onnodig verlies in Volendam. Keeper Volendam wordt niet voor niets man van de wedstrijd.

Al met al een teleurstellende tweede seizoenshelft van de competitie voor Mvv.
Mvv speelt niet slecht maar door gebrek aan kwaliteit ( scorend vermogen ) gaat het steeds mis.

We doen zeker niet onder voor de teams die bovenin mee spelen. Sterker, er staat dit seizoen een hele knappe selectie maar het scorend vermogen ontbreekt.

Als ik dit seizoen de spelers moest analyseren op Jupiler niveau:

Bo Geens een middelmatige keeper.
Pereira is een goede verdediger met zijn bekende foutjes, meestal worden die ook nog meteen afgestraft door de tegenpartij.
Kuijpers speelt altijd vol inzet, goede verdediger, opbouwend wat minder.
Cirannie prima vrije trappen, middelmatige verdediger.
Labylle in potentie de beste speler maar erg ver teruggevallen dit seizoen. Hij kan het verschil maken.
Nys werkt hard maar speelt dit seizoen erg zwak.
Nwakali begon sterk, kan goed voetballen maar laatste tijd minder opvallend.
Schroyen speelt goede en slechte wedstrijden.
Ippel werkt zich de pleuris, vaak onnodige overtredingen maar wel een speler die je in een team moet hebben.
Guvenc had ik meer van verwacht, goede invalbeurten maar bij hele wedstrijden zie je ook zijn vele balverlies.
Verheijdt begon best goed in het begin aan het seizoen, Jupiler League is waarschijnlijk toch net iets te hoog gegrepen voor hem.
Pedro kan goed voetballen, is meestal alles of niets.
NKoyl is een betere spits als Verheydt maar ook geen killer.
Gijzen komt nog kwaliteit te kort voor dit niveau ondanks zijn doelpunten in het begin van het seizoen en ik geen fan van deze speler.

In de nacompetitie kan iedereen promoveren, ik blijf zeggen dat Mvv zeker niet kansloos is om volgend seizoen in de eredivisie te spelen. Het balletje moet er dan wel in......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2017 07:16
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Volendam - MVV (28 april 2017) #15
Het is simpel want de 2e ronde heb je toch nog in eigen hand. Laatste wedstrijd Almere - NAC. Almere moet winnen en NAC eigenlijk ook.!! Win je thuis van RKC met minimaal 3-0 stap je in de 2e ronde in. Jongens dit is de kortste weg naar promotie en who the fuck is Cambuur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.340 seconden