MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017

14 mrt 2017 10:46
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #31

Olzie schreef :
PS Off topic: Houtengaard; Wikipedia is geen officiële bron, maar iedereen kan daar zelf iets invullen of wijzigen. Om daar een bepaalde spelling mee te bewijzen is geen hard bewijs haha ;)


Voor kleine onderwerpen, die niet vaak door veel mensen gelezen worden, die kunnen natuurlijk foutieve informatie en spelling bevatten. Zoals het Schroyen vs Schroijen verhaal op wikipedia. Maar hoofdonderwerpen, die vaak door meerdere 'bewerkers' en 'bronnen' worden bekrachtigd als deze, daar kan de informatie van een wikipedia pagina wel heel betrouwbaar in zijn. Dat zou betekenen dat meerdere bronvermeldingen het fout hebben, terwijl het gewoon afkomstig is van getoetste literatuur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 11:00
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #32

houtengerard schreef :
Bij iedere voorzet stond hij achter de man. Hij kwam nooit voorbij de dekking. Schroijen of Ciranni kon geen bal op hem kwijt. N'Koyi deed het anders, liet zich wel voor de man zakken. Althans, dat is hoe ik het heb ervaren. Maar Guvenc gaf hem ook die ruimte als nummer tien. Ik vond het eilandvoetbal de eerste helft, zoals zoveel eerste helften waren de tweede seizoenshelft. Ik wil het niet afschrijven op Thomas persoonlijk, maar het oogt allemaal heel statisch zonder nummer tien om je heen, die lange ballen zijn waardeloos en geen luchtduel werd gewonnen. Behalve één goede kop kans van Nys.


Als je de XL samenvatting bekijkt op Trepke B zie je dat hij weldegelijk bij een aantal aanvallen betrokken was, en ook waarschijnlijk had gescoord als Nys niet in de weg stond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 11:05
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #33
Tsja, beetje allemaal aan het lezen wat hier geschreven wordt. Ik weet van sommige ook niet meer wat ze verwachten van dit MVV....ja, daar kom ik weer met mijn regeltje we staan bijna onderaan qua begroting, maar hier kijkt kennelijk geen hond naar.

Ron begint, hoe je het wendt of keert, met de sterkste opstelling in zijn ogen. Kuipers achterin is toch onomstreden. Lijkt mij logisch gezien zijn staat van dienst bij de club: al vele jaren actief, stap voor stap beter. Een Martina kan mij dan tegenwoordig wat meer bekoren, maar dan is alle duelkracht in de achterste linie verdwenen. Dus voor mij mag Kuipers blijven staan.

Dan de spitsenkwestie: Thomas of Patrick. Helaas waren er maar een slordige 50 man in het uitvak vrijdag , maar anders hadden jullie allemaal, stuk voor stuk, kunnen aanschouwen waarom Patrick juist NIET in de basis moet starten. Geen bal kunnen aannemen, geen duel winnen etc. Laat Thomas maar erin: bij hem begint vaak het voetballen bij een aanval van MVV.

Guvenc vs Pedro, want daar komt het op neer. Pedro heeft een slechte start gehad, maar tijdens de blessure van Guvenc heeft hij zijn kans met beide handen aangepakt. Goede acties, afwisselend met onbegrijpelijke dingen. Guvenc heeft momenteel pech dat hij het beter doet en zal op zijn kans moeten wachten. Ik denk dat Elsen ook zo zijn spelers doet prikkelen: ze vielen beide fantastisch in.

2 wedstrijden, 6 punt, was vroeger wel eens anders. Ja, zij hebben nog minder budget, dus daar moet je gewoon van winnen!

Mensen blijven altijd iets aan te merken hebben, dat is normaal in de voetballerij. Ik zie het echter altijd positief, zo nu ook weer. Als hij de perfecte opstelling volgens iedereen zou maken, wisselt hij fout. Maakt hij de foutieve opstelling, wisselt hij goed?

Nja, ontgaat jullie de logica? Mij ook.

Tot vriedag!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Jim Cemint, Hill28, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 11:41
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #34
Houten Gerard, ik moest smakelijk lachen om je bericht. En ik begrijp je frustratie, je bent niet de enige. Tegelijkertijd zegt Lijntje ook wel iets; N'Koyi raakte vrijdag in Dordrecht geen bal goed. Toen stond Güvenc er ook niet in. Gisteren valt hij samen met Güvenc in en scoort (verder heb ik N'Koyi gisteren ook maar weinig gezien trouwens). Toeval?

Maar wat ik wel echt meen: was MVV met een andere tactiek, een andere trainer, wel kampioen geworden dit jaar? Ik denk eerlijk gezegd van niet. En dan staan we, als je Jong Ajax wegstreept, gewoon tweede. Wat zou ik dan nog zeuren? Zelfs al streep je ze niet weg. Dan staan we derde. Ik denk dat dat met deze selectie absoluut het hoogst haalbare is. Ik had daar voor het seizoen voor getekend. Wat zeg ik? Ik had er een flink bedrag voor betaald. Moeten we dan maar kritiekloos toekijken? Tuurlijk niet. Maar we zijn de eerste concurrent voor VVV voor directe promotie op dit moment. We gaan de eerste ronde van de play-offs overslaan. En als we daar Cambuur ontlopen, want die zijn opeens wel akelig goed geworden, dan zie ik ons nog best de finale halen. En de eredivisieploegen onderin, daar ben ik ook niet zo van onder de indruk momenteel. Het zal beter moeten als we willen promoveren. Maar ik zie die groeiruimte wel,en ik denk Ron ook. Hij begint de laatste wedstrijden te schuiven met spelers, noodgedwongen veelal. En ook eerder te wisselen. Het gaat ons niet snel genoeg, dat gaat het nooit, ik wil eigenlijk gewoon kampioen worden. Maar als ik even afstand neem, dan gaat het echt prima dit seizoen.

Ander perspectief: Wij hebben voor ons gevoel een erg matige periode na de winterstop. Fortuna doet het geweldig met de nieuwe spelers en trainer. Toch? Nou, wij hebben sindsdien meer punten gepakt dan zij, 17 om 16. Alleen VVV (28), Jong PSV (21) en Cambuur (22) hebben sinds de winterstop 3 punten of meer ten opzichte van ons gepakt. Ondanks onze matige periode, is er dus vrij weinig aan de hand. Ja, we zijn het kampioenschap kwijt. Klopt. Maar meer niet. En Fortuna? Die zijn alweer uitgevoetbald voor de prijzen dit jaar. Play-offs gaan ze niet halen.

Iets heel anders (en niet alleen voor Houten) : Eindhoven krijgt een pak slaag van Jong PSV. Gunstig voor ons. Maar wie staan daar in de basis? Jurjus, vorig seizoen eerste keeper bij een eredivisieclub. Ene Gudmondsson, die door Heerenveen uit IJsland gekocht is en door PSV weer van Heerenveen gekocht is, scoort drie keer. Zinchenko, miljoenenaankoop van Manchester City, en Locadia scoort ook. Ja, die Locadia die al 104 wedstrijden in het eerste van PSV speelde.

Jong Ajax en Volendam deelden de punten. Wederom niet ongunstig voor ons. Wie stonden er daar in? Nouri, die dit seizoen al negen keer bij Ajax 1 speelde, maar vooral ook de voorhoede: Neres (12 miljoen), Cassiera (5 miljoen) en Kluivert, een gigantisch talent die daar gewoon in plaats van Traoré in de basis van het eerste hoort. Het slaat helemaal nergens op dat zo'n voorhoede in de Jupiler League speelt. Het is het geluk van Volendam dat het dat soort jongens weinig interesseert, als die volle bak zouden gaan hadden ze vaker dan één keer gescoord.

Gelukkig troffen wij een Jong Utrecht zonder versterkingen. Maar die beloftenploegen, dat slaat echt helemaal nergens op.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Lassie80, Zoewiezoe, krampioen, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 12:29 14 mrt 2017 12:30 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #35
Voor sommige is het ook nooit goed.

Nu wisselde Elsen eens op tijd, vallen er 4 goals na deze wissel, en dan nog gezeik hier.

Ik vond Thomas Verheijdt niet eens zo slecht. Hij zette elke uittrap van Geens om in balbezit voor MVV. Jammer dat er niet gescoord wordt in de eerste helft. Maar MVV was duidelijk beter.

Dan rond de 60e minuut (op tijd!) Guvenc en N Koyi erin. Vergeet niet dat Utrecht op dat moment al een uur in de benen heeft en dat beide invallers VOL kunnen gaan omdat ze maar een half uurtje hoeven. Het is echt niet zeker dat er 4x gescoord was als Guvenc en N Koyi waren gestart gisteren.

Eerlijk gezegd vond ik het wel een goed recept: starten met deze basis en gebruik maken van het talent op de bank als je niet scoort.

En met geweldig resultaat: 4-1.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 13:43
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #36
Nog 8 wedstrijden, nog 24 punten te vergeven. Topploegen pakken gemiddeld 1.5-2 punten per match. Je zou dus kunnen aannemen dat MVV nog 12-18 punten nodig heeft om de 2de plek te behouden. Laten we zeggen 15. Dat moet kunnen, wil je in vorm zijn voor de play-offs en kans maken op de periode.

Laten we niet vergeten dat de eindstand op de ranglijst ook een verdeelsleutel geeft qua geld. Dus hoog eindigen is interessant.

Niet te vroeg pieken, dat moet je in mei doen! Wat dat betreft liggen we op dit moment op schema.

MENSEN GENIET EENS WAT MEER!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Belgske, SJENG@BOSCHPOORT, itsman, Puime, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 13:50
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #37
Tuurlijk zit Verheijdt in een vorm crisis, dat zal niemand ontkennen. Maar wat ik vooral storend vind is dat MVV niet de voetballende oplossing zoekt en dat gebeurd altijd als Verheijdt in de spits staat. De eerste helft wordt vooral gekenmerkt door lange en hoge ballen allemaal richting Verheijdt (op 2 hele mooie steekballen op Schroyen na).
Vervolgens wordt de voorhoede in de tweede helft vervangen (eindelijk een tijdige wissel van Elsen!) en het elftal gaat daadwerkelijk voetballende oplossingen zoeken. Dit kan ook prima met een Verheijdt in de spits!

Ja, Verheijdt zit in een vormcrisis. Nee, je kunt het niet volledig aan Verheijdt wijten dat het middenveld en de opkomende backs alleen maar hoge ballen geven zodra hij in de spits staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, SJENG@BOSCHPOORT, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.253 seconden