MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017

13 mrt 2017 23:32
mvvcasbrul
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #16

Sjonnie schreef :

Boer458 schreef : MOTM : Dhr. R.Elsen.....




Ben je nu serieus Boer458??

Sorry maar ik begin me steeds meer te ergeren aan de wissels van Elsen . Begrijp me niet verkeerd de wissels waren geweldig . Maar in mijn ogen VEEL te laat . Ik had Verheijdt na 20 minuten al gewisseld .



Gewoon een echt belachelijke begin opstelling, het spel was traag en inspiratieloos de 1e helft met een zeer trage Verheydt
en Kuipers opnieuw de 2 zwakke schakels, niet verwonderlijk dat het pas ging lopen na de invalbeurt van Guvenc en Nkoyi, zeker
Guvenc viel geweldig in, intelligente pasjes snelheig en voetbalvernuft heeft deze speler, de wedstrijd leefde gewoon op en
wat een geweldige 4e goal ingeleid en ook afgemaakt door de Superturk !!
Diep triest dat Elsen en Dusseldorf dat niet zien en dat ze niet aankomen zeiken dat Guvenc maar een half uur kan spelen dat
was al weken geleden, hij kan zeker een hele wedstrijd spelen, bron Guvenc zelf !! Ik zal er niet rouwig om zijn als de geruchtem waar zijn en er volgend seizoen een nieuwe trainer met frisse ideeen voor de groep komt te staan !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Sjonnie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2017 23:58
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #17
Jullie zijn erg negatief. Jullie kunnen mij wat. Een lang weekend, 2 wedstrijden, 6 punten. Een geweldig resultaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 00:09
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #18
Wij hebben een meester-strateeg aan het roer staan. Een grootheid die niet zou misstaan in het rijtje van doorgewinterde strategen zoals Djengis Khan, Garri Kasparov en Sun Tsu.

Djengis liet China beven, Garri dacht zeven zetten vooruit en Sun Tsu schreef 'The art of War', maar dat valt allemaal in het niets bij wat ik vandaag heb mogen aanschouwen in de Geusselt. 57 minuten lang heeft FC Utrecht mogen denken dat het de wedstrijd onder controle had, dat zij aan het spelen waren tegen het sterkste elftal van MVV en dan BAM! 33 minuten voor tijd, komt stiekem het 1e elftal het veld in. De dijken braken, de aarde beefde en Utrecht vond haar Waterloo. MEESTERLIJK!!!

Alleen grootheden kunnen zoiets bedenken! :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 00:18
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #19
Het is Gari Kasparov en het is Tsun Tsu. maar goed. Ome ron heeft ook een boekje. Hoe win ik 2 wedstrijden in 4 dagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 00:32
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #20

krampioen schreef : Het is Gari Kasparov en het is Tsun Tsu. maar goed. Ome ron heeft ook een boekje. Hoe win ik 2 wedstrijden in 4 dagen.


nl.wikipedia.org/wiki/De_kunst_van_het_oorlogvoeren Hier wordt het als Sun Tsu geschreven. (Sun Tzu volgens de Engelse)

nl.wikipedia.org/wiki/Garri_Kasparov En hier wordt Garri met dubbel r geschreven. Je zult denk ik wel gelijk hebben, dat het in de vertaling ergens fout gaat.

Maar wat boeit het. Als we de naam van grootmeester Ron Promotion en zijn compagnon Wim maar goed schrijven.

"The Art of Football" as seen in the Geusselt. MMXVII
De volgende gebruiker (s) zei dank u krampioen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 07:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #21
Beide namen komen uit een taal waar ze niet ons alfabet gebruiken, discussie over de juiste spelling is dus arbitrair.

Ik was ook verbaasd dat Verheijdt weer begon. Kuipers had ik wel verwacht, die gaat echt niet uit de basis verdwijnen en speelde gisteren al beter dan voor zijn schorsing. Nog altijd onzeker in de opbouw maar geen domme fouten meer. Wint wel alle verdedigende duels.

Güvenc vindt altijd dat hij 90 minuten kan spelen, maar dat heeft hij bij ons nog nooit waar kunnen maken. De paar wedstrijden dat hij in het verleden in de basis begon, zat hij er na 60 minuten helemaal doorheen en liep amper nog mee. Ik zou hem dolgraag helemaal fit zien want ik zie ook wel dat het met hem een stuk beter loopt.

Ik was me, en niet voor het eerst, gruwelijk aan het ergeren aan Schroyen waar alles verkeerd ging. Maar dan opeens een assist en een doelpunt. Ik wil in de samenvatting nog zien hoe hij hem nou over de lijn werkt, met zijn schouder of zo? Maar doelpunt is doelpunt! Ondanks mijn frustratie onze meest waardevolle speler dit seizoen in termen van statistieken. Met afstand.

Verder geen wedstrijd om te onthouden. Hopelijk goed voor het zelfvertrouwen, vrijdag inderdaad 9 uit 3 er van maken?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Dominic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 08:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #22
Ik vind mijn eigen bericht eigenlijk nog te negatief. Alles dat ik voor dit lange weekend wilde, is uitgekomen. Winnen in Dordrecht, maakt niet uit hoe, en een degelijke zege op Jong Utrecht. In de stand staan we weer derde, en Jong Ajax telt niet mee dus eigenlijk tweede. Het team krijgt weer zelfvertrouwen. Iedereen is fit, misschien nog niet voor negentig minuten maar wel om wedstrijden te beslissen. Zoals al eerder gezegd hoeven we pas in topvorm te zijn bij de play-offs. We zijn nu bezig daar in kleine stapjes naar toe te groeien. Prima! Wat maakt dat geleuter over Jantje of Pietje in de basis dan eigenlijk uit?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Schapendonk, Bieske, middenstip, Tuor, Zoewiezoe, DeBezem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 09:12
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #23
He nu wisselt Ron eens doortastend én op tijd en dan is het voor sommige nog niet goed.

Ik vond Verheijdt niet eens zo slecht spelen trouwens. Zette bijna elke uittrap van Geens om in balbezit voor MVV. Alleen jammer dat er niet gescoord wordt.

Ik vond het wel een goed recept, deze basis. En als t dan niet lukt om op voorsprong te komen deze dubbele wissel.

Met een schitterend eindresultaat: 4-1. Wat willen we nog meer..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 09:27 14 mrt 2017 09:29 door RedWhiteArmy.
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #24
Duidelijk is dat ut Bies, ondanks dat ik een heel grote fan ben, zijn kans heeft gehad. Het wordt nu tijd voor andere jongens voorin die wel die goal kunnen maken. Ik zou dan ook volg x beginnen met Guvenc en N'Koyi en ut Bies gebruiken als breekijzer en stormram op de momenten dat het nodig is. Volhouden is de remedie boys. Een 3e plaats op de ranglijst, komop zeg, GEWELDIG!!

En eindelijk 2 vroege wissels ipv de laatste 10 minuten. Ron is wakker geworden :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 09:36 14 mrt 2017 09:37 door Kay.
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #25

Tuor schreef : Maar ook omdat de vierde periode nog te vergeven is, waarin we de beide koplopers daarvan nog gaan treffen.

Goede analyse. De wedstrijd tegen RKC valt echter buiten de periode, dus die is in deze context niet relevant. De wedstrijd tegen De Graafschap zou inderdaad wel beslissend kunnen zijn. Maar laten we eerst maar eens zorgen dat we zo ver komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 09:36 14 mrt 2017 09:41 door Olzie.
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 84
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #26
Zooo.. eindelijk eens een ruime overwinning thuis. Leuke tweede helft gezien.
Toch opvallend dat Elsen weer met Verheijdt begint ondanks zijn zwakker periode, ondanks dat het tegen Almere beter ging na de wissel en ondanks dat we vorige week winnen (en scoren) zonder Verheijdt in de basis. Ook opvallend dat de matchwinner van vorige week weer naar de bank verwezen wordt. Dat is dan het bedankje voor de bewezen diensten. Zonde.

Ook nu gaat het weer veel beter lopen na de wissels. Gelukkig kwamen ze dit keer eens eerder.
Verheijdt vind ik een prima spits, maar wel een spits die voorzetten op maat moet krijgen. Hij zal zelden eigen kansen creëren. Zonder onze vertrokken assistmannen Croux en Peters is het voor Verheijdt ook veel moeilijker om kansen te krijgen.

Hopelijk pakt De Graasfschap niet de laatste periode (wat ik wel verwacht), anders is het nog steeds spannend om de play offs te halen. Ook Helmond, wat helemaal weg is gezakt, heeft al een periode!

PS Off topic: Houtengaard; Wikipedia is geen officiële bron, maar iedereen kan daar zelf iets invullen of wijzigen. Om daar een bepaalde spelling mee te bewijzen is geen hard bewijs haha ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 10:03 14 mrt 2017 10:14 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #27
Ik ben blij dat jij het ook begint te zien Jacques. De bewustwording dat onze simplistische denkwijze ons ervan weerhoudt het grotere plaatje te zien. Iemand die meteen resultaat wilt zien zou wellicht kunnen denken dat die eeuwige lange ballen op Verheydt een gebrek aan inspiratie en tactiek is. Maar daar zit meer achter, als je alles wat je denkt te weten, loslaat. De Chinezen noemen dit de 'watermarteling'. Waarbij een druppel water met één en dezelfde regelmaat op het voorhoofd van het slachtoffer valt. Het is dan een kwestie van tijd tot deze martelaar mentaal hierdoor breekt. En dat is precies wat er binnen het veld in gang wordt gezet. De laatste man krijgt zo vaak de bal op zijn voorhoofd, dat hij gegarandeerd een keer mentaal moet bezwijken aan deze regelmaat. Thomas stelt zich slim op achter de verdediger, zodat de bal precies recht voor zijn dominante voet valt als de verdediger door de druk bezwijkt. Geloof maar dat hij in de bus op de terugweg nog steeds fantoompijn heeft van die bal. Tijd en mentale kracht is alles wat deze tactiek tegenwerkt.

Het schimmenspel op het middenveld, waarbij we zogenaamd één helft het passen verleerd zijn. Allemaal onderdeel van diep doordachte psychologische oorlogsvoering. De tegenstander het gevoel geven oppermachtig te zijn. Ook geweldig hoe onze Shogun anticipeert op de tegenstander, zoals de afgelopen weken bij andere duels. Je ziet de coach van de tegenstander bladeren door onze spelerslijst, je ziet dat hij verwacht dat Ron één van de gerenommeerde namen uit de Jupiler League laat invallen. Of zelfs die jongen met Champions League ervaring in de benen naar voren zal schuiven. Dat is het verwachtingspatroon, dat is waar de tegenstander denkt te gaan winnen. En dan tegen alle verwachtingen in stuurt hij de onbekende Martina's het veld in. Een tweeling die niet van elkaar te onderscheiden is, pure deceptie, pure tactiek! Jammer dat dit voor ons vaak zelf uitpakte in een deceptie, voornamelijk door de willekeur van de Goden. Maar de diepgang, het verborgen lijnenspel en de transcendentie daartussen, laat mij hier met een nietig gevoel achter, een gevoel van schaamte over de kritiek die ik de afgelopen weken had op het spel van MVV, nu mijn bewustwording van al het vernuft dat zich in de dug-out afspeelt compleet is. Maar liefst vier doelpunten gisterenavond, en de waardevolle drie punten als buit. Als men daar als supporter niet meer tevreden over kan zijn, dan weet ik het ook niet meer. Dit soort triomfen zouden beloond moeten worden met heldendichten. Alleen al voor de durf en vastberadenheid van onze veldheer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Boschpoort, Iech mats mvv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 10:22 14 mrt 2017 10:23 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #28
Ik begrijp je sarcasme Houten en dat dit meer humoristisch bedoel is, maar in de eerste helft heeft MVV MET Verheijdt een periode best goed gespeeld en grote kansen gecreeerd. Het had toen al 3-0 moeten staan. Beetje flauw om hem neer te zetten als een of andere minkukel die geen duel gewonnen heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 10:29 14 mrt 2017 10:30 door Belgske.
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #29

Olzie schreef : Hopelijk pakt De Graasfschap niet de laatste periode (wat ik wel verwacht), anders is het nog steeds spannend om de play offs te halen. Ook Helmond, wat helemaal weg is gezakt, heeft al een periode!

Zelfs als De Graafschap de periode wint, wat ik verwacht, hebben we op dit moment 11 punten voorsprong op de niet-play off-plaats. De kans dat we dat nog weggeven, lijkt me minimaal. Overigens ook gewoon erg opvallend dat we gewoon weer tweede staan. We hebben duidelijk een mindere periode gehad, overigens zonder door de ondergrens gezakt te zijn met vooral veel gelijke spelen, maar staan dus gewoon weer tweede. De recente 6/6 laat zien dat MVV er nog steeds staat. Het valt me dit seizoen op dat MVV er goed in slaagt om tegen de mindere teams veel punten te halen. Dat was vaak anders. Ons programma is op papier niet zo zwaar met alleen nog moeilijke uitwedstrijden naar De Graafschap en Volendam. Ik word overigens liever derde dan tweede als ik daarmee Cambuur vermijd. Dat lijkt me de tegenstander waar we het minste kans tegen hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 10:33
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong FC Utrecht maandag 13 maart 2017 #30

jeoff schreef : Ik begrijp je sarcasme Houten en dat dit meer humoristisch bedoel is, maar in de eerste helft heeft MVV MET Verheijdt een periode best goed gespeeld en grote kansen gecreeerd. Het had toen al 3-0 moeten staan. Beetje flauw om hem neer te zetten als een of andere minkukel die geen duel gewonnen heeft.


Bij iedere voorzet stond hij achter de man. Hij kwam nooit voorbij de dekking. Schroijen of Ciranni kon geen bal op hem kwijt. N'Koyi deed het anders, liet zich wel voor de man zakken. Althans, dat is hoe ik het heb ervaren. Maar Guvenc gaf hem ook die ruimte als nummer tien. Ik vond het eilandvoetbal de eerste helft, zoals zoveel eerste helften waren de tweede seizoenshelft. Ik wil het niet afschrijven op Thomas persoonlijk, maar het oogt allemaal heel statisch zonder nummer tien om je heen, die lange ballen zijn waardeloos en geen luchtduel werd gewonnen. Behalve één goede kop kans van Nys.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.369 seconden