FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017

06 mrt 2017 09:53
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Onderwerp Auteur
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #1
Vrijdag alweer de volgende wedstrijd op het programma. FC Dordrecht uit. Dordrecht wist pas vier keer te winnen dit seizoen; na de winterstop pas één keer. En dat was thuis tegen laagvlieger Jong Utrecht. Voor de winterstop won het thuis van nummer laatst Achilles en hoogvlieger Volendam en uit bij De Graafschap, dat in die periode iedere wedstrijd verloor. Op Volendam na dus geen overwinning van formaat. Van de afgelopen vijf wedstrijden verloor Dordrecht er vier, alleen de laatste, uit bij Volendam (!) speelden ze gelijk. Aangezien Achilles af en toe puntjes sprokkelt, mogen ze in Dordrecht vrezen: nog maar 9 punten van de laatste plaats verwijderd en de komende zes wedstrijden zijn tegen clubs uit het linker rijtje. Eind april moeten ze uit naar Achilles. De kans is aanwezig dat dat gat voor die wedstrijd kleiner is en dat een heuse degradatiekraker wordt. Dat is gelijk ook een nadeel voor ons: Dordrecht speelt nog ergens voor en zal zich niet zonder gevecht gewonnen geven.

We winnen zelf zelden in Dordrecht, maar daar moet bij gezegd worden dat doorgaans als wij daar op bezoek gingen, Dordrecht boven ons stond, of ongeveer gelijk. Die historie lijkt dit seizoen niet zo relevant, we moeten daar gewoon winnen. Op de genoemde wedstrijden tegen Volendam na verloor Dordrecht tot nog toe alle wedstrijden (uit en thuis!) tegen ploegen uit het linker rijtje.
Met Volendam – Helmond, Jong PSV – Almere en Emmen – Eindhoven op de rol zullen er weer zeker concurrenten voor de play-offs en overslaan van de eerste ronde daarin punten laten liggen.

Ik kan er verder kort over zijn, het maakt niet uit hoe en met wie, er moet vrijdag weer gewonnen worden! En de maandag daarna thuis tegen Jong Utrecht eigenlijk ook. Lukt je dat, dan ziet de wereld er op eens weer heel anders uit en zijn we een heel eind richting overslaan eerste ronde play-offs.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 09:13 07 mrt 2017 09:14 door Badjakker.
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #2
Eerlijk is eerlijk. Hier moeten we "gewoon" winnen.
Nu is dat helaas een gevaarlijke uitspraak bij MVV gebleken.
Als Elsen de opstelling vanaf het begin juist maakt, heb ik er alle vertrouwen in.

Dat betekent dus Kuipers niet opstellen (die is geschorst, maar mag ook wel eens kind van de rekening worden, speelt niet goed de laatste weken), maar ook Thomas Verheydt mag wel eens kind van de rekening worden.
Niet voor hem, hij doet zijn uiterste best maar past niet in dit systeem, staat constant alleen op een eiland. Het rendement is ook weg.
Als ie een bal door kopt, staat er niemand. (hier zou ik Guvenç eens omheen willen zien, net als in het begin v/h seizoen)
Geef Patrick N'Koyi maar eens de kans, nu die weer even fit is.

Ook zou ik ipv. Nys toch weer Loshaj opstellen. Deze jongen kan echt wel ballen, hebben we op het begin van het seizoen gezien. Hij mist gewoon wedstrijdritme. Daarnaast is dit dan ook een wake-up call voor Pieter Nys, die weer moet gaan vechten voor een basis plek.

Wie Kuipers moet vervangen weet ik niet. Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van de gebreurs Martina. Moustafa komt volgens mij wat lengte te kort om centraal achterin te spelen.

Zou dit wellicht iets zijn? (Ippel in de rol van "voorstopper" ondersteunt de verdediging/Pereira):
-Geens-
Ciranni - Pereira - Labylle
- Ippel -
Nwakali - Loshaj - Schroyen
- Houben - Guvenç -
- N'Koyi -

Nu heb ik het elftal wel compleet op zijn kop gezet, maar ach, we moeten toch onze vorm weer terug gaan vinden en de tegenstander weer gaan verrassen met een nieuwe tactiek.
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 12:07
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #3

Badjakker schreef : Eerlijk is eerlijk. Hier moeten we "gewoon" winnen.
Nu is dat helaas een gevaarlijke uitspraak bij MVV gebleken.
Als Elsen de opstelling vanaf het begin juist maakt, heb ik er alle vertrouwen in.

Dat betekent dus Kuipers niet opstellen (die is geschorst, maar mag ook wel eens kind van de rekening worden, speelt niet goed de laatste weken), maar ook Thomas Verheydt mag wel eens kind van de rekening worden.
Niet voor hem, hij doet zijn uiterste best maar past niet in dit systeem, staat constant alleen op een eiland. Het rendement is ook weg.
Als ie een bal door kopt, staat er niemand. (hier zou ik Guvenç eens omheen willen zien, net als in het begin v/h seizoen)
Geef Patrick N'Koyi maar eens de kans, nu die weer even fit is.

Ook zou ik ipv. Nys toch weer Loshaj opstellen. Deze jongen kan echt wel ballen, hebben we op het begin van het seizoen gezien. Hij mist gewoon wedstrijdritme. Daarnaast is dit dan ook een wake-up call voor Pieter Nys, die weer moet gaan vechten voor een basis plek.

Wie Kuipers moet vervangen weet ik niet. Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van de gebreurs Martina. Moustafa komt volgens mij wat lengte te kort om centraal achterin te spelen.

Zou dit wellicht iets zijn? (Ippel in de rol van "voorstopper" ondersteunt de verdediging/Pereira):
-Geens-
Ciranni - Pereira - Labylle
- Ippel -
Nwakali - Loshaj - Schroyen
- Houben - Guvenç -
- N'Koyi -

Nu heb ik het elftal wel compleet op zijn kop gezet, maar ach, we moeten toch onze vorm weer terug gaan vinden en de tegenstander weer gaan verrassen met een nieuwe tactiek.


Je zet niet alleen zijn elftal op de kop, maar ook mijn brein. Oke, het is je goed recht om je mening te geven, maar graag haak ik er even op in.

1 : volgens jou klopt het systeem niet. Vreemd , omdat we in het begin geweldig voetbalde en we bijna iedereen de baas waren. Echter, nu stelt iedereen zich op de speelwijze van ons in. Het systeem deugt wel, maar de tegenstander heeft het door. Een ander systeem kan, maar dan moet je wel de juiste spelers hebben.

2: Je opstelling: de beste stuurlui staan aan wal.

3: Kuipers en Verheijdt: tuurlijk, het zijn momenteel de zwakste schakels. Kuipers inderdaad geschorst, kan hem wellicht goed doen. Thomas moet gewoon scoren, maarja......we hebben niks anders.

4: Inhakend op we hebben niet anders, jij wilt Guvenc en N'Koyi. Wellicht ontbreek de kennis en kunde je om te begrijpen dat beide spelers maximaal een half uur kunnen spelen. Ik neem niet aan dat je al naar een half uur 2 maal gaat wisselen, trainer Badjakker?

5: Nys vechten voor een plek? Wellicht ongelukkig, maar werk ongelofelijk hard. Loshaj is een totaal andere speler, die vorig seizoen vaak op links-half stond waar Schrooijen nu staat.

Oke, nu ben ik klaar :)

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, Draankörgel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 15:22
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #4

Lijnsje@tappunt schreef :

Badjakker schreef : txt


txt


Beste Lijnsje, dan wil ik ook graag van de gelegenheid gebruikmaken om op jou te reageren.

1 : volgens jou klopt het systeem niet. Vreemd , omdat we in het begin geweldig voetbalde en we bijna iedereen de baas waren. Echter, nu stelt iedereen zich op de speelwijze van ons in. Het systeem deugt wel, maar de tegenstander heeft het door. Een ander systeem kan, maar dan moet je wel de juiste spelers hebben.
Ik zeg nergens dat het systeem niet klopt. Ik zeg dat Thomas momenteel niet in het systeem past. Het werkt niet meer. Wat je hier in je voorlaatste zin zegt, zeg ik bijna precies het zelfde in de laatste zin van mijn vorige bericht. We zijn het er over eens dat de tegenstanders zich aanpassen aan onze huidige tactiek.

2: Je opstelling: de beste stuurlui staan aan wal.
Beste Lijnsje, volgens mij staat er boven mijn opstelling: "Zou dit WELLICHT iets zijn?". Hiermee probeer ik een discussie los te maken over hoe de opstelling weer zo te krijgen dat we weer gaan winnen. Ik ben geïnteresseerd in de mening van anderen over hoe de opstelling dan moet. Aan jouw opmerking heeft niemand iets. Ik hoor graag hoe jij er over denkt.

3: Kuipers en Verheijdt: tuurlijk, het zijn momenteel de zwakste schakels. Kuipers inderdaad geschorst, kan hem wellicht goed doen. Thomas moet gewoon scoren, maarja......we hebben niks anders.
Op dit punt ben je het met me eens(?). Ik had het gevoel, tot aan afgelopen vrijdag, dat Elsen Kuipers er niet uit durfde te halen. Dit heeft hij vrijdag wel gedaan, en Ippel nam het daar achterin toen tijdelijk over. Daarom ook Ippel's positie in de opstelling die ik eerder noemde.

4: Inhakend op we hebben niet anders, jij wilt Guvenc en N'Koyi. Wellicht ontbreek de kennis en kunde je om te begrijpen dat beide spelers maximaal een half uur kunnen spelen. Ik neem niet aan dat je al naar een half uur 2 maal gaat wisselen, trainer Badjakker?
Van N'Koyi ontbrak mij deze informatie inderdaad. Van Guvenç werd een maand geleden gemeld in een nieuwsbericht dat hij weer fit was na zijn blessure.
Maar goed: Houben, Jungschleger, Pedro, Gijzen..... Als Thomas verzuimd te scoren verdienen anderen gewoon kansen om te starten. Hij krijgt kansen genoeg in de wedstrijden, toch? We zijn gewoon niet koelbloedig genoeg voor de goal op dit moment.

5: Nys vechten voor een plek? Wellicht ongelukkig, maar werk ongelofelijk hard. Loshaj is een totaal andere speler, die vorig seizoen vaak op links-half stond waar Schrooijen nu staat.
Hij werkt zeker hard, dat ben ik volledig met je eens. En het zal zeker ongelukkig zijn, maar we willen toch dat ons team zo goed mogelijk draait? Een Nys in vorm is zeker een van de betere voetballers in ons elftal, echter is hij momenteel niet in vorm (op een paar wedstrijden geleden na, toen was er wat van zijn vertrouwde vorm terug te zien)


Lijnsje, mijn bericht was echt geen aanval op onze trainer. Ik zou alleen graag soms wat meer durf willen zien om een wedstrijd proberen te laten kantelen in ons voordeel. Ik vind Elsen een goede trainer maar twijfel vaak of de 3 wisselmogelijkheden wel goed benut worden.
En op de tribune te merken, ben ik niet de enige.

Ik kijk uit naar jouw wedstrijdvoorbeschouwing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 15:49
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #5
Ik blijf de discussie rondom Kuipers vreemd vinden. Verdedigend laat hij niks liggen. Een 1 op 1 duel verliezen ? Ik zie het niet gebeuren. De verdediging staat. Nog steeds, ondanks de 4-0 zeperd in Leeuwarden , hebben we een van de minst gepasseerde verdedigingen. Dus wat mij betreft zit de pijn niet in onze verdedigende prestaties.
Er is maar 1 ding waar hij echt een probleem mee heeft en dat is zijn opbouw. De oplossing daarvan zit mi niet in het vervangen van hem (want dan leveren we vlgs mij juist verdedigend echt in) maar in het ervoor zorgen dat hij minder in de situatie wordt gedwongen dat hij de inspeelpass moet gaan geven. Ik denk dat MVV sneller de voorwaartse oplossing moet zoeken en dat kan alleen maar indien de aanspeelpunten (Nwakali, Nijs, Ippel, Guvenc, Loshaj, wie er dus speelt...) sneller de bal opeisen en meer energie duwen in het aanspeelbaar worden. Dat is ook de manier om weer verrassing in ons spel te krijgen en de tegenstander minder tijd te gunnen om de gelederen te sluiten.
En los van alle discussies omtrent gewenste aanpassingen van ons systeem, de juiste taktische oplossingen die de tegenstanders inmiddels maken etc....het probleem zit er mi niet in dat we geen kansen creeren, het probleem zit in het afmaken. De 1e seizoenshelft hadden we dat probleem niet en scoorden we voldoende. Periode 3 met slechts 8 treffers is de boosdoener in alle statistieken.
Als N'Koyi en Guvenc fit genoeg zijn om in de basis te starten vergroot dat de mogelijkheden natuurlijk enorm. Ze kloppen nadrukkelijk aan de deur, dat is inmiddels wel duidelijk.
We gaan het vrijdag zien. Ik heb er vertrouwen in en we gaan met 3 punten terug naar Maastricht !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Iech mats mvv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 16:00
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Onderwerp Auteur
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #6
Badjakker, twee punten over je opstelling:

- Hij is veel te aanvallend. Dat werkt misschien tegen Dordrecht, Jong Utrecht en Telstar, misschien ook niet. Begin je zo tegen bijvoorbeeld Volendam of iedere tegenstander in de play-offs, dan wordt het doelpunten tellen. En helaas vooral aan de verkeerde kant. Met Pereira en Ippel stel je eigenlijk maar twee verdedigende spelers op, want Ciranni en Labylle trekken graag en veel naar voren. Of je moet hun verplichten achterin te blijven. Maar Schroyen is vrijwel nutteloos zonder Labylle die dicht bij hem staat. Ciranni sticht ook vaak gevaar. Deze opstelling snap ik bij een achterstand in de laatste dertig minuten. En dan nog is het gokken. Ippel als voorstopper? Kan, al is het niet ideaal. Maar wie pakt dan op het middenveld de mensen op? Nwakali? Loshaj? Guvenc? Die doen/kunnen dat niet. Je wordt overlopen zo.

- Zoals al gezegd, ik krijg steeds weer te horen dat Guvenc en N'Koyi maximaal een helft aankunnen. Ik geloof niet zo in de tactiek om ze dan maar te laten beginnen en in de rust te wisselen "want dan is de wedstrijd binnen". Er van uitgaand dat de tegenstander in zijn sterkste opstelling begint, is het slimmer om dit soort spelers juist in de tweede helft te brengen als de tegenstander vermoeid wordt. Zie invalbeurt Guvenc vrijdag. Als zij daadwerkelijk 90 minuten volle gas kunnen geven, dan mogen ze zeker van mij beginnen. Maar dat heeft Guvenc in die anderhalf jaar bij MVV geen enkele wedstrijd laten zien.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 16:18
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #7

Jacques schreef : Badjakker, twee punten over je opstelling:

- Hij is veel te aanvallend. Dat werkt misschien tegen Dordrecht, Jong Utrecht en Telstar, misschien ook niet. Begin je zo tegen bijvoorbeeld Volendam of iedere tegenstander in de play-offs, dan wordt het doelpunten tellen. En helaas vooral aan de verkeerde kant. Met Pereira en Ippel stel je eigenlijk maar twee verdedigende spelers op, want Ciranni en Labylle trekken graag en veel naar voren. Of je moet hun verplichten achterin te blijven. Maar Schroyen is vrijwel nutteloos zonder Labylle die dicht bij hem staat. Ciranni sticht ook vaak gevaar. Deze opstelling snap ik bij een achterstand in de laatste dertig minuten. En dan nog is het gokken. Ippel als voorstopper? Kan, al is het niet ideaal. Maar wie pakt dan op het middenveld de mensen op? Nwakali? Loshaj? Guvenc? Die doen/kunnen dat niet. Je wordt overlopen zo.

- Zoals al gezegd, ik krijg steeds weer te horen dat Guvenc en N'Koyi maximaal een helft aankunnen. Ik geloof niet zo in de tactiek om ze dan maar te laten beginnen en in de rust te wisselen "want dan is de wedstrijd binnen". Er van uitgaand dat de tegenstander in zijn sterkste opstelling begint, is het slimmer om dit soort spelers juist in de tweede helft te brengen als de tegenstander vermoeid wordt. Zie invalbeurt Guvenc vrijdag. Als zij daadwerkelijk 90 minuten volle gas kunnen geven, dan mogen ze zeker van mij beginnen. Maar dat heeft Guvenc in die anderhalf jaar bij MVV geen enkele wedstrijd laten zien.


Thx Jacques.

Ik zie graag aanvallend voetbal en wellicht heb je wel gelijk. Het is misschien wat té aanvallend tegen goede tegenstanders. Wat is jouw visie in verband met het elftal weer te laten winnen? Zou jij wijzigingen doorvoeren n.a.v. vorige wedstrijden en zo ja, waar?

Op je punt 2, zoals ik hierboven in reactie op Lijnsje aangaf, was bij mij halve info bekend. In een bericht van de Leugeneer werd op 2 februari geschreven dat Guvenç hersteld was van een blessure.

Hoe dan ook: Ik hoop dat we eindelijk weer eens 3 punten gaan pakken a.s. vrijdag. Denk dat dit voor het team ook mentaal weer een boost geeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 16:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Onderwerp Auteur
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #8
Kuipers moeten we sowieso vervangen, want geschorst. Aangezien O'Connor naar verluidt ook steeds kleine blessures heeft en geen geweldige indruk achterlaat op trainingen, zit er weinig anders op dan Martina centraal achterin te zetten ipv de kuuper. Geen sexy keuze, maar tegen Dordrecht moet hij prima meekunnen.

Kuipers speelt de laatste tijd zonder zelfvertrouwen, heb ik het idee. Wint nog altijd veel duels maar vooral in de opbouw heel zwak, zoals zoewiezoe zegt moeten we dat op het middenveld oplossen. Vorig jaar gebeurde precies hetzelfde, Peeters werd na de winterstop vastgezet en de opbouw moest van achteruit komen, wat erg voorspelbaar was. Door wat te schuiven met Ippel en Nys (en op de flanken) losten we dat toen op. Dus zonder echt een specifieke speler te vervangen, al bracht Werker veel defensieve zekerheid - maar opbouwend was Werker ook niet fenomenaal.

Voorin, heb het al elders gezegd, steekt Verheijdt duidelijk niet in vorm en hebben we op rechtsbuiten weinig tot geen rendement. Daar zijn we al het hele seizoen aan het zoeken. Als Guvenc hele wedstrijden kan spelen (of 75 minuten of zo) zou ik hem laten beginnen en Pedro/Houben laten invallen als Guvenc moe wordt. Zeker als je dan voorstaat is Pedro met zijn snelheid heerlijk om als invaller te hebben. Guvenc trekt wel steeds naar binnen, maar goed, dan ligt er de ruimte voor Nys (of andere middenvelder) en Ciranni om in te duiken. Nwakali op rechtsbuiten kan ook, daar heeft hij al mooie dingen laten zien. Vervanger voor Verheijdt vind ik lastiger. N'Koyi is niet fit genoeg voor hele wedstrijden en een andere echte spits hebben we niet. Ik geloof ook niet zo in schuiven op die positie. De enige spelers die we hebben die als een soort 'valse' 9 kunnen spelen zijn Guvenc en Nwakali. Maar Guvenc kan die rol zeker niet langer dan een helftje aan (dat is een positie waarbij je echt iedere seconde moet lopen) en Nwakali daar neer zetten vind ik zonde.

Kortom, ik zou het liefste even andere spelers de kans geven op de positie van Verheijdt en Kuipers, maar die spelers hebben we niet naar mijn mening.

Eerlijk antwoord? We hebben een leuke selectie en halen de play-offs wel. Ook de eerste ronde zullen we verwacht ik wel mogen overslaan. Maar we komen een speler of drie te kort om serieus mee te doen om promotie, dat ga je ook niet met tactiek aanpassen oplossen. Geef ik hiermee het seizoen op? Zeker niet. Als je eenmaal in de play-offs bent, kan alles gebeuren. Als we dan wat geluk hebben - bijvoorbeeld t Bies die opeens weer in vorm is, Guvenc die topfit is, Kuipers foutloos, dan kun je zo maar promoveren. Zoals we de laatste weken spelen zie ik dat niet gebeuren, maar eerder dit seizoen viel wel alles op zijn plaats en waren we beter dan iedere tegenstander. MVV is te wisselvallig om kampioen te spelen, maar als die wisselvalligheid aan de goede kant uitpakt in de play-offs, kan het erg leuk worden. Wat dat betreft prima dat spelers nu in maart gedwongen worden om bij te les te zijn en zien dat MVV iedere wedstrijd vol moet knokken. Laat Dordrecht uit het begin van een goede serie zijn. Je ziet vaak dat teams die in vorm aan de play-offs beginnen, het verste komen. Go Ahead stond vorig seizoen ternauwernood op een play-off plaats zeven wedstrijden voor het einde. Ze wonnen zes van de laatste zeven wedstrijden en walsten door de play-offs heen. De Graafschap het jaar ervoor won drie van zijn laatste vier wedstrijden en won de play-offs. Ondanks 'slechts' de zesde plaats in de eindranglijst. Excelsior het jaar er voor? Wonnen 5 van de laatste 6 wedstrijden en vervolgens de play-offs. En zo kan ik wel even doorgaan. Het kan. Echt. Maar ik vrees/denk wel dat dat mét Kuipers en Verheijdt zal moeten zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2017 18:28
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #9

Badjakker schreef :

Lijnsje@tappunt schreef :

Badjakker schreef : txt


txt




Ik kijk uit naar jouw wedstrijdvoorbeschouwing.


Oke, omdat jij het bent ;)

Doel: Geens, onomstreden bij mij. Vits nog niet zien keepen, dus kan ik ook geen oordeel over geven.

Verdediging: Ciranni(met hem erin, jammer voor onze international, ging het vrijdag beter na de wissel), Pereira(altijd zijn schoonheidsfoutje), Martina( Tsja, we hebben niets beters, maar kan het als hij het wilt) en Labylle.

Middenveld; Ippel CVM (stofzuiger), rechts Pedro(alles of niets), links Schrooijen en CAM Nys( tsja, toch, leg ik zo uit)

Aanval: Verheijdt en Nwakali. Nwakali moet echter bij opbouw de bal komen halen voor het spel te verdelen, dan schuift Nys door voor de ballen op Verheijdt te veroveren. Bij aanval gewoon voorin naast Thomas voor de bewegelijkheid.

Gijzen is een ideale wissel die de laatste tijd te weinig gebruikt wordt, Güvenc als we er aanvallend niet doorkomen en N'Koyi als Thomas weer eens niks goed doet. Houben vond ik erg zenuwachtig en heeft niet veel goeds gedaan, maar ik schrijf hem niet af. Loshaj, Martina, Hawbir, jeugdspelers alleen in nood of bij een wedstrijd die al gespeeld is.

Dan kijken naar de tegenstander Dordrecht. 13 van de 19 punten in thuisduels gepakt. Laatste 5 verloren, pakt thuis punten tegen "de kleintjes". Paar leuke aanvallers, verder stelt het niet veel voor. Ik verwacht een overwinning, maar het zou weer typisch zijn als......tsja, zo denk ik ook soms.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2017 13:44
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #10
Schroyen is toch ook geschorst tegen Dordrecht ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2017 13:56
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 965
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #11

ouwe rot schreef : Schroyen is toch ook geschorst tegen Dordrecht ?

Klopt, volgens de site van de KNVB is hij ook geschorst voor 1 wedstrijd n.a.v de 5e gele kaart.
Wordt dus flink puzzelen voor Ron Elsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2017 15:31
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #12
Je had er vorige week 2 niet bij vanwege schorsingen, die komen nu terug, dus kwantitatief heb je evenveel mensen. Het is alleen wat rouleren en schuiven met posities. En daarbij zijn er veel opties, ondanks dat Schroyen geschorst is. Güvenc of Loshaj op zijn plaats? Moustafa linksback en Labylle links voorin?
En durft Ron nu met N’Koyi of Güvenc in de spits te beginnen of laat hij Verheijdt staan?
Wie rechts voor, Pedro, Ciranni? Nwakali hangend?
Keuze genoeg, aan Ron en Wim is het om de goede keuze te maken…
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2017 13:02
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #13
Tijdens de laatste training voor de uitwedstrijd tegen FC Dordrecht (vrijdag om 20 uur), was Ron Elsen niet tevreden over de uitvoering van zijn spelers.
De coach van MVV gaf aan er nog maar eens goed over na te denken met welke spelers hij zal starten in Dordrecht. “Ik zoek naar manieren om het overwicht op het veld te laten uitbetalen in doelpunten”, zo zei hij Elsen na de donderdagtraining. “Want uiteindelijk gaat het om de drie punten.”

Andere poppetjes
MVV heeft wat moeite met scoren na de winterstop. Dat was ook de afgelopen wedstrijd te zien, tegen Almere City (eindstand 2-2). MVV had een groot veldoverwicht.

“Maar als we bij de zestien komen van de tegenstander, dan gaat het mis”, zegt Elsen. Hij heeft de oplossing nog niet paraat. “Wij zullen onze speelwijze en systeem niet veranderen. Het gaat om ‘andere poppetjes’ en om aanpassingen in nuances.”

Het lijkt er wel op dat MVV in de voorste linie wat gaat wijzigen. Vaste spits Thomas Verheijdt trainde afgelopen week slechts één dag mee met de groep wegens een blessure. De kans dat hij in de basis staat is klein. Patrick N’Koyi is zeer waarschijnlijk de vervanger van de topscorer van MVV.

Geschorste spelers
Ook op andere plekken zal de opstelling van MVV wijzigen. Er zijn immers twee geschorsten. Aanvoerder Nick Kuipers en vleugelspeler Joeri Schorijen mogen niet meedoen. Daarentegen zijn Pieter Nys en Luis Pedro wel weer beschikbaar, nadat zij hun schorsing hebben uitgezeten.

De eerste ontmoeting tussen MVV een FC Dordrecht dit seizoen eindigde in een 2-1 zege voor de Maastrichtenaren. Dordrecht staat op de negentiende plek in de eerste divisie en won sinds die onderlinge ontmoeting, op 16 oktober 2016, slechts twee keer. MVV staat zesde.

Vermoedelijke opstelling MVV: Geens, Labylle, Pereira, Shermar Martina, Ciranni, Ippel, Nys, Loshaj, Nwakali, Pedro, N’Koyi.

www.limburger.nl/cnt/dmf20170309_0003743...zoek-naar-doelpunten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2017 13:29
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #14
Er mag nu toch wel weer eens keer gewonnen worden. Tegenstander speelt helemaal nergens voor en met een snelle blik op hun selectie kan ik geen enkele speler aanwijzen die wellicht een versterking voor ons zou kunnen zijn. Positief dat N'Koyi een keer in de basis start, ik hoop dat hij het langer dan een helft vol kan houden. Anders tweede helft Gijzen in de spits?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2017 19:50
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
FC Dordrecht - MVV vrijdag 10 maart 2017 #15
iemes nog 'nne stream?Vin niks miljaar....

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden