MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur

27 jan 2017 23:04
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #16

dreekemvvke schreef : En labille gewoon man van de wedstrijd en niemand anders




Het kan er bij mij gewoon niet in dat MVV nooit een hele wedstrijd hetzelfde niveau kan houden !! 1e helft domineer je de wedstrijd , 2e helft een totaal ander beeld . Verder vond ik Pedro goed spelen maar erg voor eigen succes gaan . Nwankali word een hele grote maar moet echt aan zijn schot werken .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2017 23:32
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 607
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #17
MVV mist helaas het echte killerinstinct.. Nys hebben we vab scorend vermogen dit seizoen helemaal niks aan.. die mist iedere wedstrijd wel een grote opgelegde kans..

Bij rust moet je gewoon met 2-0 voorstaan, dan is er niks aan de hand..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2017 23:36
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #18
Bah ik zal wel de enige zijn, maar persoonlijk ben ik eigenlijk nog zieker van dit puntverlies dan de nederlaag tegen VVV.. Ik had nooit de ilusie dat MVV kampioen zou worden, vandaar dat ik de nederlaag vorige week makkelijk kon verwerken.

Maar een plek in de top3 moet er toch in zitten met dit team? En dan op zo'n manier vlak voor tijd de winst weggeven tegen een directe concurent.. en die uitsupporters die het lucky puntje vieren alsof ze kampioen zijn geworden :puke:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2017 23:56 27 jan 2017 23:57 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #19
Wat pijn doet is het feit dat het puntverlies op zo'n knullige manier tot stand komt. Net de samenvatting bij veronica gekeken en dan is een gelijkspel over de gehele wedstrijd best in orde. En natuurlijk zijn wij voor rust de bovenliggende partij en moeten met rust met 2 of 3-1 voorstaan. Vergis je niet in de kans van NAC vlak voor rust....dat was een hele goede.
Maar na rust zijn wij niet meer de dominante partij en heeft NAC een paar prima kansen. Maar goed, die hebben wij ook nog gehad in de 2e helft zonder daarbij de betere ploeg geweest te zijn.
Ik vond NAC vanavond in ieder geval minder los zand dan in hun thuiswedstrijd tegen ons. Dus onze winst daar was dik verdiend, een gelijkspel hier wat mij betreft ook. Maar gvd....wat zonde dat dat op zo'n schlemielige manier moet gebeuren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 00:02
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #20

jeoff schreef : Bah ik zal wel de enige zijn, maar persoonlijk ben ik eigenlijk nog zieker van dit puntverlies dan de nederlaag tegen VVV.. Ik had nooit de ilusie dat MVV kampioen zou worden, vandaar dat ik de nederlaag vorige week makkelijk kon verwerken.

Maar een plek in de top3 moet er toch in zitten met dit team? En dan op zo'n manier vlak voor tijd de winst weggeven tegen een directe concurent.. en die uitsupporters die het lucky puntje vieren alsof ze kampioen zijn geworden :puke:




Laten we er voor het gemak maar van uitgaan dat VVV kampioen gaat worden . En MVV samen met Volendam/NAC/Almere en Cambuur voor een plaats in de top 5 gaan . Wat maakt het dan uit of je 2e of 5e word ?? Die hele playoffs is een loterij , het is toch te gek voor woorden dat een Eredivisie ploeg met 8 doelpunten uit 19 wedstrijden halverwege de competitie zich in de playoffs veilig kan spelen in 4 wedstrijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 00:23
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #21
VVV thuis en uit, Volendam thuis en nu dus ook NAC thuis. Het rijtje concurrenten waartegen we in de laatste minuten punten verspelen is frustrerend lang aan het worden. Toegegeven, we hebben ook een aantal keer zelf op de valreep punten gewonnen, maar toch. Ongelooflijk zuur dit.

Vond het een leuke eerste helft. MVV ging eigenlijk verder waar het tegen VVV gebleven was. Wedstrijd was behoorlijk onder controle. En wat een kansen kregen we weer. Met name die van Nys (als je alleen dit seizoen van hem ziet en dan hoort dat hij er vorig jaar 9 in heeft gelegd verklaar je iemand voor gek) en Pedro (al was dat een werkelijk fantastische redding van die keeper, die dat nog eens dunnetjes overdeed in de tweede helft bij een kopbal van Nwakali). Na een half uur zakte MVV wat weg en werd NAC iets beter, kregen toen ook wat kansen. Desalniettemin had het natuurlijk 1-0 moeten staan bij rust.

Na rust NAC dat iets meer vooruit ging voetballen. MVV kwam er maar mondjesmaat uit. We zwijnen bij die bal op de paal. De 1-0 valt eigenlijk ietwat uit de lucht. Daarna ontstaat totale paniek. Tja en net toen het leek dat MVV de ergste storm overleefd had volgt dan de gelijkmaker. Zoiets kan gebeuren. Een erger moment is bijna niet denkbaar, maar goed, het gebeurt. Zowel Labylle als Geens gaan in de fout.

Keeper Geens heeft een aantal cruciale reddingen gemaakt. De goal is verwijtbaar, maar dat geldt net zo goed voor Labylle. Ik lees dat mensen Labylle de beste man van het veld vonden. Iedereen zijn mening natuurlijk, maar ik vind Labylle sinds de winterstop tegenvallen. Ook vandaag had hij naar mjn mening veel te veel slordigheden. Passes die niet aankomen, dribbels tussen drie man in die gedoemd zijn te mislukken. Ik vind hem niet scherp ogen. Wellicht ben ik nu erg kritisch, maar Labylle is in potentie een van de beste, misschien na Nwakali wel onze beste speler. Van hem verwacht ik meer dan dat hij de laatste wedstrijden heeft gebracht. Overigens is het niet onbegrijpelijk dat hij een dipje krijgt na zijn lange blessure. Ciranni speelde degelijk. Pereira en Kuipers hebben verdedigend weer prima gespeeld, al was die paniek op het eind totaal onnodig natuurlijk. Ippeltje sleurend en werkend als altijd, prima. Nys, de vormcrisis blijft aanhouden. Werkt heel hard, doet veel nuttig stofzuigen, maar het wil maar niet lukken voor de goal. Nwakali was wat minder zichtbaar dan anders. Neemt niet weg dat het dan nog steeds de beste voetballer is die op het veld staat. Alleen zijn schoten, daar mag inderdaad nog wel aan gewerkt worden. Soit, hij is 18... Schroyen werkte hard en pakt wederom zijn assist, maar vond buiten dat erg ongelukkig in zijn acties. Pedro begon sterk, had zijn momenten en vod ik hard werken, iets wat weleens anders heeft geleken eerder dit seizoen. Verheydt doet het als aanspeelpunt prima, maar komt te weinig in scoringspositie. Zijn gebrek aan snelheid breekt hem te vaak op momenteel. Met Nkoyi ging dit beter.

Als ik mijn rood witte bril afzet is 1-1 een terechte uitslag. Eerste helft was voor ons, tweede voor NAC. Maar goed, wederom overheerst het gevoel van een onnodig weggeven zege. Dat is erg zuur. Wat toch opvallend is was de paniek die ontstond in de laatste tien minuten. Natuurlijk was dat de verdienste van NAC. Maar het leek er ook op alsof een enorme spanning op MVV opeens stond, een angst voor weer een late tegengoal. Wat dat betreft is dit natuurlijk een mentale mokerslag. Voor de tweede week op rij geven we in blessuretijd punten weg. Voor de tweede week op rij was dat onnodig. Denk dat Ron en Wim deze week weer hard aan de bak kunnen. Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. Een aanval van NAC hebben we afgeslagen. En als we zo blijven spelen als we nu doen, zeker de eerste helft, dan zijn de play-offs gewoon prima haalbaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Bieske, Lassie80, jovkle, Peter Pan, Zoewiezoe, AajdOppenui

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 00:24
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #22
2 weken achter elkaar in blessuretijd verliezen doet pijn.....dit voelt voor mij ook als een verlies.

1e helft weer een zeer goed MVV gezien die helaas weer de kansen niet kan benutten. Ook een goede keeper gezien van nac.
In de 2e helft wordt meer de lange bal gepeelt waardoor je nac terug in de wedstrijd laat komen.
Uiteindelijk maken we toch de goal en wat voor een goal.
Pedro geeft eindelijk de bal eens af en schrooijen houdt het overzicht waardoor nkoyi de bal in het doel tikt.
Wellicht moet je de 2e goal maken maar de overwinning moet je binnen halen.

Dat je door een eigen goal zo de wedstrijd overwinning weggeeft Is zuur heel zuur.
Je laat zo 3 punten liggen in 2 wedstrijden beide in de blessuretijd.

Dit MVV kan van iedereen winnen en dat met goed voetbal, maar ze moeten zich zelf dan wel belonen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 00:47
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #23
Net de wedstrijd terug gezien op FOX , wat een blunders van de commentator :lolno: . Het Maastrichts volkslied heet het bronsgroen eikenhout . MVV speelde in retro shirts , en alsof het niet erg genoeg was noemde hij Pereira tot 4x toe Labylle ..lol
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D., Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 08:42
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #24
Na twee frustrerende klote wedstrijden is het goed om even naar de big picture te kijken : wij zijn structureel goed bezig, en onze opmars gaat verder. Langere contracten, betere spelers, goed beleid, beetje meer geld, attractief spel, positieve pers. geen eigen goal in de laatste minuut kan onze opmars stoppen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Tuor, Lassie80, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 09:01
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #25
Mvv speelde een prima pot voetbal ( vooral eerste helft ). Mvv heeft echt een goed team dat heel aardig voetbal kan laten zien. We doen voor niemand onder in de Jupiler Leaque. Voor het publiek was er gisteren genoeg te genieten ondanks de helaas teleurstellende eigen goal in de laatste minuut. Ciranny, Nys en Schroyen speelden iets minder vandaag maar er stond wel een team in het veld dat voor elkaar door het vuur gaat en het publiek wil vermaken. De kans dat we gaan promoveren blijft aanwezig!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Schapendonk, Jacques, Tuor, Lassie80, itsman, Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 09:31
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #26
Na een nachtje slapen is de emotie wat gezakt en kan ik er een stukje nuchterder (letterlijk en figuurlijk…) naar kijken. 1-1 over de hele wedstrijd gezien een terechte uitslag, alleen dramatisch hoe je het weggeeft en op welk moment. Die keeper van NAC maakt ook wel een paar wereldreddingen, tegen pakweg Achilles hadden we sowieso twee keer meer gescoord alleen al omdat die keeper niet die onmogelijke ballen pakt. Maar dat is allemaal al gezegd.

Als we de statistieken er bij pakken, doen we het gewoon prima. Ik weet het, met statistieken kun je alles opleuken, maar ze spreken in ons voordeel.

We beginnen de eerste drie wedstrijden tegen de gedoodverfde kampioen (mag ik inmiddels toch wel over VVV zeggen?) en twee ploegen die zeker de play-offs halen waarvan er één toch wel de top 5 zal halen. Anders gezegd: de nummer 5 en 6 van de stand. Daar pakken we vier punten tegen. Voor de winterstop begonnen we het seizoen met dezelfde tegenstanders en pakten we ook vier punten. Als we de resultaten uit de eerste seizoenshelft de rest van het seizoen blijven “kopiëren” komen we op 74 punten uit en daarmee zal je waarschijnlijk 3e eindigen en sowieso de eerste ronde van de play-offs over mogen slaan.
Verliezen van VVV, hoe vervelend ook, kan gewoon gebeuren, nogmaals, die gaan waarschijnlijk ruim de titel pakken. Niet dat ik ze zo bijzonder goed vond, maar de stand zegt genoeg. Als je die wedstrijden wegstreept, dan pak je tegen de nummer 5 en 6, tegen ploegen die de play-offs zeker halen en waarvan naar verwachting minimaal één en misschien wel allebei de eerste ronde mogen overslaan, zowel voor de winterstop als na de winterstop 4 van de 6 punten. Dat is gewoon prima. Dat is voor MVV zelfs uitzonderlijk goed. Als we dat gemiddelde tegen pakweg Almere, Volendam, Jong Ajax, Jong PSV en Eindhoven vol kunnen houden en tegen de zogenaamde kleintjes ook onze punten pakken eindigen we gemakkelijk in de top 5 en waarschijnlijk zelfs derde of tweede. En als we echt teleur gaan stellen de komende maanden? FC Emmen is op dit moment de eerste ploeg die geen play-offs haalt. Daar staan we 12 punten voor, Den Bosch idem. Als die ons willen inhalen moeten ze bijna een punt per wedstrijd meer halen. Dan zouden wij echt fenomenaal moeten instorten, want Den Bosch en Emmen gaan echt nooit meer dan 2 punten per wedstrijd gemiddeld halen (en zelfs dat zal ze niet lukken) en dat zie ik met dit team gewoon niet gebeuren. De play-offs halen we sowieso wel.

Nog een andere insteek: als we de eerste ronde van de play-offs mogen overslaan, dan spelen we in de tweede ronde tegen Volendam, NAC of Helmond volgens de huidige stand. NAC om precies te zijn trouwens. Van NAC en Helmond hebben we dit seizoen nog niet verloren. NAC sowieso, sinds hun degradatie vier keer tegen gespeeld, nog niet verloren. Die zullen niet graag tegen ons staan in de play-offs.

Hoe zuur ik de gebeurtenissen in Venlo en in de Geusselt deze week ook vind, we doen het nog altijd super dit seizoen en er is geen reden tot paniek. Volgende week Achilles thuis, als je die “gewoon” met 3-0 wint zit het hopelijk ook weer goed in de kopjes van de jongens. Happy days!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Tuor, Lassie80, jovkle, Boschpoort, itsman, Puime, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 12:28
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #27
Na de wedstrijd was het nog steeds een domper om op die manier de 1-1 om de oren te krijgen en twee punten te laten liggen. Maar achteraf dacht ik als NAC op een normale wijze de 1-1 had gemaakt, had ik daarmee kunnen leven. Maar de manier waarop was een flinke domper.

Eerste helft was MVV beter, beter voetbal, betere kansen. Ook Verheydt speelde een goede rol als aanspeelpunt. Hij legde een aantal ballen goed terug, waaronder de bal op de man die het hele seizoen niet in vorm is. Pieter Nys dus. Hij miste wederom op een paar meter van die goal een grote kans. En dat is niet zijn eerste van dit seizoen. Verder speelt hij als een natte krant, het hele seizoen al. Ook Pedro, in mijn ogen de beste man aan MVV's zijde, speelde sterk. Een aantal goede acties, maar dan gaat hij voor zijn eigen kans, terwijl hij de bal beter dan voorleggen.

De 1-0 van N'Koyi was een schitterende aanval. Pedro met een lange rush, uitstekende bal op Schroijen die de bal pam klaar legt voor N'Koyi, die maar hoefde in te tikken.

Beide doelmannen speelde een sterke pot. Die Brondeel van NAC en Geens van MVV. Beide doelmannen haalden uitstekende ballen uit de goal (Brondeel: oa.: kopbal van Pedro en de kopbal van Nwakali; en Geens de vrije trap van Haemhouts).

De eigen goal....tja een fout van beide kansen. Geens heeft daar niks te zoeken en Labylle moet zo'n bal de tribune in rossen. Zeker als je al in de laatste minuten zit!

Achteraf kan ik toch leven met een punt. Concurrentie Volendam, VVV en Jong Ajax (doen dan niet mee voor Play offs, maar echt 2e worden is toch beter dan valse nummer 2 (dus plek 3) winnen allemaal en lopen uit. Hopen dat MVV nu niet zakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 12:59 28 jan 2017 13:00 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #28
Vrijdag 21:15

Hill28 schreef : N koyi svp


Ik ben blij dat Ron goed meeleest op dit forum en suggesties voor gouden wissels oppakt ;)

Die 1-1 was weer mooi klote, een misverstand en het heeft geen nut daar de schuldige voor proberen aan te wijzen. Beide spelers weten achteraf ook wel wat ze anders hadden moeten doen in die situatie.

Maar goed de echte teleurstelling dat we geen kampioen worden, die was volgens mij afgelopen zondag. Ik vond MVV goed spelen. Die trainer van NAC had 'maar 1 ploeg zien voetballen'. Tja met zo'n voetbalinzicht vind ik het niet gek dat je niet promoveert.

Beide keepers maakten inderdaad wereldreddingen gisteren. Maar dat MVV weinig scoort is toch wel een structureel probleem. We hebben een van de minst scorende ploegen bovenin de Jupiler League.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 13:15
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #29
Helaas op tijd van een week haak je op een zeer knullige manier af bij de strijd om de titel. Niemand wilt die wedstrijden zo eindigen na 90 minuten knokken, maar goed, gelukkig waren het de andere oranje schoenen die de bal achter de eigen keeper legde. Die kan gelukkig wat kleine medailles inleveren en dat is beter voor het team moraal. Het geluk lijkt helaas weg te ebben uit deze ploeg. Hopelijk tanken ze weer wat vertrouwen tegen Achilles, want de buit is nog lang niet binnen.

Ik kan MVV en met name Ron Elsen en zijn team alleen maar complimenteren met het feit dat ze met een begroting van 2,4 miljoen euro gelijk weten te spelen tegen een club die meer dan 8 miljoen euro erdoorheen jaagt. Mij hoor je niet klagen, ik geniet van het voetbal dit seizoen en de teamgeest. Hopelijk krijgt de nacompetitie ook een noemenswaardige betekenis dit seizoen. Promotie betekent in één klap schuldenvrij en je bespaart je misschien weer een een paar mindere seizoenen door leegloop. (Daar hangt een veel grotere teleurstelling in het verschiet dan gisterenavond het geval was.)

MOTM helaas die klasbak in het doel van NAC, met een actieradius van 30m3
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 13:16
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
MVV - NAC Breda vrijdag 27 januari 20.00 uur #30

Sjonnie schreef : Net de wedstrijd terug gezien op FOX , wat een blunders van de commentator :lolno: . Het Maastrichts volkslied heet het bronsgroen eikenhout . MVV speelde in retro shirts , en alsof het niet erg genoeg was noemde hij Pereira tot 4x toe Labylle ..lol


Inderdaad! Ik moest het ook met Fox doen gisteravond; wat een feitenkennis van die commentator!
De retroshirts van MVV had een carnavalslogo op het shirt... en Labylle komt uit de opleiding van Genk :blink:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.386 seconden