Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016

19 dec 2016 22:49
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #46
Nouja, niet verloren. Daar is ook alles mee gezegd. Vond MVV aardig starten, goeie kans voor Verheijdt, die moeilijk was. Daarna kreeg Jong PSV controle en kwamen we er eigenlijk nauwelijks uit. Laatste kwartier ging weer redelijk gelijk op, zonder dat wij echt kansen hebben gecreëerd. Ook nauwelijks weggegeven.

Tweede helft in eerste instantie eigenlijk zelfde beeld. MVV was te slordig om echt de tegenstander vast te zetten. Na een kwartier kwamen we er wat beter in. Jammer van dat schot van Nwakali, pech, maar vooral ook een prachtige redding. Laatste twintig minuten Jong PSV weer wat beter. Mazzel met die bal op de lat. En uiteindelijk met die afgekeurde goal, mijn stream was erg slecht maar het leek er bij mij op dat het op de grens van borst en hand was.

Hierboven is al eea geschreven vooraf over de tegenstander en de kracht daarvan. Jong PSV is zonder eerste elftal spelers al geen makkelijke wedstrijd, maar met die jongens erbij wordt het nog lastiger. Tel daarbij op dat iemand floot die geloof ik in zijn broekje scheet van geluk dat hij (het tweede elftal van) een club uit de traditionele top 3 mocht fluiten. Elke 50-50 floot hij dan ook in het voordeel van Jong PSV, op de afgekeurde goal na. Tja. Dan wordt het gewoon bij voorbaat al een heel lastig verhaal.

Insteek van MVV was defensiever dan normaal zo leek het, wat mij betreft begrijpelijk tegen deze tegenstander. Gevolg was dan ook zichtbaar. MVV heeft weinig kansen gehad, maar ook zelf nauwelijks iets weggegeven. Aanvallend speelden we heel matig, veel te slordig. Dus ook bijna niks gecreëerd. Met andere woorden, logische en terechte uitslag. Je kunt er op twee manieren naar kijken. Glas is halfvol: MVV heeft uit bij de nummer 5, met een aantal eredivisiekrachten redelijk gemakkelijk stand gehouden. Glas is half leeg: MVV heeft zelf nauwelijks iets afgedwongen en verliest de aansluiting met VVV. Zoals al gezegd hierboven, alles meer dan 0 punten was bonus, zo zag ik het vooraf ook en ben daarom dus content met een punt.

Het blijft natuurlijk idiote competitievervalsing wat we hebben gezien. Maar dit is wel goed voor het Nederlandse voetbal. Een keeper van 28 in de goal, een Deense linksback van in de 30. Dat is wat het Nederlandse voetbal al die jaren gemist heeft. Ook zo'n Hendriks en Bergwijn worden hier echt beter van, een potje tegen MVV. Let maar op, dit is wat er voor gaat zorgen dat Nederlandse clubs de champions league weer gaan domineren en het WK 2026 voor NL gaat zijn.

Maar goed, naar onszelf kijkend, we gaan als nummer drie de winterstop in. Niemand had dat verwacht. We hebben een redelijke voorsprong op plek 11, wat momenteel genoeg zou zijn voor playoffs. Kampioen worden, ik geloof er nog niet in. Maar van de andere kant, ik had ook van zijn lang zal ze leven in de gloria niet verwacht dat we derde zou staan halverwege. Dusja. We mogen in elk geval dromen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 23:04
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #47
Wie was eigenlijk dat jongetje dat zich als scheidsrechter verkleed had?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Robin, Tuor, Lassie80, Peter Pan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2016 11:55 20 dec 2016 11:59 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #48
MVV heeft zeer gedisciplineerd gespeeld en de aanwijzingen van de intensief coachende Elsen volledig opgevolgd! Elsen zette steeds alles perfect neer en hield de ruimtes klein, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Laten we niet vergeten dat we hier te maken hadden met spelers van de kampioen van Nederland.

Het werd een soort schaakspel. Dan moet steeds alles perfect dicht worden gehouden en dat lukte beide ploegen aardig. Alleen levert dat geen leuke wedstrijd op, maar het zij zo.

Willen we voor het kampioenschap doorgaan? Dan denk ik dat er een (gelijk)waardige vervanger voor Croux moet komen in de winterstop: een snelle buitenspeler met techniek en een goede voorzet. En met het lef om ook zelf te scoren.

Andries, Genk, loat vaan uuch huure!

Verder hopen dat Guvenc en O Connor weer snel fit worden. Met 2 Martina's spelen dat kan op dit moment nog niet. Al zie je dat ze talent hebben.

Op naor 2017, op noar de Merrit!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2016 20:25
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #49
Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat O'conner teruggaat naar Arsenal of in ieder geval aan een andere club verhuurd zal worden. Dan is het de vraag of MVV een vervanger voor hem haalt of gokt op Martina als vaste vervanger en andere posities gaat versterken. Grote kans dat er nog iets vanuit het Genkse komt. Van Arsenal hoeven we lijkt mij niets te verwachten. De wintertransfer-periode is korter dan de zomer en het lijkt me dat Arsenal zijn jonkies liever uitleent aan Engelse clubs in het championship of lager.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2016 22:13 20 dec 2016 22:16 door ouwe rot.
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #50
Arsenal is al diverse malen bij Standaard Luik gaan kijken naar doelman Hubert.
En wil hem dan weer uitlenen.(zo is het mij verteld)
Het toeval wil dat Mvv nog een doelman wil aantrekken.

Zou al blij zijn als Nwakali blijft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2016 22:19
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Onderwerp Auteur
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #51
Ik zou het uiteraard fantastisch vinden, maar Hubert heeft gewoon een basisplaats bij Standard, die komt echt niet even bij MVV voetballen, ook niet via Arsenal...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ouwe rot

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2016 11:47
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #52

Karakter schreef : Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat O'conner teruggaat naar Arsenal of in ieder geval aan een andere club verhuurd zal worden. Dan is het de vraag of MVV een vervanger voor hem haalt of gokt op Martina als vaste vervanger en andere posities gaat versterken. Grote kans dat er nog iets vanuit het Genkse komt. Van Arsenal hoeven we lijkt mij niets te verwachten. De wintertransfer-periode is korter dan de zomer en het lijkt me dat Arsenal zijn jonkies liever uitleent aan Engelse clubs in het championship of lager.


Tsja, ik zou het niet gokken noemen. O'Connor speelt amper en als er een vervanger moest komen was het altijd Martina

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2016 19:49
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #53
Het gokelement zit hem natuurlijk in het opstellen van een speler, die eigenlijk het niveau nog niet aankan..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.276 seconden