Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016

10 dec 2016 09:35
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Onderwerp Auteur
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #1
Ik wilde even snel opzoeken waar deze wedstrijd gespeeld wordt, kan het nergens terugvinden. De wedstrijd is tegelijk met Jong Utrecht - Telstar, ik ga er van uit dat MVV uitgezonden wordt door Fox.

Win je, dan pak je 39 punten in één seizoenshelft. In 2014 pakten we in het hele seizoen maar 14 punten meer en misten nog de play-offs maar op 3 punten. Het gat met de eerste plaats die geen recht geeft op play-offs zal dan een punt of twaalf zijn, dus zowel die ploeg als alle ploegen er tussen in moeten het een stuk beter doen dan MVV. Kortom, als we bij Jong PSV winnen, dan kunnen we de play-offs alleen nog mislopen als we een bizar en historisch slechte tweede seizoenshelft spelen.

Jong PSV begon het seizoen erg goed en pakte de eerste periode, maar zoals gebruikelijk in de jupiler league laat de ploeg die die periode pakt, daarna een hoop liggen. Dat gebeurde ons enkele seizoenen geleden ook, al lieten wij het toen vooral na de winterstop liggen. Jong PSV verloor in de eerste periode geen enkele wedstrijd, in de tweede periode verloren ze 5 van de 9 wedstrijden. Dat biedt perspectief. Toch moeten we hier niet te licht over denken, Jong PSV won op één na ALLE thuiswedstrijden en laat het eigenlijk alleen in uitwedstrijden liggen. Hier winnen zijn echt bonuspunten, in alle opzichten. Maar goed, dan kijk ik nog eens wat beter, en zie ik opeens dat Jong PSV thuis heeft gespeeld tegen, op één na (FC Eindhoven), echt alleen maar ploegen uit het rechter rijtje. Misschien dat die thuisstatistieken vertekend zijn. Laten we hopen dat zij met hun hoofd al bij de kerst zijn, dat er niet te veel eerste elftal spelers meedoen (Jorrit Hendrix stond er gisteren op, en die De Wijs mag ook al vaker invallen bij PSV 1), en dat wij nog één keer volle gas geven. Nogmaals: hier winnen zijn echt bonuspunten.

VVV heeft in FC Eindhoven een lastige tegenstander, Helmond moet tegen Jong Ajax dat tweede staat, Almere City mag naar de sportieve jongens van De Graafschap. Volendam heeft als enige uit de top 5 een gemakkelijke tegenstander met FC Oss. Bekijken we de overige ploegen op play-off plaatsen: RKC en Cambuur moeten tegen elkaar, NAC heeft met Emmen ook geen super gemakkelijke tegenstander. Kortom: er gaan weer heel veel ploegen uit het linkerrijtje punten laten liggen. Je kunt wederom erg goede zaken doen volgend weekend. Come on! :applaus:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u seppo, opadiehard, Tuor, Lassie80, Bung

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 16:16
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 607
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #2
Plus het feit dat de dag ervoor Ajax - PSV op het programma staat.. Wellicht de laatste kans voor PSV om nog iets van het seizoen te maken..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2016 19:39
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #3

Jacques schreef : Volendam heeft als enige uit de top 5 een gemakkelijke tegenstander met FC Oss.


Ho ho, onderschat FC Boere niet; laatste 5 wedstrijden gewonnen, dus daar is wel sprake van een 'flow.' :!:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2016 00:58
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #4
Heeft weliswaar niet direct iets met onze wedstrijd volgende week van doen maar wil toch wel even iets kwijt mbt de jong teams. Ik heb de samenvatting van Jong Ajax-Jong PSV gezien en het viel me op dat de hoofdtribune op de toekomst helemaal vol zat. Ik ben alle uitwedstrijden van ons bij Jong Ajax aanwezig geweest en zie regelmatig de samenvattingen in de JL. Volle tribunes dan in de Toekomst ?? Njet. Dan lees ik dat er ruim 2100 toeschouwers aanwezig waren bij JA-JPSV.....Wat moeten wij daar nou van vinden ?
Blijkbaar leeft een voor de competitie van generlei van waarde zijnde wedstrijd tussen 2 jong-teams binnen die verenigingen dus meer dan een wedstrijd tegen een vlaggenschip van een andere bvo. Dat is eigenlijk van de zotte en pleit voor een aparte competitie van jong-teams. IK heb er eigenlijk geen woorden voor. Bah.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2016 17:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Onderwerp Auteur
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #5

Lassie80 schreef :

Jacques schreef : Volendam heeft als enige uit de top 5 een gemakkelijke tegenstander met FC Oss.


Ho ho, onderschat FC Boere niet; laatste 5 wedstrijden gewonnen, dus daar is wel sprake van een 'flow.' :!:


Je hebt gelijk, ik doe Oss te kort. Interessant wel; we hebben dit seizoen in ieder geval op één punt geluk: we treffen tot nog toe veel ploegen in hun "slechte" fase. Cambuur wint bijvoorbeeld vijf van de laatste zes wedstrijden, en niet tegen gemakkelijke tegenstanders. Maar wij hadden hun in de periode dat ze vrijwel alles verloren. Oss won maar twee van de eerste dertien wedstrijden en wij versloegen hun dus eenvoudig, maar inmiddels - zoals je zegt - winnen die opeens alles. Fortuna begon erg goed aan het seizoen en won alle thuiswedstrijden, maar toen wij langskwamen zat gelukkig de klad er al in. Wij speelden gelijk in Helmond. Balen, maar zij kenden een stroeve start, verloren de volgende drie wedstrijden, en hebben sindsdien van de overige 8 thuiswedstrijden er 7 gewonnen. Waaronder VVV, Volendam en Jong PSV. Feitelijk pakken we daar dus een punt waar onze concurrenten bovenin dat niet lukt.

Het zou me niets verbazen als de Graafschap na de winterstop nog maar weinig verliest. Dan is dat wederom een ploeg die wij op het juiste moment gehad hebben (al heeft de hele jupiler league De Graafschap één keer gehad in een slechte fase...).

Interessant om te zien dat we op dit gebied eens geluk hebben. Maar het heeft weinig te maken met de wedstrijd tegen Jong PSV. Of toch? Zoals al eerder gezegd: Jong PSV won de eerste periode en verloor pas in de tiende wedstrijd een keer. Maar van de afgelopen vier wedstrijden verloor Jong PSV er drie, alleen zekere degradant Achilles werd verslagen. Hebben we wederom het geluk dat we een ploeg in een slechte fase treffen?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Puime, Bung

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 14:40
Bung
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 109
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #6
Waar ik alleen bang voor ben is dat de spelers die niet hebben meegedaan/ weinig hebben gespeeld in de topper (AJAX-PSV 18-12). de dag erna mee doen bij jong PSV. Denk aan een Jorit Hendrix.

Maar ook al komen ze met een paar van het 1e , ik heb vertrouwen in Us MVV''ke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 17:48
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #7
Is het niet zo dat een speler in één speelweekend maar in één selectie mag zitten? Dus of bij het eerste of bij Jong.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 20:19
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #8
Volgens mij gaat dat om speelminuten in 1 weekend

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 09:11
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #9
Pfffff Hendrikx tegen ut Bies, no problemmo maan :evil:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 12:21
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #10
Nu vind ik Jong PSV dit seizoen nog ''meevallen'' qua spelers die van 1 meedoen bij 2. Alleen bij NAC uit bijvoorbeeld deed Siem de Jong mee. Verder speelt, of het nu op vrijdag, zondag of maandag is Poulsen altijd mee. Keeper wisselt nog wel eens met Jurjus of een ''talent''. Rosario, vorig seizoen Almere, speelt iedere wedstrijd degelijk op het middenveld. Voorin doet Jozefzoon ook vaker mee, niet dat ik daar wakker van lig.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 13:30
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #11
Overigens wordt de wedstrijd gespeeld op De Herdgang. Wel opvallend, laatste jaren altijd in het Jan Louwers stadion.

www.psv.nl/jong-psv/wedstrijden/programma.htm
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, hindriks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2016 16:53 15 dec 2016 16:55 door ouwe rot.
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #12
Mvv mist maandag Ricardo Ippel ( Vijfde geel kaart)
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 12:22
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Onderwerp Auteur
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #13
Vanavond is het heel simpel: Helmond en Jong Ajax delen de punten, Eindhoven wint in Venlo, NAC en Emmen blijven steken op een gelijkspel, Oss wint bij Volendam dank zij de ontketende Boere en De Graafschap richt zich op en verslaat Almere dank zij een hattrick van Bryan. Vooruit, op zondag spelen RKC en Cambuur de brilstand. Als wij dan op maandag even in Eindhoven de drie punten ophalen, dan staan buiten VVV alle eventuele concurrenten voor directe promotie op meer dan twee wedstrijden (minimaal 7 punten van ons af) en ploegen die je vooraf als titelkandidaat zag, Cambuur en NAC, op respectievelijk 9 en 10 punten zelfs. En je gaat als koploper de winterstop in.

En als ik nu mijn eigen regel overtreed en meer dan één wedstrijd vooruit kijk: als je na de winterstop gewoon even de eerste drie wedstrijden wint (Helmond, Venlo en NAC), dan heb je opeens een gat van formaat en moet je wel heel erg instorten om de top 5 nog mis te lopen. ;-) Dan ben je gewoon een kampioenskandidaat. Maar goed, dit is wellicht allemaal niet heel realistisch :p

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 14:35
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #14
Jacques, wat rook jij tegenwoordig? :woohoo:

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2016 11:04
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Jong PSV - MVV maandag 19 december 2016 #15

Boe is dat feeske? schreef : Jacques, wat rook jij tegenwoordig? :woohoo:


Het is bij een hallucinatie gebleven! ;)

Maar we gaan toch mooi als 3e de winterstop in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.374 seconden