MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016)

25 nov 2016 18:22
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #16
Misschien is het beter de streams toch niet hier neer te zetten. Want behalve dat FOX MVV nooit uitzendt, halen ze ook nog eens de websites offline die dat wel proberen te doen. Dus best via PB ofzo..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2016 20:47
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #17
Gewoon een kastje aanschaffen waar je Kodi op kan zetten. Kan nu toch al in Purmerend de gehele wedstrijd van Mvv kijken. Dan wel zonder commentaar, maar zorgt nog enigzins voor een stadion sfeer :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2016 21:17
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #18
Hoppa 't bies met de 2-0. Na een aantal kansen is dit natuurlijk zeer lekker. Nu doordrukken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2016 21:31
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #19
En ja hoor de 3-0 van Gijzen. Druk door druk door

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2016 22:21
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #20
Bedankt voor de tips!!

En Sjiek dat we hier met 3-0 winnen!

Wel meteen opmerken: Den Bosch was wel heel slecht. Tegen betere ploegen moet MVV scherper blijven achterin (zeker in het begin) en is het 'schijnverdedigen' van de toch weer scorende Schroyen dodelijk. In de eerste helft komen we een paar keer goed weg.

Gelukkig kunnen we rekenen op een hoop aanvallende kwaliteiten en een aantal spelers dat elkaar goed kan vinden. En op onze goaltjesdieven.

Nwakali had een paar prachtige Braziliaanse scharen in de eerste helft, en goeie passing. Voor zo'n speler kom je kijken. Als hij zich zo blijft inzetten komt ie er wel. Soms kan ie nog wat te ver doordraven. 2 man passeren is genoeg, je hoeft er geen 5 langs;) Nu MVV bovenin meedraait is het zeker goed voor hem om hier een seizoen minuten te maken.

Ook een paar goeie reddingen van The Mask, dat mag ook gezegd worden. En Perreira rost de bal ook een aantal keer goed weg voor het gevaarlijk wordt. Ook het middenveld liep veel dicht. Eigenlijk gewoon een goede teamprestatie!

Hopelijk houdt MVV dit vol en kunnen we uiteindelijk afrekenen met de lastpakken uit Venlo. Dat zullen we toch echt zelf moeten doen, zo lijkt het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2016 22:30
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #21
Nwakali is een geweldig talent , maar leer hem AUB eens schieten . Elke bal op doel gaat een meter of 3 over de lat . :lolno:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2016 23:06
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #22
Ik heb over het algemeen een hele leuke wedstrijd gezien waarin MVV grote delen domineerde. Er waren een aantal fases waarin Den Bosch wat meer probeerde en ook enkele redelijke kansen kreeg, maar uiteindelijk is de uitslag gewoon terecht.

Hoewel Nwakali goed speelde is mijn Man of the Match toch zeker Schroijen. Buiten zijn goal was hij bij vrijwel elke gevaarlijke aanval betrokken en gaf hij een mooie assist.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2016 23:21
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #23
Wat ik ook nog ff kwijt wil ( zal waarschijnlijk wel weer als negatieveling worden gezien ) Wat pakken Ippel en Kuipers toch weer een domme gele kaart!! :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2016 23:26 25 nov 2016 23:31 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #24

Sjonnie schreef : Wat ik ook nog ff kwijt wil ( zal waarschijnlijk wel weer als negatieveling worden gezien ) Wat pakken Ippel en Kuipers toch weer een domme gele kaart!! :(


Mwah op zich heb je wel gelijk maar MVV wint met 3-0 en staat op de 1ste plek, en jij hebt enkel oog voor negatieve zaken in je 2 posts. Ik denk dat er genoeg ruimte is voor wat positivisme :).

Maar ik ga ervan uit dat Elsen de punten waarop je kritiek geeft ook gezien heeft, er blijft zeker ruimte voor verbetering. ;) Schorsingen van belangrijke spelers kunnen we zeker niet gebruiken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2016 23:36
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #25

jeoff schreef :

Sjonnie schreef : Wat ik ook nog ff kwijt wil ( zal waarschijnlijk wel weer als negatieveling worden gezien ) Wat pakken Ippel en Kuipers toch weer een domme gele kaart!! :(


Mwah op zich heb je wel gelijk maar MVV wint met 3-0 en staat op de 1ste plek, en jij hebt enkel oog voor negatieve zaken in je 2 posts. Ik denk dat er genoeg ruimte is voor wat positivisme :).

Maar ik ga ervan uit dat Elsen de punten waarop je kritiek geeft ook gezien heeft, er blijft zeker ruimte voor verbetering ;)





Sorry dat ik negatief overkom . Mijn post over ons Nigeriaans wonderkind was er eentje met een knipoog . Ook ik ben over the moon met deze overwinning en onze 1e plaats . Wat die gele kaarten betreft , moet vooral Ippel eens tot de orde worden geroepen ( een gele kaart voor praten is gewoon dom )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2016 01:56
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #26
Verdiende overwinning vanavond, en lekker om weer eens met meer dan een doelpunt verschil te winnen!

Rare eerste helft eigenlijk. We gaan met 1-0 rusten. Dat had ook 4-2 kunnen zijn. Vond MVV het eerste kwartier nerveus acteren. Misschien toch de druk van plek 1? Hoe dan ook, na een kwartier grepen we de controle, de 1-0 viel wat dat betreft op een mooi moment! Daarna eigenlijk gewoon controle van MVV.

In de tweede helft was MVV duidelijker beter. In feite was het wachten op 2-0, die viel gelukkig snel. Ik heb genoten van het positiespel, en niet alleen dat, ook van de volwassenheid waarmee MVV speelde. Rustig combineren en het balletje rond laten gaan, niet elke bal blind naar voren schieten. Op een gegeven moment in de tweede helft hadden we meer dan een minuut de bal in bezit. Eerst rustig achterin rondspelend, wachten op een gaatje, en uiteindelijk na meer dan een minuut eindigend met een voorzet. De laatste tien minuten gewoon relaxt uitgespeeld, niet als een malle naar voren rennen, maar professioneel wedstrijd uitspelen. Ik had na de 3-0 nauwelijks het gevoel dat we dit zouden kunnen weggeven, terwijl mijn historische MVV sensoren toch echt zo zijn ingesteld dat een overwinning pas veilig voelt als ik in de auto naar huis zit.

Man van de wedstrijd vond ik Schroijen, gezien zijn goal en assist. Nwakali had ik ook vrede mee. Het is al talloze keren gezegd, maar echt een supertalent die jongen. Het plezier straalt ervan af. En heel veelzeggend, altijd hard werkend. Ook bij balverlies staat verdedigt hij mee en doet hij zijn werk. Ik moest vandaag denken aan Cerny van Jong Ajax, die tegen ons simpelweg stopte met rennen bij de aanval waaruit de goal viel. Geen zin om mee te verdedigen. Daarin is Nwakali heel anders. Met de mentaliteit van die jongen lijkt het echt wel goed te zitten. Verder vond ik eigenlijk iedereen degelijk acteren. Geens heeft de ballen gepakt die hij moest pakken. Labylle en Ciranni verdedigend gewoon okay, en hebben ook aanvallend hun steentje bijgedragen. Kuijpers en Pereira, tja, wederom een nette wedstrijd waarin weinig is weggegeven. Moet wel bijgezegd worden dat ze elke wedstrijd wel een slippertje hebben. Het is ze vergeven hoor. Ippel, oei iedereen hield zijn hart even vast na die gele kaart. Maar wat is hij belangrijk! Sleurend, schoffelend, hij leek soms op twee plekken tegelijk. Heerlijk zo'n bijter op het middenveld. Nys vond ik wat onopvallend, maar dat is absoluut geen verwijt. Hij speelde degelijk, een beetje weer zoals de Nys van vorig jaar. Verheydt speelde wederom een prima wedstrijd, pikte lekker zijn goaltje weer mee. Net als Gijzen, die weer hard werkte en uiteindelijk weer eens op de goede plek stond. Aparte type speler, maar prettig om erbij te hebben. Zeker ook omdat het Elsen echt keuzemogelijkheden biedt. Güvenc kan achter de spits spelen, waardoor er neer voetbal in het team komt. Gijzen brengt meer fysiek en scorend vermogen. Een luxe dus, dat we deze keuzemogelijkheden hebben.

Uiteindelijk gezien de kansen een verdiende overwinning. Maar goed, de eerlijkheid gebiedt ook te zeggen, zit het tegen dan kan het bij rust ook zomaar 0-2 staan, en na 55 minuten 0-3. De balletjes vallen voor ons momenteel gewoon net goed. Buitenkant paal in plaats van binnenkant en de van richting veranderde 2-0 vlak na een enorme kans voor Den Bosch zijn daar voorbeelden van. Boeit in feite natuurlijk achteraf niet, geluk dwing je ook af met kwaliteit en dit soort momenten doen niks af aan de verdiende overwinning. Maar elke tegenstander zal tegen MVV kansen krijgen, en er zullen wedstrijden komen dat het net even niet meezit en het dubbeltje net de verkeerde kant op valt. Die hebben we ook al gehad, denk aan VVV thuis. Dat gezegd hebbende: dit MVV zal ook tegen elke tegenstander kansen krijgen. We zijn niet voor niks de op twee na meest scorende ploeg.

Nog vier potjes tot de winterstop. Nog vier loodzware wedstrijden. Maar er is geen enkele reden om geen vertrouwen te hebben. We kunnen van iedereen winnen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, middenstip, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2016 09:53 26 nov 2016 09:54 door Al Bundy.
Al Bundy
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 37
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #27
Poeh, wat ben ik blij met deze 3-punter. Een moeizame eerste helft, waarin ik Den Bosch aardig vond meevoetballen. Daarna vond ik MVV toch de bovenliggende partij en een terechte overwinning.
Nwakali was voor mij inderdaad de man of the match. Hij kwam achterin de bal halen, en was bij elke aanval betrokken. Hij heeft nu ook meer zelfvertrouwen, en durft al veel meer dan in zijn eerste wedstrijden.

Gelukkig dat Schroijen een degelijke tot goede wedstrijd speelde. De voorgaande twee wedstrijden was hij toch wat minder. Samen met Verheijdt zijn zij voor mij "the men of the season" tot nu toe.

5500 toeschouwers. Het viel me nog mee. Ik was bang dat het door de kou qua toeschouwersaantal flink zou tegenvallen.
Maar nu was het ook helemaal niet koud.
Op naar de 6000 toeschouwers???

Maandag vol zelfvertrouwen naar Emmen. Hopelijk met drie punten in the pocket.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2016 10:06 26 nov 2016 10:07 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #28

Tuor schreef : Ik moest vandaag denken aan Cerny van Jong Ajax, die tegen ons simpelweg stopte met rennen bij de aanval waaruit de goal viel. Geen zin om mee te verdedigen.!


Dat heb ik dus bij Schroijen. Tegen Fortuna ook al. Of hij loopt er achteraan 'omdat het moet' zonder echt te verdedigen. Aanvallend vond ik m wel ok dit keer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2016 10:31
Ivinho
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #29
Ik weet niet of Den Bosch zo slecht was (zoals hierboven werd geschreven), maar ik denk dat MVV gewoon zeer goed staat op alle fronten!
Daarbij had ik het idee dat MVV met halve kracht deze wedstrijd gewoon dik heeft gewonnen, lekker rond tikken en aanzetten als het moet.

Als tegenstander zijnde is een ploeg als MVV heel lastig te bespelen. Dit MVV is voetballend zeer goed, met Schroijen als een gevaarlijke opkomende back wat niet te stoppen is en met Nwakali hebben we een super talent wat niet van de bal te krijgen is.

Ik heb gisteren genoten en denk dat het een heel mooi seizoen gaat worden :applaus:

Winning isn't everything... It's the only thing!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2016 10:46
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - FC Den Bosch (vr 25-nov-2016) #30
Ik lees hierboven domme kaarten van Ippel en Kuipers; de scheids moet van tevoren fluiten bij de overtreding op Schrooijen. Ippel pak een kaart(wat hij al veel minder doet dan vorig seizoen en dus positief) en Kuipers krijgt geel voor praten (?) terwijl hij aanvoerder is. Komt ook nog niet overdreven aansprinten richting meneertje De Graaf, die zich in mijn inziens wel ff wilde bewijzen bij de koploper. Nee, vond het een naar mannetje.

Leuke pot, alhoewel ik Kuipers minder vind dan aan het begin ban het seizoen. Maar ach, dan staan er nog 10 andere toppers ;)

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden