Go Ahead - MVV

07 mrt 2016 09:35
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
Onderwerp Auteur
Go Ahead - MVV #1
Waarschuwing vooraf: dit bericht is door een overdreven optimistische bril geschreven. We zijn allemaal MVV-fan en weten dat zodra je te optimistisch wordt, MVV je in de steek gaat laten. Maar goed, eens een ander geluid dan de afgelopen maanden.

Vrijdag uit naar Deventer. Ik zei na Den Bosch dat tegen Volendam en Go Ahead één overwinning genoeg zou zijn om op een play-off plaats te blijven en dat ik dat prima zou vinden. Na de overwinning bij Volendam is dat bereikt, maar hoop ik toch stiekem op meer. Go Ahead draait zéér stroef, sinds 18 januari slechts één keer gewonnen en dat was tegen het veredeld café-elftal van RKC. Buiten die overwinning op RKC is de laatste thuiswinst zelfs van 6 november 2015 geleden. Dat wil niet zeggen dat MVV hier gemakkelijk moet kunnen winnen, Go Ahead blijft een goede ploeg en Hans de Koning is een trainer tegen wie MVV het altijd lastig heeft.

Waar moeten onze concurrenten tegen spelen? Go Ahead zelf staat nog “maar” 4 punten voor ons. Daar winnen en je kunt opeens serieus omhoog kijken. Ook al omdat nummer 5 FC Emmen is, en die moeten uit naar Sparta, en nummer 6 Volendam moet uit naar Eindhoven. Het slaat helemaal nergens op gezien ons gevoel een paar weken geleden en gezien het feit dat we 8 dagen geleden nog 15e stonden, maar na vrijdag kun je opeens op één overwinning van de 5e plaats staan.
Maar goed, tot zo ver mijn optimistische blik naar boven. MVV kennende krijgen we binnenkort het deksel op de neus. Ergens verwacht ik een gelijkspel in Deventer – prima – en vervolgens een onnodige nederlaag thuis tegen Jong Ajax volgende week maandag. Het voordeel van de overwinning van Volendam is dat van de concurrenten voor ene play-off plaats die onder ons staan, alleen Telstar nog binnen 3 punten staat. Die moeten thuis tegen Jong PSV. Geen gemakkelijke wedstrijd, maar ze zullen wel winnen. De drie ploegen daaronder dan. Helmond heeft vrij, en Dordrecht en Den Bosch spelen tegen elkaar. Hoogstens één van die drie pakt drie punten. Stel dat Dordt en DB gelijk spelen, en dat wij winnen, dan hoeven we qua play-offs echt even niet meer naar beneden te kijken. Met Jong Ajax en Achilles in maart nog als tegenstander, ligt er potentie om maart af te sluiten in de buurt van de vijfde plaats. Bovendien zou dat betekenen dat we meedoen om de vierde periode. Winnen van een periode levert geloof ik 75.000 euro op. Dat is voor MVV erg veel geld.

Ik durf te dromen. We hebben het lek achterin rigoureus gedicht. Aanvallend kruipen we langzaam weer uit onze schulp. Als Labylle en Nys terugkeren en Verheydt door veel minuten te maken steeds meer van waarde wordt, kunnen het nog heel leuke maanden worden. Je ziet vaak dat de ploegen die de play-offs ingaan met goede resultaten in de laatste periode, het verste komen. Kom op MVV, stel me nu eens niet zoals gebruikelijk teleur, maar maak van een seizoen dat een maand geleden een verschrikking was, een seizoen om nooit meer te vergeten…

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Bieske, Us Clubke, opadiehard, Tuor, De_Lange, jasonke7, SJENG@BOSCHPOORT, Ivinho, Sjeng14 en6 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2016 14:06
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Go Ahead - MVV #2
Ik zeg weer 1-2 :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2016 17:31
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Go Ahead - MVV #3
Opnieuw winnen wij met het kleinst mogelijke verschil.
GAE - MVV 0 - 1
doelpunt: Stef Peters

Op naar de play-offs

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2016 02:26 08 mrt 2016 02:29 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 801
Meer
Go Ahead - MVV #4

Jacques schreef : Waarschuwing vooraf: dit bericht is door een overdreven optimistische bril geschreven. We zijn allemaal MVV-fan en weten dat zodra je te optimistisch wordt, MVV je in de steek gaat laten. Maar goed, eens een ander geluid dan de afgelopen maanden.

Vrijdag uit naar Deventer. Ik zei na Den Bosch dat tegen Volendam en Go Ahead één overwinning genoeg zou zijn om op een play-off plaats te blijven en dat ik dat prima zou vinden. Na de overwinning bij Volendam is dat bereikt, maar hoop ik toch stiekem op meer. Go Ahead draait zéér stroef, sinds 18 januari slechts één keer gewonnen en dat was tegen het veredeld café-elftal van RKC. Buiten die overwinning op RKC is de laatste thuiswinst zelfs van 6 november 2015 geleden. Dat wil niet zeggen dat MVV hier gemakkelijk moet kunnen winnen, Go Ahead blijft een goede ploeg en Hans de Koning is een trainer tegen wie MVV het altijd lastig heeft.

Waar moeten onze concurrenten tegen spelen? Go Ahead zelf staat nog “maar” 4 punten voor ons. Daar winnen en je kunt opeens serieus omhoog kijken. Ook al omdat nummer 5 FC Emmen is, en die moeten uit naar Sparta, en nummer 6 Volendam moet uit naar Eindhoven. Het slaat helemaal nergens op gezien ons gevoel een paar weken geleden en gezien het feit dat we 8 dagen geleden nog 15e stonden, maar na vrijdag kun je opeens op één overwinning van de 5e plaats staan.
Maar goed, tot zo ver mijn optimistische blik naar boven. MVV kennende krijgen we binnenkort het deksel op de neus. Ergens verwacht ik een gelijkspel in Deventer – prima – en vervolgens een onnodige nederlaag thuis tegen Jong Ajax volgende week maandag. Het voordeel van de overwinning van Volendam is dat van de concurrenten voor ene play-off plaats die onder ons staan, alleen Telstar nog binnen 3 punten staat. Die moeten thuis tegen Jong PSV. Geen gemakkelijke wedstrijd, maar ze zullen wel winnen. De drie ploegen daaronder dan. Helmond heeft vrij, en Dordrecht en Den Bosch spelen tegen elkaar. Hoogstens één van die drie pakt drie punten. Stel dat Dordt en DB gelijk spelen, en dat wij winnen, dan hoeven we qua play-offs echt even niet meer naar beneden te kijken. Met Jong Ajax en Achilles in maart nog als tegenstander, ligt er potentie om maart af te sluiten in de buurt van de vijfde plaats. Bovendien zou dat betekenen dat we meedoen om de vierde periode. Winnen van een periode levert geloof ik 75.000 euro op. Dat is voor MVV erg veel geld.

Ik durf te dromen. We hebben het lek achterin rigoureus gedicht. Aanvallend kruipen we langzaam weer uit onze schulp. Als Labylle en Nys terugkeren en Verheydt door veel minuten te maken steeds meer van waarde wordt, kunnen het nog heel leuke maanden worden. Je ziet vaak dat de ploegen die de play-offs ingaan met goede resultaten in de laatste periode, het verste komen. Kom op MVV, stel me nu eens niet zoals gebruikelijk teleur, maar maak van een seizoen dat een maand geleden een verschrikking was, een seizoen om nooit meer te vergeten…


Wat een heerlijk verhaal, Jacques. Heerlijk dromen gebaseerd op feiten. Geen zuur. Prachtig. Hier word ik vrolijk van. Jij zou voor mij een keer per maand, per week, per welke periode dan ook, hier op www.mvvfans.nl een (optimistische) column mogen schrijven. Net zo'n verhaal als je nu hebt geschreven. Gewoon doen. Je zou er zo veel lezers een plezier mee doen! Kom op, Jacques!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, les rouges blancs, Jacques, opadiehard, Ivinho, Olzie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2016 09:45
Ivinho
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
Go Ahead - MVV #5
Helemaal met Ben Salemans eens!
Jacques zou een uitstekende Columnschrijver zijn. Ik zeg doen :thumbsup:

Nu over de wedstrijd tegen GAE. Ik zou tekenen (en hopen) op weer een 0-1 overwinning of beter zou zijn dat onze aanvalslinie weer makkelijker gaat scoren en daarmee het hele vertrouwen weer 100% terug geeft met een 1-3 overwinning.

Winning isn't everything... It's the only thing!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2016 17:00 08 mrt 2016 17:01 door mvv4ever.
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Go Ahead - MVV #6
Hopelijk scoren we vaker dan 1x. En eens een ''normale'' goal in plaats van uit een standaard situatie.
Laatste 4 wedstrijden hebben we 2x gescoord en dat uit een penalty en een vrije trap. Uit de laatste 6 wedstrijden maar 3x, Guvenc uit tegen Nac. Nu een bankzitter..
Dit zijn niet echt cijfers waarvan GAE zal schrikken.
Enige positieve eraan is wel dat we niet meer zoveel tegendoelpunten krijgen.

Ik hoop op een 1-3 overwinning.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2016 09:35
DeBezem
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
Go Ahead - MVV #7
Met 2 overwinningen op zak zal de spirit in het team ook goed moeten zijn. We draaien nog volop mee in de 4e periode wat natuurlijk ook een extra motivatie moet zijn voor de Matadoren!

Een Go Ahead die meer in een neerwaartse spiraal moeten we derhalve wel aankunnen!

Minimaal een gelijkspel, maar het liefste een overwinning (mag zo lelijk zijn als maar kan, zolang we de punten maar mee terug nemen naar Maastricht B) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2016 10:32
Sjeng14
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 88
Meer
Go Ahead - MVV #8
Tsja, zo snel kan het humeur bij ons supporters omslaan in twee wedstrijden..... :sick:

Niemand hoor ik meer klagen over Ron Elsen, terwijl hij toch echt niet staat de springen langs de lijn zoals de meeste van ons hier willen. Ron krijgt dit wel op dit rit, maar had alleen veel pech en moest vaak onnodig wisselen. Ik ben geen Ron fan hoor, maar zo snel kan het gaan bij een trainer. Geen haan die hier nog om kraait.

Enfin, de wedstrijd van vrijdag. Heb al twee kaartjes voor op de hoofdtribune weten te bemachtigen. Ik ben er dus bij. Ik moet zelf ook bekennen dat wanneer ze de lijn van de 4 wedstrijden voor deze 2 overwinningen hadden doorgetrokken ik had getwijfeld om te gaan. Het is toch ff een stukje reizen.

Ik heb er alsnog een hard hoofd in. Zoals mvv4ever al zegt, we scoren nog steeds amper een doelpunt en als het de laatste tijd gebeurt is dit uit een dood spelmoment. We creëren echter wel meer mogelijkheden ten opzichte van de vorige wedstrijden. Ook Verheijdt , waar ik geen hoge pet van op heb, vind ik met de week beter spelen. Hoe komt nu eindelijk ook eens in doelpuntrijke posities voor het doel, iets wat eerst niet gebeurde.

Go Ahead Eagles is eigenlijk ook weer opnieuw begonnen. Een nieuwe trainen, Hans de Koning, die ook weer een nieuwe basiself op de been moet brengen. Ook zij zijn dus zoekende naar hun vorm/speelwijzen. Ze hebben kwalitatief nog steeds een geweldig elftal met sterkhouders achterin, degelijk middenveld en een geweldige spits( De Kogel) met snelle buitenspelers ( Maatsen en Van Ewijk). Echter, als onze verdediging met aanjager Werker zo speelt als afgelopen wedstrijden, kunnen we hier een resultaat gaan halen.

Op naar vrijdag. Ben ook eens benieuwd hoe dat stadion nu uitziet daar....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 15:24
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
Go Ahead - MVV #9
1limburg:

MVV mogelijk zonder Verheijdt tegen Go Ahead Eagles

MVV-spits Thomas Verheijdt moet de uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles van komende vrijdag mogelijk aan zich voorbij laten gaan. De aanvaller heeft last van zijn hamstring.

Engelse sfeer
MVV liet vorige week Volendam een toontje lager zingen en treft nu Go Ahead, dat sinds begin november thuis alleen van RKC won. Maar trainer Ron Elsen is op zijn hoede: "Met de nieuwe trainer zit er meer schwung in. Er hangt altijd een Engels aandoende sfeer. Go Ahead hoort in de top-3 thuis."

Blessureleed
De Maastrichtenaren moeten het in Deventer ook zonder Alessandro Ciranni stellen. De Genk-huurling die zich in de basis knokte, is geopereerd aan zijn schouder en moet zo'n acht weken herstellen. Pieter Nys is beschikbaar, maar zal na zes weken blessureleed niet de volle negentig minuten kunnen spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 15:31
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
Go Ahead - MVV #10
En ook maar even gekeken hoe de vlag er in Deventer voor hangt:

De Stentor:

De Koning betreurt absentie Lambooij

Lars Lambooij kan vrijdagavond niet van de partij zijn bij Go Ahead Eagles in de thuiswedstrijd tegen MVV Maastricht (aftrap 20.00 uur). Hij stapte donderdagmorgen vanwege knieklachten voortijdig van het trainingsveld. Hans de Koning baalt ervan dat hij niet kan beschikken over Lambooij, die met zijn gedrevenheid een belangrijk aandeel had in het spel van de Deventer ploeg. De trainer is er nog niet helemaal uit wie de middenvelder vervangt. Hij heeft de keuze uit Adam Sarota, Kenny Teijsse en Norichio Nieveld.

Tom Daemen is eveneens absent. Hij ondergaat twee weken lang een programma om zijn onderrug en bilspieren te versterken. De middenvelder uit Nijmegen wordt al langer geplaagd door de kwetsuur, vooral bij het kappen en draaien. De Koning hoopt dat hij op 18 maart in de thuiswedstrijd tegen FC Oss weer over Daemen kan beschikken. Sven Nieuwpoort is op de weg terug. Hij kan naar verwachting dinsdag weer aansluiten bij de groepstraining.

Sander Duits en Xandro Schenk keren na één wedstrijd schorsing terug in de basisformatie.

Opstelling Go Ahead Eagles: Zwarthoed; Groenbast, Vriends, Schenk, Van der Meer; Nieveld/Sarota, Van Ewijk, Duits; Maatsen, De Kogel, Wolters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 18:14
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Go Ahead - MVV #11

Jim Cemint schreef :


Tom Daemen is eveneens absent. Hij ondergaat twee weken lang een programma om zijn onderrug en bilspieren te versterken. De middenvelder uit Nijmegen wordt al langer geplaagd door de kwetsuur.


Uit Nijmegen? Jao jao....

Mer enfin, de pessimis in m'ch zeet 3-1.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 19:02
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
Go Ahead - MVV #12

MVVke schreef :

Jim Cemint schreef :


Tom Daemen is eveneens absent. Hij ondergaat twee weken lang een programma om zijn onderrug en bilspieren te versterken. De middenvelder uit Nijmegen wordt al langer geplaagd door de kwetsuur.


Uit Nijmegen? Jao jao....

Mer enfin, de pessimis in m'ch zeet 3-1.




Denk dat Daemen nog altijd eigendom is van NEC .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 20:30
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Go Ahead - MVV #13

Sjonnie schreef :

MVVke schreef :

Jim Cemint schreef :


Tom Daemen is eveneens absent. Hij ondergaat twee weken lang een programma om zijn onderrug en bilspieren te versterken. De middenvelder uit Nijmegen wordt al langer geplaagd door de kwetsuur.


Uit Nijmegen? Jao jao....

Mer enfin, de pessimis in m'ch zeet 3-1.




Denk dat Daemen nog altijd eigendom is van NEC .


Daemen is eigendom van GAE.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 22:44
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Go Ahead - MVV #14

MVVke schreef : Mer enfin, de pessimis in m'ch zeet 3-1.


Ach zei je ook tegen Volendam. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 22:54
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Go Ahead - MVV #15

Anna D. schreef :

MVVke schreef : Mer enfin, de pessimis in m'ch zeet 3-1.


Ach zei je ook tegen Volendam. ;)

Anna, ga je kijken? Je bent als het goed is 2 keer niet geweest en 2 keer hadden we 3 punten! Misschien beter thuisblijven? ;) :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden