MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016

28 feb 2016 20:53
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #31
De tweede helft was eigenlijk niet om aan te zien, maar daar stond een aardige eerste helft tegenover. In de eerste helft waren soms vloeiende combinaties te zien (toen balde Croux nog lekker mee) en zie je dat deze ploeg echt wel kan voetballen. Ik vind met de komst van Werker (die voor mij MOTM was) de verdediging stabieler overkomen. Ook een speler als Ciranni zie ik graag voetballen: veel inzet, sterk in het duel (laat zich zelden uitspelen) en overzicht. De vrije trap van Peeters zat er fraai in.

Als Coppens in een ding goed is, dan is het wel tijdrekken. Het blijft opvallend hoe weinig hij de baas is in het 5-meter-gebied.

Het compact spelend MVV zal niet meer zo snel veel doelpunten tegen krijgen. Maar ze maken is ook een kunst. Mensen als Palacios en Verheijdt werken echt keihard, maar zijn niet echt in de punt van de aanval te vinden opkomen voetballende kwaliteiten tekort.

Goed voetbal begin bij een gesloten verdediging; dat was vandaag redelijk in orde. Maar de prijs die betaald wordt is dat MVV het spel niet echt naar zijn hand kan zetten. De aanvallen zijn niet meer zo messcherp als pakweg 10 tot 15 wedstrijden geleden.

Kortom: ze staan nu tiende en dat is een plek die terecht is. Maar in principe heeft dit team veel meer voetbalend vermogen dan ze nu laten zien, want met deze selectie en ietsje meer geluk/vertrouwen zou je m.i. echt wel rond plek 6 moeten kunnen voetballen. Dat zit er niet in als ze zo blijven voetballen als vandaag. Maar goed, drie punten in de knip; dat is toch wel een opsteker na de dramatische start van 2016.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Peter Pan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2016 22:31
mvvcasbrul
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #32
Ontzettend blij met eindelijk weer eens een overwinning thuis :) , dat zijn er niet zo veel dit seizoen maar als je goed
nadenkt is dit logisch. MVV begint meestal goed aan een wedstrijd en valt dan meestal al redelijk snel ver terug en
vandaag was niet veel anders. Het grote geluk was dat Werker vandaag weer mee deed en in mijn ogen de beste man was
en dat Perreira die wekelijks wel gemiddeld 1 goal schuld is geblesseerd was anders zou die vast en zeker weer door
Elsen zijn opgesteld ! Ongelofelijk dat die os dat niet wil inzien, bovendien is die Ciranni zijn vervanger vandaag een echt bijtertje wat je ook wel nodig hebt. Gisteren nog een kleinere sponser van MVV gesproken die na dit seizoen jammer genoeg er mee gaat stoppen omdat deze zich ook geweldig ergert aan de hautaine houding van Elsen en zijn slechte coaching en vaak onbegrijpelijke opstellingen en wisselbeleid die MVV maar niet aan het voetballen krijgen en ook vandaag was het weer bibberen tot de laatste minuut en was het aan de onmacht van Den Bosch te danken dat er geen tegengoal viel. Het is te hopen dat Perreira er niet meer in komt dit seizoen zodat we tenminste nog eens de 0 kunnen houden en moeten we ons helaas voorbereiden op een volgend seizoen met alweer Elsen aan het roer als je Frans Erens mag geloven ! :sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 07:52
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #33
Prima overwinning hoopt voor de spelers dat het kwartje nu gevallen is ,en zo doorgaan de komende wedstrijden .goed gedaan mannen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 08:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #34
Prima eerste helft met bij vlagen aanvallend leuk voetbal. Tweede helft zakken we ver terug maar den Bosch was nauwelijks gevaarlijk.

Ondanks de woorden van Boschpoort toch een kritiekpuntje op de scheidsrechter. Ik heb het idee dat verdedigers alles mogen doen tegen Verheydt en dat zodra hij zelf ook maar het lichtste schouderduwtje uitdeelt, hij wordt teruggefloten. Niet alleen vandaag, valt me al een paar weken op. En zo'n Khalouta met rondvliegende ellebogen wordt dan weer nooit afgefloten.

Op papier nu twee zware uitwedstrijden, Volendam en go ahead. Maar Volendam heeft maar twee van de laatste vijf thuiswedstrijden gewonnen. Go ahead zelfs maar één van de laatste zeven, en dat was tegen het dramatisch slechte RKC. Als je een van die twee wedstrijden weet te winnen heb je een goede uitgangspositie voor de laatste reeks wedstrijden, waarin MVV een relatief gemakkelijk programma heeft. Ik geloof nog in de play offs. :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 10:58
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #35
Eerste helft leuk voetbal van MVV's kant. Tweede helft bedroevend. Wel blij dat Ciranni weer eens een kans kreeg, ik vond hem goed spelen. Ook Werker, voor mij ook MOTM, speelde sterk. Hij zette de verdediging goed neer. Had ook dreiging naar voren. Laat die jongen lekker staan achterin.

Shermaine Martina deed het als linkshalf ook niet slecht. Verheijdt en Palacios zijn beide niet in goede doen. Hopelijk herpakken zij zich snel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 11:19
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #36

Mie leef Mestreech schreef : Eerste helft leuk voetbal van MVV's kant. Tweede helft bedroevend. Wel blij dat Ciranni weer eens een kans kreeg, ik vond hem goed spelen. Ook Werker, voor mij ook MOTM, speelde sterk. Hij zette de verdediging goed neer. Had ook dreiging naar voren. Laat die jongen lekker staan achterin.

Shermaine Martina deed het als linkshalf ook niet slecht. Verheijdt en Palacios zijn beide niet in goede doen. Hopelijk herpakken zij zich snel.



@Verheijdt en Santi krijgen toch ook geen enkele bruikbare bal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 11:30
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #37

Napoleon schreef :

Mie leef Mestreech schreef : Eerste helft leuk voetbal van MVV's kant. Tweede helft bedroevend. Wel blij dat Ciranni weer eens een kans kreeg, ik vond hem goed spelen. Ook Werker, voor mij ook MOTM, speelde sterk. Hij zette de verdediging goed neer. Had ook dreiging naar voren. Laat die jongen lekker staan achterin.

Shermaine Martina deed het als linkshalf ook niet slecht. Verheijdt en Palacios zijn beide niet in goede doen. Hopelijk herpakken zij zich snel.



@Verheijdt en Santi krijgen toch ook geen enkele bruikbare bal


Napoleon, dit is toch e grepke hoop iech he?
De balle die ze kriege, verprutse ze zelf. Dees 2 hiere koume gewoen tekort veur betaold voetbal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 11:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #38
@MVVke

nee hoor dit is geen grapje

welke kans heeft Santi of Verheiijdt gehad ???

er komt geen bruikbare bal van de zijkanten voor beide

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 12:27 29 feb 2016 12:31 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #39
Ik vind dat Napoleon wel een punt heeft. Onze vleugelspelers hebben niet de kwaliteit om een voorzet op maat te geven. Vooral op statische spitsen zoals Verheijdt en Palacios. Vaak moeten ze de bal al op het middenveld komen halen, daar zijn ze niet geschikt voor. Croux heeft soms leuke acties in huis, maar een bal afleveren op de kop is niet zijn ding, of een simpel balletje terug op de zestien. Labylle begreep hoe je een spits moet bedienen, daarna heeft Palacios niet meer gescoord. Ook de huidige backs hebben niet een voorzet in de benen die bepalend kunnen zijn. Kijk maar eens hoe FC Eindhoven de wedstrijd wint in de Geusselt, degene die de assist geeft doet 90% van het werk.

Ik denk ook dat MVV te weinig kwaliteit heeft om met dergelijke spitsen te voetballen, op het middenveld kunnen we de tegenstander niet op de eigen helft vast zetten. En dan kom je met een Verheijdt en een Palacios snelheid tekort, Prince was de betere keuze geweest voor dit elftal vind ik, vooral met de rug naar het doel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 12:41
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #40

Napoleon schreef : @MVVke

nee hoor dit is geen grapje

welke kans heeft Santi of Verheiijdt gehad ???

er komt geen bruikbare bal van de zijkanten voor beide


Ik heb me geërgerd aan Verheijdt. Deze man heeft echt genoeg ballen gekregen en allemaal verprutst. Dit was de enige speler die mij opviel de eerste helft in negatieve zin. Deze man heeft het lichaam van een tank, maar volgens mij zonder rupsbanden. Met koppen (als je het zo kunt noemen) heeft hij een timing als een zatte Zwitser. Doorjagen of zijn fout herstellen na verlies van de bal staat ook niet in zijn woordenboek. Op dit moment geen enkele toevoeging voor de basis. Deze man kun beter in de laatste 10/15 minuten inbrengen voor wat te forceren. Graag Palacios terug in de spits en Guvenc op zijn plaats.

Mooie eerste helft gezien, 2e helft zakelijk gespeeld. Werker ook voor mij MOTM. Deze zie ik op het moment liever dan Perreira. Ik ben igg blij met deze overwinning. Op naar de palingboeren!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 12:46
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #41
ik sluit me bij bovenstaand aan, onze spitsen krijgen niet de juiste ballen.
het maakt niet uit via welke vleugel de bal gespeeld word.
Hij komt niet aan bij de spitsen.
De hoge ballen zijn of compleet verkeerd of de spitsen komen er net niet aan.
lage ballen zoals labylle kon geven zien we niet meer.

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat mvv blijft spelen als tegen den bosch.
1ste helft was nog oke.
2de helft was saai en mvv had niet veel te vertellen.
Dat we met 1-0 gewonnen hebben is geluk hebben.
Het had zo 1-1 kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 13:06
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #42

Jacques schreef : Ondanks de woorden van Boschpoort toch een kritiekpuntje op de scheidsrechter. Ik heb het idee dat verdedigers alles mogen doen tegen Verheydt en dat zodra hij zelf ook maar het lichtste schouderduwtje uitdeelt, hij wordt teruggefloten. Niet alleen vandaag, valt me al een paar weken op.

ik denk toch dat dat meer aan Verheijdt zelf ligt. Let maar eens op hoe vaak hij op de grond ligt bij een duel. Het geringste duwtje en hij valt om. Kennelijk ligt zijn zwaartepunt verkeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 15:18
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #43
Ik begrijp de kritiek op Verheijdt , ik zie ook dat hij veel te snel valt en dat hij enorm traag is.
Vergeet niet dat die jongen van de amateurs af komt en ook nog wat tijd nodig heeft om zich aan te passen

Blijft voor mij staan , dat zoals we hem nu op deze manier gebruiken het geen enkele zin heeft
Verheijdt is een doelpunten maker, hij handelt snel in de 16 en is best effectief, alleen komt hij amper tot niet in die situatie en dat heeft weer met de speelwijze van MVV te maken

MVV moet als ze met Thomas spelen , gewoon met Croux op links en Santi op rechts en Thomas in het midden, dan komen er wellicht wat meer ballen van de zijkanten
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 21:12 29 feb 2016 21:13 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #44
Verheijdt komt veel en veel en veel en veel en veels te kort. Geen conditie, geen snelheid, acceleratie van een tank, geen kopvermogen. Misschien kwam hij bij de amateurs nog weg met zijn fysieke kracht en kaatsvermogen. Maar op profniveau komt deze man veel te kort, of had ik dat al gezegd?

Nu we toch 3 jaar met hem zitten - door ik weet niet welke briljante geest - kun je hem wellicht nog gebruiken voor de laatste 15 minuten: dan is de verdediging van de tegenstander moe en kan hij een Haags kwartiertje op volle kracht gaan. Langer lukt niet en heeft geen enkele zin.

De suggestie van Tuutsje is de oplossing: Palacios terug op zn plek in de spits. En Croux weer vaker van links laten spelen. Want dan heeft hij wel degelijk een super precieze voorzet in huis.

Guvenc is zowiezo veel beter én feller. Al zou het mooi zijn als hij een hele wedstrijd kan volhouden op volle power. Hij kan prima op rechts spelen (en af en toe wisselen met Croux)

Werker is een aanwinst en Justin Bieber speelde ook goed. De Martina's zijn soms nog onwennig, maar laten soms ook klasse zien. Dat gaat hopelijk verder de goede kant op.

Coppens grabbelde weer naar elke bal; soms denk ik dat ik in Banana split terecht ben gekomen als ik hem zie keepen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2016 02:30 01 mrt 2016 02:36 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 803
Meer
MVV - FC Den Bosch 28 - 02 - 2016 #45
Werker was voor mij de MOTM. Als het effe kan moet MVV hem een contract aanbieden. Hij is echt een supertalent. En die Ciranni (spelling?) mag voor mij ook langer aan MVV worden verbonden.
Ik sta een beetje te kijken van alle kritiek op Verheijdt. Hij werkt zich het snot voor de ogen. Als hij de bal heeft, schermt hij de bal heel goed af en is hij nauwelijks van de bal te krijgen. Ik zie hem groeien. Hij doet heel veel werk voor het team, is een echte team-player. Maar hij mag wat meer aan zichzelf denken. Hij beseft nog niet genoeg, in al zijn werkdrift, dat hij de spits is. Gun die jongen nog wat tijd. Echt, dit is geen miskoop. Let maar op.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank, Jacques, Anna D., SJENG@BOSCHPOORT, Ivinho

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.371 seconden