Fortuna - MVV 4 oktober

08 okt 2013 00:40
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #226
Stuk nageboorte opgetrokken en een boers accent meegegeven. Kijk het filmpje en ik heb mijn punt gemaakt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 07:01
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #227
Kom op zeg. Dat politie optreden is echt te gek en over de top. Niet normaal. Als dat bij ons gebeurde gingen we ook over de zeik. Dan was het forum en de geusselt te klein. Vorig jaar lag een me cordon voor het uitvak. Wie zich door vertoont met groen geel kreeg met de lat. Terecht denk ik dan. Dit slaat toch nergens op. Hoorde dat er agenten uit Parkstad waren ingehuurd. Klopt dat? Terug naar de wedstrijd. Wat was het toch mooi. Ik blijf glimlachen deze week. Kut voor Nathan. Niet handig daar. Te harde derby. Mwah. We willen derby strijd. Die kregen we. Dus. Geen sissies. Af en toe leuk voetbal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 08:20
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #228

Anna D. schreef :

Napoleon schreef : Ben benieuwd na alle bevindingen en rapporten die gaan komen,en ook de rol van groep supporters van Sittard in dit geheel


Nou hier staat een heel verslag geschreven: www.fortunasc.nl/content/view/index/3638


@ Gohf....

heb het gelezen.....

De Politie moet blijkbaar signalen hebben gehad vooraf dat er rellen stonden te gebeuren anders wordt die groep bij de Taverne niet zo ingesloten en begeleid naar het stadion...

Verder blijf ik het vreemd vinden dat mensen zo dicht bij de rellen bleven staan kijken....dat heeft me echt verwonderd
Daarbij kon je idd wel merken dat de Politie erg chaotisch te werk ging.... typerend was op een gegeven moment de oproep die werd gedaan "Hier Spreekt de Politie " en de gebruikelijk oproep om zicht te verwijderen.... er braken gelijk nieuwe rellen uit...daarbij heb ik geen stenen zie vliegen of dergelijke....wil niet zeggen dat t niet gebeurd is natuurlijk....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 08:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #229
Ik heb geen flauw idee hoe de politie precies georganiseerd is, maar ik kan me goed voorstellen dat Sittard niet zijn eigen peloton/compagnie heeft maar dat inzet van ME voor de hele regio Zuid-Limburg geregeld wordt. In dat geval hebben ze dus geen parkstadters ingehuurd maar liepen er parkstadters tussen, net zoals er wellicht Maastrichtenaren tussen liepen. Maar nogmaals: ik heb er verder geen verstand van.

Wat mij in dat filmpje opvalt: er is een groep die steeds weer dat ME-busje opzoekt. Waarom? Wat denken ze daarmee te bereiken? Vreemd genoeg wordt juist dat groepje niet echt aangepakt, want dat zou ik wel verwachten namelijk. Zijn dat misschien stillen?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 08:47
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #230
Er was inderdaad een behoorlijk arrestatie team op de been in burger, of hun dat zijn geen idee. Kunnen ook best mensen zijn geweest die verhaal wouden halen als je iig dat filmpje bedoeld van 2 minuten. Ik heb zelf bijv ook gewone mensen met fortuna shirtje en shawl helemaal zien flippen en op ME bussen afrennen etc. Jongens die normaal geen vlieg kwaad doen.

Zoals ik al zei iedereen heeft een grens en die grens is bij behoorlijk wat mensen overschreden afgelopen vrijdag, de een zet dat om in bangheid en een ander word weer agressief.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 09:28 08 okt 2013 09:30 door Punker73.
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #231

Anita schreef : Ik heb het verhaal gelezen van de Fortuna fan. Iedere fansupporter herkent zicht hierin. Ik blijf bij mijn vermoeden dat deze wedstrijd als training wordt gebruikt en dat de ME bewust mensen uitdaagt, irriteert om te kunnen ingrijpen. Ook vermoed ik dat inzet van de politiek onnodig hoog wordt ingeschaald, want dan hebben ze extra verdiensten. Of de MEérs kicken zelf op gebruik van geweld of ze hebben de keutels in hun broek hangen. Ik maak me kwaad want voetbal wordt hierdoor verziekt. Sorry Napoleon, ik denk dat het gebeuren wat jij gezien hebt dus een gevolg is van bewust de supporters sarren, pesten en slaan. Uiteindelijk is er dan een grote kans dat ook de fansupporter zijn/haar kwaadheid toont als hij zo behandeld wordt.
Dezelfde ME'ers komen straks weer training in en om de Geusselt. Door dit soort gedrag verminderd het respect voor de politie terwijl oom agent in de wijk zijn uiterste best doet.


Dat vind ik nogal een flinke beschuldiging (dat het voetballen een trainingskamp voor ME is die bewust mensen uit hun tent lokken) die volgens mij alleen gebaseerd is op gevoel ....... ik denk dan ook dat je heel erg moet oppassen met een dergelijke beschuldiging. Tuurlijk mag dat jou gevoel zijn en je vermoeden maar ik denk dat je wel iets voorzichtiger mag zijn met dit zo hier neer te zetten en misschien wel een hele groep mensen valselijk te beschuldigen. Even voor de duidelijkheid ik vind het optreden van politie en ME even schandalig als jij maar je kunt voor mijn gevoel niet zomaar mensen misschien valselijk beschuldigen van ietspuur op gevoel. Dit is het zelfde dan dat ik hier neerzet dat volgens mijn gevoel de Zittard supporters een aanslag op de ME voor aan het bereiden waren in die kroeg en dat het dus terecht is dat de ME keihard ingrijpt.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 09:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #232

Gohf schreef : Er was inderdaad een behoorlijk arrestatie team op de been in burger, of hun dat zijn geen idee. Kunnen ook best mensen zijn geweest die verhaal wouden halen als je iig dat filmpje bedoeld van 2 minuten. Ik heb zelf bijv ook gewone mensen met fortuna shirtje en shawl helemaal zien flippen en op ME bussen afrennen etc. Jongens die normaal geen vlieg kwaad doen.

Zoals ik al zei iedereen heeft een grens en die grens is bij behoorlijk wat mensen overschreden afgelopen vrijdag, de een zet dat om in bangheid en een ander word weer agressief.

Sorry, nee, ik bedoelde het filmpje van 5:22 dat Peter Ruiver een paar bladzijden geleden plaatste, was idd niet duidelijk welk filmpje. Daar zie je een paar keer volgens mij hetzelfde groepje bij een ME-busje staan/rondlopen. Het lijkt inderdaad alsof ze verhaal komen halen. Maar dan snap ik niet dat de ME die mensen niet wegstuurt, en zo veel anderen wel (hardhandig) wegstuurt. Of dat ze op andere manier ingrijpen. Ik heb op de markt in Maastricht een jaar of tien geleden gezien hoe de ME kan omgaan met mensen die een ME-busje "belagen" en daar werd dat heel anders opgelost... Vandaar dat ik me afvraag of het wellicht stillen zijn of zoiets.

Snap ook wel dat waarschijnlijk niemand hier daar iets zinnigs over kan zeggen maar vroeg het me gewoon af.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 13:13
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #233
Nog 'n getuigenis vaan 'n vrow vaan 60: www.fortunasc.nl/content/view/index/3647

En de reaksie vaan de harde kern op ut oonderzeuk: www.fortunasc.nl/content/view/index/3644

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 18:08
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #234
Misschien dat de fortuna fans iets kunnen met deze site:

www.burojansen.nl/artikelen/tips11.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 19:12
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #235
Beste Punker
Ervaring met optreden van ME en politie in het verleden heeft mij deze gedachten gegeven. Laten we het onderzoek afwachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 19:19
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #236
Verder wil ik nog melden dat ik mijn gedachten onder mijn eigen naam schrijf en me niet verschuil achter een nickname of onder een helm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 19:25
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3829
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #237
Goh, die hadden we lang niet meer gehoord, Anita.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, peter ruiver, InDoDoNnY

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2013 21:14
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Onderwerp Auteur
Fortuna - MVV 4 oktober #238


0:25 het moment dat het meisje door de paarden omver wordt gelopen, moeilijk te zien in eerste instantie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2013 16:36
pepernoot
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 212
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #239
Politie aan de deur om Whatsappje

SITTARD -
Een Limburgse man kreeg afgelopen week de politie aan de deur omdat hij het woord 'bom' in een Whatsappje aan zijn vader had gebruikt.


Foto: WhatsApp
De Sittardenaar had kaartjes gekocht voor de voetbalwedstrijd tussen MVV en Fortuna en wilde zijn vader uitnodigen, schrijft De Limburger.
"Vraag pap eens of hij tijd heeft," stuurde hij in een voicebericht naar zijn moeder. Even later kreeg hij een spraakberichtje terug: "Ik ga mee! Lijkt mij leuk, maar hopelijk geen bommetje gegooid daar." De vader refereerde hiermee aan het bomincident vorig jaar bij Fortuna-MVV.
Daarop stuurde de zoon terug: "Doe toch normaal man. Tjsonge tjsonge! Ik heb zelf een bom gemaakt. Dikke bommmm, haha."
Het berichtje aan zijn vader was blijkbaar ook door de politie opgepikt, want toen de man vrijdagavond thuiskwam, stond de politie aan de deur.
"Een VW-gti stopt voor de deur met daarin vier mannen. Kerels met pistolen aan de broekriem komen op me af: 'Ben jij die en die? Het verhaal gaat dat je een bom meeneemt naar het stadion,'" vertelt de man tegen de krant.
Hij vertelt de politie over de Whatsapp-berichten en laat ze in het bijzijn van zijn moeder aan de politie horen. De agenten concluderen dan al snel dat het om vals alarm gaat.
De politie wilde niet reageren.
'PRISM-achtige toestanden'
Privacy-expert Brenno de Winter vindt het een griezelig verhaal. Volgens hem kan het natuurlijk zijn dat één van de partijen in beeld is bij een groter onderzoek, en dat er daarom getapt wordt. Maar als dat niet zo is zou het betekenen dat all het verkeer op Whatsapp in de gaten wordt gehouden. "Als dat zo is heb je het in feite over PRISM-achtige toestanden die zich in Nederland afspelen. Dat zou enger zijn," zegt hij tegen The Post Online.

Bron: telegraaf

www.telegraaf.nl/binnenland/21959243/__P...om_Whatsappje__.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2013 16:42
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #240
Het moet niet gekker worden :s

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden