MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort

25 jan 2024 11:11
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #31

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef :

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef : , maar de bekende lijken komen weer uit de kast.


Ben.benieuwd dan welke. Jij weet meer dan.


Je hoeft de interviews met Laura maar te beluisteren of te lezen.


Lijken uit de kast zijn onbetaalde rekeningen, weggesluisde bedragen, vage contracten etc. Die heb ik niet gehoord. Vind het trouwens best opvallend dat er geen kritiek is op het feit dat we met een slechtere selectie, geen supportershome etc toch een kleine 6000 mensen zijn begroot gemiddeld. Dat zijn pittige gebudgetteerde bedragen die m.i niet realistisch waren. Het lijkt er op dat de opgebouwde schuld enkel bij de belastingdienst en de gemeente ligt. Iemand daar kijk op?


Eens. Al zie ik die fantasie-begroting opgesteld door haar voorganger ook als een lijk uit de kast (voor Laura dan).
Totaal onrealistisch begroot, waar zij wel maar even mee te maken krijgt. En zij mag maar uitzoeken hoe ze de tekorten gaat vullen.
Ik zou niet in haar schoenen willen staan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 11:15
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 284
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #32

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef :

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef : , maar de bekende lijken komen weer uit de kast.


Ben.benieuwd dan welke. Jij weet meer dan.


Je hoeft de interviews met Laura maar te beluisteren of te lezen.



Lijken uit de kast zijn onbetaalde rekeningen, weggesluisde bedragen, vage contracten etc. Die heb ik niet gehoord. Vind het trouwens best opvallend dat er geen kritiek is op het feit dat we met een slechtere selectie, geen supportershome etc toch een kleine 6000 mensen zijn begroot gemiddeld. Dat zijn pittige gebudgetteerde bedragen die m.i niet realistisch waren. Het lijkt er op dat de opgebouwde schuld enkel bij de belastingdienst en de gemeente ligt. Iemand daar kijk op?


Precies!! Wie dit heeft begroot heeft nul affiniteit met de club en kent haar geschiedenis niet van de laatste vier decennia!
We hebben een vaste schare van ca 4000 man, de rest komt alleen bij succes, zie vorig seizoen.
We zijn helaas geen NAC, De Graafschap of Cambuur waar men op de loyaliteit van een grote schare fans kan bouwen.
Er heerst gewoon geen sportmentaliteit/ cultuur in onze stad, dit is op alle fronten zichtbaar. ( zwembad, sporthal etc...)

Hoe kun je 6000 man begroten als vrijwel alle kwaliteit uit je selectie verdwenen is en je nog steeds met de laagste spelersbegroting van het betaalde voetbal moet werken?
Dalijk vertellen ze ook nog dat ze dit seizoen inkomsten zijn misgelopen door het missen van de play-offs.
Er dient héél fors geïnvesteerd te gaan worden door de Amerikanen ( wat ik niet zie gebeuren), anders zie ik de toekomst somber in.
De tijden zijn veranderd. Inzetten op de jeugd is al honderd jaar geprobeerd en heeft nooit iets opgeleverd. En de inkomsten vanuit de plaatselijke bakker en slager zijn al lange tijd niet meer voldoende om je club bestaanszekerheid te geven.
Het is al jaren pappen en nathouden. Alleen een forse investering, een nieuw stadion met alle faciliteiten vam deze tijd en een bestuur dat er niet voor zichzelf zit kunnen een rooskleurig toekomstperspectief bieden.
Maar dit zal helaas wel een utopie blijven ben ik bang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 11:22
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #33

Maosbrögk schreef :

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef :

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef : , maar de bekende lijken komen weer uit de kast.


Ben.benieuwd dan welke. Jij weet meer dan.


Je hoeft de interviews met Laura maar te beluisteren of te lezen.


Lijken uit de kast zijn onbetaalde rekeningen, weggesluisde bedragen, vage contracten etc. Die heb ik niet gehoord. Vind het trouwens best opvallend dat er geen kritiek is op het feit dat we met een slechtere selectie, geen supportershome etc toch een kleine 6000 mensen zijn begroot gemiddeld. Dat zijn pittige gebudgetteerde bedragen die m.i niet realistisch waren. Het lijkt er op dat de opgebouwde schuld enkel bij de belastingdienst en de gemeente ligt. Iemand daar kijk op?


Eens. Al zie ik die fantasie-begroting opgesteld door haar voorganger ook als een lijk uit de kast (voor Laura dan).
Totaal onrealistisch begroot, waar zij wel maar even mee te maken krijgt. En zij mag maar uitzoeken hoe ze de tekorten gaat vullen.
Ik zou niet in haar schoenen willen staan...


Tekorten zijn altijd op een lopend seizoen..welke tekorten moet zij opvullen. Enkel haar eigen budget. Het budget is immers per seizoen. Vorig seizoen werd al vrij vroeg in het seizoen door oa de aandeelhouders een tekort van 7 ton gebudgetteerd. Hier kwamen nog 4 ton bij. Oa beveiliging en de kleding die van de accountant dit jaar vooruit moest worden betaald en dit jaar geen kostenpost. Ik heb er ook geen kaas van gegeten maar het zou fijn zijn als iemand een genuanceerde berekening kan maken waar het mis ging en /of Laura hier bij wijze van spreken ook richting een miljoen tekort ging. We zitten nu immers al op een half miljoen op haar begroting. Niet die van noor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 11:56
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #34

peeke schreef : joris doet geen kloot in de club allen zijn zakken vullen , en Laura zie ik over een jaar huilend het gebouw uit vluchten

Dit is een belachelijke stelling die neigt naar smaad en laster.
De grootste fout die Joris gemaakt heeft is Eric Noor aan te stellen en de fout van de RvC is dat ze hem niet genoeg gecontroleerd hebben. En zowel Joris als Verwijlen bepalen of controleren het beleid niet alleen. Maar de bewering dat iemand van de vereniging of de stichting iets aan MVV verdient is ronduit belachelijk, om maar te zwijgen van terminologie als 'zakken vullen'. Dat weet je echt niet waar je over praat. Als iemand zijn zakken gevuld heeft ten koste van MVV dan was het Eric Noor. "Maar hij luisterde tenminste wel naar de supporters".
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic, Lijnsje@tappunt, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 12:05
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #35

Boschpoort schreef :

peeke schreef : joris doet geen kloot in de club allen zijn zakken vullen , en Laura zie ik over een jaar huilend het gebouw uit vluchten

Dit is een belachelijke stelling die neigt naar smaad en laster.
De grootste fout die Joris gemaakt heeft is Eric Noor aan te stellen en de fout van de RvC is dat ze hem niet genoeg gecontroleerd hebben. En zowel Joris als Verwijlen bepalen of controleren het beleid niet alleen. Maar de bewering dat iemand van de vereniging of de stichting iets aan MVV verdient is ronduit belachelijk, om maar te zwijgen van terminologie als 'zakken vullen'. Dat weet je echt niet waar je over praat. Als iemand zijn zakken gevuld heeft ten koste van MVV dan was het Eric Noor. "Maar hij luisterde tenminste wel naar de supporters".


Amen, Boschpoort, amen. Vooral je laatste zin. Benieuwd wanneer hij weer met een lijst (wellicht met de jaarcijfers) zijn huldigingsrondje door De Geusselt komt afnemen....

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 15:07 25 jan 2024 15:12 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 595
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #36
Snap het niet;

2010 na de Goumans & Jongen periode, toen de gemeente niet wilde bijspringen, had de pas aangetreden raad van 14 ( mensen uit het bedrijfs- en zakenleven) een prachtige prestatie verricht verricht:

het faillissement afgewend en een basis gelegd voor een levensvatbaar MVV-ke, met (niet onbelangrijk) vertrouwen in en rond Mestreech in de club, haar integriteit en toekomst....

Vervolgens komen er allerlei complexe structuren, organisatiemodellen voorbij alsof het om een multinational met diverse BU's en dochtermaatschappijen gaat...
Nooit begrepen wat daar de noodzaak van was ..?
Misschien masturbantjes voor bobo's en bestuurders ? Of om juist verantwoording af te schuiven bij competentie vragen of financiële debacles...Vertel het me maar ?

Waarom niet KISS? Keep it short and simple ! Een bestuur met een directeur, financiële man, operationeel enkele mensen die kunnen organiseren en commerciële affiniteit hebben volgend op het pad vd raad van 14? En de rest van de complexe santekraom het stort op! Hooguit een RvC die per kwartaal controleert.

Commercieel was trouwens VZM de laatste jaren de grootste sponsor ( ondersteund met ons d.m.v. de catering) en die heeft helaas en onbegrijpelijk men zonder alternatieven de nek omgedraaid....terwijl deze groep toppers er juist voor verantwoordelijk was dat we niet eerdr kopje onder gingen...

Kijk je eens op LinkedIn, dan zijn onze bobo's allemaal toppers en uiterst succesvol (net zoals mojljanus Thal die als Klugscheisser weet bij L1 hoe het moet), maar geen van deze toppers (tobbers?) bij MVV commercieel iets voor mekaar kreeg ( zijn voetbalperiode uitgezonderd).

Geen wonder dat het Maastrichtse nu niet staat te trappelen, nadat men in 2010 al goed en gul bijsprong en hielp. Zeker nu er geen garantie is voor seizoen 24/25 en zeer zeker nu de Amerikanen zeggen niet te willen bijspringen.
Als je klijkt naar waar de 3 grote heren daar in de VS (noonk Bob als hun spreekbuis uitgezonderd) voor staan, wat hun financiële mogelijkheden en buffers zijn...daan krets iech miech agter mien oer..? Boerum doen die daan niks ?
Lijkt op “dragon’s den” of “shark tan”k, waar zwaar rijken voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten; volop mee verdienen aan iets voor een schijntje...en een leuk speeltje op de kop toe!
Zou men de investering al afgeschreven hebben en de kat uit de boom willen kijken ? De rekening bij de gemeente willen leggen ? Tell me ?!

Waar laat dat ons ? met een zwaardere gifbeker dan die optaters van een 5 of 6 nul nederlaag op het veld....

Men kan wel Noor verantwoordelijk houden, maar die kon niks zonder de steun van het hele bestuur; waar waren die, wat deden die, of vaak juist niet als medebestuurders / verantwoordelijken?
Je zou de hele zooi de deur uit moeten schoppen, want als je uit gaat van "spreken is zilver en zwijen is goud, maar als je te laat op je zwijgen vertrouwd...dan merk je pas later, het is enkek klatergoud dat er blinkt! "..en iedereen daar, niet allen de Jörris, men heeft gezwegen en hoe...!!!
Napoleon heeft in zijn zakelijke analyses vaak een punt, k alleen zijn manier van optreden is totaal negatief, beschadigend en soms schandalig; zowel op persoonlijk als commercieel gebied speelt hij ethisch niet correct op de man / gaat er met hoog gestrekt been in. Los van zijn boodschap, maakt hem helaas een mismieter en nestbevuiler daardoor. Gein idee boerum bij häöm altied unne kloet dweerszit en iederein dat mot weete...maar diskwalificeert zich door zijn gedrag de laatste 10 jaar. En men is bij hem tevergeefs op bezoek geweest om tot een positief overleg en samenwerking te komen, jammer maar helaas….

Maar wie neemt hun plaats in? Vind mer unne dölle, dee zoe gek is um dao in te stappe ..
Nood breekt wetten, “desperate times call for desperate measures”
Mesjiens ajt wief? Dee heet tied genog. Roej Baank? Dee weit wiste in plaots vaan krökke met e gooj sjees longe cent kins maake ! De Salemans Brothers; zien neet bepaold sophinne , integendeil...höbbe best get oonder die hersepan...dee vaan Weijeberreg, heet manjefieke dinger organisatories gedoon ! En allemaol mennekkes met e MVV hertsjes !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 15:31
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #37

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef :

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef :

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef : , maar de bekende lijken komen weer uit de kast.


Ben.benieuwd dan welke. Jij weet meer dan.


Je hoeft de interviews met Laura maar te beluisteren of te lezen.


Lijken uit de kast zijn onbetaalde rekeningen, weggesluisde bedragen, vage contracten etc. Die heb ik niet gehoord. Vind het trouwens best opvallend dat er geen kritiek is op het feit dat we met een slechtere selectie, geen supportershome etc toch een kleine 6000 mensen zijn begroot gemiddeld. Dat zijn pittige gebudgetteerde bedragen die m.i niet realistisch waren. Het lijkt er op dat de opgebouwde schuld enkel bij de belastingdienst en de gemeente ligt. Iemand daar kijk op?


Eens. Al zie ik die fantasie-begroting opgesteld door haar voorganger ook als een lijk uit de kast (voor Laura dan).
Totaal onrealistisch begroot, waar zij wel maar even mee te maken krijgt. En zij mag maar uitzoeken hoe ze de tekorten gaat vullen.
Ik zou niet in haar schoenen willen staan...


Tekorten zijn altijd op een lopend seizoen..welke tekorten moet zij opvullen. Enkel haar eigen budget. Het budget is immers per seizoen. Vorig seizoen werd al vrij vroeg in het seizoen door oa de aandeelhouders een tekort van 7 ton gebudgetteerd. Hier kwamen nog 4 ton bij. Oa beveiliging en de kleding die van de accountant dit jaar vooruit moest worden betaald en dit jaar geen kostenpost. Ik heb er ook geen kaas van gegeten maar het zou fijn zijn als iemand een genuanceerde berekening kan maken waar het mis ging en /of Laura hier bij wijze van spreken ook richting een miljoen tekort ging. We zitten nu immers al op een half miljoen op haar begroting. Niet die van noor.


Zo'n begroting moet je maanden (exacte aantal weet ik niet) voordat het nieuwe seizoen begint inleveren bij de KNVB, het toekennen van o.a. de licentie hangt af van de goedkeuring van deze begroting.
Rat Noor is per 1 mei weg en Laura van Leeuwen is pas op 1 juli aangetreden, je mag ook deze misrekening op het conto van Noor schrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 15:36
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #38
En dit staat vandaag op de website van DDL:

Gestuntel met sponsordeals en recettes te optimistisch begroot: MVV verder in financiële penarie

© Pro Shots -George Deswijzen

Maastricht - Nog geen drie maanden nadat MVV een stevig verlies over het vorig seizoen bekendmaakte, is nu duidelijk dat de club nog veel verder in financiële problemen verkeert. De gemeente Maastricht geeft de club uitstel van betaling van de stadionhuur.
Emil Visser
Gisteren om 19:45

De financiële situatie bij MVV is nog een stuk slechter dan verwacht. De nieuwe doorkijk richting het einde van het seizoen laat zien dat de club nog eens 450.000 euro extra tekortkomt. En dat terwijl de begroting van dit jaar al was rondgemaakt met behulp van leningen en garantstellingen. Vorig seizoen draaide de club bovendien een verlies van 1,1 miljoen euro.

Sponsordeals
Twee grote problemen liggen ten grondslag aan de bijgestelde prognoses in Maastricht. Zowel de recettes als de sponsorinkomsten blijven achter bij de verwachtingen. Er is begroot op dezelfde toeschouwersaantallen als een jaar geleden. Toen waren de prestaties echter uitzonderlijk goed en zaten er bij thuiswedstrijden gemiddeld 5886 fans in De Geusselt. Dit – vooralsnog minder succesvolle – seizoen is dat 4488, een afname van bijna 25 procent. Wel zijn de kaartjes fors in prijs gestegen ten opzichte van een jaar eerder.

Ook de inkomsten uit sponsordeals zijn veel te positief in de boeken beland. „Wat ik hier aantrof is dat sponsorcontracten vaak maar een seizoen lopen”, legt clubdirecteur Laura van Leeuwen uit. „En voordat ik hier kwam, waren de sponsorcontracten voor dit seizoen mede door een langdurig zieke collega op commercie niet verlengd. Dus we zijn daar de afgelopen maanden vooral mee bezig geweest. En dan zijn er genoeg sponsors die – heel begrijpelijk – zeggen dat we toch echt iets eerder hadden moeten komen.”

MVV in cijfers
MVV draait naar verwachting een extra verlies van 450.000 euro over het huidige seizoen.

De club krijgt uitstel van betaling richting de gemeente voor een bedrag van 549.886 euro.

De Amerikaanse aandeelhouders hebben tot op heden 984.400 euro geïnvesteerd in MVV, maar houden voor nu de hand op de knip.

Als de aandelenoverdracht van de Amerikanen wordt goedgekeurd, krijgt MVV 2.325.600 euro op de rekening gestort.

De gaten die hierdoor in de begroting ontstaan, krijgt MVV dit jaar niet meer gedicht. „We komen niet acuut in de problemen, maar tegen het einde van het seizoen wel. Ik zie dit nu aankomen, dus ik trek nu aan de bel.” Van Leeuwen vroeg bij de gemeente Maastricht uitstel van het betalen van de stadionhuur. Het gaat dan om bijna 550.000 euro. De gemeente ging akkoord; de club krijgt uitstel tot 1 juli van dit jaar. MVV gaat ervan uit dat de aandelenoverdracht met de Amerikaanse investeerders voor die tijd rond is. „Het kan natuurlijk dat de aandelenoverdracht snel wordt goedgekeurd door de KNVB en dan is dit hele verzoek richting de gemeente niet nodig geweest. Maar ik kan er niet op gokken. Ik kom liever nu in actie, dan dat ik de gemeente het mes op de keel moet zetten als het bijna te laat is.”

MVV-directeur Laura van Leeuwen.
MVV-directeur Laura van Leeuwen. — © Ermindo Armino

Cash
Wanneer de voetbalbond akkoord is met de Amerikaanse overname van MVV, krijgt de club genoeg cash op de bank: met de overdracht is 2.325.600 euro gemoeid. Van dat bedrag moeten ook alle achterstallige betalingen worden gedaan. Dus ook de stadionhuur richting de gemeente. Van Leeuwen benadrukt wel dat alle schulden bij de gemeente zullen worden voldaan. „De Amerikanen willen dan ook niets weten van afstel of een verlaging van de huur.”

Lees ook: De Amerikanen staan klaar om MVV over te nemen, maar hoe wordt de club daar beter van?

Maar tot de overname rond is, houden de Amerikanen de hand op de knip. „Zolang zij de minderheid van de aandelen hebben, vinden zij het onverantwoord nog meer te investeren in de club.” Tot op heden heeft Dutch Soccer Holdings 984.400 euro in MVV gepompt. Dat de eerstedivisionist met smacht zit te wachten op die goedkeuring, moge duidelijk zijn. Op 17 januari heeft de club nogmaals de urgentie van de aandelenoverdracht schriftelijk kenbaar gemaakt bij de bond.

In juni 2022 werd Dutch Soccer Holdings (DSH) gepresenteerd als nieuwe aandeelhouder van MVV. Op de achtergrond Bob Heere en Scott Dyer namens de DSH, op de voorgrond Marcel Jöris (MVV-voorzitter, links) en Erik Noor (destijds MVV-directeur, midden).
In juni 2022 werd Dutch Soccer Holdings (DSH) gepresenteerd als nieuwe aandeelhouder van MVV. Op de achtergrond Bob Heere en Scott Dyer namens de DSH, op de voorgrond Marcel Jöris (MVV-voorzitter, links) en Erik Noor (destijds MVV-directeur, midden). — © Ermindo Armino

Lastig parket
Mocht de goedkeuring van de KNVB er niet komen voor 1 juli, dan zit Van Leeuwen opnieuw in een lastig parket. „Dan zal ik weer veel gesprekken moeten voeren. Allereerst met de investeerders, of zij toch niet kunnen bijdragen. Vervolgens ook met de gemeente, met de vraag of het uitstel niet langer is te rekken. Ook zal ik moeten spreken met de belastingdienst, want daar hebben we ook nog een schuld. Uiteindelijk moet je ook aan het scenario denken dat we de begroting terugschroeven van vier naar drie miljoen euro. En dan zitten we hier straks nog met vijf man op kantoor. Dat kan niet de bedoeling zijn.”

Whoa-regeling
Een andere optie is dat MVV een Whoa-regeling (zie kader onder) treft, zoals VVV dat eerder al deed. „Maar aangezien de gemeente een van onze schuldeisers is, doen we dat liever niet. Want zij zullen in dat scenario een deel van de achterstallige betalingen mislopen. En we hebben nu juist een goede verstandhouding met de gemeente.”

Wat is de Whoa-regeling?
De Wet homologatie onderhands akkoord (Whoa) biedt ondernemers sinds 2021 de kans hun schulden te saneren zonder dat het tot een bankroet hoeft te leiden. Het gaat om bedrijven die in financiële nood verkeren, maar die wel levensvatbaar zijn. Door deze nieuwe wet krijgen vergelijkbare schuldeisers hetzelfde voorstel. Als het aanbod acceptabel is voor de schuldeisers die goed zijn voor twee derde van de totale vordering in een groep, is het voor iedereen bindend. De rechter moet de deal goedkeuren.

Van Leeuwen verwacht dat de huidige situatie geen gevolgen zal hebben voor het lopende seizoen. „Wij kunnen verder aan al onze verplichtingen voldoen. Het enige is dat we geen echte invulling kunnen geven aan het vertrek van Koen Kostons.” De club mikt deze transferperiode op twee spelers die op amateurbasis in De Geusselt komen voetballen en daar blijft het bij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 16:55
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #39
Volgens de brief die MVV heeft gestuurd aan de gemeente heeft MVV voor 475.000 aan garantstellingen afgesproken aan het begin van dit seizoen
Deze is opgebouwd uit 250.000 van de Amerikanen en 225.000 euro door Maastrichtse ondernemers

De 250K van de Amerikanen wordt de komende weken aan MVV voldaan volgens de brief . Er wordt niet gesproken wat met die 225 K van de ondernemers gebeurd.
Waarschijnlijk en dat is mijn idee hierbij is dat deze niet wordt aangesproken omdat men een uitstel heeft gekregen voor de Gemeente
Anders zouden de Ondernemers hun 225K in de club zien " verdwijnen "

Het uitstel is dus ook om die reden een hele belangrijke zet geweest , immers heeft MVV natuurlijk niet bedacht dat de garantie stelling ook tot daadwerkelijk uitvoer is moeten komen . Alleen om de licentie en de begroting rond te krijgen is hiermee gewerkt
Nu blijkt dat de Amerikanen wel gaan betalen en zoals ik het lees de ondernemers ( nog) niet .

Verder schrijft MVV in die brief dat het tekort mede is veroorzaakt door lager toeschouwers aantallen !! Ik mag toch hopen dat ze niet hebben begroot met de aantallen van verleden jaar . En dat gedoe met supporters , schade en boetes de club veel geld kost maar ook sponsoren hierdoor afhaken of niet aanhaken.

Volgens mij is van Leeuwen aangetreden per 1-7 -2023 en moet de begroting voor 15-6 van dat jaar worden ingediend bij de KNVB
De vraag is dan hoezeer van Leeuwen haar hand op deze begroting heeft kunnen leggen , met de invulling erin .
Want in de tijdgeest moet dat minimaal tot niet zijn geweest , ze was immers nog niet in dienst !
Dan hebben andere dus de enorme miscalculatie gemaakt in veel te hoge supporters aantallen !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 17:48 25 jan 2024 18:05 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #40
Men moet vorig jaar ook al geweten hebben bij het verhogen van de prijzen dat dit niet naar de selectie ging ondanks dat Noor duidelijk heeft gezegd van wel. Vandaar ook een Dzepar laten lopen bijv en vele jonkies aangetrokken. Wel de pech voor mvv dat er na zo'n seizoen geen spelers zijn verkocht. Tel ik Waem en van Bommel niet mee. Vraagt je af wie het financiële brein achter de begroting van de toeschouwersaantallen is. Nooit mag je gaan rekenen met de aantallen van vorig seizoen. Het verloop vh seizoen heeft met de huidige hoge prijzen uiteraard zijn invloed. Benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Het is duidelijk dat er koppen moeten rollen, maar wie gaat die beslissing nemen terwijl de rvc ook heeft zitten slapen en het bestuur de hand boven de kop houdt. Heb te doen met Laura van Leeuwen, mijn god wat een wespennest. Sponsoringinlomsten beneden peil, catering wordt weinig meer aan verdiend, VZM weg voor een Yvey. Terug naar af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 18:01
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #41

Mr Sjaan schreef :

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef :

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef :

webmastersfm schreef :

Maosbrögk schreef : , maar de bekende lijken komen weer uit de kast.


Ben.benieuwd dan welke. Jij weet meer dan.


Je hoeft de interviews met Laura maar te beluisteren of te lezen.


Lijken uit de kast zijn onbetaalde rekeningen, weggesluisde bedragen, vage contracten etc. Die heb ik niet gehoord. Vind het trouwens best opvallend dat er geen kritiek is op het feit dat we met een slechtere selectie, geen supportershome etc toch een kleine 6000 mensen zijn begroot gemiddeld. Dat zijn pittige gebudgetteerde bedragen die m.i niet realistisch waren. Het lijkt er op dat de opgebouwde schuld enkel bij de belastingdienst en de gemeente ligt. Iemand daar kijk op?


Eens. Al zie ik die fantasie-begroting opgesteld door haar voorganger ook als een lijk uit de kast (voor Laura dan).
Totaal onrealistisch begroot, waar zij wel maar even mee te maken krijgt. En zij mag maar uitzoeken hoe ze de tekorten gaat vullen.
Ik zou niet in haar schoenen willen staan...


Tekorten zijn altijd op een lopend seizoen..welke tekorten moet zij opvullen. Enkel haar eigen budget. Het budget is immers per seizoen. Vorig seizoen werd al vrij vroeg in het seizoen door oa de aandeelhouders een tekort van 7 ton gebudgetteerd. Hier kwamen nog 4 ton bij. Oa beveiliging en de kleding die van de accountant dit jaar vooruit moest worden betaald en dit jaar geen kostenpost. Ik heb er ook geen kaas van gegeten maar het zou fijn zijn als iemand een genuanceerde berekening kan maken waar het mis ging en /of Laura hier bij wijze van spreken ook richting een miljoen tekort ging. We zitten nu immers al op een half miljoen op haar begroting. Niet die van noor.


Zo'n begroting moet je maanden (exacte aantal weet ik niet) voordat het nieuwe seizoen begint inleveren bij de KNVB, het toekennen van o.a. de licentie hangt af van de goedkeuring van deze begroting.
Rat Noor is per 1 mei weg en Laura van Leeuwen is pas op 1 juli aangetreden, je mag ook deze misrekening op het conto van Noor schrijven.


De begroting is ingediend onder Laura. Ze moest immers nog wat ondernemers bewegen om de liquiditeit wat geëist werd van de accountant te waarborgen. Die werd NA dat ze in dienst kwam goedgekeurd . Dat waren haar eigen woorden in de kennismaking. Persoonlijk ben ik tevreden over Laura , maar hier verkondigen door jou dat dit soort gebudgetteerde toeschouwersaantallen en überhaupt de begroting van het nieuwe seizoen op het conto van Noor kwamen is toch wel een hele vreemde gang van zaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 18:17
Lenoircesoir
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #42
www.knvb.nl/downloads/bestand/2990/richtlijn-licentie-eisen-v27

F03: indienen begroting uiterlijk 15 juni.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 18:32
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #43

Lenoircesoir schreef : www.knvb.nl/downloads/bestand/2990/richtlijn-licentie-eisen-v27

F03: indienen begroting uiterlijk 15 juni.

.

Mits ze onder minimaal 1 de volgende condities vallen.

Hier levert den bosch haar begroting sluitend eind augustus in. www.nu.nl/voetbal/5983537/fc-den-bosch-l...ecommissie-knvb.html

Mocht ik het verkeerd lezen. Hoor ik het graag, niet beroerd om mijn fout te erkennen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 19:21
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #44
Missjien unne Poll euver Joris en co of ze moote opstappe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2024 19:32
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV krijgt uitstel van betaling: tonnen tekort #45
Ik hoor altijd Jöris zus en Jöris zo..
Maar er gebeurd helaas toch niks.
Meneer blijft toch gewoon zitten en je hoort hem toch nooit op de voorgrond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden