Voorbereiding Seizoen 2021-2022

27 juli 2021 21:49
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #61
Dat het heel slecht was was inderdaad duidelijk, maar wat me vooral verbaasd is dat het nog volkomen onduidelijk lijkt wie waar moet gaan spelen, of ligt dat aan mij?

- Sürmeli als laatste man
- Tim Zeegers als linksback
- Ntelo een helft linksbuiten en een helft spits
- Waem een helft linker- en een helft rechter centrale verdediger
- Visser spits?
- Nijsten middenveld?

Lijkt erop alsof Wels nog helemaal.niet weet wie hij waar wil gebruiken.

Enige lichtpuntje (jaja, ik word als positivo gezien) vond ik Delferrière. Denk dat we daar wel een jaartje echte meerwaarde mee hebben. Dat is er in ieder geval al 1 van de 11 :-/
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2021 22:03
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #62
Eens met Duin: Delferrière is een aanwinst. Ook Kalala, Dzepar en Keulen kunnen dat zijn. Verder was het bijzonder matig. Nul creativiteit en stootkracht. Alles moest van Blummel komen. Ik schrok misschien nog wel het meeste van onze jeugdspelers: Kleinen en Van Bommel alleen maar balverlies, Tim Zeegers komt echt te kort. Van Geneugden moet de komende twee weken echt doorpakken, want hier gaat Kalezic niet van onder de indruk zijn…
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2021 22:28
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #63
Ik maak mij zorgen….. waar blijft die inversteerder? We hebben hem nodig. Hij zal wel komen als de transfermarkt dicht is.

Noem mij maar negatief maar ik heb geen vertrouwen in dit seizoen. Hier gaan niet veel mensen voor naar ons stadion. Maar goed. Wie weet komt alles goed he. En staan we rond mei promotie te vieren :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2021 22:29
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 511
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #64
Wedstrijd gezeen, heet niks te maake met betaold voetbal. De vraog kump op wat Wels in godsnaam in de veurbereiding heet gedoon. Sommige speulers zowwe nog neet ut Ierste hoole beij de 4e klas amateurs, hopelijk snel geld vaan unne investeerder, dit kin neet mie serieus genoome weure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2021 22:31
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #65
Niet alleen Kalezic zal hier van smullen. Een week later, over zeventien dagen al dus, komt De Graafschap op bezoek. Kijken jullie daar ook zo naar uit? Zouden we de klassieker MVV - Cambuur van 5 september 2020 kunnen overtreffen en met 0-10 de boot in gaan? Jammer dat die sympathieke Seuntjens daar niet meer in de spits staat!

Uiteraard overdrijf ik uit effectbejag. MVV zal de komende weken een blik spelers opentrekken, investeerder of geen investeerder (al zal de kwaliteit van die spelers natuurlijk wel nogal kunnen verschillen afhankelijk van de investeerder). Een paar missers, een enkele rake keuze, en vooral veel vlees noch vis-spelers. Uit bij Jong Utrecht een gelijkspel, hard onderuit tegen De Graafschap, en een zwaarbevochten overwinning tegen Helmond in wedstrijd drie. Een week later de traditionele verliespartij in Volendam en dan sluit de transfermarkt en kunnen we eens rustig gaan kijken of er dit jaar iets mogelijk is.

Winnen van Helmond? Hoe zie je dat gebeuren Jacques? Nou dat is de nuance die je ziet als je verder kijkt dan MVV alleen. Helmond is voorbeeld van een club in hetzelfde schuitje. Die hebben Dylan Seys gehaald, en linksback Van der Meer, maar voor de rest alleen een berg jeugdspelers uit België die voor het U21-team lijken te zijn gehaald. Die zijn er geen haar beter aan toe dan wij op dit moment. Is dat reden tot optimisme? Absoluut niet, je schaamt je toch de ballen uit je broek dat je van niveau varkenskoppen bent.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2021 22:41
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1241
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #66
Zo vlak voor de competitie is dit toch het zwakste mvv dat ik ooit van mijn leven gezien heb. Er zit helemaal geen systeem in en kwa kwaliteit is het echt een drama. De centrale verdediger van Luik kan een aanwinst worden. De rechtsback gaf de linkerspits van Patro veels te veel ruimte maar wellicht moet ie dat nog leren. De spits oogde wat lomp. Dzepar zou op het middenveld van vorig jaar geen basispeler zijn, maar is wel bruikbaar. De keeper is nog afwachten
Maar na 45 testers is het triest wat je momenteel onder contract hebt staan.
We wachten maar af wat er nog gaat gebeuren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2021 22:46 27 juli 2021 22:48 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #67
Wat te zeggen over de wedstrijd van vanavond? Kort samengevat: eerste helft oké, tweede helft zwaar onder de maat. De eerste helft had MVV het overwicht. Patro stond veelvuldig met 11 man op de eigen helft. De verdienste van MVV ja, maar tot veel kansen kwam het niet. Pas in het laatste kwartier kwamen er serieuze mogelijkheden. Ntelo en Dzepar schoten op de keeper, Mami raakte de paal en Blummel de lat. Een combinatie van pech en een gebrek aan scherpte voor de goal.
De drie nieuwelingen van Standard vond ik behoorlijk spelen. Vooral Delferrière kon me centraal wel bekoren.
Na de wissels in de tweede helft zakte het in elkaar. Met de twee Zeegersen als backs en met Dzepar, Mami, Kalala, Ntelo en Waem op de bank was het alle hens aan dek.
Tester(?) Yassin Sarikaya was onzichtbaar. En uitgerekend Naudts scoorde met een goede kopgoal en stond ook aan de basis van de 2-0. Overigens stonden er toen vooral nog jonkies op het veld (Delrock, Nijsten, Visser, Kleinen, Zeegers etc.). Conclusie: er is heel veel werk aan de winkel en er moet heel veel kwaliteit bij.
Iets positiefs dan nog? De stoeltjes bij Patro zijn nóg viezer dan die in De Geusselt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2021 22:58
Vrijgeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #68
Op dit forum meen ik ooit gelezen te hebben dat we kampioen werden in het jaar dat we geen enkele wedstrijd in de voorbereiding wisten te winnen. Wat dat betreft is het jammer dat we ook tegen Scharn hebben mogen oefenen…

Het is diep, maar dan ook diep triest dat we de boot in gaan tegen Patro. Los van scherpte, ballen op het aluminium of wat mij betreft de temperatuur, kan dit gewoon echt niet!

Een investeerder gaat ons op deze termijn echt niets meer brengen! Met alle respect en het doet me pijn om het te zeggen… maar onze kans hebben we gehad in de play-off finale tegen r*da. Sinds dat moment gaat het alleen maar slechter en zijn we uitgegroeid tot het lachertje van Limburg.

Ik hoop dat we snel terug mogen keren in de Geusselt, ik hoop oprecht dat de Angel Side het vuur letterlijk en figuurlijk laat ontbranden want anders is het nu al een seizoen om heel snel te vergeten…
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2021 23:12
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #69

Brncic schreef : Ik schrok misschien nog wel het meeste van onze jeugdspelers: Kleinen en Van Bommel alleen maar balverlies, Tim Zeegers komt echt te kort.…


Helemaal mee eens! Als dít onze beste jeugdspelers zijn, kunnen we de jeugdopleiding ook maar beter opdoeken. Ongelofelijk. Vond het vorig jaar al eigenlijk bizar dat MVV zo snel en trots contracten gaf aan Kleinen, Van Bommel en Zeegers. Voetballend kunnen ze het niveau absoluut niet aan en vrees ook niet dat dat ooit gaat komen. Ik was geen fan van Kostons, maar die had toch echt wel meer in zijn mars dan deze 3. Zelfde geldt voor Last overigens. Het is goed en fijn om jeugdspelers een kans te geven, maar ik heb deze spelers toch zelden op een goede actie kunnen betrappen. Niet alleen vandaag, maar ook vorig seizoen niet. Wellicht speelt hier het ontbreken van jong MVV een rol in. Hopelijk krijgen die dit jaar weer wat meer matchen zodat de mannen minuten kunnen gaan maken in de luwte. Want duidelijk is voor iedereen dat de 3 flink te kort komen voor het “echte” werk. Maar dat gold vanavond ook voor alle andere spelers…

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2021 23:28 27 juli 2021 23:29 door Sander70.
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #70
Er was hier in het verleden vaker kritiek op elsen over zijn aankoopbeleid. Nu met van geneugden op de positie voor het aantrekken van spelers gaat het PRECIES hetzelfde zoals elk jaar: veel te veel testers waarvan de meeste niks te zoeken hebben in het betaalde voetbal. Huurlingen van belgische clubs. En veel te laat de selectie bij elkaar.

Met ons kleine budget hebben elsen en van geneugden of wie dan ook misschien niet zo heel veel andere keus misschien. Maar op deze manier vind ik elke euro die naar van geneugden gaat een te veel. Laat de trainer de spelers maar kopen. Ik vind dat er iets moet veranderen. Ik wordt op dit moment niet vrolijk als ik aan mvv denk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2021 23:45 27 juli 2021 23:48 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #71
Het was inderdaad niet best. Alleen Blummel en de centrale verdediger van de Daltons uit Luik lieten leuke acties zien. Op het middenveld is met het vertrek van Deom, de laatste creatieve middenvelder vetrokken. Dzepar verloor iedere bal die hij probeerde te controleren. Door het afwezige middenveld hield het al snel op de flanken op, geen idee hoe die jongens spelen, daarvoor moet je ze eerst met een bal zien spelen. De keeper was helaas niet van het kaliber carbidschieten, hij heeft gelukkig wel lengte.

Het ergste van alles. Naudts scoort niet alleen tegen zijn oude ploeg, zoals ex-MVV'er meestal doen, maar veel erger, hij is helemaal nooit binnen onze selectie vervangen. De profclub had helemaal niets in de voorhoede staan wat de amateurs wel hadden. Schrijnend!

En dat is ook logisch. 8 jaar op het randje van profvoetbal gezet sinds de doorstart in 2010. En nu na Corona, de sportieve leegloop (25% seizoenkaartdaling in 2019, ik denk zelfs nog meer dit seizoen), Dossier Vleugels, NOW missertje, Scheve investeringen onder team Penders die opgevangen moesten worden met transfergelden.

Als je de optelsom maakt zit je ver onder het bestaansrecht van de eerste divisie in. Het is niet verwonderlijk dat we op het veld een cafeploeg zien. Nog kenmerkender is dat je als club besluit om een optie die je in de zomer tekent voor 1 van je beste spelers (Mickels) om die niet te lichten, dat is een teken aan de wand. Voorwaarden niet willen nakomen die je 7 maanden eerder samen op papier zet. Je vraagt je af wat die optie dan voor een zin had als je er toch nooit aan kon voldoen.

Laten we maar blij zijn dat Kalezic weg is, die had MVV bij iedere persconferentie met de grond gelijk gemaakt, er zijn nog maar 3 basisspelers over die hem gekend hebben. Zonder kapitaalkrachtige investeerder worden we in deze markt uitgekleed tot op het bod. Niks aan waarde houden we vast.

Persoonlijk was ik al heel tevreden als we tien jaar terug in de tijd konden gaan qua selectie, voor dat soort voetbal pakte je je een seizoenkaart bij MVV. Sfeer, ambiance, strijd, golvende prestaties maar toch schitterende momenten op het veld. Voor het café voetbal van de afgelopen drie jaar. Ingeruild voor het motto #LekkerZuipenLangsHetVeld en #FuckDeRanglijst. Daaruit blijkt alleen maar dat ik niet meer de doelgroep ben in de Geusselt. De signalen in de voorbereidingen laten geen enkele verandering op dat gebied op de korte termijn zien. Twee weken tot aanvang van de competitie, het lijkt er sterk op dat we wederom jammerlijk gaan falen tijdens de zomertransfer window net als afgelopen seizoenen. Alle doelpuntenmakers, muv Blummel zijn vertrokken. Wat een feest..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2021 08:50
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 245
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #72
Verbaas mij wel over deze reacties. Een paar geleden werden een aantal kritische forummers nog als een paria in een hoek geduwd. Maar laten we heel eerlijk zijn van al die testers, of het waren jeugdspelers die waren afgevallen bij andere BVO's of afvallers van Helmond Sport/FC Eindhoven of andere kelder clubs uit de keuken divisie. Om dan nu al Wels te gaan afvallen omdat er geen systeem is? De beste man heeft nog geen linksback of een vaste centrale verdediger en heeft vele trainingen met Spilman als doelman moeten doen. Laten we hopen dat we komende weken nog stappen kunnen maken, anders word het weer een zwaar half jaar :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2021 09:02 28 juli 2021 09:13 door TPC.
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #73
Wedstrijd grotendeels digitaal gezien gisteren. Zoals gezegd waren Blummel & Delferriere de enige met een voldoende. De rest leek gisteren niet op een profvoetballer. Ik heb nog een beetje hoop dat Kalala & Dzepar aanwinsten zijn en dat Waem & Sürmeli (wat viel hij dramatisch in) mee kunnen.

Zeegers, van Bommel en Kleinen hebben het niveau niet. Ik vind het ook jammer dat we de komende jaren meer gaan concentreren op de jeugd (lees ook geld erin steken). Normaal natuurlijk fan van maar het is totaal onrealistisch in de huidige situatie. De 3 genoemde spelers zijn de beste lichting van de jeugd en komen toch nog (zwaar) tekort voor het profvoetbal. Voordat de faciliteiten er zijn en een 2e/jong elftal op beter niveau zijn we 10 jaar verder. En voordat een jeugdspeler al iets laat zien van niveau zal hij weg gekaapt worden door de clubs in onze omgeving (PSV, Genk, Liege, fortuna, roda..).

Klaas Wels valt helemaal niks te verwijten. Hoe kun je met deze selectie en tientallen testspelers enige patronen brengen in het elftal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2021 10:21
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #74
Wel leuk om toch iets te kunnen opvangen van de match gister , er is al veel over gezegd en geschreven, het is voor mijn een oefenmatch , dus niet meer en niet minder !
Blummel daar kijk ik met plezier naar , die straalt voetbal uit ! Heb je er daar nog 3 of 4 van rondlopen dan lijkt t ergens op .

De komende 2 weken gaat er nog genoeg gebeuren .( Labylle)

Je leest veel over de investeerder , ik heb mijn hoop daar eerlijk gezegd niet zo op gevestigd dat die t verschil gaat maken ( dat is een aanname van me)

De laatste weken heb ik daar toch nog eens over nagedacht over een andere manier om beter te worden , ik had een andere route genomen , althans geprobeerd ! Welke dan ??

Uiteindelijk is iedereen gericht op wat er op t veld gebeurd , we kunnen eigenlijk geen goede spelers betalen dat mogen we wel concluderen toch ??

In mijn optiek was het of 51% eigenaar van MVV worden of een andere constructie , en dat is om 3 spelers die een MVV hart hebben en ook ( denk ik) de kwaliteit om MVV op het veld en dus daarbuiten ook beter te maken aan de club te verbinden ipv een investeerder. Je zou die spelers bv 8% aandeel per persoon kunnen aan bieden ( naast hun salaris)

Dan zou je 24% van je totaal ( aandelen) betrekken uit mensen met een MVV hart en tevens direct kwaliteit op het veld.
Ik had dat geprobeerd om Braken , Kuipers en Smeets zo naar MVV te halen en de as van het elftal voor de komende 3 jaar vast te leggen
Die deal moet natuurlijk goed ingekleed worden , maar Smeets komt nooit voor 3K voetballen hier en Kuipers en Braken ook niet. Gaat MVV in zijn totale model een beter resultaat maken dan delen deze spelers mee , immers bezitten ze aandelen van de club daarnaast worden de aandelen "meer waard" kunnen ze die na die 3 jaar verkopen bv .

Kuipers, Braken en Smeets zijn meer waard dan een investering die er nu aan zit te komen. Het is een gedachten gang van me en misschien staat geen speler er voor open maar in mijn ogen wel een manier om te binden , te verbinden en kwaliteit direct in je elftal te krijgen
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2021 10:33 28 juli 2021 10:46 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Voorbereiding Seizoen 2021-2022 #75
Beetje ver gezocht dit. Dan ken je de voetbalcultuur niet. Drie spelers ieder 8% aandelen geven. En de rest een salaris op bijstandsniveau. Dat brengt alleen maar afgunst. Sorry maar heb het een beetje met verbazing gelezen dit keer. Een beetje een broodje aap verhaal. Overigens waardeer ik wel je meedenken, daar niet van afgezien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.402 seconden