transfers seizoen 2015-2016

23 mrt 2015 21:53
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #16
Danny Wintjes om maar eens mee te beginnen.. Coppens heeft in verhouding meer punten gekost , dan gepakt.

Brouwers, Moustafa, Maatsen , Ospi zou ik sowieso proberen te houden, net zoals Croux en Peeters ( Indien mogelijk).
Braken vind ik persoonlijk meer een leuke spits om achter de hand te houden, Kuipers zou ik graag zien blijven maar lijkt onmogelijk.

Veldmate laten gaan, brengt al 2 seizoenen helemaal niks, Vorthoren en Vink zijn meer opvulling dan toegevoegde waarde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2015 22:11
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #17
Ik vind het van 1 kant erg jammer dat we volgend seizoen WEER opnieuw moeten beginnen . Heb de wedstrijd tegen NEC in het stadion en nog 2x op tv gezien . Dit team kan wel degelijk voetballen . NEC werd bij vlagen gewoon weg gespeelt .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2015 12:14
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 607
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #18
@Sjonnie, maar zodra NEC een tandje bijschakelde waren we nergens..

On Topic, dat de toeschouwersaantallen zakken is verklaarbaar, ik heb een seizoenskaart en kom iedere wedstrijd, maar ik ken voldoende mensen die (na 15 jaar) de Jupiler League zat zijn, denk daarbij ook nog eens aan de slechte prestaties van MVV dit seizoen en je hebt je verklaring.

Als je investeerd en in de top meevoetbalt heb je 2 wekelijks een 1000 man extra, wat je 2 wekelijks ongeveer een 12.000 - 15.000 extra oplevert, maal 19 wedstrijden is dat 228.000 - 285.000 euro.
Daarvan kun je enkele leuke spelers aantrekken die je dan kunnen helpen om bovenin mee te blijven spelen, maar dan moet het bestuur het lef tonen om zo'n spelers aan te trekken (kijk naar Ars bij NEC, die vertrekt na dit seizoen weer.. Maar heeft met al zijn doelpunten (24 stuks) wel gezorgd voor goede prestaties van zijn ploeg).

Dus wat we nodig hebben is voornamelijk een TD die een verantwoord risico durft te nemen om de juiste spelers hier te plaatsen en daarnaast de AMBITIE uitspreekt om te promoveren, wellicht dat je Kuipers dan ook nog een jaartje kan houden.

Wat ik graag zou willen zien:

Doel: Coppens
Reserve doelman: Verhulst

Verdediging: Moustafa (Contract aanbieden), Streutker (nu gehuurd), Kuipers (nieuw contract), Ospitalieri
Reserve: Maatsen en aanvullen.

Middelveld: Peeters (nu gehuurd), Vorthoren, Labylle (nu gehuurd)
Reserve: Vink (Contract aanbieden)

Aanval: Brouwers (Nieuw contract), Braken (Verlengen), Croux (nu gehuurd)

En dan heb ik puur gekeken naar wat we nu in de selectie hebben zitten.

Jonge spelers die potentiel hebben (Moustafa, Kuipers, Braken, Croux) gecombineerd met wat meer routine en ervaring (Streutker, Labylle, Brouwers).
Zie ook nog graag enkele betere spelers erbij komen om meer concurrentie te hebben binnen de selectie, maar daar moet zoals bovenstaande al aangegeven is een verantwoord risico voor genomen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2015 12:27
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #19
Sjappie, helaas werkt het niet zo simpel. Die toeschouwers krijg je pas terug als je langere tijd bovenin meespeelt. Twee jaar geleden stonden we een half jaar lang bovenaan, maar dat leverde geen extra toeschouwers op. De financiële gevolgen van het bescheiden gokje dat we toen namen, voelen we nu nog.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, tuutsje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2015 15:43 24 mrt 2015 15:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #20

Jacques schreef : Sjappie, helaas werkt het niet zo simpel. Die toeschouwers krijg je pas terug als je langere tijd bovenin meespeelt. Twee jaar geleden stonden we een half jaar lang bovenaan, maar dat leverde geen extra toeschouwers op. De financiële gevolgen van het bescheiden gokje dat we toen namen, voelen we nu nog.


Je hebt gelijk. Maar ik durf te wedden, dat als we wel een afmaker gehad hadden aan het begin van dat seizoen, dat het allemaal veel rooskleuriger zou hebben uitgezien. Op het moment dat Tiny al was aan het roepen dat zijn moeder in de punt stond, toen lag het pijnpunt al bloot. Een half jaar amper gescoord in het voorgaande seizoen (Trost). Als we toen iets aan die voorhoede hadden gedaan, dan hadden we dat gemiddelde van 5000 wel gehaald. Of was het verlies kleiner geworden, met de economische recessie op het oog en had het misschien niet zoveel consequenties gehad, dan dat je de hele voetbalclub moet strippen van beneden tot boven.

Dit seizoen wilde de ballen weer niet tussen de palen, en dan speel je redelijk verzorgd voetbal, op het gestuntel achterin na. Maar als de bal niet tussen de palen gaat, dan blijft het publiek weg. (logisch). Laten we hopen dat driemaal scheepsrecht bij MVV is, en dat volgend seizoen wel spelers gehaald worden met afrondende kwaliteiten. Want hoeveel werklust Vorthoren, Croux, Braken en Vink ook gaven, het waren uiteindelijk 'kippenscheutjes' op doel. Als je die kansen en afvallende ballen gewoon benut voor het doel, dan mogen ze achterin best een foutje maken en hou je nog genoeg positieve energie in de ploeg, dan dat je weer je longen uit je lijf rent, voor een onbenutte kans, terwijl de tegenstander drie keer voor het doel komt en twee keer afdrukt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2015 17:20
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #21
Het aantal goals wat er nu gemaakt wordt door Brouwers zijn in principe het aantal van een rechts of linksbuiten. Een buitenspeler moet er ongeveer 10 maken in een seizoen. Tel dus 2 buitenspelers á 10 goals dan heb je er al 20. En dan tja de spits die MVV mist(Danny Scheurs nog aan het begin, die door spion Trost weg werd gehaald) met minimaal 20 goals, dan kom je op 40. En dan krijg je zoals ik al eens eerder vermeldde, de capaciteit van de middenvelders. Een paar goede middenvelders kunnen er ook 15 tot 20 goals op hun naam bijschrijven. Dat gebeurt veel te weinig bij MVV. En dat is wat Trost ook wist, want daarom was het van Hyfte die richting geel/zwart ging. Als je vervolgens alles optelt kom je aan 60 goals en dan moet de verdediging niet al te zwak zijn anders kom je met dit aantal doelpunten nog niet eens in de top 5. Zo zijn de keiharde feiten. En waar haal je nu zulke spelers vandaan. Dan moet je iets te bieden hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2015 19:48 24 mrt 2015 19:51 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #22

Schapendonk schreef : . En waar haal je nu zulke spelers vandaan. Dan moet je iets te bieden hebben.


Er zijn spelers genoeg, meer dan genoeg.
Je mag tegenwoordig blij zijn met een prof contract.
Dus laten we de situatie ook maar eens omdraaien, je zou wel weg willen....oke dat kan. Maar wat als er geen club komt of je niet goed genoeg vindt. Smeets kwam ook maar weer snel terug naar MVV.

Knops en Kuipers willen weg......MVV staat nogal laag en heeft gemiddeld 2 goals per wedstrijd tegen.
Laten dit nu net 2 centrale verdedigers zijn. Persoonlijk denk ik dat Kuipers wel ergens terecht komt, maar of dat nu al een verstandige keuze is betwijfel ik. Laat hem nog maar eens 2 jaar hier spelen, dan is hij wat gelouterder.

Maar om terug te komen op de vraag waar halen we deze spelers vandaan......ik kan me nog herinneren dat van Hyfte werd aangetrokken door Capa nog notabene, ergens in maart of april al. Zo vroeg al waardoor er bijna geen notie voor was. Wie kon deze speler ? En wie had gedacht dat deze jongen zich zo kon manifesteren en uiteindelijk zelfs de captain van de sterrendragers werd. Zeer goede speler vond ik persoonlijk. Een paar jaar eerder stond daar opeens Jo-ke Vermast, jammer voor maar 1 jaar maar wie had ervan gehoord? En natuurlijk Gunther Thiebaut, op veel plaatsen mislukt en hier een doelpunten machine.

Naast het inpassen van de eigen jongens wat ik toch belangrijk vind voor de naam MVV en binding met de regio slagen ze er bij MVV toch altijd weer in om leuke spelers te halen. Reeds genoemde verdiende wel wat meer als tegenwoordig maar jupilerleague blijft jupilerleague.

Dit jaar spelen ze aardig maar laten ze het afweten met het afwerken, waardoor er eigenlijk een verkeerd beeld word gegeven van deze selectie. Maar een minder jaar is er altijd wel eens. We spelen leuker voetbal als onder trost, toen stonden we eerst met de kerst.

Weten ze een nieuwe van hyfte, vermast en een thiebaut bij deze selectie te halen doe je bovenin mee.
Een paar wisselingen kan de selectie compleet maken.

De spelers lopen rond, je moet ze alleen vinden en kunnen inpassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2015 21:18 24 mrt 2015 21:21 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #23
Het verschil qua salarissen tussen middenmoot/laag geklasseerde Jupiler Leagueclubs en de topklasse is niet meer zo groot. Een gelouterde speler, iemand van 31 jaar, kiest eerder voor een club uit de topklasse dan voor een club uit de Jupiler League. Waarom? Spelers die 30 zijn of de 30 gepasseerd zijn, willen naast het voetbal ook een baan hebben. Dat ze na hun voetbalcarrière kunnen instromen bij een bedrijf.

Ik kan me bv Kevin van Dessel herinneren. MVV had in 2011 met deze speler gesproken, Trost wou hem heel graag hebben. Hij koos voor EVV, omdat er een te groot verschil was tussen vraag en aanbod. Kon EVV dan wel voldoen aan zijn salariseisen? Nee, zou ik denken, maar naast het voetbal had hij een baan.

Maar zo hebben we wel spelers gehad die naast MVV nog een baan hadden (Winkens, Verdellen).

MVV is en blijft toch een club met 'naam' in Nederland, gezien de historie, de supporters, de stad. Dit zijn toch pluspunten die (transfervrije)spelers enorm aanspreekt om bij MVV te willen voetballen. Vergeleken met o.a. Telstar en het dit seizoen goed presterende FC Emmen en FC Oss, waar eigenlijk geen kip zit. Bij MVV zit gemiddeld toch 3500 man.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2015 23:46
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #24
Groot probleem is dat veel spelers niet gaan verhuizen naar het verre Maastricht om daar als amateur aan de slag te gaan.
Die combi is gewoon niet te doen. Je verdient niet of nauwelijks en daarmee kun je geen woonruimte betalen. Daarom zullen wij het met name van spelers uit de Euregio moeten hebben, die thuis kunnen blijven wonen.

Bij de Randstad-clubs is dat geen probleem. Spelers blijven dichtbij hun familie wonen (zelfs nog bij ouders thuis) en gaan als amateur aan de slag bij Dordt, Sparta of relatief dichtbij bij clubjes als Almere en Telstar. Ook dat is een gok, een investering in jezelf, maar daar spring je niet zo in het diepe als (alleen) verhuizen naar het zuiden en spelen voor MVV.

Semi-profs: prima idee, maar liggen hier zoveel banen voor het oprapen waar je aan de slag kunt?

MVV is ook een club met naam in Nederland waarbij heel vaak financiële problemen zijn en waar het vaker rommelt.

We moeten realistisch kijken naar onze club. We staan in de onderste regionen van het betaalde voetbal. Zo aantrekkelijk zijn we niet meer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2015 06:59
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1241
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #25

Maosbrögk schreef : Groot probleem is dat veel spelers niet gaan verhuizen naar het verre Maastricht om daar als amateur aan de slag te gaan.
Die combi is gewoon niet te doen. Je verdient niet of nauwelijks en daarmee kun je geen woonruimte betalen. Daarom zullen wij het met name van spelers uit de Euregio moeten hebben, die thuis kunnen blijven wonen.

Bij de Randstad-clubs is dat geen probleem. Spelers blijven dichtbij hun familie wonen (zelfs nog bij ouders thuis) en gaan als amateur aan de slag bij Dordt, Sparta of relatief dichtbij bij clubjes als Almere en Telstar. Ook dat is een gok, een investering in jezelf, maar daar spring je niet zo in het diepe als (alleen) verhuizen naar het zuiden en spelen voor MVV.

Semi-profs: prima idee, maar liggen hier zoveel banen voor het oprapen waar je aan de slag kunt?

MVV is ook een club met naam in Nederland waarbij heel vaak financiële problemen zijn en waar het vaker rommelt.

We moeten realistisch kijken naar onze club. We staan in de onderste regionen van het betaalde voetbal. Zo aantrekkelijk zijn we niet meer...



Klopt helemaal wat je zegt. Momenteel is MVV een van de minste aantrekkelijke JL clubs om heen te gaan. : stand op de ranglijst, geld, trainingscomplex.ligging van de stad. Zelfs de trouwe achterban die flink geslonken is heef nauwelijks meerwaarde. Ook de naam telt niet meer zo zwaar. In 2006 toen spelers als Thiebaut en Gomez kwamen waren de eredivisie jaren nog in het geheugen. Bovendien werd er toen met geld gesmeten

Clubs als Eindhoven en Emmen hebben bovendien naast de begroting genoeg prive sponsors die hun helpt spelers te halen.

Mijn hoop is gevestigd op die groep oud speler en dat ze zich daadwerkelijk met het (technisch) beleid gaan bemoeien zodat er zij betere spelers overtuigd krijgen om voor mvv te kiezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2015 09:48
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #26
Achter de schermen wordt al lang gewerkt aan de samenstelling van de selectie voor komend seizoen. Binnenkort gaat de begroting 15/16 ter goedkeuring naar de ledenraad waarna concrete acties ondernomen kunnen worden. Laat U verrassen. Op 15 april a.s. staat het volgende supporterskaffee op het programma waarbij o.a. bestuurslid technische zaken Henny Bastiaans wellicht een tipje van de sluier kan oplichten betreffende de samenstelling van de nieuwe selectie. Een reden temeer om deze steeds beter bezochte avond ook eens te bezoeken. De business club in de Geusselt is hiervoor geopend vanaf 19.00 uur en het supporterskaffee begint om 19.30 uur.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, Jacques, opadiehard, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2015 20:38 25 mrt 2015 20:38 door Peter Pan.
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #27
Klink positief Roei baank :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2015 12:55
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #28
KRC Genk heeft een beslissing genomen over enkele uitgeleende spelers. De Limburgers nemen afscheid van 6 spelers.

Jordy Croux en Stef Peeters (MVV) hebben geen toekomst meer bij de Limburgers en mogen de club verlaten. Dat is ook het geval de uitgeleende spelers Kennedy Nwanganga (Roeselare), Alessio Alessandro (Patro), Gijs Brouwers en Simon Decuyper. Deze spelers zijn einde contract en gaan dus gratis de deur uit. Eerder was dat al het lot van Benji De Ceulaer.

Leandro Trossard (Lommel United) zag de optie wel gelicht worden. "Het is nog niet zeker of ik volgend seizoen voor Genk zal spelen, of nog een seizoen uitgeleend zal worden", vertelt de aanvaller in Het Belang van Limburg.

Hopelijk biedt MVV Croux en Peeters een contract aan. Wellicht zijn die andere spelers ook interessant.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjotelsplak, opadiehard, Frostie_999, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2015 15:55
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #29

Mie leef Mestreech schreef : Hopelijk biedt MVV Croux en Peeters een contract aan. Wellicht zijn die andere spelers ook interessant.

Benji De Ceulaer is sowieso interessant :thumbsup:

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2015 16:41
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #30

Audiowaste schreef :

Mie leef Mestreech schreef : Hopelijk biedt MVV Croux en Peeters een contract aan. Wellicht zijn die andere spelers ook interessant.

Benji De Ceulaer is sowieso interessant :thumbsup:


Zeg ik ook geen nee tegen :lachen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden