Verbetering financiën en beleid MVV

19 juni 2023 03:30 19 juni 2023 03:45 door MF.
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Onderwerp Auteur
Verbetering financiën en beleid MVV #1
Beste mede supporters,

Zoals jullie wellicht weten, zijn de financiën van MVV vaak onderwerp van discussie, met de nadruk op beperkingen in plaats van mogelijkheden.

Enige tijd geleden heb ik ook mijn ontevredenheid geuit op het Discord-platform. Ik ben diep gefrustreerd door het voortdurende gebruik van het lage budget als excuus en de herhaalde beweringen dat de gemeente niet wil meewerken. Het is storend dat er telkens naar anderen wordt gewezen.

Laten we nu ingaan op de negatieve aspecten:

1. Er wordt systematisch verzuimd om jeugdspelers tijdig een contract aan te bieden: Het is van groot belang om talent al op jonge leeftijd te herkennen en hen eerder een professioneel contract aan te bieden, wanneer ze zich onderscheiden van hun leeftijdsgenoten. Door een beleid te hanteren waarbij talenten pas in de A-kern spelen na het tekenen van een meerjarig contract, kunnen zowel de belangen van de spelers als de club op de juiste wijze worden beschermd.

2. Het gehanteerde beleid getuigt van een amateuristische benadering: Het is algemeen bekend dat er situaties zijn geweest die zonder twijfel als zeer amateuristisch kunnen worden beschouwd. Het is onaanvaardbaar dat een bedrijf van deze omvang administratieve fouten maakt. Het is van essentieel belang dat in de toekomst meerdere personen op dezelfde afdeling de nodige controles uitvoeren. Dit is een fundamentele eigenschap die elke onderneming, inclusief een BV, dient te waarborgen.

Bovendien is het vermeldenswaardig dat MVV de eerste 24% van de aandelen heeft verkocht, zoals blijkt uit het jaarverslag van vorig jaar. Het resterende percentage van 24% moet voor 30 juni worden verkocht. Deze aandelenuitgifte was bedoeld voor professionalisering. Het is ook vermeldenswaardig dat de overige aandelen op een later tijdstip zullen worden verkocht, naar verwachting in 2024.

3. Er is een aanhoudend patroon waarbij spelers in de A-kern te laat worden verkocht: Het is cruciaal om spelers vroegtijdig te verkopen, bij voorkeur 1,5 tot 2 jaar voordat hun contract afloopt. Op deze manier kan het maximale bedrag worden verkregen voor de speler. Het tijdig identificeren en benutten van de optimale verkoopperiode draagt bij aan een strategisch en financieel verstandig beleid binnen de club.

4. Het vermijden van huurconstructies en de jeugd kansen geven is een betere benadering: We moeten het gebruik van gehuurde spelers minimaliseren en in plaats daarvan de nadruk leggen op de ontwikkeling en kansen voor jeugdspelers. Het stimuleren van jeugdtalent heeft verschillende voordelen, zoals het creëren van een duurzame en sterke jeugdopleiding, het bevorderen van de clubidentiteit en het maximaliseren van langetermijninvesteringen. Door de afhankelijkheid van huurconstructies te verminderen, kunnen we een stabiel en toekomstgericht beleid binnen de club bevorderen.

MVV heeft al meer dan 6 jaar geen transferinkomsten gegenereerd, wat heeft geleid tot financiële problemen. Het ontbreken van deze inkomsten heeft een negatieve impact gehad op de club en het is van cruciaal belang om deze inkomsten te genereren om de financiële situatie te verbeteren en de stabiliteit van de club te waarborgen. Transferinkomsten zijn essentieel voor MVV om te investeren in spelers, faciliteiten en de algehele ontwikkeling van de club.

Ik heb zojuist mijn visie en suggesties met betrekking tot de financiën en het beleid van MVV beschreven. Ik ben benieuwd naar jullie mening en standpunten hierover. Wat vinden jullie van mijn observaties en de voorgestelde verbeterpunten? Zijn er andere belangrijke aspecten die ik over het hoofd heb gezien?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Ben Salemans, opadiehard, peeke, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2023 12:58
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #2
Bij punt 1: Als ik zie op welk (laag) niveau de onder21 en de jeugdelftallen bijna allemaal spelen, zal het voor een goede speler niet zo heel lastig zijn om daar uit te blinken. Maar om hem op grond daarvan snel een contract te geven? Als zijn team op een hoger niveau zou spelen zou diezelfde speler misschien totaal niet opvallen en nooit in aanmerking komen voor een contract. Dus lijkt het me belangrijk dat de teams zsm op een hoger niveau gaan spelen om de kwaliteiten van spelers beter te kunnen beoordelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB, MF

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2023 14:31
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Onderwerp Auteur
Verbetering financiën en beleid MVV #3

pinobel schreef : Bij punt 1: Als ik zie op welk (laag) niveau de onder21 en de jeugdelftallen bijna allemaal spelen, zal het voor een goede speler niet zo heel lastig zijn om daar uit te blinken. Maar om hem op grond daarvan snel een contract te geven? Als zijn team op een hoger niveau zou spelen zou diezelfde speler misschien totaal niet opvallen en nooit in aanmerking komen voor een contract. Dus lijkt het me belangrijk dat de teams zsm op een hoger niveau gaan spelen om de kwaliteiten van spelers beter te kunnen beoordelen.


Ik wil graag ingaan op het punt van het tijdig aanbieden van contracten aan jeugdspelers die boven de rest uitsteken. Het is belangrijk om talent op jonge leeftijd te herkennen en hen eerder een professioneel contract aan te bieden wanneer ze zich onderscheiden van hun leeftijdsgenoten. Dit biedt niet alleen erkenning aan het talent, maar stelt ook de club in staat om hun belangen op de juiste manier te beschermen.

Een goed voorbeeld hiervan is Van Bommel, wiens enorme talent al geruime tijd zichtbaar was. Het is essentieel om spelers zoals hij vroegtijdig een contract aan te bieden voordat ze bij de A-kern worden opgenomen. Dit stelt hen in staat om zich verder te ontwikkelen binnen de club, terwijl ze ook de waardering en erkenning ontvangen die gepaard gaat met een professioneel contract. Hoewel een dergelijk contract financieel gezien nog steeds een investering is, is het een belangrijk gebaar van de club naar de speler toe.

Het is ook interessant om te zien dat bij grote jeugdteams in Nederland, zoals Jong AZ en Jong Ajax, spelers vaak al een klein professioneel contract hebben, meestal rond de 300-400 euro. Hoewel dit bedrag voor onze club nog steeds aanzienlijk is, symboliseert een professioneel contract een vorm van waardering vanuit de club naar de speler toe. Het draagt bij aan het opbouwen van vertrouwen en verbondenheid, en kan een stimulans zijn voor verdere groei en prestaties.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2023 16:21 19 juni 2023 16:21 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #4
15 keer dat kleine symbolische bedrag en voor MVV betekent dat gewoon dat je een absolute topverdiener in de eerste selectie niet meer kan betalen.

Ik snap je idee echt wel maar ik snap ook volkomen dat MVV niet iedere onder-21 speler een “symbolisch” contract geeft.

Ik geloof er overigens, maar ik val in herhaling, echt helemaal niets van dat Ruben van Bommel ooit een contractje voor 300 euro per maand had getekend. Nee, ook niet voor zijn debuut.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV, MF

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2023 21:40 19 juni 2023 21:41 door MF.
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Onderwerp Auteur
Verbetering financiën en beleid MVV #5

Jacques schreef : 15 keer dat kleine symbolische bedrag en voor MVV betekent dat gewoon dat je een absolute topverdiener in de eerste selectie niet meer kan betalen.

Ik snap je idee echt wel maar ik snap ook volkomen dat MVV niet iedere onder-21 speler een “symbolisch” contract geeft.

Ik geloof er overigens, maar ik val in herhaling, echt helemaal niets van dat Ruben van Bommel ooit een contractje voor 300 euro per maand had getekend. Nee, ook niet voor zijn debuut.


Het bovenstaande bedrag is natuurlijk niet voor een U21 speler. Deze bedragen worden verdiend bij de jeugd elftallen van Ajax en AZ bijvoorbeeld. Alles onder de U15-U16-17. Een U21 speler die de overstapt naar de A kern, moet natuurlijk wel wat meer verdienen. Misschien wel 1000+. De bovenstaande bedragen zijn vooral bedoelt voor talenten in de U15-U16-U17. Daarbij, heeft Ruben het hele jaar zonder contract gespeeld. Dit soort contracten zijn natuurlijk niet bedoelt voor elk talent maar meer bedoelt voor spelers zoals Nabil El Basri bijvoorbeeld. Je zult uiteindelijk toch moet investeren in de jeugd. En je jeugd spelers zien te behouden. Dat wordt lastig zonder prof contract.

Bedankt voor je reactie trouwens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2023 10:05
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #6
Incidentele inkomsten/transfers

Je ziet nu bij een Ado ( die verder een bar slecht financieel seizoen hebben gedraaid) dat ze die Finn van Breemen ( 20 jaar) en pas dit jaar zijn debuut in Ado 1 heeft gemaakt voor circa 1 miljoen aan FC Basel hebben verkocht
Die gast heeft dus een contract gehad met wellicht ook een "flink" salaris alvorens gespeeld te hebben in Ado 1 en zodoende klaar is gestoomd voor de "verkoop"

veel geld voor een KKD speler maar je ziet t steeds vaker
De volgende gebruiker (s) zei dank u MF

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2023 12:07 21 juni 2023 12:26 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #7
Ondanks dat mvv supporters heeft doen geloven dat de hoge prijsstijging van de seizoenskaarten ook deels voor een hoger spelersbudget is, zal dat natuurlijk niet zo zijn. Wel zou het voor de algehele financiële positie het beste zijn om na zo'n seizoen te cashen vwb Matthys, Souren, Kostons aangezien sowieso de laatste twee eind van komend seizoen transfervrij zijn. Maar je bent altijd afhankelijk van interesse van clubs, voorwaarden van club en spelers. Of clubs spelers zelf nog in de markt zetten met het oog op verkoop, geen idee. Voor van Bommel is dan een kleiner bedrag binnengekomen (naar verluidt 75-100K) en Waem hoort niemand iets over, dat had voor mvv begrippen de klapper van dit seizoen moeten zijn, hopelijk komt daar nog iets voor terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2023 12:23
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #8
Op de lange termijn moet MVV minder spelers huren inderdaad, maar op de korte termijn is het juist een manier om een buffer op te bouwen. Huurspelers zijn doorgaans goedkoper qua salaris dan die spelers onder contract te hebben als je ze op dezelfde kwaliteit neemt.

Door geld te besparen met gehuurde spelers kun je spelers contracteren die je later wilt doorverkopen, dit zijn er op het begin relatief weinig. Met de winst die je telkens maakt kun je de verhouding (verkoopbare)contracten/(opvulling) contracten/huurlingen systematisch verbeteren.

Daarnaast moeten we hopen op talenten uit de eigen jeugd, maar daar moeten bijna alle teams een stap (of meer) omhoog zetten en dit gaat tijd kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2023 13:31 22 juni 2023 13:49 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #9
Aangezien het over verbetering financien en beleid gaat, wil ik lukraak nog wat zaken en vragen die daarmee samenhangen opgooien.
Zonder overigens de precieze ins and outs op kantoor te kennen.

Kwaliteit/niveau commerciële afdeling
Er moeten pakketten/reclameborden/ledboarding tijd etc worden verkocht.
Ordinair geld binnengehaald worden, je hebt dus echte ‘moeljaane’ nodig ipv nice guys cq account ‘managers’ om iets aan de man te brengen. Ook types die op mensen durven af te stappen en overtuigen.
Maar hoe haal je deze mensen binnen ? Welke arbeidsvoorwaarden gelden er ? Wordt er op provisie gewerkt ? Als iemand een ton binnenhaalt, mag hij persoonlijk als tegenprestatie best een paar K als provisie in zijn zak steken.
En als afdelingsmanager dien je op n hoger niveau te kunnen acteren en een verbinder zijn om sponsoren samen te brengen. Wordt er wel eens in de keuken van andere clubs gekeken hoe zij dit hebben gestructureerd.

Verloop personeel
Met bovenstaand samenhangend wellicht. Kijkende naar de afgelopen jaren, is het nou niet zo dat mensen meerdere jaren blijven hangen. Waar ligt dit aan ?
De commercieel manager is na een jaar alweer pleite omdat hij bij notabene de belastingdienst een project gaat beginnen.
Als klant is het doorgaans toch prettiger als je bekende gezichten ziet. Een nieuw persoon moet helemaal opnieuw beginnen.

Sponsoren
Thal, Noor, allemaal gaven ze aan dat de markt er niet is, is dat wel zo.
Wordt er op dit moment niet teveel ingezet op grote vissen ? Maastricht Region klinkt leuk, men doet alsof men godweet wat voor sponsoren binnenhaalt. Maar brengt zon partnerships van mvv echt wat op ?
Op de eerste plaats moet de zorg voor je huidige sponsorgroep goed zijn. Je moet je er thuisvoelen en je met soortgenoten zijn.
Er gaan verhalen dat er ook onder Noor weer sponsoren zijn gestopt. Weet men waarom sponsoren stoppen. Heeft men gegevens wie door de jaren heen gesponsord hebben en worden deze ‘oude’ sponsoren nog wel eens benaderd door kantoor ?

In de tijd van het bijna faillissement zijn er kleinere sponsoren afgehaakt toen hen een mes op de keel gezet werd om een deel of zelfs de schuld helemaal kwijt te schelden.
Heb zon idee dat er van die groep heel wat niet zijn teruggekeerd. Wellicht het bewijs dat er bijna geen simpel bord meer aan het dak hangt. Mag aannemen dat naast een wedstrijdbal, een bord het goedkoopste is wat mvv te bieden heeft.
Waarom hangt bij zowat elke amateursclub het veld vol, die bedrijven hebben heel vaak niet eens wat met een club. Vandaar het benoemen de term grote vissen. Heel veel kleintjes maakt ook veel geld.
Wellicht ook het bewijs dat mensen op kantoor niet echt de boer op gaan met oog voor de ' kleine' sponsor. Dat in het verleden algemeen is aangegeven dat in Maastricht geen industrie meer zit en enkel bedrijven die niet mogen beslissen vanwege het moederbedrijf of hier sowieso niet aan zouden doen omdat ze van 'buiten' komen, geloof ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2023 21:02
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #10
Je kunt ook met ogen en haken ook vanalles in het contract laten zetten.
Bijvoorbeeld bij 10 wedstrijden basisspeler een automatische upgrade van het salaris.
Spelers die voor onder 21 zijn gehaald acht ik niet zo'n hoog niveau dus hoef je geen salaris te geven. Spelers die eventueel aanschuiven vanuit de jeugd naar de selectie hebben kwaliteit. Of dat van niveau is dat zie je bij sommige spelers wel en sommige niet. Maar daarvoor kun je gewoon bijvoorbeeld zeggen bij 10 basis wedstrijden krijg je een volledig contract en ipv 300 dat je 1500 dan gaat verdienen bijvoorbeeld.
Je zult toch iets moeten investeren in de jeugd want hoevaak zijn verschillende spelers van hoog niveau niet gratis de deur uit gelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2023 18:30
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #11
Wat is jullie gedachte/mening omtrent de nieuwe podcast?.. mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2023 18:42
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #12

opadiehard schreef : Wat is jullie gedachte/mening omtrent de nieuwe podcast?.. mvrgr Opa.

Welke podcast? Zie nergens een.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2023 21:13
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #13

pinobel schreef :

opadiehard schreef : Wat is jullie gedachte/mening omtrent de nieuwe podcast?.. mvrgr Opa.

Welke podcast? Zie nergens een.


spotify.link/B9oUGLjKJDb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2023 19:10
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #14

opadiehard schreef : Wat is jullie gedachte/mening omtrent de nieuwe podcast?.. mvrgr Opa.

Zoals altijd komt Laura intelligent en verbaal sterk over. Ze is ook erg open en eerlijk over alle problemen .
Maar ik vond het financiële verhaal wel heel erg zorgelijk. Ze kunnen op dit moment nog geen noodzakelijke studie van 3000 Euro betalen die nodig is voor eventuele betere accommodatie. Terwijl de bedragen die uiteindelijk nodig zijn om te moderniseren( supporters home, accomodaties , spelershome, stadion , licht installatie) in totaal in de miljoenen lopen,
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2023 20:02 09 okt 2023 20:04 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 798
Meer
Verbetering financiën en beleid MVV #15
Ik heb een verslag geschreven over de inhoud van de podcast. Die staat in de rubriek 'Laura van Leeuwen, alg. directeur'.
Zie: mvvfans.nl/forum/4-spelers-technische-st...-mvv?start=135#97824


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden