Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen

15 mrt 2017 08:04
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #61
D66. Niet te links, wel progressief.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 09:53
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #62

Jacques schreef : Ik heb toevallig een tandarts als Facebook vriend en die heeft een bericht van de tandartsenvereniging gedeeld. Een oproep om geen vvd te stemmen, want die willen de tandartsen met 5% korten. Leuk he, gewoon maar wat roepen?

www.ant-tandartsen.nl/uploads/downloads/...mwijzer_Mondzorg.pdf

Ps ik heb geen medelijden met tandartsen, die verdienen een prima boterham, daar gaat het niet om.


Ik roep niks, ik baseer me op verkiezingsprogramma's. Namelijk hoe de belastingen verdeeld worden. Dat gaat over de inkomensongelijkheid en die wordt bij de vvd alleen maar groter. Dat de vvd de tandartstarieven wilt aanpassen staat daar compleet los van

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 10:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #63
Ik heb D66 gestemd, ik zeg het er maar bij omdat je anders misschien denkt dat ik VVD/PvdA koste wat kost wil verdedigen of zo.

Je noemt letterlijk tandartsen als groep die er "weer lekker op vooruit" gaan. Ik toon, met link, aan dat tandartsen er helemaal niet op vooruit gaan bij in ieder geval de VVD, maar juist achteruit. Maar dan moet ik opeens geen rekening houden met de tandartstarieven? Goed, we trekken het breder. Wist je dat in Nederland de inkomensongelijkheid ontzettend klein is in vergelijking met andere landen, en dat die ook niet/nauwelijks gegroeid is de afgelopen 16 jaar?

www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/26/ongelijk...-in-welvaart-stabiel


Ik zal vast een boomknuffelende hippie zijn wat dit betreft, maar ik vind het zo jammer dat iedere partij (ja, ook D6, de partij waarop ik deze keer heb gestemd is echt niet heilig voor mij) zich lijkt te willen profileren door groepen mensen tegen elkaar op te zetten. Of het nou moslims tegen niet-moslims, immigranten tegen in Nederland geborenen, jong tegen oud, of arm tegen rijk is. Ik denk dat we het met zijn allen samen moeten doen en niet steeds bezig moeten zijn met kijken naar wat anderen krijgen. Maar ja, ik heb wellicht gemakkelijk praten, ik heb een leuke baan (echt geen topinkomen overigens hoor), mijn ouders een goed pensioen, en mijn buren zijn geboren en getogen Sjengen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 10:30 15 mrt 2017 10:33 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #64

Boys_in_Red schreef : @Hill
Dat houdt in dat er een anticyclisch beleid zal moeten worden gevoerd. Dat houdt in de de economie geremd moet worden ten tijden van economische bloei en dat de economie gestimuleerd moet worden ten tijden van een krimpende economie. Dit wordt o.a. gedaan door middel van belastingverlaging/verhoging. Zo zijn er dus momenten dat er gewoon meer belasting zal moeten worden geheven.


Je weet dat juist de VVD op het moment dat Nederland op het dieptepunt van de crisis(2013) juist enorme bezuinigingen heeft doorgevoerd en de economie alles behalve heeft gestimuleerd ? Begrijp me niet verkeerd, de vorige 2x heb ik inderdaad VVD gestemd, maar ik denk dat het tijd is voor democratische vernieuwing. Daarom Forum voor Democratie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 10:49
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #65
@ Gohf

Het door mij beschreven beleid is ook kortetermijnbeleid. Wat het toenmalige kabinet heeft gedaan is lange termijn denken. Er kan niet onbeperkt gestimuleerd worden. Een hogere staatsschuld kan tot onzekerheden zorgen, maar ook zijn er in de EU regels over staatsschulden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 10:54
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #66
Boys_in_Red, Gohf, ik denk niet dat het opportuun is hier een hele economische discussie te voeren, maar ik heb er ook voor gestudeerd en jullie doen nu alsof Keynesiaanse theorieën natuurwetten zijn die altijd gelden. Dat is niet zo. Sterker nog, in de jaren zeventig/tachtig hebben "we" afscheid van Keynes genomen ten gunste van neoliberalisme. Dat heeft ons, vooral in jaren negentig, erg hoge groei opgeleverd. Maar een jaar of tien geleden ook een diepe crisis. Dus die theorie, die stroming, dat is ook niet de beste manier. Om dan maar te doen alsof Keynes toch heilig is, dat vind ik vreemd.

Laat onverlet dat de Nederlandse regering meer had kunnen doen om de crisis te verminderen hoor.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 10:57
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #67
Niet iedere econoom is dat met je eens.

www.bnr.nl/nieuws/economie/10310653/econ...r-door-bezuinigingen

Afijn, uiteindelijk heb ik liever dat iemand op de VVD stemt dan op GroenLinks oid.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 11:11 15 mrt 2017 11:12 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #68
Op rood natuurlijk...kom op die roeie :lolno:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 11:39
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #69
Union du Promotion. Une vision et une mission.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 11:41
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #70
Ik ben Keynes niet aan het verdedigen, want dat is pure short-term visie. Het punt dat ik wil maken is dat mensen soms zichzelf moeten 'pijnigen'. Verder is dit inderdaad niet de plaats om een economische discussie te houden en dat was verder ook niet mijn bedoeling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 15:25
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #71
Iedereen heeft zijn voor en nadelen.
Ik heb toch op PVV gestemd, al weet ik dat hij nooit zal gaan winnen.
Hij is ook te extreem, maar toch hopen dat de aankomende politiek dit gaat inzien dat er toch een paar dingen moeten gaan veranderen.

Wat ik zelf belangrijk vind.

Dubbele paspoorten afnemen. Je bent een Nederlander of rot maar lekker op naar je land waar je trots op bent.
Zorg daar hoor je gewoon niet in te bezuinigen iedereen wilt geholpen worden als je zorg nodig hebt of het nu is of straks als je ooit in een bejaardentehuis komt.
Dienstplicht vind ik ook niet dat ze moeten invoeren, iedereen mag zelf weten wat hij of zij gaat doen en waar ze goed in zijn.
Anoniem solliciteren vind ik onzin. Als baas zijnde wil je gewoon weten wat voor vlees je naar binnen haalt.
Aow leeftijd moet gewoon weer 65 worden. Tegen die tijd is mijn pijp al op dus wil ik wel al gaan genieten. Niet pas met me 71ste wat ik berekend heb. (Scheelt toch weer 6 jaar)
Leenstelsel vind ik dat het niet hoort afgeschaft te worden voor studenten. Ze kiezen er voor om langer door te leren ,omdat ze straks meer kunnen verdienen en sneller kunnen worden aangenomen. Dan kunnen ze het ook gewoon terug betalen.
Sommige gaan wel meer dan 3x meer verdienen dan een ander persoon dus kun je ook makkelijk een bedrag van 60 euro per maand gaan missen.
Grenzen sluiten voor islamitische immigranten duidelijk ja. Waarom? Omdat er nu allemaal van dat gespuis binnenkomt wat niet te vertrouwen is. En onze belastingcenten daarheen gaan terwijl er Nederlandse gezinnen naar een voedselbank moeten omdat ze niet genoeg geld hebben. Heb liever dat belastingcenten eerst aan hun word besteed.
In Nederland opgegroeide asielzoekerskinderen moeten hier kunnen blijven? Vind ik niet gewoon meesturen met de ouders, want anders krijg je dat geneuzel dat de ouders ook hier moeten blijven. Wat krijg je dan dat asielzoekers gewoon kinderen gaan maken en daardoor hier kunnen blijven. Want dan kun je ook geen onderscheid gaan maken.
Kilometerheffing ondanks dat het mij misschien wel eens wat geld kan besparen vind ik dit geen goed idee. Je kiest uiteindelijk zelf voor een auto. Vind je dit te duur omdat je maar 1x per week of zelfs maand met de auto boodschappen gaat doen kun je altijd wel nog iemand anders vragen om mee te gaan.
Voltooid leven. Als ouderen maar zitten te wachten op de dood en ze willen gewoon gaan is het hun keus dan vind ik dat je dat moet respecteren en het ook moet kunnen als ze er goed over nagedacht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 15:36
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #72

Puime schreef : D66. Niet te links, wel progressief.


Dan hoop ik voor jou dat je geen vast contract hebt bij je baas, want dat laat de beste Alexander ongeldig verklaren :daag:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 16:58 15 mrt 2017 16:59 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #73
@Jacques...het CBS en ook het CPB.

het is een bepaalde manier van meten. Kan zo opgesteld worden dat het allemaal minder erg lijkt. Goochelen met cijfertjes heet dat.

Ik noem een fictief voorbeeld: Het inkomen van tandartsen is gemiddeld over de afgelopen 10 jaar 3% gegroeid, dat van Jan modaal 5%.
Wie heeft nou meer te besteden?

Denk daar maar eens over na!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 17:38
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #74
Tsja, dan hebben we echt een fundamenteel meningsverschil, als jij gelooft in rare complottheorieën bij het CBS. Daar kan niemand tegenop, wat de ander ook aandraagt aan argument, jij zegt dat het gegoochel is. Ik vind het een regelrechte Trumpiaanse tactiek, alles dat je niet bevalt, is niet waar.

Overigens heeft Jan Modaal in jouw voorbeeld relatief meer te besteden. De inkomensverschillen, waar jij het over had, zijn in jouw voorbeeld kleiner geworden. Jij zou liever zien dat de tandartsen gemiddeld -5% hadden, en Jan Modaal +6%? Wat een aparte levensvisie. Hopen dat anderen het minder krijgen. Dat is iets dat ik nooit zal begrijpen in mensen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 19:08 15 mrt 2017 19:55 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #75

Jacques schreef : Hopen dat anderen het minder krijgen. Dat is iets dat ik nooit zal begrijpen in mensen.


Op basis van afgunst kan ik je daarin begrijpen. Dat is de meest denigrerende vorm van zelfverheerlijking en hoort alleen maar thuis in het 'Overige Nieuws VVV, Fortuna en RJC' topic. :P

Maar geld heeft in onze samenleving (en andere samenlevingen) een grotere functie dan alleen maar status en aanzien. Daar waar iemand geld verdient (neemt), pakt hij het op een andere plek geld weg. Omdat geld een eenheid is voor tegoeden. Als iemand of een bedrijf aan de ene kant van de schaal 'teveel' geld uit de samenleving neemt, ontstaat er aan de andere kant een vernauwing. Die vernauwing kan zo verstikkend zijn, dat iemand vandaag het levenslicht ziet, maar financieel helemaal geen bestaansrecht heeft om te leven in onze maatschappij, zonder dat hij er zelf iets aan kan veranderen.

Voorbeeld:
Leven 1:
Stel Joep komt in 1987 ter aarde. Joep zijn vader en moeder komen niet lang daarna om het leven bij een noodlottig auto ongeluk. Joep overleeft het en wordt opgevoed in een internaat. Joep erft niets van het jonge gezin. In dat internaat treft hij de liefde van zijn leven. Dat meisje is ook wees en kent ook geen bezittingen. Samen besluiten ze een leven op te bouwen, ze gaan samen werken en na een aantal jaren besluiten ze een huis te kopen, omdat er op de huurmarkt niets te vinden valt.

Leven2:
Jean, geboren in 1947, lid van de babyboom generatie, wiens ouders klotsend voor het vaderland de bevolking weer op peil moesten brengen na de oorlog, ziet het levenslicht. Jean wilde ook huisje boompje beestje en stichtte een gezin. Jean werd vader kocht zich een huis. De jaren gingen voorbij. Hij zag zijn huis twintig jaar later met 50% vermeerderen uit het niets. Nog geen tien jaar later zag hij zijn huis met 100% in waarde vermeerderen uit het niets rond de invoering van een nieuwe munteenheid.

Jean's zoon Alfons geboren in 1984 besluit het levenspad van zijn vader te volgen. Hij wilt ook hetzelfde vrijstaande huis kopen als dat van zijn vader. Alfons mag daar het astronomische bedrag van 350.000 euro (800.000 gulden) voor neerleggen. Wat 'kaal' neerkomt op één volledig HBO maandsalaris, exclusief vaste lasten. Max. Hypotheek dus. Oftewel max risico.

Stel Joep en Alfons hebben dezelfde opleiding, dezelfde baan en hetzelfde salaris en mijlpalen in het leven gepasseerd. Ze wonen in een identiek huis. Je zou denken dat ze het goed voor elkaar hebben. Toch zijn ze maatschappelijk niet gelijk. Alfons erft de welvaart die zijn vader gekend heeft, daarmee wordt de (absurd hoge) rekening verlicht die de vorige generatie aan zijn generatie heeft gegeven. Want die ongekende waarde stijging moet door iemand betaald worden, (ben je na 1970 geboren dan ben jij ook één van de gelukkige), als je een paar stenen en wat grond in dit land wilt kopen. Alfons kent hierdoor minder financiële risico's en maatschappelijke misère bij baanverlies, dan Joep.

Joep moet de volledige rekening betalen voor zijn dromen. Joep moet het volledige risico lopen, met dank aan een generatie waar hij niets van geërfd heeft en hem hebben opgezadeld met een zeer kleine financiële bandbreedte. Joep en Alfons zijn de kinderen van de rekening, maar Joep mag hem volledig betalen. En als het fout gaat, gaat Joep diep door het stof, heel diep. Alfons heeft nog een financieel kussen.

Stel Joep en Alfons zijn beiden laaggeschoold in bovenstaand verhaal en zijn opzoek naar een starterswoning. Joep zijn bestaansrecht in onze samenleving staat dan helemaal op het spel, Alfons is binnen 15 jaar hypotheek vrij en ziet al zijn risico's afgedekt worden op het moment dat hij erft. Joep is een arme sodemieter, dankzij zijn voorgangers die 'geld' namen uit de samenleving en daarmee kunstmatige welvaart creëerden, omdat zij een tsunami-generatie waren, een golf die alle mijlpalen tegelijk namen op de woningmarkt. Daar mag Joep overal de hoofdprijs voor betalen, zonder bandbreedte voor iets anders.

Mocht Joep in dit verhaal afgunstig zijn, dan is dat omdat hem de mogelijkheden ontzegt wordt om te leven naar een minimale standaard. Alfons kan bij de eerste bushalte al uitstappen, waar Joep nog een paar haltes extra zal moeten blijven zitten (Opleidingen/Carrière) wilt hij hetzelfde verwerven als Alfons, om nog maar te zwijgen over diens vader. Of hem dat ooit gaat lukken is een tweede, want de lat lag al absurd hoog. En in het geval van laaggeschooldheid, is Joep geboren zonder bestaansrecht, zonder maar enige vorm van kans om überhaupt een bestaan te winnen. Want hoe minder geld je hebt, hoe meer tegenslag je kunt verwachten, hoe harder de samenleving je straft voor het niet kunnen nakomen van je verplichtingen. (Ook al is de inzet minimaal)

Daarom begrijp ik wel dat sommige mensen afgunstig zijn. Niet omdat dat bij hun persoonlijkheid hoort, maar omdat anderen hun juist het bestaansrecht niet gunnen. Afgunst werkt namelijk ook de andere kant op, door deuren dicht te gooien voor anderen, nadat je er zelf door bent gelopen en de lat twee keer zo hoog probeert te leggen.(Narcisme..) Zoals verwachten dat een afgestudeerde de werkervaring heeft van iemand die met pensioen gaat. Denk aan bezuinigingen, afschaffen van hulpmiddelen en subsidies voor mensen met beperkingen, en doorschuiven van rekeningen op je kinderen (of vreemden), nadat je er zelf van geprofiteerd hebt. Daarom stem ik sociaal, voor de Joepen uit onze samenleving, ik zie liever iedereen de onderste streep halen, dan alleen uitverkorenen de bovenste streep, die al vanaf de geboorte de wind in hun zeil hadden, zonder dat ze dat zelf in de gaten hadden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.419 seconden