Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen

14 mrt 2017 16:51
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #46
Ik zou de automatische CDA en VVD stemmers toch eens uitdagen om de Stemwijzer in te vullen en te kijken of ze echt de mening van die partij delen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 16:57
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #47
Ik denk dat Jacques iets te veel likeurbonbons op heeft. Niet te begrijpen, zijn verhaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 17:16
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #48
Als je echt wil lachen moet je het programma van Lijst 22 zien: "Wij hebben geen standpunten omdat wij de standpunten van onze kiezers niet kennen". Partij bestaat echt: www.nietstemmers.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 17:32
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #49

Boschpoort schreef :

Hugo schreef : Tot nu toe denk ik nog steeds aan VVD.

Ik vind het allemaal zo slecht nog niet zoals het nu in dit land gaat. Er zijn altijd wel dingen die beter kunnen, maar het kan ook nog allemaal veeeeeeeeel slechter.


Verstandige woorden.
Ik kom nog wel eens in het buitenland en er zijn maar weinig landen waar het over het algemeen zo goed geregeld is als in nederland. Dat is niet mijn eigen waarneming maar blijkt keer op keer uit onafhankelijke onderzoeken.
Het is niet perfect maar dat is het nergens. Nu gaat het economisch weer goed en is politieke stabiliteit essentieel.
Dus het best zijn we af met stemmen op de middenpartijen. VVD, CDA, D66 en vooruit, de PvdA.
Ik snap werkelijk niet hoe men op radicale one issue partijen als de PVV kan stemmen. Alleen maar blaten en geen enkele oplossing bieden. en vooral weglopen als het lastig wordt en vanaf de bank twitterend gaan lopen schelden.
En stem op een splinterpartij is sowieso een verloren stem.

en dat Oekraine referendum? Dat was een raadgevend referendum en betekent niet dat het kabinet verplicht is daar iets mee te doen. Zéker niet als slechts iets meer dan 30% van de stemgerechtigden de moeite neemt om naar de stembus te gaan omdat de meerderheid het dus niet serieus neemt. Ik in elk geval niet en heb daarom ook niet gestemd.


Ik lees je post met aandacht. En kan je volgen. Tot aan "En stem op een splinterpartij is sowieso een verloren stem."

Wat als je tot een regering moet komen en daarmee bepaalde 'splinter' partijen nodig gaat hebben? De formatie gaat een groot feest (lees een grote flop) worden waarbij minstens 3 maar wellicht 4-5-6 partijen nodig zijn voor een meerderheid. Of als minderheidsregering starten maar dan heb je telkens wel 'splinter' partijen nodig om meerderheden te halen. Nee, iedere stem is nuttig naar mijn mening, en hier gaan de splinterpartijen juist een grote rol spelen. Hulde!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 17:38
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #50
Partij vd Dieren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 17:43
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #51

Boe is dat feeske? schreef : [
Ik lees je post met aandacht. En kan je volgen. Tot aan "En stem op een splinterpartij is sowieso een verloren stem."

Wat als je tot een regering moet komen en daarmee bepaalde 'splinter' partijen nodig gaat hebben? De formatie gaat een groot feest (lees een grote flop) worden waarbij minstens 3 maar wellicht 4-5-6 partijen nodig zijn voor een meerderheid. Of als minderheidsregering starten maar dan heb je telkens wel 'splinter' partijen nodig om meerderheden te halen. Nee, iedere stem is nuttig naar mijn mening, en hier gaan de splinterpartijen juist een grote rol spelen. Hulde!

Met splinterpartijen bedoelde ik partijen waarvan bij voorbaat vast staat dat ze geen kans maken op een zetel. Die dus helemaal niet in de kamer komen. en dat is zonde van je stem. Kun je beter strategisch op een andere partij stemmen. zo bedoelde ik dat.

En als je een voorbeeld wilt, wat te denken van deze club, Lijst 27:

Partij voor Mens en Spirit stelt zich ten doel:
1.Een vernieuwende bijdrage te leveren aan deze samenleving en een nieuwe dimensie in de politiek te introduceren: politiek gebaseerd op modernspirituele grondslagen: politiek vanuit het hart. Partij voor Mens en Spirit wil denken, voelen en handelen vanuit verbinding met elkaar en met ‘Het Hogere’.
2.Maatschappelijke vraagstukken op een geheel andere manier te benaderen: niet vanuit scheiden en polariseren, maar vanuit de wens te verbinden. Daarbij ziet partij voor Mens en Spirit het als een belangrijke taak persoonlijke en maatschappelijke bewustwording te stimuleren.
3.Welzijn boven winst te plaatsen. Kwalitatieve groei belangrijker te vinden dan kwantitatieve groei. Kosmos, natuur en mens te zien als een levende eenheid die met de grootste zorg gekoesterd dient te worden. Duurzaam leven en produceren zijn hierbij een fundamenteel uitgangspunt.
4.Een andere verhouding tussen burger en overheid te entameren, waarbij de burger als gelijkwaardige partner gezien wordt. De burger is, waar mogelijk, zelfsturend. Besluitvorming vindt in samenwerking met de burger plaats. De overheid wordt vooral een gemeenschapsdienst.
5.Vernieuwende vormen van wonen, leven en werken de ruimte te geven. De kracht, authenticiteit en inspiratie van elk individu en elke levensfase te zien als kansen en inspiratiebronnen en deze als een belangrijke leidraad te zien bij politieke keuzes en in beleid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 17:51
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #52
Deze alwetende stem met trots op Geert.

En ik voorspel nu al, (helaas kan het niet op unibet) 30+ voor de PVV want als je aan iemand vraagt op straat, wat gaat u stemmen, lijken we ons bijna te moeten schamen omdat je op de PVV zou stemmen, dus zeggen maar, ja weet niet, of gewoon iets anders.
Let maar eens op morgen hoeveel mensen in het stemhokje met een grote grijns op hun gezicht lekker stiekem PVV aankruisen.

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 18:24
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #53
Daan daon iech op unibet 'n aander veurspelling;

Lui klaoge stein en bein euver de VVD. En terech, mèt al die beloftes die ze neet naokoume en de lui die ze de doed injaoge door de bezuineginge op de zörg.
Mer toch weure ze -oondaanks 't geklaog- weer de groetste. Sumpelweeg umtot lui 't neet aondörve um massaal de zaak um te goeje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 18:25 14 mrt 2017 18:25 door Boys_in_Red.
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #54
@Hill
Ik heb de stemwijzer ingevuld en, zoals verwacht, kwam daar de VVD uit. Daar gaat het verder niet om, want ik snap het punt dat je wilt maken.

Naar mijn mening is het probleem met de politiek, niet de politiek zelf, maar de stemmers. Ik ben zelf een student economie en bedrijfseconomie en ik werk wekelijks met cases over economische aspecten. Dit gebeurt volledig objectief, puur en alleen om het maximaal haalbare uit de desbetreffende economie te halen. Het probleem is dan, om dit te realiseren zullen er offers moeten worden gemaakt. Zo is de AOW-leeftijd van 65, simpelweg niet meer haalbaar vanwege demografische ontwikkelingen de afgelopen ±7 decennia. Mensen zullen moeten accepteren dat als je op 65 jarige leeftijd met pensioen wilt gaan, je een aantal jaar zult moeten wachten op AOW. Maar sommigen weigeren dit te accepteren en daar ligt al een probleem.


Hetzelfde gebeurt met de discussie over belastingverhoging/verlaging. Tuurlijk is het normaal dat iedereen een zo groot mogelijk besteedbaar inkomen wilt hebben, maar dat is niet mogelijk. Een economie kent pieken en dalen. Pieken zullen verkleind moeten worden om de bijbehorende dalen minder diep te maken. Dat houdt in dat er een anticyclisch beleid zal moeten worden gevoerd. Dat houdt in de de economie geremd moet worden ten tijden van economische bloei en dat de economie gestimuleerd moet worden ten tijden van een krimpende economie. Dit wordt o.a. gedaan door middel van belastingverlaging/verhoging. Zo zijn er dus momenten dat er gewoon meer belasting zal moeten worden geheven.

Mensen moeten offers maken. Zo lang dat niet geaccepteerd wordt, zal nooit het maximaal haalbare worden bereikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 18:42
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #55
Realistisch betoog boys in red! Dachten er maar meer mensen zo logisch...

Laten we toch eens tevreden zijn met wat we hebben!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 19:22 14 mrt 2017 19:38 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #56
De reden dat ik nooit op de PVV zal stemmen. Is omdat de partijstructuur gewoonweg niet deugd. Wilders wordt niet verkozen door de leden van de partij zelf zoals dat bij iedere andere partij wel het geval is, maar is unaniem tot hij het zelf bepaalt de Partijleider, Partijvoorzitter en Fractieleider. Zijn positie en functioneren staat nooit ter discussie binnen de partij en als je dat wel doet, kun je vertrekken zo is bewezen. Dat zijn Erdogan praktijken, mocht zo iemand aan de macht komen. En gelukkig is die kans heel klein dat hij hier de scepter alleen mag zwaaien, want het land is altijd politiek zo verdeeld dat je met twee of drie partijen de macht moet delen. En als het daar niet mee klikt, staan er altijd twee andere partijen klaar die je de macht geven of afnemen. Er zal er altijd water bij de wijn moeten. Daarnaast is een coalitie vormen met de PVV hetzelfde als trouwen zonder huwelijkse voorwaarden met iemand die borderline heeft. Dat heeft de VVD zelf mogen ervaren een aantal jaar geleden. Of Geert nu links of rechtsom mag formeren, het is gedoemd te mislukken met zijn reputatie denk ik. Als Geert zijn zin niet krijgt, trekt hij de stekker uit het kabinet. Ook al kost hem dat zetels.

Trouwens als je gewoon als partij pleit voor een zwaarder justitieel beleid. Dan heb je dat mensen in hokjes duwen wat de PVV doet op basis van afkomst helemaal niet nodig. Het resultaat is hetzelfde, zonder dat je hele bevolkingsgroepen tegen het hoofd stoot.

Ik denk dat de VVD mag gaan formeren en dat het een huwelijk wordt met het CDA en D66, en daarnaast een paar twijfelaars uit de Bible Belt (CU, SGP) die het huwelijk definitief zullen gaan bezegelen. Wie weet kunnen kleine partijen zoals FvD het ook bezegelen. Links Nederland zal wel weer uitkomen op een (bijna) meerderheid aan zetels, hopeloos verdeeld over zes onbruikbare schijven. En dan mag men hopen voor de oppositie dat het CDA het midden bewaart voor ieder die om en onder modaal verdient of de wind niet in de zeilen krijgt. Want rechts Nederland knijpt graag een oogje dicht voor imperfectie als dit ten kosten gaat van eigen gewin of niet past in het straatje (Willekeur van de natuur, willekeur van de arbeidsmarkt, willekeur van cultuur.etc ). Allemaal illusies waar je geen controle op kunt uitoefenen, al zou je het willen als beleidsmaker.

Hoewel sommige van de huidige regelingen de prikkel om je te profileren op de arbeidsmarkt niet bevorderen. Vooral op Gemeentelijk niveau worden veel werkenden\ondernemers benadeeld voor de goodwill die zij in hun werk stoppen. (Toeslagen, kinderopvang etc.) Ik begrijp de zetels verdeling daarom wel. Waarom moeten zij bloeden op hun bruto uurloon en hun BTW afdracht op hun goederen, zodat Beppie in de bijstand die een schoolkamp aan kinderen op de wereld zet op 58m2, langs elk maatschappelijk vangnet glijdt, moedwillig elk maatschappelijk stoplicht negeert en (vanuit de maatschappij) puur uit ethiek naar de kinderen toe beloond wordt voor het nemen van rechten, die zij maatschappelijk zelf niet heeft verworven. Allemaal heel begrijpelijk, die verdeeldheid in dit land. En de onvree tussen uitersten. Een centraal kabinet, zou zo slecht nog niet zijn voor de stabiliteit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 19:43 14 mrt 2017 19:51 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #57
*naoboovekiek*
*leezevaanallegebaazel*
*opmienekopkrets*
*teeletekspagina831intik*
*leeswieveulluijziengoonkiekeopmaondagaovend*

MVV. 3.782
Fortuna. 1.270
Den Bosch 2.059 (teege VVV notabene...)
Helmond 1.011
Telstar 1.263
Os 921
Almere 1.430

Miljaar....
Dao huure veer neet bij toes....
Das gein betaold voetbal mie...
Mer erremooj troof!
Dao steeke veer met kop en sjouwers boove oet...

Iech stum dus veur proomoossie!
En rap ...!

We've gotta get out of this place


Vergeet de poletiek...die vergeete us aoch altied ...
Nne inkeling wie den hier Winants oetgezoondert...
Laote veer stumme op proomoossie !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 00:57
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #58

krampioen schreef : Ik denk dat Jacques iets te veel likeurbonbons op heeft. Niet te begrijpen, zijn verhaal.


Dat was dan ook precies mijn punt ;)

Frank Salemans schreef : Over welke partij heb je het eigenlijk Jacques? Klinkt wel interessant allemaal.


De vrijzinnige partij.

vrijzinnigepartij.nl

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 07:03
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #59
@boschpoort bedankt voor de toelichting.

@boysInRed waarom heeft onze regering in tijd van de crisis dan zo snoeihard bezuinigd? Waar zoals ik t begrijp juist aangejaagd had moeten worden!

Uitkleding van de zwakkeren in onze samenleving (arme oudjes, arme bijstandsmoeders en gezinnen, uitkeringsgerechtigden die het echt nodig hebben, studenten, moeilijke leerlingen en moeilijk lerende kinderen, etc), En nu het beter gaat profiteren ze weer eens niet mee, maar de tandarts gaat er weer lekker op vooruit! Jongens, het is zo lekker solidair allemaal!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 07:26
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #60
Ik heb toevallig een tandarts als Facebook vriend en die heeft een bericht van de tandartsenvereniging gedeeld. Een oproep om geen vvd te stemmen, want die willen de tandartsen met 5% korten. Leuk he, gewoon maar wat roepen?

www.ant-tandartsen.nl/uploads/downloads/...mwijzer_Mondzorg.pdf

Ps ik heb geen medelijden met tandartsen, die verdienen een prima boterham, daar gaat het niet om.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden