WK 2014

14 juni 2014 10:30
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Onderwerp Auteur
WK 2014 #1
(Nog) geen topic over het WK gezien. Ik kan het niet ontkennen dat ik op de punt van mijn stoel zat. Gewoon onwerkelijk die 5-1!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2014 11:51
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
WK 2014 #2
Je mag toch wel zeggen dat deze wedstrijd samengevat kan worden als "het gelijk van Van Gaal".

Dat het geen 2-0 wordt was misschien het "Geluk van Van Gaal", dat hoort bij voetbal. Maar voor de rest is precies uitgekomen wat hij voorspeld had, alleen niet met een dergelijke uitslag. Vrij vertaald: "Je moet uitgaan van de kwaliteiten van je ploeg. In verdedigend opzicht lieten we nogal eens wat steekjes vallen, dus zet ik daar een controleur erbij. Het middenveld is met de blessure van Strootman verzwakt. We kunnen de Hollandse School blijven promoten, balbezit en aanval tot je erbij neervalt, maar daar hebben we nu de ploeg niet naar. We moeten tegen de Spanjaarden compact spelen. En als de bal naar voren gaat moet dat over zo min mogelijk schijven gaan, zodat de snelheid van Robben en Van Persie goed benut kan worden". Dit was wat Van Gaal voor de wedstrijd zei. Enig hoongelach was zijn deel. We weten inmiddels beter.

In de wedstrijd zag je met name de tweede helft hoe dodelijk efficiënt je kunt spelen vanuit gegroepeerd voetbal met razendsnelle en technisch zeer vaardige spelers. Hoezo Hollandse school? Laat de Hollandse school vanaf heden vooral synoniem zijn aan "uitgaan van je persoonlijke en teamkwaliteiten". Als Strootman wegvalt, zul je moeten concluderen dat het middenveld verzwakt is. Nou, dan kom je met een andere oplossing waarin de kwaliteiten van dit team toch tot hun recht komen. Dan blijf je niet volharden in een oud concept. Daar kan menig voetbalclub of andere organisatie nog wat van leren.

Zet in op de kwaliteiten van je mensen, rekening houdend met de tegenstander c.q. omgeving. Is dat eigenlijk niet de kern van de visie van Louis van Gaal?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2014 17:19
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
WK 2014 #3
Ja Van Gaal flikt het toch weer hoor heeft nu heel Nederland al op kop gezet na 1 wedstrijd misschien wel heel europa.
1-5 tegen de nr 1 op de fifa ranglijst is dat wel ooit voorgekomen?

En Frank : Dat de 2-0 niet viel kun je ook zeggen dat het goede verdedigende acties waren , met name Vlaar vond ik heel sterk spelen.
En Martins Indi vond ik vooral eerste helft zeer zwak tweede helft stuk beter.

Waar ik constant aan ergerde dat de spelers van Spanje hele tijd vielen als nr 1 op fifa ranglijst doe je zoiets niet en zou je het voetballend goed kunnen oplossen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2014 21:24
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1168
Meer
WK 2014 #4
Deze uitslag veranderd veel zo niet alles wat betreft de kansen voor Oranje . Ga er voor het gemak van uit dat we van Australie winnen dan ben je zo goed als door . Bij een gelijk spel tussen Chili en Spanje is het EXIT voor de wereld kampioen . Dan heb je aan 1 punt tegen Chili genoeg om Brazilie te ontlopen en dan ligt de weg open tot de halve finale .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2014 08:29
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
WK 2014 #5
Deze kreeg ik al heel snel binnen



Aon de géng
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2014 09:39
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2384
Meer
WK 2014 #6
Interessant gegeven maar ik zag het nergens in de media terug komen,van persie geeft zijn medaille aan die verklede(holland) generaal,weet iemand wat meer?...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2014 10:01
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
WK 2014 #7
Wel zijn aanvoerdersband zag ik, die medaille heb ik niet gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2014 10:04
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
WK 2014 #8

opadiehard schreef : Interessant gegeven maar ik zag het nergens in de media terug komen,van persie geeft zijn medaille aan die verklede(holland) generaal,weet iemand wat meer?...gr opa ;)


Jawel..hij gaf zijn medaille, verdere gegevens weet ik ook niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2014 10:49
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
WK 2014 #9
Wat ik trouwens wel schandalig vond was dat de spelers van Brazilië binnen twee minuten naar de kleedkamer waren vertrokken. Zeker als gastland vind ik dit een bewijs van onkunde en on-professionaliteit. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2014 14:24
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
WK 2014 #10
Schijnt toch echt de aanvoerdersband te zijn geweest, medaille zat in zijn sok schijnbaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2014 15:19 13 juli 2014 15:19 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
WK 2014 #11

gaston satijn schreef : Wat ik trouwens wel schandalig vond was dat de spelers van Brazilië binnen twee minuten naar de kleedkamer waren vertrokken. Zeker als gastland vind ik dit een bewijs van onkunde en on-professionaliteit. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:


Ligk d'r aon nao wee totste dat onprofessioneel vins.

Nao de supporters touw zègk iech : Jao, hielemaol mèt d'ch eins.

Esse doels op dat hypocriete klappe en ierehaoge vörme veur de tegestanders daan zègk 'ch: Nein, dat is allemaol commerciele comedie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2014 19:18
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
WK 2014 #12

MVVke schreef :

gaston satijn schreef : Wat ik trouwens wel schandalig vond was dat de spelers van Brazilië binnen twee minuten naar de kleedkamer waren vertrokken. Zeker als gastland vind ik dit een bewijs van onkunde en on-professionaliteit. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:


Ligk d'r aon nao wee totste dat onprofessioneel vins.

Nao de supporters touw zègk iech : Jao, hielemaol mèt d'ch eins.

Esse doels op dat hypocriete klappe en ierehaoge vörme veur de tegestanders daan zègk 'ch: Nein, dat is allemaol commerciele comedie.


Als goede gastheer ontvang je de gasten waardig en neem je ook op een waardige manier afscheid...ook al is dat dan commercielle zeik..het zij zo dan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2014 07:46 14 juli 2014 07:49 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
WK 2014 #13
Schandalige overtreding van Neuer. Hij torpedeerde (opzettelijk) de aanvaller van Argentinië. De arbiter had dus voor deze actie rood moeten trekken. Deze actie deed mij denken aan een van Neuer's voorgangers Tony Schumacher. Gelukkig kostte het de aanvaller nu geen tanden.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2014 08:17
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
WK 2014 #14

Nao Väöre schreef : Schandalige overtreding van Neuer. Hij torpedeerde (opzettelijk) de aanvaller van Argentinië. De arbiter had dus voor deze actie rood moeten trekken. Deze actie deed mij denken aan een van Neuer's voorgangers Tony Schumacher. Gelukkig kostte het de aanvaller nu geen tanden.


DONKER rood...

puu.sh/a9SBZ/388f8edb7a.webm

Neuer heeft daar niets te zoeken (althans niet op die manier en niet met die knie zo hoog).

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Nao Väöre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden