In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af

22 nov 2013 15:20
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #31

Boschpoort schreef : Om te beginnen moeten ze eens stoppen met die muur van beveiligers die je tegenwoordig tegemoet treedt als je het stadion in wilt.
Drie jaar ben ik niet gefouilleerd en de laatste twee wedstrijden wel. Zo jaag je mensen weg!


Ik ben nog geen enkele wedstrijd binnengekomen zonder gefouilleerd te worden :thumbsdown:

Ik denk ook dat de scanpoortjes mensen afschrikt (vroeger kopieerde mensen kaarten meerdere keren) daardoor zijn er nu denk ik ook veel minder supporters.

Zelf hoop ik als er weer wat geld is op sfeeractie's (deze mis ik bij wedstrijden)
Wel vind ik het mooi dat de angelside van minuut 1 t/m het laatste fluitsignaal door blijft zingen :applaus: dit hoop ik dan ook weer vanavond mee te maken tijdens de wedstrijd tegen De Graafschap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2013 18:39 24 nov 2013 18:43 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #32
In diverse rubrieken (o.a. "oet de aw does" en diverse wedstrijd topics) heb ik het afgelopen jaar al vaker aangegeven dat er in de jaren 80 en 90 veel wedstrijden waren met schrikbarend lage aantallen toeschouwers...
( 890, 1300, 1321 en ik kan deze reeks rustig verder aanvullen...), lager dan dit seizoen dus !

Dus met al dat gezeur de laatste weken hierover kan ik niks... :thumbsdown:
Erger nog:
Wie het verleden niet kent en er geen rekening mee houdt, diskwalificeert zichzelf ...

Kijk je namelijk naar de oorzaken toen en nu, zijn die precies hetzelfde

1. allereerst pover voetbal, slechte resultaten en een lage klassering.
2. geen financiële mogelijkheden om hier snel verandering in te brengen
3. negatieve publiciteit uit 1 en 2 voortvloeiend

Dan blijft "het volk" gewoon weg en zie je alleen maar de zgn "hardcore" , die hun weg naar de Geusselt vinden. ;)


Dan mag je nu, zeker als je de huidige selectie (zonder die fantastische jongens :thumbsup: tekort te willen doen) afzet tegen de kwalitatief betere selecties uit de jaren 80 en 90 en het feit dat een en ander voor de grote groep hondstrouwe supporters
(ik schat ze op minimaal ca. 2.500 man) nu minder gastvrij wordt gemaakt door allerlei publieksonvriendelijke maatregelen...
in je handjes wrijven en dan is het eerder een heel groot compliment dat het er nu minimaal 3.500 mensen zijn !
Spreek ik niet eens over het ondersteunen van de ploeg en club via gezang, acties en donaties. ;)

Iets waarmee toch wel goed, zo niet beter rekening mee moet worden gehouden als we de huidige levensgrote uitdaging overleven... ;) en dus deze groep via een goed beleid gaan koesteren.
Deze groep is namelijk DE kern en HET fundament van us MVV-ke om te overleven en waar je vervolgens secundair wel allerlei andere zaken omheen kunt plannen om deze club verder uit te bouwen.

Geldt nu om de rust te bewaren, de jongens hun werk op het veld te laten doen en resultaten op de grasmat neer te zetten, het bestuur vertrouwen om de huidige financiële uitdaging tot een goed einde te brengen !


Zeet LRB oet Mestreech, dee al gong 't ins neet, Noets de mood verlore heet !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2013 01:05
Kanarie
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #33
Bedankt voor de bijdrage, 3 minuten van mijn leven verspild...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2013 01:11 25 nov 2013 01:17 door Ekstertjj.
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #34

Kanarie schreef : Bedankt voor de bijdrage, 3 minuten van mijn leven verspild...


Voor mensen zoals jij zou je liever thuis blijven bah.. maar goed ik heb het (SPECIAAL VOOR JOU) weer helemaal gewist, geen dank!!

Ongeloofelijk wat een miskleunen van mensen zijn er toch op de wereld.
Je vertelt waarom je momenteel geen seizoenkaart hebt (omdat men zich in dit onderwerp afvraagt waarom 1/3e is afgehaakt)
en je krijgt meteen een zeikerd op je nek; nou dan wis ik het toch gewoon lekker wat kan mij dat schelen, als jij daar gelukkig van wordt prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2013 17:59
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #35

Ekstertjj schreef :

Kanarie schreef : Bedankt voor de bijdrage, 3 minuten van mijn leven verspild...


Voor mensen zoals jij zou je liever thuis blijven bah.. maar goed ik heb het (SPECIAAL VOOR JOU) weer helemaal gewist, geen dank!!

Ongeloofelijk wat een miskleunen van mensen zijn er toch op de wereld.
Je vertelt waarom je momenteel geen seizoenkaart hebt (omdat men zich in dit onderwerp afvraagt waarom 1/3e is afgehaakt)
en je krijgt meteen een zeikerd op je nek; nou dan wis ik het toch gewoon lekker wat kan mij dat schelen, als jij daar gelukkig van wordt prima.


Eentje die zeikt en jij verwijderd het voor die ene zeikerd? :dry:

Gewoon erop laten staan en laat die ene maar doorzeiken. B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ekstertjj

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2013 00:32 27 nov 2013 00:40 door Ekstertjj.
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #36

mvv4ever schreef :

Ekstertjj schreef :

Kanarie schreef : Bedankt voor de bijdrage, 3 minuten van mijn leven verspild...


Voor mensen zoals jij zou je liever thuis blijven bah.. maar goed ik heb het (SPECIAAL VOOR JOU) weer helemaal gewist, geen dank!!

Ongeloofelijk wat een miskleunen van mensen zijn er toch op de wereld.
Je vertelt waarom je momenteel geen seizoenkaart hebt (omdat men zich in dit onderwerp afvraagt waarom 1/3e is afgehaakt)
en je krijgt meteen een zeikerd op je nek; nou dan wis ik het toch gewoon lekker wat kan mij dat schelen, als jij daar gelukkig van wordt prima.


Eentje die zeikt en jij verwijderd het voor die ene zeikerd? :dry:

Gewoon erop laten staan en laat die ene maar doorzeiken. B)


Ja eigenlijk heb je gelijk, tof van je dat je het zo zegt :thumbsup:
Maar ik ben zulke types zo spuug en spuugzat hé, dat ik de laatste tijd niet eens meer moeilijk ga lopen doen en het dan gewoon verwijder o.i.d. zulke mensen moet je ook ergens 'gelukkig' mee maken toch?!
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv4ever

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2013 13:33 13 dec 2013 13:53 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #37
Dat de toeschouwersaantallen omlaag gaan, is niet alleen een probleem bij het betaald voetbal of een fenomeen in Maastricht, maar komt overal terug. De vraag waaom in Mestreech niet kan wat bij andere clubs wel kan is dus een dooddoener, te kort door de bocht en ver bezijden de waarheid:

Zestien van de achttien Eredivisieclubs kregen dit seizoen tot nu toe minder toeschouwers in hun stadion dan vorig seizoen.
(bron :goal.com)


Zelf ga ik ook vaak naar concerten in Nederland en België en de neerwaartse trend is daar ook al terug te vinden:
www.nieuws.nl/algemeen/20130923/Podia-or...ren-minder-concerten .
En dat zijn niet alleen de kleiner podia ( zoals met alle respect onze Gieterij), maar ook de grote bekende: Paradiso, Tivoli en 013. Uitgezonderd die paar topbands en topartiesten heeft Mojo ( organisatie van o.a. Pinkpop) en Live Nation hier sterk mee te maken.


En wat te denken over het zwaar gesubsidieerde theater? Omdat ik meerdere voorstellingen per jaar in Maastricht, Heerlen en Sittard bezoek, krijg je dan ook wat mails van deze theaters. En daar is dit fenomeen van terugloop in de kaartverkoop ook terug te vinden en probeert men eventuele verliezen en grote lege plekken op te vangen door acties, die ik de laatste 10 jaar nog nooit heb meegemaakt. Dat de nood daar ook hoog is, blijkt wel uit dit voorbeeld:
"Boek in de maand december minimaal 2 kaarten en u krijgt een e-mail voucher voor een voordelig theaterbezoek in het nieuwe jaar cadeau. " En dit zijn niet bepaald kleine voorstellingen maar omvatten ook toneel, ballet, dans e.d.

Het is dus zaak voor MVV om z.s.m. op een creatieve en publieksvriendelijke manier te proberen meer kaarten a/d man te brengen door nieuwe doelgroepen te bereiken en de bestaande uit te breiden en daarnaast de huidige bezoekers te koesteren, in een warm bad te laten stappen! Dit laatste is al vaak genoeg hier op het forum en door de diverse supportersgroepen aangegeven...
Voor het eerste ( uitbreiding van de bestaande en aanboren nieuwe doelgroepen) zijn de afgelopen jaren al genoeg ideeën aangedragen, rest nu het omzetten en uitvoeren ervan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2014 09:14
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #38
Jupiler League 2013-2014

Gemiddeld aantal toeschouwers in de Jupiler League:

1.576 - Achilles'29
1.164 - Almere City FC
3.588 - FC Den Bosch
2.668 - FC Dordrecht
2.554 - FC Eindhoven
2.653 - FC Emmen
2.326 - Excelsior
3.042 - Fortuna Sittard
5.512 - De Graafschap
2.943 - Helmond Sport
1.436 - Jong Ajax
2.006 - Jong PSV
663 - Jong FC Twente
4.298 - MVV
1.659 - FC Oss
5.962 - Sparta Rotterdam
1.896 - SC Telstar
3.139 - FC Volendam
4.193 - VVV-Venlo
8.011 - Willem II

Wedstrijd met de meeste toeschouwers:

10.771 - Jong PSV - FC Eindhoven

Wedstrijd met de minste toeschouwers:

266 - Jong Ajax - FC Dordrecht

Totaal aantal toeschouwers tot op heden (26-02-2014):

550.289 Toeschouwers (42.982 Toeschouwers MVV)

Wedstrijden waarin de periode titel gewonnen is:

4.088 - FC Dordrecht - Willem II (0-2)
4.000 - Jong PSV - Almere City FC (2-2)
4.200 - VVV-Venlo - Jong FC Twente (3-0)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2014 09:35
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #39
Interessant. We staan dus vierde op de lijst qua toeschouwers. VVV staat in de buurt, maar wij hebben nog de thuiswedstrijd tegen Fortuna voor ons en met de resultaten en de inzet van de afgelopen maand lijken we ook bij "gewone" thuiswedstrijden rond de 4500 man te trekken. Zullen dus ook wel vierde op deze lijst eindigen, of VVV moet nog echt mee gaan doen om de titel. Dat De Graafschap, Sparta en Willem II meer fans trekken was te verwachten.

Kortom: ja, we verliezen in een paar jaar tijd veel stadionbezoekers maar het lijkt er op dat dat overal zo is en dat wij niet "extra veel" fans verliezen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2014 10:57
Heugem
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 53
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #40

Wedstrijd met de minste toeschouwers:
266 - Jong Ajax - FC Dordrecht


Volgens mij waren er bij jong psv-MVV maar 90 toeschouwers? Echter werd dit aantal niet vrijgegeven door psv, waardoor het niet hierbij staat.


Verder heeft MVV nog 4 (5 voor sommigen) thuiswedstrijden dit seizoen:
MVV-Helmond, vrijdag na carnaval, verwacht hier toch wel minsten 4500 toeschouwers
MVV-Den Bosch, op woensdag 2 april (onze 112e verjaardag). De woensdag kan redelijk wat mensen kosten
MVV-Achilles, zaterdag 5 april 18:45.
MVV-Fortuna, afhankelijk van of er nog wat op het spel staat, komen hier toch wel tussen de 6000 en 8500 mensen op af.

Als laatste wordt er nog een wedstrijdje tegen jong psv gespeeld, maar aangezien deze 'oefenpotjes' door een hoop mensen worden geboycot, zal er niet veel volk op af komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2014 11:38
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #41
Eigenlijk is het niet verwonderlijk dat de toeschouwersaantallen dalen. Vorige week was op dinsdag-, woensdag- en donderdagavond een stortvloed aan voetbal op televisie. Dan wil je op vrijdag wel eens wat anders. Het voetbal is verkocht aan de televisie, waarbij het erop lijkt dat de stadionbezoeker ook die in de Geusselt eerder als een last dan als een lust wordt gezien door de clubs.
Een goede vraag voor woensdagavond: Hoe kan MVV ervoor zorgen dat elke voetbalsupporter zich welkom voelt in de Geusselt en niet in eerste instantie als een potentiële wangedrager wordt behandeld? Graag niet de schuld op anderen schuiven!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2014 12:42
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #42
Goede vraag Zwarte Vogel. Een vraag waarmee MVV bezig is. Wat moet er gebeuren om de supporter weer het gevoel te geven dat hij een gewaardeerde en welkome gast is in de Geusselt ?
Belangrijk daarbij is dat de supporter ook behulpzaam hierin kan zijn door aan te geven welke punten er specifiek moeten veranderen om hem/haar dat welkome gevoel weer te doen geven. Na inventarisatie kunnen we dan gericht actie ondernemen. Meer info volgt.
Op supportersgebied zal dit een van de punten zijn die zo snel mogelijk moeten worden opgelost.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2014 13:08
kribbebieter
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 95
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #43
Beter luisteren naar de feedback van de supporters en de sentimenten aanvoelen die bij supporters leven. Daarop kan dan een beter stewardbeleid op worden los gelaten met hopelijk professionelere locale stewards !
En stoppen met combi's en ID controles en meer tegen driehoek/hoes in gaan. Veiligheid is een ding maar overdrijven en werkverschaffing voor de politie mogelijk maken daar is MVV niet voor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2014 13:26
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #44
hoezo voelen mvv supporters zich niet thuis in de geuselt.
OMDAT ZE DOOR 5 RIJEN BEVEILIGERS HEEN MOETEN EN ZELFS MENSEN VAN 60 GECONTROLEERD WORDEN.

OMDAT JE 20 EURO BETAALD VOOR EEN TRIBUNE OM ER VERVOLGENS MET 500 ANDERE TE ZITTEN IN PLAATS VAN 3000.

OMDAT ER IEDER JAAR OPNIEUW BEZUINIGD WORD OP HET TEAM IN PLAATS VAN OP ANDERE ONDERDELEN, WAARDOOR HET TEAM ( MVV ) SLECHT PRESTEERT EN MENSEN AFHAKEN.

Dat sociale gedoe met de buurt en andere clubs is leuk, maar dat lokt nog geen hond extra naar MVV.
Zorg voor een warm onthaal en een leuke pot voet en de geusselt stroomt van zelf vol.
hoezo is dat als club niet te begrijpen.

Mij als supporters maakt het niet uit of MVV in beek ook gewild is of dergelijke. ik wil leuk voetbal zien!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2014 15:44
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
In een jaar tijd ihaakt 1/3 van de toeschouwers af #45

Boschpoort schreef : Om te beginnen moeten ze eens stoppen met die muur van beveiligers die je tegenwoordig tegemoet treedt als je het stadion in wilt.
Drie jaar ben ik niet gefouilleerd en de laatste twee wedstrijden wel. Zo jaag je mensen weg!


Dus MVV krijgt minder toeschouwers omdat je gefoullieerd word? Kom op zeg, dat geloof je toch zelf niet.

Ik ga niet meer naar MVV omdat de losse kaarten te duur zijn voor wat ik te zien krijg. Ik ga liever in de buurt wedstrijden kijken die vrij toegankelijk zijn (geen gezeiks met combi's) waar ik waar voor mijn geld krijg en waar een leuke sfeer hangt. Ik pik de leuke wedstrijden eruit bij MVV, maar een wedstrijd tegen TOP of Achilles laat ik mooi voor wat het is en dat ik dit zeg had ik 1 jaar geleden nooit kunnen bedenken, maar helaas is er veel verpest de afgelopen tijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden