Spelersbus

14 aug 2012 17:52
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Spelersbus #16

Snuf schreef :

BenoitCamontagne schreef : denk dat er genoeg mensen zijn die voldoende kwaliteit hebben voor ontwerp en verfraaien van de bus....


Dit DENK ik ook. Helaas grijpt men bij MVV vaak naar commerciële instellingen zonder enkele binding met MVV. Neem als voorbeeld de MVV stadsbus. Een geweldig initiatief! Helaas laat het ontwerp te wensen over. Een gemiste kans.

ALWEER wordt er hier geschreven "kijk waar we vandaan komen". Ik had enkele maanden na de redding al genoeg van dit argument. Ik snap werkelijk niet dat er nog steeds mensen met dit non-argument kunnen leven. Ik verwacht van MVV professionalisme. Ik eis dat de MVV cultuur gerespecteerd wordt. Wij moeten doelen stellen in plaats van overal maar vrede mee hebben, want we waren bijna dood.


Volledig mee eens .. de stadsbus is echt verschrikkelijk in de uitvoering. Het idee is perfect maar de uitvoering is een drama. Wanneer wordt MVV eens neergezet als een club waar je bij wilt horen (a la St. Paulie bijvoorbeeld) en niet als een club met suffe slogans als "Doe mee met us MVV". Design / marketing technisch kun je zo veel meer en met alle respect maar dat kunnen die moffen van 045 dus wel veel beter (en ja daar stoor ik mij gigantisch aan). Ook qua spelers bus is de marketing waarde nul punt nul. En ja in een tractor kunnen ze ook naar de uitwedstrijd.
Zelfs al wil de maatschappij niet een bus overstickeren of spuiten dan nog zijn er 100 mogelijkheden om wel professioneel uit te zien. Denk aan magneet stickers die je voor elke wedstrijd op een bus kunt plakken (en die gaan tot 10 meter hoor).

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Equinox, les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2012 18:10 14 aug 2012 18:15 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Spelersbus #17
@punker73: 100% geliek kerel.

Veur mich maag ut aoch "St Paulie oan de moas" weure , pas oach goot beij ut moatschappelikke.

Es veer mer neet un te hoeg vvd-gehalte kriege.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2012 20:43
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
Onderwerp Auteur
Spelersbus #18

Snuf schreef :

BenoitCamontagne schreef : denk dat er genoeg mensen zijn die voldoende kwaliteit hebben voor ontwerp en verfraaien van de bus....


Dit DENK ik ook. Helaas grijpt men bij MVV vaak naar commerciële instellingen zonder enkele binding met MVV. Neem als voorbeeld de MVV stadsbus. Een geweldig initiatief! Helaas laat het ontwerp te wensen over. Een gemiste kans.

ALWEER wordt er hier geschreven "kijk waar we vandaan komen". Ik had enkele maanden na de redding al genoeg van dit argument. Ik snap werkelijk niet dat er nog steeds mensen met dit non-argument kunnen leven. Ik verwacht van MVV professionalisme. Ik eis dat de MVV cultuur gerespecteerd wordt. Wij moeten doelen stellen in plaats van overal maar vrede mee hebben, want we waren bijna dood.


Helemaal mee eens, als MVV meer kwaliteit wil uitstralen zal er ook aan dit soort zaken moet worden gewerkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2012 21:00
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
Spelersbus #19
Het moet toch heerlijk gaan met ons clubje als de spelersbus nu hetgene is waar we over moeten praten toch. Eens iets anders dan een faillissement of een Turkse shoarmainvesteerder nietwaar? ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 00:15
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Spelersbus #20
Allemaal, dit topic was bedoelt om te werken aan verbetervoorstellen, die MVV kan oppakken als ze daar behoefte aan hebben en de tijd voor hebben.
Het is niet de bedoeling om hier ruzie te maken, etc. Ga daarvoor naar het vrijgeltopic.
Er staan ongeveer 2 nuttige berichten in dit topic....

Als we vinden dat MVV een eigen bus moet hebben, werk dan aan een voorstel om die te krijgen.

Ik kan me voorstellen als er zo'n bus is, dat dat soms handig is, kan Trost ze makkelijker ergens anders mee naar toenemen. bv voor een teambuilding uitje. Het staat ook wel leuk en professioneel als er een mooie bus aankomt, bij de tegenstander.
Van de andere kant, ik kan me voorstellen dat daar nu niet de prioriteit ligt. We hebben nu eenmaal niet het budget, waar de sky de limit is... En onderhoud, verzekering, chauffeur, etc voor een eigen bus, zal ook zwaar wegen. Het is beter om die kosten te delen met anderen, voor die 1 dag per 14 dagen en dus huren.

Van de andere kant, wellicht kan iemand met een Business plan komen, met de bus betaalt door een sponsor(s), die verhuurt kan worden, zoals Ben aangeeft. Als er dan inkomsten mee gegenereerd kunnen worden, zou fantastisch zijn!

Een andere optie is die van Punker, om te zorgen dat we altijd een witte of rode bus huren en die "versieren" met magneetborden. Hiervan lijkt me dat de kosten een stuk minder zijn en makkelijker een sponsor voor te vinden is.
En als die magneetborden ook nog ontworpen kunnen worden door een combi van Punker en "de ontwerper van onze muurschildering", dat zou helemaal mooi zijn!

En helemaal mooi is dat we nu gaan voor de magneetborden en die later op "onze eigen" bus kunnen plakken.

Wie kan dat van die magneetborden uitwerken? Wat zijn de kosten? Wie kent een sponsor die die borden wil betalen?
Of is dit bedrag zo laag, dat we middels een collecte in de Geusselt aanstaande vrijdag het bedrag al bij elkaar hebben?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 01:18
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Spelersbus #21

Punker73 schreef : Wanneer wordt MVV eens neergezet als een club waar je bij wilt horen (a la St. Paulie bijvoorbeeld) en niet als een club met suffe slogans als "Doe mee met us MVV". Design / marketing technisch kun je zo veel meer en met alle respect maar dat kunnen die moffen van 045 dus wel veel beter (en ja daar stoor ik mij gigantisch aan).


St. Pauli heeft dit op een betere manier aangepakt, maar is ook doorgeschoten. Te veel mensen wilden bij de club horen en randzaken, zoals politiek, kregen te veel aandacht om bepaalde doelgroepen aan te spreken. Uiteindelijk hebben veel supporters de club hierdoor laten vallen en halen nu hun plezier bij de een of andere Hamburgse amateurclub.

Die moffen hebben vooral de laatste tijd een veel betere strategie. Een wedstrijd op de open dag (helaas afgelast) en "kom en beleef de echte voetbalsfeer IN het stadion" zijn enkele voorbeelden. Velen zullen zich bedrogen voelen als ze zien wat de voetbalsfeer daar inhoudt, maar deze gedachtegang verschilt gigantisch met onze acties als "blader met MVV door de herfst".

Punker73 schreef : Ook qua spelers bus is de marketing waarde nul punt nul. En ja in een tractor kunnen ze ook naar de uitwedstrijd.
Zelfs al wil de maatschappij niet een bus overstickeren of spuiten dan nog zijn er 100 mogelijkheden om wel professioneel uit te zien. Denk aan magneet stickers die je voor elke wedstrijd op een bus kunt plakken (en die gaan tot 10 meter hoor).


Een dergelijke magneet lijkt mij de beste optie voor dit moment, vooral omdat we geen grote busmaatschappij hebben. Op een dergelijke magneet is genoeg ruimte voor een BESCHEIDEN sponsoruiting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 03:24 15 aug 2012 04:35 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 790
Meer
Spelersbus #22

MVV4life schreef : Van de andere kant, wellicht kan iemand met een Business plan komen, met de bus betaalt door een sponsor(s), die verhuurt kan worden, zoals Ben aangeeft. Als er dan inkomsten mee gegenereerd kunnen worden, zou fantastisch zijn!

Voor alle duidelijkheid: mij staat voor ogen dat een busbedrijf een fraaie luxe-bus in MVV-stijl gaat spuiten en inrichten. Bij uitwedstrijden is die huurbus uiteraard voor het vervoer van de MVV-spelers bestemd. Maar als MVV geen uitwedstrijd speelt, kan dat bedrijf die bus gewoon verhuren voor bedrijfsuitjes e.d. Dat bepaalt dat bedrijf helemaal zelf, los van MVV. Wat mij betreft moet die bus dus niet door MVV worden geëxploiteerd, maar door een vervoersbedrijf.

Een eigen spelersbus, in het bezit van MVV, lijkt mij een utopie en heeft voor mij geen enkele prioriteit. Zo'n bus kost wel een paar ton of zo, en dat geld kan MVV veel beter gebruiken. En bovendien is MVV geen vervoersbedrijf; MVV heeft de kennis niet in huis om zo'n bus te exploiteren. Misschien kan dat bedrijf voor elk niet-MVV-ritje met de MVV-spelersbus wat geld doneren aan MVV, of bijv. besluiten om een grotere sponsor van MVV te worden of misschien zelfs beslissen om de spelersbus gratis aan MVV beschikbaar te stellen. Maar voor de rest denk ik dus niet dat uit die spelerbus extra inkomsten voor MVV uit kunnen voortvloeien. Maar dat is toch niet zo erg? Als MVV in een fraaie spelersbus met uitstraling kan reizen tegen aantrekkelijke tarieven (of misschien zelfs gratis?) vind ik het allemaal best.

Veel van mijn collega's op (middelbare) scholengemeenschap Sophianum in Gulpen vonden het toch wel een belevenis om in de spelersbus van Roda vervoerd te worden, ook al zijn dat heus niet allemaal Rodafans. Zelfs enkele voetbalhaters onder mijn collega's vonden die bus indrukwekkend. Het busbedrijf dat de Rodaspelersbus runt, mocht overigens ook een of twee andere 'gewone' bussen inzetten om het personeel te vervoeren dat niet in de Rodaspelersbus paste. De spelersbus fungeerde dus als commercieel lokkerdje: (mede) dankzij die spelersbus kreeg het busbedrijf de vervoeropdracht om bussen (meervoud!) te leveren voor het bedrijfsuitje van mijn school.

Als een school of bedrijf in Maastricht of omgeving bij een dagje-uit gebruik kan maken van een fraaie MVV-spelersbus, zal dat ook tot enthousiasme leiden, ook al zullen heus niet alle vervoerde personen fervente MVV-supporters zijn. Dat moet toch interessante business zijn voor een busbedrijf? Ik ben ervan overtuigd dat dat busbedrijf via die luxe MVV-spelersbus best veel lucratieve vervoersopdrachten kan binnenslepen. Stel je eens voor dat jouw bedrijf of school voor een bedrijfsuitje bussen inhuurt en dat dan één van die bussen de fraaie MVV-spelersbus is. Of je nu MVV-fan bent of niet, het is toch een belevenis om een ritje naar de plaats van bestemming (de Floriade?) met die luxe-MVV-spelersbus te mogen maken? Een busverhuurbedrijf dat veel zaken in Maastricht doet, moet toch inzien dat die bus een extra lokkerdje is voor bedrijven uit Maastricht en omgeving om met dat busverhuurbedrijf in zee te gaan?

Kom op, MVV Maastricht, ga eens met je busvervoerder praten over een MVV-spelersbus. Natuurlijk kan het ook geen kwaad als het MVV-bestuur te rade gaat bij andere voetbalclubs met een fraaie spelersbus.

Over de slogan op de bus moet goed nagedacht worden. Geen slappe Hollandse spreuk, vind ik, maar iets wat enige Maastrichtse bravoure of trots uitstraalt, zoals: "Hei zien v'r, de jonges vaan MVV Mestreech" of "Aon de kant veur MVV Mestreech" of "Sjevraoje, veer zien MVV Mestreech!" of "Kloetzek, g'r gaot verlere vaan MVV Mestreech" (haha). Wie bedenkt een mooie slogan voor op de toekomstige spelersbus? Of wie heeft ideeën voor het complete design, buitenkant en binnenkant, van de MVV-spelersbus? Ik ben benieuwd.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 09:01
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
Spelersbus #23
Iech höb de slogan:

MVV Mestreech,

Veer zien ze neet allein mer vlege ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 09:12
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Spelersbus #24
@LRB en Napoleon:
Ik heb er niet zo'n moeite mee als jullie stevige discussie aangaan, ook al wordt het soms wat persoonlijk. Het wordt tenminste onderbouwd.
Dit topic is daar echter niet de juiste plaats voor dus ik heb jullie beide laatste posts naar het Vreigelheukske verplaatst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, Aswin, Jean, kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 09:20 15 aug 2012 09:20 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Spelersbus #25
@ Boschpoort,

dat is prima...misschien dat je aan LRB nu al kunt aangeven dat hij al zijn bijdrages aan dit forum in die topic plaats :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 12:46
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Spelersbus #26

Sjieske schreef : Iech höb de slogan:

MVV Mestreech,

Veer zien ze neet allein mer vlege ;)

Of "'Haw pin! Die hollenders goon drin!''

Al zal niet iedereen daar zo blij mee zijn :P

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 14:59
klam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 8
Meer
Spelersbus #27
@boeisdatfeeske, ideeen zijn ook prina. Ik ben de laatste die je hierover hoord. Maar hou het dan ook bij ideeen en begin niet altijd te zeuren over argumenten waarom iets wel of niet is.
Een idee is iets aandragen waar je iets mee kunt. Wat bepaalde mensen hier doen is geen ideeen verspreiden, dat is zeuren over of ons iets beloofd is of niet. Of de bus mooi is of niet.

Begrijp me niet verkeerd, een mooie bus lijkt ook mij prachtig, maar als er geld voor was of als het prioriteit had gehad bij dit bestuur was het allang gebeurd. Iedereen heeft een gezamelijk doel, echter weet het bestur wat wel kan en wij niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 21:32
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Spelersbus #28

MVV4life schreef : ...
Een andere optie is die van Punker, om te zorgen dat we altijd een witte of rode bus huren en die "versieren" met magneetborden. Hiervan lijkt me dat de kosten een stuk minder zijn en makkelijker een sponsor voor te vinden is.
En als die magneetborden ook nog ontworpen kunnen worden door een combi van Punker en "de ontwerper van onze muurschildering", dat zou helemaal mooi zijn!

En helemaal mooi is dat we nu gaan voor de magneetborden en die later op "onze eigen" bus kunnen plakken.

Wie kan dat van die magneetborden uitwerken? Wat zijn de kosten? Wie kent een sponsor die die borden wil betalen?
Of is dit bedrag zo laag, dat we middels een collecte in de Geusselt aanstaande vrijdag het bedrag al bij elkaar hebben?


Dit is een herhaling van een eerdere post, simpel omdat ik weet dat punker hem niet gezien had.
Hopelijk help het omhoogstampen van dit bericht, zodat hij het wel ziet.
;)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 22:17
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Spelersbus #29

peter ruiver schreef : Et geit zich neet drom wat op de bus schjteit, maar wat drin zit!! ;)

Inderdaad Peter, dit is wel een van de laatste dingen waar men zich druk om moet/hoeft te maken.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.413 seconden