Veiligheid verbeteren bij MVV

19 mrt 2024 15:01 19 mrt 2024 15:02 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #61
Ik wil geen vingertje wijzen, want natuurlijk: er is veel werk aan de winkel voor MVV zelf (als het al niet te laat is). En natuurlijk, fans moeten zich gewoon normaal gedragen. Maar waar is de gemeente? Zij zijn eigenaar van het stadion. Hoeveel geld is erin gepompt de afgelopen jaren? Ik vermoed weinig. Ik zie er namelijk niks van terug, ik zie het stadion alleen maar aftakelen, het is niet meer van deze tijd. We weten waar de knelpunten zitten: de hoek bij het uitvak, geen hekken, kapotte poortjes, slechte faciliteiten (geen supportershome, vieze WC's die eerder op een zwembad lijken) etc. En als er door de gemeente niks geïnvesteerd wordt, laten ze MVV dan bewust aan hun lot over? Vinden er gesprekken tussen diverse partijen plaats, is er een plan van aanpak om e.e.a. te verbeteren? Je hoort er eigenlijk nooit iets constructiefs over, ook van MVV zelf niet.

Maastrichtse burgers betalen elke maand OZB aan de lokale overheid, die ook met begrotingen en plannen werken. Natuurlijk, er zijn grotere problemen in een gemeente dan een verpauperd stadion. En natuurlijk, wellicht zouden de échte diehard fans (in het geval dat de gemeente verbeteringen in het stadion wil toebrengen) misschien wel ietsje meer OZB willen betalen, zolang ze zien dat het geld in het stadion geïnvesteerd wordt. Maar het gros van de inwoners in Maastricht e.o. zit er wellicht niet op te wachten...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier, Vriethof18

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2024 19:17
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #62
De Kuip in Rotterdam is een ouder stadion dan De Geusselt in Maastricht .

Feyenoord laat bewust 5 a 10 procent van de te verkopen kaartjes niet verkopen .

Feyenoord betaalt per wedstrijd zo,n 180 000 euro gemiddeld aan beveilliging ........

Er gebeurt weinig tot niets .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2024 21:09
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #63

bokkesprongen schreef : De Kuip in Rotterdam is een ouder stadion dan De Geusselt in Maastricht .

Feyenoord laat bewust 5 a 10 procent van de te verkopen kaartjes niet verkopen .

Feyenoord betaalt per wedstrijd zo,n 180 000 euro gemiddeld aan beveilliging ........

Er gebeurt weinig tot niets .......[/qu


En die netten moesten ze ophangen voor de vliegen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2024 22:45 19 mrt 2024 22:46 door Vriethof18.
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #64

bokkesprongen schreef : De Kuip in Rotterdam is een ouder stadion dan De Geusselt in Maastricht .

Feyenoord laat bewust 5 a 10 procent van de te verkopen kaartjes niet verkopen .

Feyenoord betaalt per wedstrijd zo,n 180 000 euro gemiddeld aan beveilliging ........

Er gebeurt weinig tot niets .......


Volgens mij is er op de boschpoort ook al jaren een heel vak dicht ( waar het doek ligt van de witte). En ook op de gamin tribune is een gedeelte van een vak niet in gebruik voor toeschouwers. Denk dat dit voor de geusselt ook al snel een 10% zal zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2024 08:58
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #65

bokkesprongen schreef : De Kuip in Rotterdam is een ouder stadion dan De Geusselt in Maastricht .

Feyenoord laat bewust 5 a 10 procent van de te verkopen kaartjes niet verkopen .

Feyenoord betaalt per wedstrijd zo,n 180 000 euro gemiddeld aan beveilliging ........

Er gebeurt weinig tot niets .......


Je kunt óók zeggen dat er met 2 maten wordt gemeten. Er gooit een malloot vanuit één specifiek vak een aansteker naar Davy Klaassen (valt uiteraard totaal niet goed te praten) en er worden palen met netten rondom alle vakken gehangen. En hier gebeurt er de laatste jaren ook genoeg, maar er wordt niets gedaan (geen hekken o.i.d.). Zo blijven de "kwaadwillenden" baas in eigen stadion. Maw: het hangt er puur vanaf vanuit welk perspectief je het bekijkt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2024 09:01
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #66
Mensen het is gewoon inzake veiligheid wachten op de overname , wat we nu zien is wat MVV "maximaal " kan inzake veiligheid .

Veel heeft met geld te maken en wellicht kunnen de Amerikanen de gemeente bewegen om het stadion te verkopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2024 09:08 20 mrt 2024 09:13 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 461
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #67
Ik weet niet of je losgekoppeld moet worden van de gemeente. Niet dat het veel vruchten afwerpt in Maastricht (in vergelijk met Kerkrade), maar voor een gemeente is een nieuw stadion bouwen écht een peuleschil. Als men denkt dat dit veel geld is voor een gemeente, heeft men het mis.( voor MVV begrippen, dus géén arena of kuip natuurlijk!!!) En om volledig afhankelijk te zijn van een geldschieter, die ook nog een nieuw stadion uit de grond zou moeten gaan stampen, lijkt me een veel groter risico. De gemeente is dan toch wel weer een "veilige haven".
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2024 09:23
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #68

Mosae schreef : Ik weet niet of je losgekoppeld moet worden van de gemeente. Niet dat het veel vruchten afwerpt in Maastricht (in vergelijk met Kerkrade), maar voor een gemeente is een nieuw stadion bouwen écht een peuleschil. Als men denkt dat dit veel geld is voor een gemeente, heeft men het mis.( voor MVV begrippen, dus géén arena of kuip natuurlijk!!!) En om volledig afhankelijk te zijn van een geldschieter, die ook nog een nieuw stadion uit de grond zou moeten gaan stampen, lijkt me een veel groter risico. De gemeente is dan toch wel weer een "veilige haven".


Nee eens dat snap ik , maar met de Gemeente komen we ook zichtbaar niet heel veel verder op dit gebied. En ja liever de Gemeente als betrokken partner hebben in deze maar dan moeten ze daar wel de handen voor op elkaar krijgen

Los daarvan , MVV heeft een licentie dat het stadion veilig is , anders zou er niet gevoetbald mogen worden . Maar vinden jullie het veilig is ? ik vind daar echt wel wat van te zeggen , los van of het schoon en gastvrij is . De prijs van het toegangskaartje is het niet ( allang) niet meer waard

Wil je op een fatsoenlijk niveau je supporters ontvangen dan zal er iets moeten gebeuren en veel van de incidenten die nu plaatsvinden , komen door hoe het stadion nu is daar is het iedereen wel over eens.

De laatste 2 incidenten ik vraag me nu ook af of de club wordt gestraft door de KNVB inzake match zonder publiek en daarbij gaat de club de schade verhalen op die gasten ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Hier menier, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2024 08:26
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Onderwerp Auteur
Veiligheid verbeteren bij MVV #69
Uit DDL 28-3-2024 door Emil Visser

De KNVB gaat een centrale rol spelen in de verbetering van de veiligheid bij MVV. Er komt een plan van aanpak van de voetbalbond die als neutrale partner samen met MVV, gemeente Maastricht, politie en de supporters van MVV aan de slag gaat.

Het doel is om de situatie in De Geusselt te verbeteren. Onder meer de infrastructuur in het stadion, gedrag van supporters en het optreden van stewards zal worden bekeken.

MVV-directeur Laura Van Leeuwen is blij met de KNVB als neutrale coördinator in dit vraagstuk. „We willen een gastvrij MVV opbouwen, waar ook gezinnen zich prettig voelen. Ik wil de verantwoordelijkheid bij iedereen neerleggen. Bij onszelf, bij de gemeente, bij de KNVB én bij de fans. Toen ik hier bij MVV binnenkwam heb ik met veel mensen gesproken. Een van mijn vragen was steevast: waarom kom je bij MVV? Bijna altijd kreeg ik het antwoord dat mensen door hun vader mee naar het stadion zijn genomen. Je wordt fan van een club tussen je vijfde en vijftiende. Als ik zie dat die nu weglopen uit het stadion, dan krijgen we een probleem. We moeten nieuwe fans blijven krijgen.”

Twee thuisduels van MVV deze maand vielen op door wangedrag van supporters. Tijdens de wedstrijd tegen FC Dordrecht daagden groepjes van het thuispubliek en uitfans elkaar uit en gooiden bier naar elkaar. De wedstrijd tegen Roda JC werd tijdelijk stilgelegd nadat een MVV-fan bier had gegooid naar Roda-doelman Calvin Raatsie.

MVV-supporters zijn in actie gekomen om hun club te redden. Dinsdag werd duidelijk dat de Maastrichtse club acuut 250.000 euro nodig heeft, anders kan het seizoen niet afgemaakt worden. Een faillissement is een realistisch scenario.

De supportersverenigingen Angelside en SV 1903 roepen MVV-fans op om kaartjes te kopen voor de laatste drie thuiswedstrijden van het seizoen. Het doel is om ongeveer 3500 extra fans in het stadion te krijgen, bovenop de 5000 supporters die gemiddeld bij thuiswedstrijden komen kijken.

De actie volgt op de oproep van directeur Laura van Leeuwen om vooral tickets te kopen voor de resterende duels. MVV zelf heeft ook een speciale actie op poten gezet. Fans kunnen een passe-partout kopen voor die laatste drie thuiswedstrijden. Ze betalen dan de prijs van vier tickets. Zodoende komt er extra geld in het laatje.

Van Leeuwen zegt dat ze de huisregels in het stadion strenger wil gaan hanteren. Het gaat dan voornamelijk om het leeg houden van de grachten. Tegenstrijdig is dat supporters wel in de gracht tussen de tribune en het veld mogen lopen om drinken te halen of om naar het toilet te gaan, maar ze mogen er niet blijven staan. Van Leeuwen: „Zolang het goed gaat, is het natuurlijk geen probleem om daar even te blijven hangen. Maar nu is het twee keer fout gegaan, dus moeten we dat strikter gaan handhaven.”

Van Leeuwen benadrukt dat het vooral vaak wel goed is gegaan dit seizoen in De Geusselt. „Ik denk dat we ook vooral last hebben van beeldvorming. Tot de wedstrijd tegen FC Dordrecht begin maart, is er in het eigen stadion niets gebeurd. Ik weet dat er in het verleden vaak dingen fout zijn gegaan, maar daar kan ik niets aan doen.”

En juist omdat dit seizoen vooral positief was, heeft Van Leeuwen er vertrouwen in dat het plan van aanpak waaraan gewerkt gaat worden in combinatie met het strikter hanteren van de huisregels effect zal sorteren. Uitsluiten dat er iets gebeurt, dat kan ze niet. „Ik denk ook niet dat we in een wereld moeten willen leven waarin er nooit iets kan gebeuren.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2024 12:49
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Veiligheid verbeteren bij MVV #70
dan beginnen met het weren van uitsupporters, en de paar stewards die je hebt op elke trap positioneren op de Angel Side en een paar aan de boarding bij de spelerstunnel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.347 seconden