Corona 2020-2021

26 juni 2020 11:11
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Corona 2020-2021 #16
In andere landen zoals in Amerika waar mensen zich niet aan de afstandsmaatregelen houden zie je enorme uitbraken. Bij zangkoren zijn er ook uitbraken geweest. Beetje vreemd om dan nu te zeggen dat de maatregelen allemaal onzin zijn.

Al blijft het natuurlijk belachelijk te verwachten dat mensen gaan fluisteren in een stadion.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, middenstip, opadiehard, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2020 11:21
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Corona 2020-2021 #17
Maurice de Hond is geen viriloog en geen wetenschapper en daarom moet je zijn bevindingen niet al serieus nemen ,gelukkig zit hij niet aan tafel bij de wetenschappers die de regering adviseren .

Maurice de Hond was voorstander van het corana beleid in Zweden stel je maar eens op de hoogte ,hoe het daar allemaal verliep ......
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2020 11:52
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
Corona 2020-2021 #18
Zonder verantwoordelijkheden zoals Maurice de Hond, is het altijd makkelijk om meer populistische/risicovolle uitspraken te doen in discussies als deze. Er zullen vast aannames inzitten die uiteindelijk wel kloppen, maar als je verantwoordelijkheden hebt zul je deze aannames toch eerst bevestigd moeten hebben.

Wat betreft Corona en MVV. Zoals ik begrijp van de "geleerden" is een mondkapje beschermend voor je omgeving, maar niet per se voor je zelf. Iedereen weet dat er toch gezongen gaat worden in de stadions. Waarom niet een mondkapje verplichten binnen de stadion zoals in het openbaar vervoer en gewoon lekker vloeken op de scheids.

Met de 1.5M maatregel gaan we misschien wel een keer de Geusselt uitverkopen. Zou toch wat zijn..... ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2020 13:41
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Corona 2020-2021 #19

Draankörgel schreef : Zonder verantwoordelijkheden zoals Maurice de Hond, is het altijd makkelijk om meer populistische/risicovolle uitspraken te doen in discussies als deze. Er zullen vast aannames inzitten die uiteindelijk wel kloppen, maar als je verantwoordelijkheden hebt zul je deze aannames toch eerst bevestigd moeten hebben.

Wat betreft Corona en MVV. Zoals ik begrijp van de "geleerden" is een mondkapje beschermend voor je omgeving, maar niet per se voor je zelf. Iedereen weet dat er toch gezongen gaat worden in de stadions. Waarom niet een mondkapje verplichten binnen de stadion zoals in het openbaar vervoer en gewoon lekker vloeken op de scheids.

Met de 1.5M maatregel gaan we misschien wel een keer de Geusselt uitverkopen. Zou toch wat zijn..... ;-)


Nou Draankörgel, zowel jij als ik moeten toch weten dat het dragen van een mondkapje het consumeren van enkele goud-gele rakkers niet ten goede komt! Ik ben overigens benieuwd of die handuitreiking van dhr. Napoleon nog staat om samen een halve liter en een broodje mexicano weg te tikken en te bikken staat, want hij is al behoorlijk lang niet meer op het forum geweest. Ik hoop niet dat zijn Dragen zoals Charizard bij Ash Ketchum hem heeft verbrand!

Maar ik denk dat mondkapjes voor de lokale driehoek onbespreekbaar is. Een mondkapje tot onder je ogen, capuchonnetje op de kale kletser en haal de fakkels maar uit. Voor mij prima, alleen staat de BVO hier niet op te trappelen helaas. Ik denk dat dit de hoofdreden is om dit niet eens te overwegen.

Maar ik zie het wel voor me hoor; de winnende maken voor het binnenslepen van de eerste periode thuis in de 94e minuut en dan 3.000 man zeer zacht ''hoera'' horen fluisteren. HINNEVEL!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2020 14:34
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Corona 2020-2021 #20

MVVke schreef :

Sjotelsplak schreef : Naast voetbaldeskundigen hebben we nu ook al afgestudeerde virologen die hun kennis baseren op een niet deugende opiniepeiler. Dat beloofd wat voor de gezondheid van onze oudere stadionbezoekers. Over kapitein op het schip gesproken. De beste stuurlui staan aan wal. Ook een toepasselijk spreekwoord in deze.


Sorry huur, mer wat is dit veur 'n raar opmerking, iech bin beter vaan d'ch geweend Sjotelsplak. Dat de visie vaan Ben neet in dien sträötsje pas, prima, mer feitelek biste noe dezelfde ''bazel'' aon 't verkoupe. Inkel en allein umtotste neet in de opinie en visie vaan Maurice de Hond geluifs (en dao geef 'ch d'ch deils ouch nog geliek in) is 't per definitie allemaol neet woer wat de Hond en Ben zègke? Rare logica. De discussie geit weier es allein de Hond.

De polletiek hèlt wanhopeg vas aon wat 't RIVM zeet, en eigelek weurt steeds dudelek tot d'r vrij wieneg klop vaan wat ze d'ch dao allemaol wiesmake.
De groete fout die gemaak weurt is tot 't RIVM door de staot nao väöre weurt geduid es zoegenaomp einegste officiële orgaan mèt kinnes vaan zake. En 'n nog groeter verdaoling is tot lui dao massaal instampe, mèt daank aon de mediapropaganda. Alles wat de regering en 't RIVM zègke, weurt es woerheid verkoch.

'ne Mins dee zelf het liere naodinke, en neet wie e sjaop achter die lui aon löp, snap tot dat dus noets meugelek kint zien.
Frappant tot hiel väöl instanties, los vaanein, allemaol tot 'n totaal aander visie en conclusie koume es 't RIVM.
Zouwe die dan allemaol oongeliek höbbe, en mote v'r daan mer dat RIVM -dat niks aanders is es 'n orgaan binne de staot- achternao loupe, umtot ze 't hèlste sjriewe en de mieste menute kriege binne de media?

Persuunlek geluif iech neet zoe in dat propaganda-apperaat van Rutte en co.


Laten we blij zijn dat de politiek vast houdt aan het RIVM, stel je voor dat ze dit soort instanties zouden privatiseren. Dan zou elke gek met complottheorieën dit als waarheid in de media kunnen brengen.
Dan liepen we nu allemaal rond op een platte aarde, dan waren we nu allemaal al doodziek van 5G, dan was corona een ontsnapt biologisch wapens, dan worden we allemaal gechipt door Bill Gates in hoogst eigen persoon.
Dat je bepaalde maatregelen niet leuk vindt, kan ik heel goed begrijpen. Maar op elk vlak heeft de regering het gewoon prima aangepakt en de schade heel erg beperkt gehouden.

Maar in jouw ogen ben ik een schaap omdat ik het wel eens ben met het RIVM en hun maatregelen. Wat niet wil zeggen dat ik de maatregelen ook leuk vind.
Dat mensen zelf hebben leren nadenken klopt, overigens ook niet in alle gevallen. Alleen wanneer mensen nadenken, wil dat niet meteen zeggen dat je ook een expert bent.
Je mag een mening hebben over de feiten, maar maak geen feiten op basis van meningen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, middenstip, bokkesprongen, TPC, Medusa, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2020 14:53
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Corona 2020-2021 #21
Het spreekkorenverbod vraagt om creatieve oplossingen. Ik heb alle vertrouwen in de AngelSide. Organiseer een "nette" bijeenkomst om spreekkoren op te nemen en vraag aan de club toestemming deze via elektronische weg in het stadion te versterken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2020 16:04
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Corona 2020-2021 #22
Er zit een kern van waarheid in, er zijn meer deskundigen en wetenschappers dan alleen het rivm die bijna blind op de wereld gezondheids organisatie aanlopen.
Volgens een groot deel van deze wetenschappers doet 1,5 meter er niet toe. Echter zingen en schreeuwen zijn de meesten het wel over eens. Daarbij komen de virus deeltjes vrij vanuit de longen. Alleen in de buitenlucht of bij goede ventilatie is de kans op besmetting zeer klein.
De besmettingshaarden zoals in bergamo kwamen juist door het samen met vreemden in een kleine ruimte (auto/bus/trein) te reizen naar een evenement.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2020 18:45
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Corona 2020-2021 #23

De Zwarte Vogel schreef : Het spreekkorenverbod vraagt om creatieve oplossingen. Ik heb alle vertrouwen in de AngelSide. Organiseer een "nette" bijeenkomst om spreekkoren op te nemen en vraag aan de club toestemming deze via elektronische weg in het stadion te versterken.


Spreekkoren zijn meestal spontane acties en echt niet altijd van te voren bedacht.
Juist door de spontaniteit zijn ze vaak apart en origineel,maar zeker niet laten horen via opgenomen toestanden...Gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2020 19:07
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Corona 2020-2021 #24

opadiehard schreef :

De Zwarte Vogel schreef : Het spreekkorenverbod vraagt om creatieve oplossingen. Ik heb alle vertrouwen in de AngelSide. Organiseer een "nette" bijeenkomst om spreekkoren op te nemen en vraag aan de club toestemming deze via elektronische weg in het stadion te versterken.


Spreekkoren zijn meestal spontane acties en echt niet altijd van te voren bedacht.
Juist door de spontaniteit zijn ze vaak apart en origineel,maar zeker niet laten horen via opgenomen toestanden...Gr opa.



Groot gelijk Opa, we zijn geen ijshockeypubliek.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2020 22:08
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Corona 2020-2021 #25

opadiehard schreef : Spreekkoren zijn meestal spontane acties en echt niet altijd van te voren bedacht....Gr opa.

Zeker, maar als dat niet is toegestaan, moet je improviseren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2020 09:03
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Corona 2020-2021 #26
Waarom niet mondkapjes verplichten dan, ben je toch van alles af. Iedereen weet dat juichen of uitingen niet voorkomen gaan worden. Bij demonstraties staat iedereen 2 uur lang op elkaar gepropt en wordt er ook gejoeld met een gedeelte zelfs zonder mondkapjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2020 18:28
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Corona 2020-2021 #27
Wat ik niet snap in een vliegtuig mag je wel opgepropt zitten met 500 man.
Maar in de open lucht bij een voetbalwedstrijd mag je niet naast elkaar zitten?

Ik ben er ook gewoon overtuigd dat tegen die tijd de regels weer anders zijn.
Want in het stadion zitten zonder te zingen schelden en weet ik veel allemaal gaat dus echt niet werken.
Bij geen enkele club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.346 seconden