Stadionverbod vak C en D ?

23 dec 2023 09:42
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Onderwerp Auteur
Stadionverbod vak C en D ? #1
Ogv welk artikel kan de KNVB dit besluit nemen ?????

Nu krijg IK een stadionverbod ???(en met mij 100en anderen) Omdat iemand die ik niet ken de wet overtreedt ??

www.mvv.nl/nieuws/knvb-straft-mvv-met-lege-supportersvakken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 11:20
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #2

Buurke76 schreef : Ogv welk artikel kan de KNVB dit besluit nemen ?????

Nu krijg IK een stadionverbod ???(en met mij 100en anderen) Omdat iemand die ik niet ken de wet overtreedt ??

www.mvv.nl/nieuws/knvb-straft-mvv-met-lege-supportersvakken


Inderdaad een heel raar besluit van de KNVB....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 11:56 23 dec 2023 11:56 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #3

Vriethof18 schreef :

Buurke76 schreef : Ogv welk artikel kan de KNVB dit besluit nemen ?????

Nu krijg IK een stadionverbod ???(en met mij 100en anderen) Omdat iemand die ik niet ken de wet overtreedt ??

www.mvv.nl/nieuws/knvb-straft-mvv-met-lege-supportersvakken


Inderdaad een heel raar besluit van de KNVB....


Zal een bedoeld zijn zodat ze hopen dat volgende keer de,,dader,,word aangeven…..mvrgr Ampa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 15:58
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #4
Het gehele vak C en D een stadion verbod geven omdat 1 persoon een bekertje op het veld gooit.
Nu mogen ook de supporters die er altijd op een positieve manier niet naar binnen.
Ik vind het toch allemaal wat te overdreven, het moet toch niet gekker gaan worden.
De dader staat toch op beeld, waarom gaat de KNVB een heel sfeervak aanpakken, supporters die er helemaal niets mee te maken hebben....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 16:12 23 dec 2023 16:25 door aait wief.
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #5
Ronduit belachelijk! ik snap dat ze een deel van de AS "voor straf" leeg willen laten, dat zie wel vaker en is nog te billijken. Maar alle seizoenkaarthouders van deze vakken de toegang ontzeggen en een stadionverbod opleggen is disproportioneel. Mogen bijvoorbeeld de "supporters" die losse kaartjes voor deze wedstrijd in deze vakken gekocht hebben wel naar binnen? Waar is de zorgvuldigheid en evenredigheid in deze maatregel? Daarbij, ik was er tegen FC Den Haag-ADO zelfs niet! Dat kan ik aantonen op basis van de scandata die in het bezit van MVV zouden moeten zijn, toch....?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 18:16 23 dec 2023 18:19 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #6
Knvb is de weg kwijt door op deze wijze collectief te straffen en blijkbaar te weten dat het een sk houder was. Notabene voor iets wat eind september NA afloop tegen Den Haag is gebeurd, het gooien van 2 bekertjes. Ondertussen zijn degene die het hebben gedaan gegarandeerd alweer een paar wedstrijden binnen geweest. Als sk houders gezamenlijk mvv met zoveel mogelijk mails bombarderen. Mvv doet overigens ook zelf veel te weinig om dit probleem te tackelen, maar vervolgens krijgt de jarenlange trouwe sk houder nu de rekening gepresenteerd. Dacht het niet. Dat mvv maar met een fatsoenlijke compensatie komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 21:51
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #7
Laat alle seizoenskaarthouders die wedstrijd gratis iemand meenemen. dan kan iedereen naar binnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 22:03
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #8
Dat de KNVB topjuristen in dienst heeft dat wist ik al lang maar dit slaat werkelijk alles. Hoe krijgt men het verzonnen? Een vorm vam groepsaansprakelijkheid per vak? Ridicuul is t.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2023 10:33
Klomeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 72
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #9
Tegen collectieve straffen!

SV-1902 gaat zich beraden op juridische stappen tegen de, door de KNVB, opgelegde straf om de vakken C en D van de Angelside te willen sluiten tijdens de thuiswedstrijd tegen Jong Utrecht.

Wij zijn principieel tegen collectieve straffen en vinden het onrechtvaardig dat onze supporters collectief gestraft worden, t.g.v. het gedrag van enkele individuen. Daarnaast stellen wij ook onze vraag bij de proportionaliteit van deze straf.

Wij roepen MVV op om tegen het besluit van de KNVB in te gaan en deze straf niet uit te voeren. Seizoenskaarthouders worden op deze manier namelijk onterecht gestraft en dit gaat op termijn seizoenkaarthouders kosten.

Hopelijk kunnen wij, gezamenlijk met MVV en eventueel andere clubs, een vuist maken tegen dit beleid van de KNVB.

Mocht u kennis hebben van dit soort juridische procedures en ons willen helpen, stuur dan een bericht naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2024 14:04
SV-1902
Verified
Verified
Berichten: 18
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #10
In de bijgevoegde brief kunnen jullie onze reactie aan de KNVB lezen.

Met grote dank aan KBW Advocaten en Mediators uit Schinnen.

___________________________________________
Wij komen op voor jullie belangen! www.sv-1902.nl
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Frank Salemans, Ben Salemans, aait wief, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2024 17:43 06 jan 2024 17:44 door aait wief.
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #11
Voor de supporters die interesse hebben in de volledige uitspraak en het verweer van MVV: Klik hier .

Blijkbaar vallen alle seizoenkaarthouders van deze 2 specifieke vakken aan te merken als verdacht of kunnen worden bestempeld als hooligan en worden deze supporters (schuldig, onschuldig, aan- of zelfs afwezig bij de wedstrijd tegen ADO) de toegang tot het stadion ontzegt.
Letterlijk staat er:

waarbij de personen die een seizoenkaart hebben voor de vakken C en D op de Angelsidetribune geen toegang mogen hebben tot het stadion. De betreffende vakken zullen tijdens de wedstrijd leeg moeten blijven."


De supporters met losse kaarten op deze vakken wordt echter niets in de weg gelegd en kunnen gewoon het stadion in. Hoe noem je zoiets? Disproportioneel? Onevenredig? Onrechtvaardig? Onrechtmatig? Ondoordacht? Onredelijk? Slordig? Zeg 't maar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2024 12:01
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #12
Dat de KNVB met maatregelen zou komen was natuurlijk te verwachten en ook het leeg laten van bepaalde vakken is een gebruikelijke straf bij KNVB en UEFA.
Maar dat specifiek seizoenkaarthouders worden genoemd en uberhaupt het stadion niet in mogen is wel vreemd. Ik denk dat de kans dat de daders van de wanordelijkheden geen seizoenskaart hebben veel groter is dan dat het seizoenskaarthouders zijn.

Zo kun je dus een club boetes aannaaien door je onder de harde kern van een rivaliserende club te mengen, daar rottigheid uit te halen en je vervolgens rot te lachen om de straffen die worden uitgedeeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2024 12:46
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #13
Wat me zwaar tegenvalt is dat mvv weliswaar tegen de straf van de knvb is ingegaan, maar het daarna verder heeft gelaten voor wat het was toen de knvb niet op de bezwaren inging. Met andere woorden de sk houder in de kou heeft laten staan. De juridische stap liet men achterwege, daar is dan vervolgens een sv1902 voor nodig. Weet niet of anderen ook berichten naar mvv hebben laten gaan, maar tot op heden nul reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2024 02:45 09 jan 2024 02:47 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #14

Roed en Wit 70 schreef : Wat me zwaar tegenvalt is dat mvv weliswaar tegen de straf van de knvb is ingegaan, maar het daarna verder heeft gelaten voor wat het was toen de knvb niet op de bezwaren inging. Met andere woorden de sk houder in de kou heeft laten staan. De juridische stap liet men achterwege, daar is dan vervolgens een sv1902 voor nodig. Weet niet of anderen ook berichten naar mvv hebben laten gaan, maar tot op heden nul reactie.

Volgens mij, maar ik kan het verkeerd hebben, is er geen verder hoger beroep voor MVV mogelijk en is de beslissing of uitspraak definitief. Ik vraag me daarom ook af of de sympathieke actie van SV1902 in de vorm van de protestbrief enige kans van slagen heeft. Ik denk dat de KNVB verder niks met die brief doet. Dat hoop ik uiteraard niet.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2024 08:59
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Stadionverbod vak C en D ? #15

Ben Salemans schreef :

Roed en Wit 70 schreef : Wat me zwaar tegenvalt is dat mvv weliswaar tegen de straf van de knvb is ingegaan, maar het daarna verder heeft gelaten voor wat het was toen de knvb niet op de bezwaren inging. Met andere woorden de sk houder in de kou heeft laten staan. De juridische stap liet men achterwege, daar is dan vervolgens een sv1902 voor nodig. Weet niet of anderen ook berichten naar mvv hebben laten gaan, maar tot op heden nul reactie.

Volgens mij, maar ik kan het verkeerd hebben, is er geen verder hoger beroep voor MVV mogelijk en is de beslissing of uitspraak definitief. Ik vraag me daarom ook af of de sympathieke actie van SV1902 in de vorm van de protestbrief enige kans van slagen heeft. Ik denk dat de KNVB verder niks met die brief doet. Dat hoop ik uiteraard niet.


Dat is volgens mij ook zo. Als MVV (of haar supporters) echt iets zou willen doen tegen deze sanctie dan zullen ze al naar de rechtbank moeten stappen. De vraag is of het je dat proces waard is, al is het natuurlijk ook zo dat niet iedereen maar telkens hoeft te slikken wat de KNVB vindt.

Enerzijds moet de KNVB een straf opleggen; bekogelen van officials is niet toegestaan. Simpel. Of het nu om een glas beker, een beker chocomel of een lolly is. Maar collectief straffen in deze gaat mij zelf ook te ver. Er hangen overal camera's ; pik ze er uit? Maar nee, we gaan 2 hele vakken sluiten waarbij mensen wellicht niet eens aanwezig waren en de daders wellicht kaarten voor een ander vak hadden. Maar , de KNVB kiest de makkelijkste optie.

Aan de andere kant denk ik ; laat lopen. Tegen Jong Utrecht is het niet druk, iedereen komt met de toegangspoortjes van MVV binnen met een andere kaart (oké, je moet eenmalig een los ticket kopen) en je ziet de wedstrijd 5 stoelen verder dan je normale plek. Ik had het vervelender gevonden als we bijvoorbeeld thuis tegen NAC 2 vakken leeg moesten blijven.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden