MVV stoot A- en B- jeugdteams af

05 mei 2014 20:06 05 mei 2014 20:23 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #241

Ben Salemans schreef : Ik wil graag op het stuk in Dagblad De Limburger van woensdag 2 april 2014 reageren via enkele citaten daaruit.

Rinkens: “Er is de afgelopen week een hoop beroering ontstaan rond MVV. We hebben dit niet goed gecommuniceerd.”
Hehe, gelukkig zijn Rinkens en ik het over een punt met elkaar eens: de communicatie én PR van MVV rammelt al jaren van alle kanten.

Rinkens: “Na de redding van de club in 2010 hebben we een visie neergelegd waarin stond dat MVV op jeugdgebied moet gaan samenwerken met een partnerclub.”
Met samenwerken is niks mis. Volledig of grotendeels afhankelijk worden van de partnerclub was nooit de bedoeling. Daar lijken de nieuwste plannen wel op neer te komen.

Rinkens: “De afgelopen maanden hebben verschillende geledingen binnen MVV, onder wie oud-spelers Reginald Thal en Erik Meijer, die plannen nog eens goed besproken. De harde cijfers zijn dat onze A1 en B1 op een veel te laag niveau spelen. De conclusie was: zo kunnen we niet doorgaan.” De conclusie dat we zo niet kunnen doorgaan is misschien gerechtvaardigd. Maar wat betekent dat “zo niet kunnen doorgaan”? Rinkens kiest voor een drastische vervolgstap: stoppen met de A- en B-teams. Maar er kan net zo goed voor een andere vervolgstap worden gekozen, die minder drastisch en logischer is: plannen maken die ertoe moeten leiden dat A1 en B1 op een hoger niveau gaan spelen. Als financiën toch een rol spelen, lijkt het mij eerder wenselijk de A en B en C te handhaven (en misschien zelfs met een tweede team te komen) en de D en E te schrappen.
..................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................

Afgelopen zaterdagmiddag eens gaan kijken op Klein Geusselt naar de kampioenswedstrijd van het op de tweede plaats met 1 punt achterstand staande MVV C2 tegen koploper FC Twente C2.

Onder het talrijke publiek waren o.a. Reginald Thal en Paul Penders aanwezig. Langs de zijlijn kon ik goed de enerverende discussie volgen tussen Reginald Thal en Paul Penders over de toekomstplannen van het MVV bestuur met de MVV Jeugdopleiding. Reginald Thal was een fervent tegenstander, in tegenstelling met Paul Penders, om de A- en B Jeugd af te stoten naar b.v. Racing Genk. Thal vond het logischer indien financieel noodzakelijk om b.v. onderaan de piramide ,de C, D en E Jeugd op te heffen en/of onder te brengen bij Maastricht United. In zijn voetbaltijd was het volgens Thal gebruikelijk dat talenten vanuit de Jeugdafdeling van de Maastrichtse Amateurvoetbalclubs doorstroomde naar de A- en B Jeugd van MVV zoals hijzelf en talloze andere talenten in het verleden. De MVV Jeugdopleiding heeft een voorbeeldfunctie voor de Jeugd van Maastricht e.o. aldus Thal. Thal suggereerde verder: ,,Waarom niet een wereldtrainer als Jo Bonfrère eens polsen om de A Jeugd van MVV te trainen.?"
Persoonlijk kan ik mij wel vinden in de visie van Reginald Thal.

Terug naar de wedstrijd. Russtand 2 - 0 voor FC Twente C2. Tweede helft was MVV C2 sterker. Maar uiteindelijk won FC Twente C2 met 4 - 0 en konden de FC Twente C2 spelers door hun vele meegereisde supporters gehuldigd worden als de nieuwe kampioenen. Proficiat.! :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 10:47
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #242
Kan iemand mij vertellen wie dit is ?


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 11:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #243
Guus Hupperts. Wilde bij een fatsoenlijke club komen voetballen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2014 16:16 11 mei 2014 16:20 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #244
Jesley Marijnen speelt vanaf komend seizoen voor Jong Fortuna Sittard. Het jeugdig talent uit Maastricht komt over van de 4de klasser Geusselt Sport.
www.fortunasc.nl/content/view/index/4296

Helaas heeft MVV geen Beloftenteam meer en wordt de A en B jeugd volgend jaar afgestoten waardoor Maastrichtse talentjes als Jesley Marijnen gedwongen worden om bij een andere BVO te gaan spelen als b.v. Fortuna Sittard of Roda JC, die wel over een volledige Jeugdopleiding en Beloftenteam beschikken. Fortuna Sittard beschikt zelfs daarbij nog over 2 dameselftallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2014 21:59 22 mei 2014 22:04 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #245
Nu snap ik dat die 30.000 haalbaar moet zijn als het erom draait om zowel de A en de B jeugd nog een seizoen te laten draaien.
Ik hoorde deze week het verhaal van een trainer(eerder werkzaam bij een 4de klasser) gevraagd was om de B jeugd te gaan trainen komend seizoen.
Hij zou dan 160 euro per mnd betaald krijgen!
Dat zou dan handelen om 4 trainingen per week en een wedstrijd op de zaterdag!
Zouden ze voor deze vergoeding echt mensen vinden van enig alure?...gr opa ;)

Ps Wat ik mij ook afvraag hoe is het mogelijk dat een team als fortuna met zijn begroting wel een tweede team,jeugd en een dames team(tweede in maak komend seizoen) kan laten mee draaien in competitie verband?

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2014 15:27
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #246
In mijn ogen kan het meerdere redenen hebben.

1.Omdat MVV geen schulden wilt maken en andere clubs hierdoor schulden creëren.
2. MVV betaald teveel voor salarissen , stadion of wat dan ook.
3. Een aantal mensen binnen MVV verdienen teveel?

Er moet in mijn ogen gewoon ergens iets zitten waaraan ze teveel betalen dat kan gewoon niet anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2014 16:31
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #247

opadiehard schreef :
Ps Wat ik mij ook afvraag hoe is het mogelijk dat een team als fortuna met zijn begroting wel een tweede team,jeugd en een dames team(tweede in maak komend seizoen) kan laten mee draaien in competitie verband?


Heel simpel Opa: www.fortunasittard.nl/files/38926/flyer+...ie+plan+volledig.pdf

Het adoptieplan vraagt €250,- per speler. ELKE speler zorgt zelf voor 2 persoonlijke sponsoren à €250,-......
Ga dan maar eens tellen wat dat per team oplevert (minimaal 15 spelers per team * 500) = €7500 per team.

Is een behoorlijk stuk van de kosten die dan gedragen zijn door de spelers zelf en dat staat dan nog eens los van overige sponsoring.

Als ze dat bij MVV ook zouden doen, dan is de jeugdopleiding zelf kostendekkend?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv4ever, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2014 16:24
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #248
Vandaag in Dagblad De Limburger, sportpagina C5, de slotalinea van het artikel 'Dagopleiding bij jeugdafdelingen Roda en Fortuna - Samenwerking met (scholen) Trevianum en Da Capo':
“Door over te stappen op een dagopleiding lopen beide clubs vooruit op het nieuwe certificatiesysteem van de KNVB. Vanaf het seizoen 2014/2015 worden de Regionale Jeugdopleidingen afgeschaft en vervangen door een nieuwe indeling. Clubs krijgen dan een lokale, regionale, nationale of internationale status. Voor de nationale status (met daaraan gekoppeld een subsidie) is een dagopleiding één van de eisen.” (einde citaat)

Meer over het certificatiesysteem van de KNVB is te lezen in:
Het ‘Handboek Bestuurders Betaald Voetbal – Juli 2013’ van de KNVB, hoofdstuk 7 over Jeugdopleidingen (blz. 47-49):
www.sportlink.com/manager/dms/zoekresult...ZTA1OGZhNmMwODc4OTQ5
en in
het KNVB-stuk: ‘Kwaliteit en performance model jeugdopleidingen, uitvoeringsbesluit van 16 mei 2013’:
www.sportlink.com/manager/dms/zoekresult...Yzg4NThkODlhYjkyMzdh


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2014 20:26
mvvcasbrul
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #249
Overigens vandaag alweer een zwarte dag voor het jeugdvoetbal van MVV ! Nadat al eerder de B-jeugd kansloos gedegradeerd is, is ook vandaag
de A jeugd na een 1-2 nederlaag tegen een amateurclub uit Rotterdam gedegradeerd en mag nu volgend seizoen uitkomen tegen amateurclubs
zoals Scharn A1 en Geleen Zuid A1, hoever kun je in godsnaam als BVO afzakken echt waar, vanmiddag deden bij de A1 maar liefst 8 spelers mee
van de B1, de rest is blijkbaar allemaal al vertrokken !! Dit is de tol van een al jaren falend beleid bij de jeugd wat ook zeker Ron Elsen aan te rekenen
valt, die overigens vanmiddag schitterde door afwezigheid....(vakantie wellicht). :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 07:47
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #250
In de hele euforie rondom de degradatie van 045 en het gezeiks begin mei rondom (weer) een verloren rechtszaak, zijn we een 2-tal deadlines mbt de jeugd volledig uit het oog verloren....

3. Aangaan van strategische partnerships vóór 1 mei 2014 m.b.t. bovenbouw jeugdopleiding (A en B jeugd)
4. Businesscase Maastricht United vóór 1 mei 2014 m.b.t. de onderbouw jeugdopleiding (t/m C jeugd)


Of ik heb iets gemist of het heeft te maken met de nieuwe communicatiestrategie ("minder is vaak meer") of - ook mogelijk - de doelstellingen zijn niet gehaald....

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 12:40
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #251

mvvcasbrul schreef : Overigens vandaag alweer een zwarte dag voor het jeugdvoetbal van MVV ! Nadat al eerder de B-jeugd kansloos gedegradeerd is, is ook vandaag
de A jeugd na een 1-2 nederlaag tegen een amateurclub uit Rotterdam gedegradeerd en mag nu volgend seizoen uitkomen tegen amateurclubs
zoals Scharn A1 en Geleen Zuid A1, hoever kun je in godsnaam als BVO afzakken echt waar, vanmiddag deden bij de A1 maar liefst 8 spelers mee
van de B1, de rest is blijkbaar allemaal al vertrokken !! Dit is de tol van een al jaren falend beleid bij de jeugd wat ook zeker Ron Elsen aan te rekenen
valt, die overigens vanmiddag schitterde door afwezigheid....(vakantie wellicht). :(


Triest natuurlijk! Ook ik vind dat usMVVke een behoorlijke jeugdopleiding moet hebben.
Maar helaas vanwege diverse redenen heeft het bestuur al eerder overwogen om de A en B jeugd op te heffen nadat ook Jong MVV gestopt is vanwege financiële redenen.
Tja dan is dit resultaat natuurlijk ingecalculeerd en logisch... Als die beslissing wordt genomen is, zal er ook geen energie en geld meer geinvesteerd worden. In die lijn is het logisch.
Hopelijk staat er een sponsor op die wilt investeren in de jeugdopleiding :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 16:40
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #252
En dan vinden mensen het gek dat ik pleit voor een samenwerking.. er is in geen 10 jaar een echt talent doorgebroken!!
De enige van volgens de "kenners" talentvolle lichting is alleen Smeets over, de rest loopt in niemandsland te ballen. En als Smeets echt zo geweldig is,speelde die allang Eredivisie. Daarbij wil ik niet zeggen dat Smeets slecht is, of het niet aankan.. maar een topper? Nee dat denk ik niet.

En maar huilen de A1/B1 moeten blijven!! Ja laat ze maar lekker spelen tegen Scharn A1 en bekkerveld etc.. wordt de eventuele aansluiting naar MVV1 nog groter. Ik geef MVV gelijk .. deze lichting is echt volkomen kansloos.. wat heeft het voor een zin om 2 elftallen die helemaal niet presteren te houden? Maargoed de c1 is wel een goed elftal dus ik zou daar ook de focus opleggen!
Ik weet natuurlijk niet wat doorgaat naar de B1 , maar ik zou de grootste talenten van dit elftal laten mee trainen/spelen voor het fysieke aspect van het voetbal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 17:59
Dylan
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 38
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #253
In Nederland wordt ook gewoon verkeerd getraint in de jeugd! Ik heb het zelf meegemaakt als jeugdtrainer. Alles draait nog om techniek en individuele ontwikkeling alleen maar in de hoop om een nieuwe messi of ronaldo te vinden.
Niet alleen het MVV maar het hele nederlandse jeugdbeleid is slecht. Voetbal moet zich focussen op winnen en vechten, samen als een team. En als iemand een messi of ronaldo in zich heeft dan staat hij vanzelf op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2014 16:58 11 juni 2014 16:58 door Mienclub1902.
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #254
Jeugd MVV gaat voetballen in Genk
De samenwerking tussen MVV Maastricht en Racing Genk is bijna rond. MVV wil daar de A- en B-jeugdelftallen onderbrengen.
MVV ziet veel sportieve kansen voor de jonge spelers in Genk. De faciliteiten en de mogelijkheden zijn bij de Belgische Limburgse club beter dan in Maastricht.

MVV-voorzitter Paul Rinkens laat weten dat de gesprekken tussen beide clubs goed verlopen. Ook de KNVB is betrokken bij de plannen omdat het bijzonder is dat een Nederlandse club een intensieve samenwerking aangaat met een buitenlandse club.

Kostenbesparing
In april maakte MVV bekend dat vanaf het seizoen 2015-2016 de beste talenten uit de A-en B-jeugd elders ondergebracht worden. Het verhuizen van de voetballers in de 'bovenbouw' is een manier om kosten te besparen.

Amateurs
Jongeren die niet geselecteerd worden voor de nieuwe samenwerkingsvorm worden bij amateurverenigingen geplaatst. Met deze maatregel wil de Maastrichtse club alleen de beste voetballers overhouden. Het geld dat normaal naar de A-en B-jeugd ging, wordt nu verdeeld over de overige elftallen.

Bron : L1
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2014 12:06
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
MVV stoot A- en B- jeugdteams af #255
Toch erdoor gedrukt, Rinkens Motherfucker!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden