Maurice Verberne

20 jan 2024 09:17
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 117
Meer
Maurice Verberne #46
Goed wij verschillen duidelijk van mening betreffende de ontwikkeling van de spelers. Naar idee zijn Waem, Blummel absoluut niet beter geworden. Steuckers was echt goed toen hij binnenkwam ( was juist tweede seizoenshelft stuk minder) , Kostons haalde vanaf het begin ook een hoog niveau.

Kleinen kan ik me in vinden, Souren begon naar mijn idee al onder Wels beter te spelen, kan ik me even in vergissen. Mathys zijn ontwikkeling heeft niet echt met Maurice te maken..

De woordkeuze van mij “geluk” is wellicht discutabel. Wat ik alleen probeer te zeggen ; onze Keeper heeft absurd veel kansen tegen gekregen, en procentueel extreem veel reddingen gemaakt. Met een gemiddeld percentage reddingen , waren we een stuk lager geëindigd. Goed nu zijn dit statistieken, en zijn we in de praktijk hoog geëindigd, en dat is wat telt.

Alleen ik mis wel enige vorm van kritisch kijken, want ook de tweede seizoenshelft was eigenlijk niet best. Het is dat we eerste seizoenshelft wat wonderbaarlijke overwinningen hebben gehaald.

Uiteindelijk zou de spelersgroep dus iets hebben aangegeven. Als alles zo hossana was met een 5de plek en nu weer play-offs in zicht.. dan speelt er dus meer achter de schermen. En hier heeft iemand anders al wat over geschreven op het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2024 14:46
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Maurice Verberne #47

Ben Salemans schreef :

Roei baank schreef : Über Vertragsinhalte wurde Stillschweigen vereinbart. Maurice Streich.

Dit kan ik effe niet volgen, Roei baank. Wat bedoel je?


Onderstaand filmpje maakt het wellicht duidelijker. SC Freiburg het grote voorbeeld van een ontwikkelclub.



Maurice past daar perfect bij. Direct verlengen dus.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2024 15:25
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 54
Meer
Maurice Verberne #48

Mithrandir schreef : Goed wij verschillen duidelijk van mening betreffende de ontwikkeling van de spelers. Naar idee zijn Waem, Blummel absoluut niet beter geworden. Steuckers was echt goed toen hij binnenkwam ( was juist tweede seizoenshelft stuk minder) , Kostons haalde vanaf het begin ook een hoog niveau.

Kleinen kan ik me in vinden, Souren begon naar mijn idee al onder Wels beter te spelen, kan ik me even in vergissen. Mathys zijn ontwikkeling heeft niet echt met Maurice te maken..

De woordkeuze van mij “geluk” is wellicht discutabel. Wat ik alleen probeer te zeggen ; onze Keeper heeft absurd veel kansen tegen gekregen, en procentueel extreem veel reddingen gemaakt. Met een gemiddeld percentage reddingen , waren we een stuk lager geëindigd. Goed nu zijn dit statistieken, en zijn we in de praktijk hoog geëindigd, en dat is wat telt.

Alleen ik mis wel enige vorm van kritisch kijken, want ook de tweede seizoenshelft was eigenlijk niet best. Het is dat we eerste seizoenshelft wat wonderbaarlijke overwinningen hebben gehaald.

Uiteindelijk zou de spelersgroep dus iets hebben aangegeven. Als alles zo hossana was met een 5de plek en nu weer play-offs in zicht.. dan speelt er dus meer achter de schermen. En hier heeft iemand anders al wat over geschreven op het forum.


Qua ontwikkeling van spelers zijn we het dan inderdaad niet eens. Ik vind dat onder Verberne spelers beter zijn geworden en hij uit het elftal het maximale gehaald heeft (en misschien nog zelfs wel iets meer).

Waar ik het wel mee eens ben, is dat het spel vorig seizoen in de 2de seizoenshelft ook regelmatig matig was. Dat je dan toch 5de wordt vind ik knap. We willen dus een goed spelend team dat bovenin meespeelt en waar iedereen de trainer leuk vindt. Dat lijkt me ene utopie bij welke voetbalclub dan ook (prof of amateur). Hoe is het trouwens uberhaupt de wereld in gekomen dat de spelersgroep iets heeft aangegeven? Ik vind het allemaal nogal speculatief, en op die speculatie wordt Verberne nu weggezet als iemand die de spelersgroep tegen zich heeft en daarom plaats zou moeten maken. En ondanks die 'rebellerende' groep spelers met het laagste budget 5de worden, en ook dit seizoen weer degelijk presteert (evenaring van vorig seizoen nagenoeg onmogelijk).

Natuurlijk zijn er ook dingen aan te merken op deze trainer. Zo stoor ik me, net als velen hier, ook wel eens aan het late wisselen. Geef degelijk wisselspelers eens eerder de kans, zeker als het niet echt loopt. Dit soort aanmerkingen wegen voor mij echter niet op tegen alle positieve dingen van deze trainer.

Uiteindelijk gaat het erom of iemand een goede trainer is voor de club MVV en voor de spelersgroep op dit moment. Volgens mij kan niemand een degelijk argument aandragen waarom dat eerste niet zou kloppen, en vooralsnog heb ik ook voor die 2de nog niks gehoord waaruit blijkt dat Verberne door de spelersgroep wordt uitgekotst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2024 16:13
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 828
Meer
Maurice Verberne #49
Wisselen is prima als genoeg basis spelers heeft en die heeft hij niet zijn geblesseerd of te jong zijn nog te weinig fysiek ontwikkeld .......
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2024 13:09
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 186
Meer
Maurice Verberne #50
@ Duintje (mislukt talentje van AZ):
ook tegen Cambuur stond Zeegers vanaf het begin weer in de selectie.
Nieling kreeg de voorkeur boven Coomans centraal achterin, Labylle werd later gewisseld voor Coomans.
Nieling speelde vaker op de positie van Labylle en Labylle dan op links (de betere optie).
Zowaar mocht Sy effe meedoen voor de winterstop totdat hij geblesseerd uitviel en vervangen werd door Zeegers.
Dit is een van de problemen met Maurice: hij kan al geen start opstelling maken
(Tasci zelfde verhaal) en hij zou theoretisch zelfs met 4 middenvelders kunnen spelen:
Smeets Kleinen Souren en Basri , in bv moeilijke uitwedstrijden. Maarja dan moet je hier ook op gaan trainen.

Maar inderdaad de eerste tegengoal was een fout van Nieling (de rest kon hij weinig aan doen);
Zeegers zie ik aan de lopende bank stuntelen (dus dat is trekken aan een dood paard). Ja misschien kun je hem erbij houden als 3e back voor de breedte.

Het bestuur en de trainer zijn de belangrijkste vacatures bij MVV, en als daar te weinig fantasie zit zal het nooit meer iets worden zonder geld.
Laat Hofland of Boessen het maar eens proberen, als je jezelf tenminste verbeteren wilt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2024 15:53
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
Onderwerp Auteur
Maurice Verberne #51
Wat een grap, praten over te weinig fantasie qua trainerskeuzes en dan aankomen met Hofland en Boessen :lachen: :lachen:

Zelden zo gelachen!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, itsman, bokkesprongen, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2024 17:20
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Maurice Verberne #52
Zijn Boessen en Hofland Belgen? Dat wist ik helemaal niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2024 18:29
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Maurice Verberne #53
Dat Verberne überhaupt ter discussie staat op dit forum vind ik echt verbazingwekkend... Vorig seizoen 5de geworden. Natuurlijk waren er talenten bij, maar het is wel aan een trainer om deze het vertrouwen te geven en - indien mogelijk/waar nodig - rustig te brengen. Ook dit seizoen op een (meer realistische) 13de plaats, met zicht op de play-offs. Verberne lijkt mij een realistische trainer, die speelt naar zijn (on)mogelijkheden. Als hoofdtrainer relatief onervaren, dus zeker ruimte voor ontwikkeling/verbetering. Maar kalm in zijn interviews en staat voor zijn spelers. Het is geen Wels die zijn spelers afbrand en daarmee onrust veroorzaakt of Kalezic die wekelijks spreekt over een ''proces.'' Het is na deze twee namen en Usta de eerste trainer die redelijk resultaat weet te behalen met MVV.

Wat mij betreft Verberne niet alleen dit seizoen aanhouden, maar ook verlengen en vertrouwen uitspreken. Welke betere, betaalbare trainer verwachten wij anders bij MVV? Ik zou inzetten op stabiliteit. Met Van Leeuwen, Oste, Van Geneugden en hopelijk snel Verberne met zijn assistenten heb je een stabiele fundering om op verder te bouwen. Dat is wat in mijn ogen ook spelers gaat aantrekken. Dat gaan echt niet het geweldige kunstgras of faciliteiten zijn. Dat is hopelijk lets voor de midden/lange termijn met onze investeerders.
Lijkt mij vooral raadzaam om als supporters geen onrust te creëren en vooral niet mee te lopen met Napoleon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, jovkle, kyleman333, M-MVV, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2024 20:52 21 jan 2024 20:58 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Maurice Verberne #54

Duin schreef : Zijn Boessen en Hofland Belgen? Dat wist ik helemaal niet...


meh me lepke; dreikwaart vaan de Mestreechteneere heet Belsj blood este ein tot e paar generaasies trök geis ! B)

uzze beste 3 goolmaakers zien gein Sjenge ::

de Witte (oet 't verbooje dörep)
dee oet Meersje ( de Meijer oet 't gooje dörrep)
suuper Ceessie ( oet 't Bosche dörrep)


sjieke met Boesen en Hofland, zjus wie van Bommel, is tot die vuurvreeters zien en wie de Ingelse 't zoe sjoen zegke.."do not settle for second best"
dat is wat unne MVV fan ouch e bittekke in ziech heet en zoe krities maak

Back to Sies:

al mie es 5 jaor höbbe veer geine naagel um aon us koont te kretze, meh sieske heet met niks ( of bekans niks) tog get sjoens tot fetsoenlijks weete te maake boe veer veurig jaor zelfs mie es kontent euver waore . Noe met minder materijaal is 't nog neet zoe slecht...Laot Sies meh doorgoon.
Zjus wie gezeiver euver Koen: boe hadde veer zoonder Koen en zien goole & assists gestande ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2024 13:58
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Maurice Verberne #55

LRB schreef :
Zjus wie gezeiver euver Koen: boe hadde veer zoonder Koen en zien goole & assists gestande ?


Es v'r op de statistieken aofgoon hadden v'r met Livramento zien Minutes per goal noe al 24 Golazo's gehad t.o.v. Koen zien 9 :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2024 22:59 22 jan 2024 22:59 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Maurice Verberne #56

Dylan schreef :

LRB schreef :
Zjus wie gezeiver euver Koen: boe hadde veer zoonder Koen en zien goole & assists gestande ?


Es v'r op de statistieken aofgoon hadden v'r met Livramento zien Minutes per goal noe al 24 Golazo's ge
had t.o.v. Koen zien 9 :P


hoop veur diech tot 't rendemint vaan Livramento idd zoe good weurd. Meh wat es dat neet zoe is?
Bitste daan op dien tong of steekste dee nao diech zellef oet in de spiegel?

Boe 't miech umg geit is tot Koen e sjoen bijdrage heet geleeverd en es diech dat neet zus, jaommer daan.
Volgens dein bereekenigk is heer daan ouch beter es Thiebout, Meijer, Schapendonk, Brokamp...
Statistieke nuudige oet tot " window dressing" ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 11:22
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Maurice Verberne #57
Persbericht 6 maart 2024

Aan einde van seizoen scheiden wegen MVV en Maurice Verberne

De wegen van MVV Maastricht en trainer/coach Maurice Verberne scheiden
aan het einde van seizoen. Het contract van de Helmondse coach liep tot
einde van de huidige competitie 2023-2024.

In het eerste volledige seizoen (2022-2023) van Verberne eindigde MVV
knap op een vijfde plek, nadat de Maastrichtenaren in de winter zelfs heel
even eerste op de ranglijst stonden. In de playoffs ging het helaas snel mis.
Maurice Verberne ging eind maart 2022 als hoofdtrainer bij MVV aan de
slag nadat Klaas Wels wegens tegenvallende resultaten ontslagen werd. De
chemie tussen Verberne en de spelersgroep was zodanig positief dat MVV
de Helmonder direct aanstelde als hoofdtrainer. Afgelopen seizoen lichtte
de Maastrichtse ploeg de optie in het contract van Verberne en werd het
contract verlengd met een extra seizoen.

Van 2003 tot 2005 was Verberne al speler bij MVV Maastricht. Later (in
periode 2009-2011) ging hij aan de slag als trainer van Jong MVV en
assistent-trainer van MVV 1 waar hij een maand lang zelfs als interim coach
verantwoordelijk was voor MVV 1.
In 2021 keerde hij terug in Maastricht als assistent-trainer, nu naast Klaas
Wels waar hij eind maart 2022 dus de taken van overnam.
Nu na twee seizoenen als hoofdtrainer bij MVV aan de slag te zijn geweest,
nemen beide partijen afscheid van elkaar. “MVV is een ontwikkelclub en
Maurice heeft het in de periode dat hij MVV1 onder zijn hoede heeft gehad
prima gedaan en flinke ontwikkelstappen gezet”, zegt technisch manager
Ronny van Geneugden. “Maurice is een talentvolle coach en in onze ogen
toe aan een volgende stap, dat gunnen we hem natuurlijk van harte.”
Een opvolger heeft MVV nog niet aangesteld. Ook is nog niet bekend waar
Maurice Verberne volgend seizoen actief zal zijn.

“Ik heb een mooie tijd als hoofdtrainer achter de rug. Een bewogen periode.
Vorig seizoen met het laagste budget van het betaalde voetbal een prachtige
vijfde plek op de eindranglijst. En ook nu zijn we nog vol in de race voor de
play-offs. Ik ben MVV dankbaar dat ik deze kans heb gekregen en mij heb
mogen en kunnen ontwikkelen als hoofdcoach. Het waren drie mooie jaren
bij deze familiaire club. Ik heb een lang verleden in Maastricht en zal MVV
dan ook altijd in mijn hart meedragen. Scheiden doet lijden, dat is altijd zo.
Wie weet keer ik in de toekomst nog een keer terug”, aldus Maurice
Verberne. “Maar eerst ga ik nu nog vol voor MVV tot en met de laatste
wedstrijd van dit seizoen. Dan zien we vanzelf wat de toekomst brengt.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 11:32
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
Maurice Verberne #58
Zal wel naar j Psv gaan. Mooie stap vooruit voor Maurice.
Zal Hofland wel een van de kandidaten zijn. Mocht hij het worden zal het voor hem misschien wel aanvoelen als zijn laatste kans als trainer in het betaald voetbal, want tot nu toe heeft hij nog niet veel gepresteerd als trainer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 12:14
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
Maurice Verberne #59

Boschpoort schreef : “Maurice is een talentvolle coach en in onze ogen
toe aan een volgende stap, dat gunnen we hem natuurlijk van harte.”
Een opvolger heeft MVV nog niet aangesteld. Ook is nog niet bekend waar
Maurice Verberne volgend seizoen actief zal zijn.”


Dit vind ik een bijzondere verklaring van Ronny, want:
- Maurice heeft nog geen aanbod/nieuwe club (aanname); hoezo een volgende stap gunnen?
- met Maurice heeft MVV een talentvolle, betaalbare trainer voor de groep die boven verwachting presteert (gezien de middelen)
- MVV is in mijn ogen niet in de positie om zo'n 'luxe keuze' te maken; de talentvolle, betaalbare trainers die naar MVV willen komen liggen niet voor het oprapen (aanname)
De volgende gebruiker (s) zei dank u kyleman333

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2024 13:12
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
Maurice Verberne #60
Een onbegrijpelijke keuze naar mijn mening voor een club dat geen cent te makken heeft.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.427 seconden