MVV - ADO 2-11-25

• RoedWitHart
  • RoedWitHart's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

Re: MVV - ADO 2-11-25

02 Nov 2025 23:07
MVV speelde inderdaad met te veel ontzag voor een sterk ADO. Tot de wissels met Foubert, Kleinen en Braken werd bijna elk persoonlijk duel verloren.

Uiteindelijk werden (onder druk afgedwongen) persoonlijke fouten MVV fataal. Twee keer slecht/ ongelukkig uitverdedigen van Van Dessel en Klaassen, een fraaie afstandslob omdat de keeper te ber voor zijn goal stond. Maar die derde goal: hoe kan een team c.q. keeper blijven volharden in een levensgevaarlijke opbouw van achteruit? Bij een team dat hoog druk zet? Waarom bewaart de keeper geen rust en houdt hij geen overzicht? Is dat zijn onervarenheid? En gemis van een opbouwende regisseurs in dit team?

MVV faalde als collectief. Niet geheel onbegrijpelijk omdat ADO een kampioensploeg heeft. 

Ik zou volgende keer eens beginnen met Foubert in de spits en Kleinen op het middenveld. Die vielen goed in.

3-4 is een uitslag die voor de niet-aanwezigen doet vermoeden dat het van begin tot eind spannend was, met twee aan elkaar gewaagde ploegen. MVV werd echter 75 minuten overklast door ADO. Alleen het laatste kwartier voetbalde MVV voor wat het waard is. En dat is veel te weinig.

De trainer krijgt nog veel werk om balans, rust, overzicht en een over mijn lijk mentaliteit in dit team te krijgen. Ik mis spelers die de bal opeisen en het spel naar zich toe willen en kunnen trekken.

Overigens, waarom was Braken zo emotioneel na afloop van de wedstrijd?
The following user(s) said Thank You: Jacques

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Nov 2025 11:29 - 03 Nov 2025 11:30
Den Haag is de club met de hoogste begroting in de KKD en dat was te zien, waren heer en meester en veel beter. Na 70 minuten had het ook 0-7 kunnen staan of zo. Wat dat betreft zegt deze wedstrijd me weinig over waar MVV nu staat. Komende twee wedstrijden uit naar een zwalkend Almere (die staan onder ons!) en thuis tegen Jong Utrecht, dat moet punten opleveren. 

Uit het niets kom je nog terug in de wedstrijd. Jammer voor de sfeer dat je er geen 4-4 uit weet te slepen maar dat was onterecht geweest. Wel grappig dat zelfs bij Den Haag je gewoon paniek zag opkomen richting het einde. 

Als ik het spelbeeld negeer en nog iets er uit wil halen: de wereldgoal van Van Mieghem, daar ging misschien wel een overtreding op Van Dessel aan vooraf, de scheidsrechter floot meermaals wel voor dit soort kleine duwtjes maar nu niet. En als Braken op het einde wel een voorzet weet af te leveren... 
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Last edit: 03 Nov 2025 11:30 by Jacques.
The following user(s) said Thank You: jovkle, RoedWitHart

• Angel
  • Angel's Avatar
  • New Member
  • New Member

04 Nov 2025 16:20
Na enkele dagen zijn de dramatische laatste 2 wedstrijden nog steeds niet verwerkt: 75 minuten van het kastje naar de muur gestuurd door ADO , maar ook de 2de helft tegen de Treffers hebben we geen bal geraakt.

Ik had van Van den Bergh wel meer lef verwacht.  Hij wil dominant voetballen, lees ik in de Limburger.  Maar hij speelt net zoals zijn voorgangers Hermans en Heymans met angst.  Ik zou hem aanraden om eens met een blanco blad te beginnen vanuit zijn eigen visie en principes: niet de opgedrongen principes van zijn voorgangers of anderen … want die blijven volharden in de boosheid:

Bvb Van Dessel als verdedigende middenvelder langs Klaassen in de basis: als men ondertussen nog steeds niet beseft dat Van Dessel zijn kwaliteiten in het aanvallend gedeelte liggen, dan twijfel ik toch aan sommige trainers (of hulptrainers)
Dan heb ik even Foubert opgezocht: in 2 seizoenen heeft hij 240 minuten speeltijd gekregen en 4 dp. gescoord.  Hoe is het mogelijk dat een speler met zo’n neus voor goals zo weinig speelminuten krijgt? 
Braken maakte een heel goede invalbeurt tegen ADO.  Dichtbij het doel van de tegenstander is hij heel nuttig.  Als je hem in de basis zet, moet dat toch ook de bedoeling zijn.  Hij speelt ook beter in een systeem met 2 spitsen waar er de andere spits (Mmaee of Foubert) zou kunnen profiteren van zijn kaatswerk of gewonnen kopduels.
Ook Van Kempen en Tran zijn backs die beter zouden renderen in een 3-5-2 systeem: verdedigend zijn ze veel te kwetsbaar en met 3 centrale verdedigers achter zich zou dit gebrek kunnen gecompenseerd worden en zouden ze allebei iets aanvallender kunnen uitleven.
Achteraan lijkt het ook gatenkaas: jaren geleden dat we nog zoveel doelpunten incasseerden.  En dan heeft Westerveld al vele wondersaves verricht.  En opbouwend lukt het ook niet al te best met onze 4 verdedigers (dat wist het trainerskorps van ADO uiteraard ook). 
Er zit ook totaal geen evenwicht in het team, ook te weinig voetballend vermogen.  Hopelijk enkele wijzigingen tegen Almere.

• CatenaccioMestreech
  • CatenaccioMestreech's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Nov 2025 16:43
MVV heeft volgens mij een filosofie waar het zich aan moet houden. We moeten 433 spelen met buiten spelers. Dat staat volgens mij in de MVV 'grondwet'. Wat ik dus volkomen belachelijk vind want dat Ajax en Barcelona dit doen oké. Maar wij zijn MVV en wij moeten het doen met zeer beperkte middelen.
Als je dan beter bijvoorbeeld met 442 af denkt te zijn of 532 dan doe dat gewoon.

Overigens snap ik niet dat sommige mensen denken dat het opeens veel anders zou gaan zijn met een nieuwe trainer. Hermans dat was wel klaar ook met de supporters die hij niet kon raken. Maar Van de Berg gaat echt niet opeens wondervoetbal er uit kunnen toveren met dezelfde selectie.

Overigens helemaal met Angel eens over Foubert. Geef die jongen speeltijd. Iedere keer als hij invalt scoort hij een doelpunt. Braken met alle respect is zo vaak gestart zonder ook maar iets te hebben laten zien...

Hoop dat Jaell en Foubert de voorkeur krijgen boven Braken. Wel mooi voor Sven dat hij nog een goaltje wist te prikken. Want ik gun het hem van harte maar hij past niet in ons spel en voor m'n gevoel is het beste er gewoon van af.

Ik denk sowieso dat een 532 tegen sterke clubs beter zou zijn als we daar uit spelen. Met Dicke - Breugelmans - Coomans als block. Want van Kempen vind ik verdedigend echt vaker steken vallen. En dan heb je alsnog drie spelers die dat achterin op kunnen vangen en dan kunnen Van Kempen en Tran ook gewoon overlappen.

Zou vooral inderdaad niet eindeloos achterin opbouwen wanneer de tegenstander daar gewoon vol gas druk op kan zetten. Dat is vragen naar problemen.

• Mosae
  • Mosae's Avatar Topic Author
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Nov 2025 20:01 - 04 Nov 2025 20:04
Ik lees veel: "ADO, wat een heerlijk team". Ja, dat zal wel, want ADO Den Haag is nu van een Amerikaanse investeerder (globalon football holdings) Ook Crystal Palace, Augsburg en Waasland-Beveren is van hun. Dit legt ze toch ook bepaald geen windeieren. Vorig seizoen zag je eigenlijk al, dat het dit seizoen, niet meer mis zou gaan. En dat zijn geen 20-jaren plannen.....
Last edit: 04 Nov 2025 20:04 by Mosae.

• Buurke76
  • Buurke76's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Nov 2025 20:10
20 jaren plan…we gaan nu een fantastische jeugdopleiding krijgen met een 2e kunstgras veld… nu komt het goed. Ik zou daar vooral eens investeren in fatsoenlijke trainers ipv voetbalgekke vrijwilligers

Maar goed, over 5 jaar breekt er misschien 1 door die we verkopen voor 400.000…

Ik had toch echt gehoopt dat Deshima in het 1e zou investeren ipv deze heeeeele lange termijn.
The following user(s) said Thank You: Sjonnie

• opadiehard
  • opadiehard's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Nov 2025 14:51 - 05 Nov 2025 14:53
Mosae wrote: Ik lees veel: "ADO, wat een heerlijk team". Ja, dat zal wel, want ADO Den Haag is nu van een Amerikaanse investeerder (globalon football holdings) Ook Crystal Palace, Augsburg en Waasland-Beveren is van hun. Dit legt ze toch ook bepaald geen windeieren. Vorig seizoen zag je eigenlijk al, dat het dit seizoen, niet meer mis zou gaan. En dat zijn geen 20-jaren plannen.....

Opa zeet:
Weet je hoevaak het daar al mis is gegaan?
Die Amerikaanse investeerders zien in een voetbalclub meer een soort van speeltje en niks meer en niks minder!
Kijk eens rond naar clubs in Europa ook in België waar het plotseling over en uit was.
Maar dan ook echt over en uit club failliet en geen doorstart.
Hier stonden ook Amerikanen klaar om de zaak over te nemen waar wijselijk de de keus werd gemaakt voor het huidige collectief en waar later de Japanners bij kwamen.
Natuurlijk had ik ook graag gezien beginnend vooraf het nieuwe seizoen dat er een investering in de selectie werd gedaan maar we zullen toch,,leidzaam,,moeten toekijken dat we geduld moeten hebben eer we een echte groei gaan zien en hopelijk dat er geld vrijgemaakt gaat worden om de selectie te versterken.
Het enigste wat mij een beetje,,verontrust,,is als men gaat wachten tot er talenten klaar staan die de nodige euro’s gaan opbrengen!
Vooral omdat alle jeugdteams erg laag spelen in hun competities en spelers uit de 021 toch meer minuten moeten gaan maken in het eerste team!
Voor de rest…..veer bestoon nog…..met hopelijk een groep mensen die met veel energie ons uit dat diepe dal gaan trekken!
Nog ff terug over ADO het zou niet de eerste keer zijn als het daar weer plotseling grote paniek zou zijn omdat er weer iemand op financieel gebied er de stekker uit getrokken heeft!….mvrgr Ampa.
....
Last edit: 05 Nov 2025 14:53 by opadiehard.
The following user(s) said Thank You: jovkle, Mosae

• Mosae
  • Mosae's Avatar Topic Author
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Nov 2025 17:03
Inderdaad, dat is waar opa. 100%. Ik ga je niet tegenspreken. Ik wou alleen aangeven, dat ik het niet zo gek vind, dat ADO opeens bovenaan staat. Dat daar een "heerlijk" team staat, is nogal wiedes. En het moet er snel, en niet binnen 20 jaar. Dat wilt niet zeggen dat ik met ze wil ruilen.
The following user(s) said Thank You: opadiehard, Alkamade

Time to create page: 0.334 seconds