MVV-Cambuur Leeuwarden
- Buurke76
- 

- Platinum Member
- 

Re: MVV-Cambuur Leeuwarden
13 Sep 2025 08:03Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Mosae
- 

- Platinum Member
- 

13 Sep 2025 11:12Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Napoleon
- 

- Platinum Member
- 

13 Sep 2025 11:27Gisteren na lange tijd in de Geusselt geweest op uitnodiging . Moet zeggen heb een hele gezellige avond gehad. De nieuwe energie is goed voelbaar.
Jammer van het resultaat , zat meer in maar dat is voetbal.
Vanuit mijn kan nog condoleance na de familie van Ben , mooi het eerbetoon voor hem bij minuut 69 !
Gisteren ook weer besloten om mij aan te sluiten bij het business concept van het collectief. Een aantal van hun waren al aanwezig op mijn Sense Business Event een week eerder , en dat was al een mooi gebaar en opstap om ook weer toe te treden bij de MVV Business Club waar ik natuurlijk ook veel relaties heb lopen . Heel veel zin in het uitbreiden van netwerken en het onderhouden van contacten ( doe niks liever)
Dus een avond met een lach en een traan maar een avond waar het voetbal ook voor bedoeld is mensen bij elkaar brengen !
We gaan elkaar vaker zien , hou de moed erin ! Alles in het leven begint klein en kost tijd en moeite ... maar de markt in Maastricht wacht geduldig op ons !
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- opadiehard
- 

- Away
- Platinum Member
- 

13 Sep 2025 11:42Dan het doelpunt van Cambuur op onze hoogte Boschpoort een meter buitenspel!
Ook nog een bal van kleinen tegen de paal en twee bijna doelpunten van Mmaee en Foubert.
Ze hebben echt niet verkeerd gespeeld maar je blijft het elke keer weer zien terug komen geen mannetje voor die een doelpuntje kan maken.
Achterin staat het echt niet verkeerd met een Breugelmans/schenk en tran.
Er word veel afgeven op Braken maar hij staat er eigenlijk alleen maar om de ballen te ontvangen en door te geven,meer kan je van hem niet verwachten want in een vervolg actie is hij te traag.
Hoeveel kansen heeft Cambuur nu werkelijk gecreëerd en dat was ook te danken aan het goed ingrijpen van de MVVers.
Je ziet echt eerder aangegeven dat we geen afspeelpunt hebben in de spits,ballen worden blind voorgegeven op…..niemand ja de tegenpartij!
Toe Foubert en Mmaee invielen draaide het spel enigszins onze kant op.
Ik zeg vanavond hadden we met een spits verdiend de drie punten kunnen binnenhalen,nu blijf je wederom zitten met een kater kwa uitslag!
Ik vond het vertoonde spel niet verkeerd vaan die vaan us.
Hopenlijk dus witte rook deze week omtrent de zeer gemiste spits.
Dan als aanvulling respect voor de minuut stilte tergedachtenis aan Ben Salemans dat zal zijn broer Frank zeker deugd hebben gedaan.
Frank nog ontzettend veel sterkte de komende weken met het verwerken van het verlies van je tweelingbroer….mvrgr Opa
- FatyPapy1990
- 

- Elite Member
- 

13 Sep 2025 12:24Inderdaad als je ipv van El Basri, Smeets in het team had staan, dan hadden ze minimaal gelijk gespeeld.
Haal die man terug zou ik zeggen, want mij zien ze zo voorlopig niet meer.
Dit elftal mist een leider, en de laatste 15 minuten werd pas echt naar voren gevoetbald.
Maee was een echte verbetering, zijn broer kon ook goed voetballen, het is een combinatie van talent + intelligentie.
Van Braken zou ik inderdaad een wissel speler maken, geen dreiging (MVV haal NOOIT meer oude spelers terug).
Van Schenk ben ik ook geen fan, hij heft continue buitenspel op en heeft geen techniek, de anderen spelers geven he zelfs niet de bal want ze weten toch hij kan niet opbouwen a la Labylle. Die nieuwe speler 22 is een vechtertje.
In weze moet de trainer dit zien, waarschijnlijk zitten de betere spelers op de bank....(en de tribune)
Waarom wissel je niet eerder als je ziet dat er te weinig gecreeerd wordt?
Op de tribune dacht ik wat zijn we de afgelopen jaren verwend geweest met goede voetballers: Labylle Souren Steuckers ...etc etc
en nu hoofdzakelijk de 0 vasthouden bij zelfs een achterstand.
In het verleden wist MVV tenminste genoeg kansen te creeeren?
Vraag: zat Smeets dan minimaal op de trubune of wordt hem de toegang geweigerd?
- Frank Salemans
- 

- Platinum Member
- 

14 Sep 2025 09:42Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Frank Salemans
- 

- Platinum Member
- 

14 Sep 2025 14:26De verdediging lijkt dit seizoen beter georganiseerd dan vorig seizoen. Met name Tran en Breugelmans vind ik goed spelen. Er is eigenlijk geen 100% kans weggegeven, al was Cambuur in de eerste helft de beter combinerende ploeg. Jammer dat Schenk de buitenspel positie van de Cambuurspeler opheft door een beetje achter de buitenspel lijn te blijven hangen. En jammer dat die goal dan valt tussen de benen van Breugelmans; de keeper Westerveld werd duidelijk verrast. Beetje pech dus.
De tweede helft speelde MVV beter. Al gaat de opbouw tikkend over erg (te?) veel schijven. Braken tikt veelvuldig opzij en terug en dat gaat te vaak mis. Met Foubert en Mmaee erin speelde MVV veel sneller en directer. Ik zou daar dinsdag tegen Den Bosch mee starten.
Jammer van dat schot op de paal van Kleinen. Paal en lat zijn dit seizoen al vaak spelbreker geweest helaas.
Cambuur viel me tegen, zeker de tweede helft. MVV had een gelijkspel verdiend, maar kreeg geen loon naar werken. Met meer alerte en snellere spitsen hadden er mijns inziens zelfs drie punten ingezeten.
Al met al: jammer van de nederlaag, maar ik zie toch wel perspectief, zelfs zonder Smeets. Al zou een Smeets in vorm wel meer lijn en snelheid qua passing naar voren in het spel brengen. Maar dan moeten daar wel snelle spelers opgesteld staan.
- Vak G
- 

- Senior Member
- 

14 Sep 2025 15:35MVV zal naar zijn mogelijkheden moeten gaan voetballen. Het veldspel wordt beter maar Braken kan ECHT NIET MEER. Als Foubert niet voldoende is moeten we het met Mmaee proberen in de punt. Anders een 2 spitsen systeem met een 5 mans middenveld maar op deze manier gaan we nog maar weinig juichen in de Geusselt dit jaar. Als Hermans het al niet zelf inziet zal iig een van Marwijk toch met een gedegen analyse en dito plan moeten kunnen komen ?
- Sjarelke
- 

- Elite Member
- 

15 Sep 2025 08:51Wat opviel - en dat hebben meer mensen al terecht gezegd - is dat op het moment dat Mmae en Foubert erin kwamen, de aanval gevaarlijker werd. Zou hij het nou eindelijk eens aandurven met die twee te beginnen dinsdag?
Iets anders nog: de nieuwe jongens (Kuipers, Tran, Breugelmans en Westerveld) bevallen mij tot nu toe prima.
Naast al dat zeuren mogen ook de positieve punten wel benoemd worden.
Op naar dinsdag en hopelijk naar een aantal doelpunten. Want op dat punt zijn we het lachertje van de KKD.
- Maosbrögk
- 

- Platinum Member
- 

15 Sep 2025 10:09Ik blijf het zeggen: 4-3-3 werkt alleen als je 2 goede buitenspelers hebt, die een actie kunnen maken, hun mannetje kunnen passeren en dan de spits in stelling kunnen brengen. Sinds Braken hier is, hebben we die buitenspelers niet. Waardoor Braken op een eiland staat en staat te wachten op die voorzet die nooit komt. Wel wordt hij veelvuldig als aanspeelpunt gebruikt. Van achter peren ze dan een hoge bal naar hem met de boodschap: zoek het maar uit. Dan kan Braken in een worstelpartij een poging doen om de bal te beschermen en dan moet ie lang wachten op aansluiting. Ook een fout van de speelwijze. Zolang we op deze manier blijven spelen, spelen we met 1 man minder. Eigenlijk kunnen we de kwaliteiten van Braken helemaal niet beoordelen. Zonder bal kun je niet scoren.
- Sjappie
- 

- Platinum Member
- 

15 Sep 2025 10:59Thomas Verheydt had er ook stukken meer gemaakt als hij vanaf de flanken goed bediend zou worden, denk nog maar eens terug aan de goal tegen Cambuur. Goede voorzet, en prima afgerond.
Braken is voor dit MVV niet het type spits dat je nodig hebt, je moet het vooral van counteren hebben (geen mooie speelwijze, maar prima), maar dan moet je ook een snelle spits (zoals bijvoorbeeld Livramento) hebben. Dat ontbreekt voor nu..
- Brncic
- 
       Topic Author Topic Author
- Platinum Member
- 

16 Sep 2025 02:50Probleem is dat de alternatieven beperkt zijn. Ik vind Mmaee het sterkst van rechts, Foubert is een harde werker met veel energie maar kan hij dat een hele wedstrijd brengen? Denk dat we moeten hopen op Jael, maar die is pas 18.
Opdracht voor Ronny in de winter of volgend seizoen is dus duidelijk: verdediging staat goed, aan verdedigende middenvelders of lopers geen gebrek, dus op zoek naar een 10 (type Steuckers) en een 9 (type Livramento)
- Punker73
- 

- Administrator
- 

17 Sep 2025 11:49Als je geen spelers hebt om het "Braken systeem"te voetballen dan wees reeël en stel hem niet meer op want dit werkt ook niet.
I want to be a fan again!!!