MVV - FC Dordrecht, za 16 aug. 2025, 16:30u

• ASR
  • ASR's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: MVV - FC Dordrecht, za 16 aug. 2025, 16:30u

16 Aug 2025 20:54
Brokamp wrote: Vooropgesteld ik ben zwaar teleurgesteld en had gehoopt dat we verder zouden zijn, of dat we een selectie zouden hebben die meer in de mars heeft. Maar het is een gebrek aan kwaliteit. En een trainer die niet in staat is van niets, iets te maken. 
Ligt het aan de trainer nee ! Ligt het aan de technisch directeur….. ook niet. 
Als je geen geld in de beurs hebt moet je het doen met beloftevolle amateurs, spelers met een ‘kras’ of spelers die in de herfst van hun carrière bereid zijn om tegen een laag salaris te willen voetballen voor de club van deze prachtige stad. 
We kunnen het van Geneugden onmogelijk kwalijk nemen dat er geen andere spelers op het veld staan. 
De lijn die mvv heeft ingezet is om vanaf de jeugdopleiding te zorgen voor nieuwe aanwas. Of spelers die bij andere clubs niet meer aan de bak komen en zich bij MVV (als opleidingsclub) in de kijker kunnen spelen. 
Dit is waar we het mee moeten doen. Lange termijn denken. Ontslag van de trainer of de technisch directeur gaat geen zoden aan de dijk zetten. Sterker, dat gaat alleen maar ten koste van de selectie.
Ik ben bang dat het een zwaar seizoen gaat worden en vrees dat het de komende 2 - 3 jaar niet veel anders zal zijn. 
Maar rug gerecht ! Laten we achter onze club blijven staan ! 

Lange termijn denken? Als het bestuur niet heel snel ingrijpt zitten er in november nog 1200 man op de tribune en kun je inpakken met je club. Inzetten op de jeugd heeft nog nooit gewerkt in Maastricht. Gokken op de ene groeibriljantje is totaal zinloos met Fortuna, Roda, Genk, Aachen en PSV op drie kwartier rijden. Iedere keer maar weer het wiel opnieuw willen uitvinden. Haal 3 tot 4 ervaren spelers in de as en zorg dat je een keer promoveert zodat je écht geld binnen krijgt.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• SintServaos
  • SintServaos's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Aug 2025 20:54
Hermans had veurig seizoen aol droetgeflikkerd moote weure, ut feit tot veul wedstrijde geine inzat waor vaanaof ut begin, is ut bewies tot de speulers totaal gein chemie hubbe met kluns Hermans
The following user(s) said Thank You: Hill

• SintServaos
  • SintServaos's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Aug 2025 21:00
Ezzebleef vendaog nog

• Hill
  • Hill's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

16 Aug 2025 22:23
Smeets IN. Hermans OUT. Of het hele seizoen zo door blijven gaan.

• CatenaccioMestreech
  • CatenaccioMestreech's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Aug 2025 22:29
Het liefst beide out en dan Ronny ook dan maar. Maar dat is een utopie denk ik

• Vincent 9
  • Vincent 9's Avatar
  • New Member
  • New Member

16 Aug 2025 22:31
Wat mij opviel was de Coomans de hand boven het hoofd wordt gehouden. Hij is op dit moment niet basiswaardig. Na een half uur al kunnen zien dat Asante nog niet de juiste conditie heeft, eerst daaraan werken en dan pas opstellen svp. Ik had beide heren er direct uitgehaald....na enkele ontsnappingen in de 1e helft had Hermans nog het geluk om het elftal te wijzigen in de rust, dat laat hij helaas na. 
Al snel valt dan de 0-1 en wordt er wel ingegrepen. Door Kleijnen en El Basri was er direct meer lijn in het spel waar te nemen. Schenk deed het ook beter dan zijn voorganger van Kempen. Alle drie dus volgende keer in de basis!!
Vanaf de wissels kwam er wat meer initiatief, met name Verheijen viel mij persoonlijk op met een paar goede acties. Het bevreemde mijzelf dat deze dan ook 10 minuten na de eerdere 3 wissels plaats moest maken. Daarna zakte alles weer weg, duidelijk te zien. Foubert deed het prima maar kreeg dus toen nauwelijks meer goede ballen. Ook Foubert wellicht eens proberen ipv Braken of eventueel samen als Asante wordt gepasseerd. 

• Punterke
  • Punterke's Avatar
  • Away
  • New Member
  • New Member

16 Aug 2025 22:36 - 16 Aug 2025 22:37
Ik begrijp de reacties wel maar je kunt je afvragen of de trainer ontslaan iets oplost. 

Deze selectie herbergt geen Streuckers, Blummel, Kostons, van Bommel, Mathys en ook geen Smeets, zelfs een beperkte speler als Aktas word niet fatsoenlijk vervangen. Ga er maar aanstaan.

En stel je ontslaat de man, welke trainer uit de vijver waarin MVV vist gaat dit wel vlot trekken?

Er moet gewoon kwaliteit bij op het veld, hopelijk zijn er buitenkansjes aan het eind van de markt op te halen. 
Last edit: 16 Aug 2025 22:37 by Punterke.
The following user(s) said Thank You: CivisMaastrichtiae

• Sander70
  • Sander70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Aug 2025 22:54
We hadden nog niet zo heel lang geleden een prima trainer. Helaas vond Ronny het een goed idee om hem te laten gaan. Pffff.

• kyleman333
  • kyleman333's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

17 Aug 2025 08:53
Was het ruk? Ja. Ik las het hierboven al, maar het lag nu niet eens aan inzet en vechtlust, dat was er (helaas?) wel. Als je zelfs dan nog zo tekortschiet is er gewoon een schrijnend gebrek aan kwaliteit. Kleinen gewoon centraal vanaf volgende week aub, Coomans is er nog lang niet. Ook Schenk die vorig seizoen degelijk was gewoon erin. Dingen die je de trainer mag aanrekenen. Zou niet rouwig zijn als iemand anders het met deze groep mag proberen want we zijn sinds het vertrek van Verberne niet 1 maar 3 stappen achteruit gegaan.

Wat ik niet zo goed begrijp is de harde kritiek op van Geneugden. Heeft met dezelfde beurs eerder uitstekend werk geleverd maar het is niet vreemd dat het ook een keer de andere kant op valt. Heeft absoluut bewezen het te kunnen om zonder geld een selectie neer te zetten die meedoet. Dat is dit niet maar naar mijn mening kan dat gebeuren als je jaar in jaar uit met dezelfde lege beurs moet speuren.
The following user(s) said Thank You: Jacques, M-MVV

• johan
  • johan's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
  • ALWYAS/sjeng

17 Aug 2025 10:24
ik zie ook maar een oplossing Hermans eruit en zit veel meer in deze groep maar deze flafdrol krijgt het neet veur elkaar is al meer dan een seizoen bagger houdoe en bedank

• Maosbrögk
  • Maosbrögk's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

17 Aug 2025 10:52
Mithrandir wrote: En voor dit gebraggel worden jongens uit Maastricht aan de kant gezet? Allemaal aan de kant gezet voor belgen die duurder zijn, maar zeker niet meer toevoegen. 

Dat was ook mijn conclusie na gisteravond. Schenk, Kleinen en El Basri werden aan de kant gezet voor de nieuwe krachten.
Wat voor een opleidingsclub zijn we trouwens dat we onze eigen jeugdproducten zó makkelijk aan de kant schuiven... dit staat haaks op ons beleid.
Als het niet absoluut beter is dan onze eigen jeugd, dan moet je altijd de voorkeur geven aan eigen jeugd.

Schenk had vorig jaar een heel behoorlijk seizoen en wordt nu aan de kant gezet. Schenk is echt wel beter dan Van Kempen, zowel aanvallend als verdedigend, met meer snelheid en meer druk op de bal.

El Basri zorgt voor meer loopvermogen op het middenveld, druk en aansluiting naar voren. Voor zijn inbrengen werden we te makkelijk overlopen en was er vaak een gat op het middenveld.
Timas werd ook beter toen ie aan de zijkant stond ipv de in mijn ogen onzichtbare Asante. Net als Verheijen kwam hij zijn man nauwelijks tot niet voorbij en resteerde alleen het veilige balletje terug.

Kleinen viel ook prima in, net als Foubert die meer dreiging had dan de onzichtbare Verheijen.
Westerveld keepte goede wedstrijd en rechtsback Tran is beter dan Sy.

Ik zou volgende match eens proberen met:
Westerveld
Tran - Breugelmans - Kleinen - Schenk
van Dessel - Klaassen
Timas - El Basri - Foubert
Braken

Waarom ook structureel vasthouden aan 2 buitenspelers als die hun man nog niet voorbij komen, geen actie kunnen maken en dus ook niet tot een voorzet of doelpoging komen? Braken staat al 2 jaar op een eiland; krijgt alleen ballen op strothoogte die hij dan een paar seconden moet verdedigen met zijn lijf om vervolgens een tikkie terug te kunnen geven. 0 rendement. 

Inzet was OK, maar kwaliteit niet. Het was totaal niet terug te zien dat Hermans de hele voorbereiding met dit elftal heeft mogen trainen en spelen. Mede dat feit maakt voor mij dat hij totaal niet geschikt is voor deze job.

• Mosae
  • Mosae's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

17 Aug 2025 11:01 - 17 Aug 2025 11:04
@Kyleman333 benoemde het al. Een lege beurs. Maar niet helemaal, want van het beetje dat er héél eventjes was, loopt of zit er nu Smeets lekker thuis op vakantie, en Braken die er nog niet veel van gebakken heeft. Van te voren kun je dit natuurlijk niet helemaal weten, doch erg jammer dit. Ze zeggen vaak: eenmaal van het schip, niet meer terug erop. Met het geld dat je dan nog overhoud (nihil), heb je de jonge Belgen van. Tja, nu is het geld inderdaad weg ja, foetsie. Conclusie, het beleid.
Last edit: 17 Aug 2025 11:04 by Mosae.

• Sjiek
  • Sjiek's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

17 Aug 2025 11:10
Ik meende dat zowel Schenk als ook El Basri terugkomen van een blessure en dus daarom niet de hele wedstrijd speelden?

• CatenaccioMestreech
  • CatenaccioMestreech's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

17 Aug 2025 11:18
Maosbrögk wrote:
Mithrandir wrote: En voor dit gebraggel worden jongens uit Maastricht aan de kant gezet? Allemaal aan de kant gezet voor belgen die duurder zijn, maar zeker niet meer toevoegen. 

Dat was ook mijn conclusie na gisteravond. Schenk, Kleinen en El Basri werden aan de kant gezet voor de nieuwe krachten.
Wat voor een opleidingsclub zijn we trouwens dat we onze eigen jeugdproducten zó makkelijk aan de kant schuiven... dit staat haaks op ons beleid.
Als het niet absoluut beter is dan onze eigen jeugd, dan moet je altijd de voorkeur geven aan eigen jeugd.

Schenk had vorig jaar een heel behoorlijk seizoen en wordt nu aan de kant gezet. Schenk is echt wel beter dan Van Kempen, zowel aanvallend als verdedigend, met meer snelheid en meer druk op de bal.

El Basri zorgt voor meer loopvermogen op het middenveld, druk en aansluiting naar voren. Voor zijn inbrengen werden we te makkelijk overlopen en was er vaak een gat op het middenveld.
Timas werd ook beter toen ie aan de zijkant stond ipv de in mijn ogen onzichtbare Asante. Net als Verheijen kwam hij zijn man nauwelijks tot niet voorbij en resteerde alleen het veilige balletje terug.

Kleinen viel ook prima in, net als Foubert die meer dreiging had dan de onzichtbare Verheijen.
Westerveld keepte goede wedstrijd en rechtsback Tran is beter dan Sy.

Ik zou volgende match eens proberen met:
Westerveld
Tran - Breugelmans - Kleinen - Schenk
van Dessel - Klaassen
Timas - El Basri - Foubert
Braken

Waarom ook structureel vasthouden aan 2 buitenspelers als die hun man nog niet voorbij komen, geen actie kunnen maken en dus ook niet tot een voorzet of doelpoging komen? Braken staat al 2 jaar op een eiland; krijgt alleen ballen op strothoogte die hij dan een paar seconden moet verdedigen met zijn lijf om vervolgens een tikkie terug te kunnen geven. 0 rendement. 

Inzet was OK, maar kwaliteit niet. Het was totaal niet terug te zien dat Hermans de hele voorbereiding met dit elftal heeft mogen trainen en spelen. Mede dat feit maakt voor mij dat hij totaal niet geschikt is voor deze job.

Schenk was sowieso geblesseerd en volgens mij had El Basri sowieso pijntjes. Dus dit waren voor Schenk pas zijn eerste minuten. Die zal snel weer gewoon basis staan.
Kleinen zou ik ook gewoon basis zetten want die verdeelt het spel beter en voetbalt beter onder de druk vandaan

• Hier menier
  • Hier menier's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

17 Aug 2025 13:49
Aan inzet lag het gisteren niet. Voetballend was het vaak niet om aan te zien.
We missen een speler naast Braken én, nog belangrijker, iemand die een speler de diepte in kan sturen. Een steekballetje kan geven.

Tot de laatste seconde had ik nog hoop op de gelijkmaker, maar dat zou de situatie verbloemen waar wij nu in zitten.
Dankzij Westerveld, die uitstekend keepte, bleven we tot de laatste minuut in de wedstrijd.
Verder vond ik Breugelmans en Tran goed spelen. Klaassen ook sterk en goed. Verheijen heeft ook goede dingen laten zien.
De rest van het team was niet veel. Ik had Timas en vooral Asante al eerder gewisseld. Dat was echt niks gisteren. 
Het was voetballen zonder idee. Tot grote ergernis iedere keer die lange ballen op Braken waardoor we in een mum van tijd het balbezit weer kwijt waren.
Ik vraag me af wie dit team wel goed kan laten spelen. Persoonlijk denk ik dat tot nu toe de schuld bij Van Geneugden ligt. Het is een ongebalanceerd team. Probeer hier maar eens wat van te maken. 

Ik heb wel weer genoten van de sfeer bij de Angelside en om eindelijk weer in de Geusselt te zijn!

Time to create page: 0.519 seconds