Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u

24 mei 2023 09:51
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #91
Het was pijnlijk om te zien hoe erg we Koen misten. Livramento is leuk voor het laatste kwartier om met zijn snelheid de grote ruimtes te benutten, maar komt fysiek en technisch zwaar tekort voor dit niveau. Met Remans ging het iets beter, maar ook daar win je de oorlog niet mee. En ik ben er ook niet rouwig om als Sven vertrekt aan het eind van het seizoen, in het afgelopen half jaar (!) 3 goals en 2 assists. Voeg daar een niet-fitte van Bommel aan toe en je hebt een tandeloze aanval.

NAC is ook geen wonderploeg, maar als je ziet dat ook zij hun spits missen, zijn vervanger Velanas geblesseerd uitvalt en ze het nog een Tom Boere 90 minuten op de bank kunnen laten zitten, daar ben ik dan wel jaloers op. Niet dat ik hem het afgelopen anderhalf jaar heb zien spelen, maar toch een bewezen doelpuntenmaker op KKD niveau. Die had ik er gister graag bij gehad..

Vond het ook bijzonder dat we de lijnen niet te zien kregen. Zagen de assistenten hetzelfde als wij of kregen wij niet alles te zien? Op basis van de beelden op tv leek het me geen buitenspel, maar dat dacht ik ook van de goal van NAC.

Tegelijkertijd was de afgekeurde goal ons enige gevaarlijke moment. Denk dat veel voetbalfans ons gisteren voor het eerst hebben zien spelen en dat is zonder, want we hebben echt een veel beter seizoen gehad dan we gisteren hebben laten zien. Het was al met al echt geen reclame voor de KKD.

Dat moet zaterdag echt beter en dat kan ook, want NAC is echt geen topploeg. In een volle Geusselt kunnen we iedereen verslaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 09:58
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #92
Akkoord Jacques. Voor mij leek de goal van Remans geldig. Waarom laat de VAR geen lijn zien bij de 2 afgekeurde doelpunten? Als de nodige camera's niet aanwezig zijn dan maar geen VAR.
Zoals Jacques zegt is het hier in Belgie niet beter , zeker voor de kleinere clubs. Ook hier valt de VAR regelmatig door de mand en neemt beslissingen die soms echt wraakroepend zijn.
Zaterdag verbaal aanwezig om NAC eruit te knikkeren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 10:01
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #93
Aanvallend onmachtg zoals hier ook wordt geschreven, op de goal van Remans na. Helemaal eens met tekst van Jacques; niemand kan hier zeggen dat het 100% wel of geen doelpunt was. En bij zulke belangrijke wedstrijden dan geen camera's op de juiste positie plaatsen, bizar...

Verder begrijp ik ook niet waarom Rico Zeegers als linksback begint. Labylle was niet fit voor 90min, maar wat is er dan met Lars Schenk aan de hand? En waar is El Azrak gebleven?

Tja, toen ik op het einde zag dat bij NAC nog Tom Boere op de bank had zitten, vond ik toch nog knap dat MVV met 1-0 wegkomt en onbegrijpelijk dat zo'n Boere er niet in komt. (tenzij net terug van blessure etc.)

Dan laat het zaterdag mer stubbe in de Geusselt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 10:12
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 828
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #94
Tom Boere kan er ook niet veel van evenals Van de Sande leuk voor in de KKD bij clubs als Dordrecht etc .Het zijn Halve ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 10:12 24 mei 2023 10:15 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 483
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #95
Overigens opvallend dat de nrs.3, 4 en 5 verloor van de nrs.6,7 en 8. Dus MVV was niet de enige. Daarintegen was het voetbal op de mat in de wedstrijd VVV- Willem 2 wel van een ander niveau. (Eindhoven - Almere heb ik niet gezien).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 10:33 24 mei 2023 10:35 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 754
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #96
Voor degene die Azrak miste...normaal gesproken ideaal duel om gisteren in te vallen voor bijv een Blummel...maar deze zou gisteren uit de selectie zijn gelaten. Of die er zaterdag wel bij is... Er is al genoeg gezegd. Denk dat Verberne met de selectie op dit moment niet veel anders kan voetballen. Mag blij zijn met 11 fitten die een leuke basis vormen. Of hij weet er met zijn staf tactisch niet meer uit te halen, die inschatting kan ik niet maken. Maar met name op de backposities is het behelpen. Labylle erin en er gebeurde al meer op links, maar hij is zo langzaam, leek op momenten niet helemaal fit. Essers volledige inzet, maar opbouw dramatisch en ook traag, tweede helft van Rico op rechts wat iets beter. Is Tim echt zo teruggevallen ? Schenk moet geloof ik eens naar een mental coach, zelfvertrouwen oppompen, die heeft ook aardige wedstrijden gespeeld. Wat verder opviel is dat er wederom reservespelers (drie) een half uur voor niks warmlopen, dat valt nooit goed bij spelers, profvoetbal of niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 10:38
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #97
Los van het feit dat we Koen ontzettend missen, toch even de kanttekening dat we mét hem in uitwedstrijden ook (meestal) belabberd hebben gespeeld en weinig goede resultaten hebben behaald. Dus in dat licht bezien is een kleine nederlaag helemaal niet zo’n slechte uitslag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 11:07
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 54
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #98
Eens kotspoeier, we hebben maar 1 uitwedstrijd 80 min overtuigend gespeeld en dat was heracles uit. Hadden toen een paar voordelen: al een redelijk ingespeeld team vroeg in seizoen en onderschatting tegenstander. Daarna geen enkele pot uit goed gespeeld en er oa tegen Eindhoven, excelsior, nac en zelfs j utrecht fors eraf gevlogen. Maurice en co hebben m.i. voor de enige goede strategie gekozen. schade beperken en hopen op gelukstreffer (die we eigenlijk nog maken ook). Thuis winnen we vrijwel alles en de 3 verliespotjes waren echt onnodig. Het kunstgras is thuis een enorm voordeel en de intimiderende ambiance ook. Daar moeten wij dus voor zorgen. niet naar 3 foute ballen foi foi foi roepen meh 90 min gaas geven. Net zoals bij Feyenoord uit moet die elektrische lading in de lucht hangen, wij winnen wat er ook gebeurd. opzouten met ut is niks en ut weurd niks. iech gluif 100% procent trin
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 12:36
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #99
Het was 100% geen buitenspel van Remans. Als je de beelden goed bekijkt dan zie je dat hij hem gewoon opheft. Ook al staat de camera een schuin zie je dit nog duidelijk.
De var had nog niet eens technologie om lijnen te trekken fatsoenlijk.

Verder was het een vooral eerste helft zwak. Tweede helft was beter, maar voorin mis je echt Kostons.
Vroeg me trouwens af waarom hij Livromento eruit haalde en niet van bommel. Vond hem erg zwak en had hem toch uit voorzorg misschien langs de kant gelaten voor zaterdag.
Livromento deed nog rennen en zag je vaker ook nog op het middenveld mee rennen.

Miisschien ook gewoon 4-4-2 gaan spelen zaterdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 12:42
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 579
Meer
Onderwerp Auteur
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #100

pinobel schreef : We zijn zeker niet kansloos zaterdag. Maar wie moet in godsnaam in de spits? Livramento en Remans hebben het allebei niet. Ik vraag me af waarom El Azrak absoluut geen kans meer krijgt. Hij beviel me wel in de minuten dat hij speelde. Ik zie dat hij zelfs niet meer in de selectie zat vandaag......


El Azrak krijgt geen kans omdat die met de pet er naar gooit. Blijkbaar is hij vaker te laat op trainingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 12:46
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 579
Meer
Onderwerp Auteur
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #101
Triest dat die goal werd afgekeurd door de VAR.
Was toch duidelijk een doelpunt als je de beelden ziet.
We mogen zeker blij zijn dat het bij 1-0 is gebleven en ik zie ons dit echt nog wel recht trekken in eigen huis.

Over de behandeling van wij als supporters was weer eens om te kotsen.
Om half 3 snachts thuis omdat de politie ons een half uur heeft laten wachten in het uitvak.
Doordat mensen zelf de poort open zijn gaan maken konden we naar buiten anders hadden we waarschijnlijk nog langer moeten wachten.

Op naar zaterdag in een kolkende Geusselt vreten we die 'Ratten' op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 12:53
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #102
Erg magere pot van MVV, waarin we vrijwel niets creëerden. De 1-1 van Remans was m.i. geen buitenspel, maar de afgekeurde 2-0 m.i. ook niet.
Gebruik van VAR moet je óf goed doen (dwz met alle benodigde materialen), óf niet.
Ik vond MVV tandeloos voetballen. Konden geen vuist maken.
Nac kwam er met name in het begin gevaarlijk doorheen. Erg jammer dat Waem zo'n domme fout maakt, waardoor je met achterstand de rust in gaat.
2e helft speelden we ietsje beter, maar was het nog niet voldoende.
Gelukkig was Nac ook niets en begin je met een kleine nederlaag aan de return. Op basis van onze uit-serie dit seizoen én het belabberde spel gisteren, is dat best een prestatie.
Nac zal niet onder de indruk zijn van onze 12e man denk ik, maar hopelijk geeft het onze spelers wel extra stimulans.
It ain't over till it's over!
MAKE US DREAM!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 14:14
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 828
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #103
MVV kan Us Laura in de spits zetten heeft hoog gevoetbalt ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 16:01 24 mei 2023 16:02 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 816
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #104
Dit is de situatie vlak voor het buitenspeldoelpunt van NAC: misschien inderdaad buitenspel?


En hieronder zie je de situatie vlak voor het buitenspeldoelpunt van MVV door Remans. Kijk naar de maailijnen op het veld. Dit is toch nooit buitenspel?


Zucht. Niets meer aan te doen. Maar toch ergerlijk. Heeft de scheidsrechter hierover na de wedstrijd nog met de pers gesproken?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2023 16:14
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Play-offs: NAC-MVV Maastricht, di 23-5-23, 21:00u #105

CatenaccioMestreech schreef :
Over de behandeling van wij als supporters was weer eens om te kotsen.
Om half 3 snachts thuis omdat de politie ons een half uur heeft laten wachten in het uitvak.
Doordat mensen zelf de poort open zijn gaan maken konden we naar buiten anders hadden we waarschijnlijk nog langer moeten wachten.

Op naar zaterdag in een kolkende Geusselt vreten we die 'Ratten' op.


Andere kant van het verhaal is dat (een deel van) het uitvak het nodig vond om hekken te doorbreken richting de ingang en minuut stilte niet in acht te nemen. Op trommels en vuurwerk wordt al jaren streng gecontroleerd bij NAC, is vooraf ook duidelijk gecommuniceerd. Vooropgesteld is een trommelverbod natuurlijk achterlijk, maar fatsoensnormen waren ver te zoeken gisterenavond.
In Breda hadden ze overduidelijk van de uitwedstrijd in maart dit jaar geleerd, waar ongeveer hetzelfde misging. Dus veel politie op de been. Voor mij is het plezier van een uitwedstrijd nu wel definitief voorbij. Ik zal op deze uitspraken wel een boel commentaar krijgen, het zij zo. Zo denk ik erover.

Toegegeven, het uitvak daar is zoals bekend verschrikkelijk. Een gevangenis/vissenkom en hoeveelheid ME leek mij ook wat overdreven. Wachten duurde inderdaad te lang, gaat nergens over en werkt agressie in de hand. Sfeer tijdens de wedstrijd was verder top met een vol uitvak.

Over de wedstrijd is alles wel zo'n beetje gezegd. Jammer van de penalty, een gelijkspel was het maximaal haalbare. Zowel doelpunt van NAC als MVV leken mij onterecht afgekeurd. Verdedigend weinig weggegeven maar aanvallend ook machteloos. Wie er ook wint, met dit niveau wordt het heel lastig in de tweede ronde.

Nog alles om voor te spelen. Op naar een uitverkocht stadion! (Als ze tickets voor de hoofdtribune ook open kunnen gooien...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.424 seconden