MVV Maastricht - TOP Oss

10 feb 2023 23:55
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #16

jasonke7 schreef : Die inhaal wedstrijd is tegen heracles


Dankjewel voor je oplettendheid. Geen idee hoe ik bij Zwolle kom… Maar goed, Heracles dan. Die staan nog tweede, maar draaien momenteel ook niet super. Pakten in de laatste vijf wedstrijden evenveel punten als MVV. Ik laat me (hopelijk positief) verrassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2023 00:02
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 324
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #17

M.V.V. 1902 schreef :

jasonke7 schreef : Die inhaal wedstrijd is tegen heracles


Dankjewel voor je oplettendheid. Geen idee hoe ik bij Zwolle kom… Maar goed, Heracles dan. Die staan nog tweede, maar draaien momenteel ook niet super. Pakten in de laatste vijf wedstrijden evenveel punten als MVV. Ik laat me (hopelijk positief) verrassen.


Mvv zelfs 1 punt meer maar is al laat he hahah grapje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2023 07:21
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #18
Mooie overwinning van Mvv, 5 doelpunten! Toch was vooral de eerste helft niet echt goed. Topp Oss speelde bij vlagen beter, verdedigend gaat het bij Mvv niet echt lekker. Bij druk van de tegenstander heeft de verdediging het zwaar, het centraal koppel Waem-van Helden heeft het vaak moeilijk en de backs Schenk en Essers houden zich met moeite staande.
Als Mvv maandag zo tegen Heracles verdedigt dan gaan we het nog heel moeilijk krijgen, gelukkig zijn we in bezit van een zeer betrouwbare en goede keeper, en bevindt Mvv zich in de top 3 van de meest scorende ploegen van de KKD.
Van Bommel is een prachtig talent, scoorde weer 2x plus een assist daar gaan we nog van horen, Kostons werkte zich weer te pleuris, hoop dat hij maandag tegen Heracles weer goals gaat maken. Steuckers liet weer aardige dingen zien, hopelijk krijgt hij snel weer zijn topvorm weer snel terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2023 08:46 11 feb 2023 08:49 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #19

Jacques schreef : Gevaarlijke klanten zijn Toshio Lake (ja, diezelfde die vorig jaar bij ons rondliep) en Margaritha.


Zo zie je weer hoeveel ik er van weet: beiden zaten op de bank. :lachen:

Eigenlijk een heel matige wedstrijd van beide kanten maar MVV voetbalt twintig minuten goed en loopt in die fase dwars door Oss heen. Maandag zullen we beter moeten. Maar ik heb me vermaakt gisteren. Hoogtepunt? Het shirt in de nok van de Boschpoort Tribune. En daarna een jas er bij. En toen nog een jas. Fantastisch vermaak, ga zo door!

Ruben van Bommel is snel en heeft een neusje voor de goal, kan op basis van die twee kwaliteiten veel hoger dan MVV aan. Maar verdedigt maar matig mee en is snel gefrustreerd, zelfs gisteren boos als ie na 81 minuten gewisseld wordt, terwijl we op maandag een zware wedstrijd hebben. Heeft op hoger niveau een harde maar faire trainer nodig, dan kan het een hele leuke voetballer worden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2023 10:54
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #20
Wat een vreemde wedstrijd gisteren. MVV wint met 5-1 en nog ging ik met dubbele gevoelens naar huis. Want het was wel een geflatteerde uitslag.

In de eerste helft vond ik TOP Oss (minstens) gelijkwaardig en voetbalde MVV onzeker. De 0-1 was verdiend, maar was wel een afstraffing van een onhandig verdedigende Waem, die de bal niet goed controleerde.

Koen Kostons speelde soms wat ongelukkig in de afwerking, maar zijn assist op Ruben van Bommel was erg fraai.

Eigenlijk liet MVV maar een kleine tien minuten echt goed voetbal zien. Na ongeveer een uur spelen volgde aanvalsgolf op aanvalsgolf en drie keer was het raak. Binnen geen tijd stond het 4-1. Mooi om te zien dat steekpassjes (en vrije trap) van Jarne Steuckers weer goed aankwamen. Jarne is zeer belangrijk voor MVV; goed dat hij weer in vorm lijkt te komen!

Maar daarna kakte het weer in en werd er verdedigend te traag opgebouwd. Onbegrijpelijk en ook wel een beetje irritant (misplaatst arrogant?).

In deze wedstrijd kon je goed zien waarom MVV veel goals scoort (veel kansen creëert met snelle Van Bommel en Kostons). Maar ook veel goals tegen krijgt: de verdedigers ogen niet echt scherp of meedogenloos in de duels. Zo boezem je geen ontzag in bij de tegenstander. Alleen Dzepar (middenveld) is echt scherp
en durft er fel in te gaan (herstelde zich in tweede helft goed na zwakke eerste helft).

Zo voetballend zal MVV nog veel goals scoren, maar ook tegen krijgen. De verdediging heeft tegenstanders te veel ruimte en heeft moeite als ze onder druk worden gezet.

5-1: mooie overwinning, maar ik hoop dat tegen
Heracles de verdediging solider, soberder en harder optreedt.

Geen misverstand: natuurlijk ben ik blij en opgelucht met deze zoveelste en broodnodige thuisoverwinning; maar toch...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2023 11:35 11 feb 2023 11:55 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 745
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #21
Precies hetgene wat ik dacht Frank...positief dat je zo wint en 3 broodnodige punten haalt, maar eerste helft was niet goed. Zeer slordig, verdedigend teveel ruimte weggeven, duels niet mannelijk genoeg, weinig beweging aanvallend en grote kansen missen. De spelers die het moeten doen onder hun niveau. Lijkt ook dat de trainers nog steeds geen ander plan hebben als een tegenstander als TOP Oss hoog druk zet. 25 minuten waren echter genoeg om uit te lopen. Aan het einde van de westrijd verdedigend weer slordig. Juist dat zijn de momenten dat je moet leren van eerder en scherp moet zijn. Maandag moet het verdedigend beter staan. Persoonlijk zie ik graag Tim terug mits geheel fit, de backs bij MVV gaan er veel te weinig overheen, daar waar betere tegenstanders andersom dat wel doen, dat is toch het moderne voetbal. De trainer van Heracles gaf aan hun nederlaag zo snel mogelijk te willen rechtzetten. Laten we daar een stokje voor steken, volle bak voor 3 punten maandag !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2023 12:25 11 feb 2023 12:26 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #22
Weet je Frank in de eerste helft toen de punten werden binnen geharkt speelde ook een onzekere achterhoede.
Alleen toen viel dit niet zo op door de snelle opbouwende aanvallende acties en natuurlijk vaak achterin het nodige geluk.
Ook nu zie je met het flitsende en drukkend spel op de helft van de tegenstander ze hetzelfde creëren maar ze het ontbeerd aan die geluks factor,maar nu wel 5 doelpunten!…mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2023 12:56
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #23
De opluchting was duidelijk zichtbaar vrijdagavond in De Geusselt. Na zes wedstrijden zonder overwinning won MVV met duidelijke cijfers van TOP Oss.

"Dit voelt als een bevrijding en we snakten hier naar", zegt Koen Kostons.

Geusselt
Ook trainer Maurice Verberne was na afloop duidelijk: "Deze was heel hard nodig. Als het resultaat maar uitblijft, gaat het in de koppies zitten. Niet alleen bij de spelers, maar ook bij mij." De trainer zag de afgelopen weken wel met enige regelmaat goed spel van zijn ploeg, maar de resultaten bleven uit. Dat MVV weer eens in de eigen Geusselt speelde, hielp ook mee om de driepunter te pakken. "Hier win je als uitploeg bijna niet", zegt Ruben van Bommel over de sterke thuisreeks. MVV verloor dit seizoen namelijk nog niet in eigen stadion en dat geeft ook vertrouwen bij Kostons:

Kansen
Dat MVV halverwege niet voorstond had het voor een aanzienlijk deel aan zichzelf te wijten. De Sterrendragers, en in het bijzonder Koen Kostons, kregen voldoende mogelijkheden om meer dan één doelpunt te maken in de eerste helft. "Als ik die kansen afmaak ga je met 4-1 of de 5-1 de rust. Ik had grote kansen en die moeten erin", zegt Kostons. Ruben van Bommel zei na afloop zich wat minder zorgen te maken over het missen van kansen. "Als ze in de eerste helft er niet ingaan, gaan ze er in de tweede helft wel in." Met twee doelpunten en een assist was Van Bommel van grote waarde voor MVV. "Elke keer maar een doelpunt, maar nu twee doelpunten in een wedstrijd. Daar ben ik heel blij mee."

Transfervrij
Bij ESPN stelde Van Bommel de fans nog gerust. "Ik kan nu zeggen dat ik niet transfervrij wegga." Daar zal ongetwijfeld ook de penningmeester blij mee zijn. Van Bommel toont bijna wekelijks zijn klasse. De 18-jarige linksbuiten was bij meer dan een kwart van de Maastrichtse doelpunten betrokken. Als hij deze lijn kan doortrekken, kan het niet anders of de clubs zullen in de rij staan om Van Bommel weg te halen uit Maastricht.

Klaas Wels
Bij TOP Oss stond voor een aanzienlijk deel van de MVV-selectie een oude bekende voor de dug-out. Klaas Wels is technisch directeur bij Oss, maar sinds deze week ook tijdelijk trainer totdat er een nieuwe oefenmeester is gevonden. Dat er vorig jaar geen match was tussen de MVV-selectie en Wels, hebben meerdere spelers inmiddels openlijk uitgesproken. "Klaas boeit me niet. Ik heb me er niet mee bezig gehouden", zegt Kostons. Om vervolgens aan te vullen: "Voor de jongens wil ik graag van hem winnen. Ik denk dat zij dat ook wel wilden. Ik denk dat we hem lekker op z'n doos hebben gegeven."

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2023 10:43
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #24
Ik vond het verdedigend inderdaad slecht, Essers voorop. Aanvallend komt hij ook helemaal niet mee op. Waarom doet Zeegers niet meer mee. vond het de laatste weken voor zijn blessure prima. Waem stond weer te slapen bij de tegengoal. dat gebeurt hem toch te vaak.
Blummel wederom zeer zwak. Misschien El Azrak eens vanaf rechts beginnen ? Remans en Livramento zijn zeker geen basisspelers.
Vanavond zal op de counter veel mogelijk zijn, maar achterin hou ik mij hart vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.274 seconden