MVV - Excelsior (KNVB Beker)

19 jan 2021 22:10
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #46

Duin schreef :

Dennis schreef : Die jongen van den bosch hebben ze gepakt omdat die toen bij die ene wedstrijd tegen ons leuk speelde. Helaas hoef je niet heel goed te zijn om tegen ons een goede wedstrijd te spelen, dat blijkt maar weer. Die jongen bakt er niet veel van. Heerlijke versterking weer Elsen!!! Je wordt bedankt. Wederom een miskoop. Waarom slim omgaan met je geld (wat je al bijna niet hebt) en het gewoon besparen? Staat toch al vast dat dit seizoen niet meer gaat worden dan strijden om niet allerlaatste te worden. #elsenout


Over 'die jongen van Den Bosch' riep het halve forum dat ze die moesten nemen, net als over Mickels na één helft in de voorbereiding.
Zullen we die mensen ook van het forum afgooien?


Om maar te zwijgen over de rol van Kalezic in het halen van spelers....dat mensen nog altijd geloven dat het een one-men-show is van Elsen altijd....

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2021 22:30
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #47
Ter aanvulling, bij Last spelen er onder meer enige overbelastingsproblemen. Vandaar dat hij momenteel iets minder aan bod komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2021 22:38
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #48
Persoonlijk denk ik overigens dat Soumaoro (die jongen van Den Bosch), ondanks zijn ongelukkige start in Maastricht, nog wel eens een hele goede speler voor de toekomst van MVV kan zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2021 22:51 19 jan 2021 22:51 door Charmeur.
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #49
Aan inzet lag het niet, alleen de kwaliteit is er niet. En de kwaliteiten die ze hebben worden niet optimaal gebruikt, omdat er verkeerde spelers om elkaar heen staan die ook weer niet hun kwaliteiten optimaal gebruiken. Ipv een positief "proces" ga je eerder het negatieve in. Het negatieve versterkt elkaar alleen maar. Het is geen team wat elkaar kan op peppen op het veld. De kopjes gaan snel hangen, men zeurt en moppert wat tegen elkaar. En voorin helemaal geen killer op wat piek momenten van Schroyen na.
Er is heel veel werk aan de winkel (nog steeds).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2021 22:55 19 jan 2021 22:58 door Dennis.
Dennis
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 101
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #50
Elsen en Kalezic hebben gewoon beiden gefaald. Tuurlijk heeft Kalezic inspraak bij het halen van spelers maar Elsen blijft toch echt de eindverantwoordelijke!!

Helaas laat Kalezic onze (waardeloze) spelersgroep ook niet beter spelen. Ik kan me nog een Top Oss herinneren waar we van wonnen in de eerste seizoenshelft. Toen werd hier geroepen dat die van Oss nog weet ik hoeveel slechter zouden zijn. En kijk waar die nu staan ten opzichte van ons! Daar is het dus op de een of andere manier dus wel mogelijk om met zo’n waardeloze selectie de stijgende lijn in te zetten.

Nee het is niks en het word niks als we zo blijven doorgaan.
En dat doet me pijn. Heel veel pijn. :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2021 23:05
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #51
Mooie bekerwedstrijd op de mat gelegd van usmvvke... helaas geen geluk. Een buitenkansje om zo ver te komen en een bonus binnen te halen, meh helaas.
Excelsior met hun kwalitatief, sterke selectie had het moeilijk.
De trainer had het tactisch weer goed voor elkaar. Het team heeft weinig kwaliteit... maar het toont wel bijna iedere keer 200% inzet. Twee mooie doelpunten. En geen geluk... ook niet met de scheids :)
Alleen onze aanwinst uit Den Bosch vind ik erg ongelukkig spelen... Vorige week een domme strafschop schuldig, nu weer eentje onnodig veroorzaakt en ook bij het 2e doelpunt ongelukkig de hoekschop weggegeven. Niet overtuigend dus.
Teleurgesteld met het resultaat, meh wel content met het spel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2021 23:17
Patlat
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 6
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #52
Spannend was het wel. Toch te weinig kwaliteit. Havekotte was goed. Hopelijk komt er geld, visie en beleid. Dat verdient een club als MVV en zeker zijn hondstrouwe supporters. Met een sportief directeur als Elsen ga je het niet redden. De manier waarop hij Bill Lathouwers richting uitgang heeft geduwd was niet netjes. Altijd maar praatjes en alles op de lange baan schuiven . Beloftes werden niet nagekomen. Als er dan een traditieclub uit België je komt halen is de keuze snel gemaakt. Amerikaanse eigenaar, werkingsbudget van 9 miljoen met een uitstekende doelmannenopleiding en -traditie (Pfaff, Dewilde, Lemmens) . Mooi profcontract voor 1,5 jaar met optiejaar. Hopelijk kan hij er de juiste stappen zetten. Aan alle supporters van MVV veel succes gewenst. Het komt ooit wel goed...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kloeteklaos, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2021 23:53
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #53

Kletswief schreef : Mooie bekerwedstrijd op de mat gelegd van usmvvke... helaas geen geluk. Een buitenkansje om zo ver te komen en een bonus binnen te halen, meh helaas.
Excelsior met hun kwalitatief, sterke selectie had het moeilijk.
De trainer had het tactisch weer goed voor elkaar. Het team heeft weinig kwaliteit... maar het toont wel bijna iedere keer 200% inzet. Twee mooie doelpunten. En geen geluk... ook niet met de scheids :)
Alleen onze aanwinst uit Den Bosch vind ik erg ongelukkig spelen... Vorige week een domme strafschop schuldig, nu weer eentje onnodig veroorzaakt en ook bij het 2e doelpunt ongelukkig de hoekschop weggegeven. Niet overtuigend dus.
Teleurgesteld met het resultaat, meh wel content met het spel.


Tactisch goed voor elkaar, dat valt toch te bezien. Volgens Joerie ging de trainer na de 2-1 in een ander systeem spelen. Daardoor kwam MVV onder druk te staan. Al was de systeemwijziging van Kalezic volgens Joerie wel noodzakelijk omdat Excelsior ook hun systeem omzette.
Mickels op de penaltylijst zetten was toch ook onverstandig, nee en niet pas achteraf. Ik wist het gewoon al voor die m nam, die gaat er niet in.

Ondanks dat wel inderdaad een spannende wedstrijd, een van de spannendste van het jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2021 09:35
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #54
Het was sneu dat uitgerekend Mares de beslissende pingel miste. Ik vond hem sterk spelen, zoals wel vaker als de druk hoog is en MVV het spel qua opstelling op zich af laat komen.

Dat Mickels ook een strafschop mocht nemen, vond ik vreemd. Hij heeft nog geen spelritme en zat als invaller nog niet in de wedstrijd. Ik had vertrouwen in de strafschoppen-afhandeling, omdat ik Havekotte een goede keeper vind. Hij zat er, met uitzondering van de eerste strafschop, ook telkens kort bij. Het heeft niet zo mogen zijn.

Het technisch beleid blijft zwabberen. Het lijkt erop alsof MVV dit seizoen elke wedstrijd in een andere samenstelling speelt door blessures en tussentijds vertrokken en aangetrokken spelers. Wat een onrust en gebrek aan vertrouwen (en kwaliteit).

Uit de gelijkmakende 1-1 zag je hoe het moet: Van Acker speelt de bal met een steekpass fraai en op maat diep richting achterlijn, Naudts(!) zet de bal als volleerd vleugelspits vanaf de achterlijn terug richting penaltystip (buiten bereik keeper) en Kostons kopt hem fraai in. Zo moet het: wonderschoon doelpunt. Het toont de kracht van aanvallen over de vleugel. Zeker als Joerie er straks niet meer bij is (zou ik erg jammer vinden) moet MVV zich echt aanvallend versterken met diepgaande vleugelspitsen. Maar ja, die zullen wel een paar centen kosten.

Winst tegen Helmond Sport aanstaand weekend zou voor mij wel een pleister op de wond zijn. Maar jammer dat MVV nu een fraaie KNVB-premie is misgelopen voor het bereiken van de kwartfinale. Is de gifbeker nu helemaal leegdrinken dit seizoen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2021 11:38 20 jan 2021 11:42 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #55

Hill28 schreef :
Pech vandaag met de Venlookse scheids, die zelfs nog zijn stempel wist te drukken op de strafschoppenserie. Ik ken vrijwel geen namen van scheidsrechters, behalve die van hem en Higler. Dat is niet voor niks.

Nou....voeg daar nog maar Mulder, Janssen (gelukkig gestopt) en Nijhuis bij....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2021 13:02
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #56
Ondanks dat Brem Soumaoro een strafschop veroorzaakte vond ik hem toch vrij solide spelen; vergeet niet dat deze jongen pas voor de tweede keer in de basis stond. Kostons, de maker van een geweldig mooi doelpunt, vond ik daarentegen wederom uiterst zwak spelen, kwam tekort in de duels en grossierde in foutieve passes. Ik snap niet dat Kalezic hem iedere wedstrijd vanaf de aftrap laat meedoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2021 13:15
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #57

jovkle schreef : Ondanks dat Brem Soumaoro een strafschop veroorzaakte vond ik hem toch vrij solide spelen; vergeet niet dat deze jongen pas voor de tweede keer in de basis stond. Kostons, de maker van een geweldig mooi doelpunt, vond ik daarentegen wederom uiterst zwak spelen, kwam tekort in de duels en grossierde in foutieve passes. Ik snap niet dat Kalezic hem iedere wedstrijd vanaf de aftrap laat meedoen.

25 keer balletje breed en 25 keer terug op de keeper kunnen de meesten wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2021 13:26
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #58
De tweede helft was voetballend echt slecht. Over inzet klaag ik zeker niet, die is er altijd. Maar hoe is het mogelijk dat ALTIJD wordt uitverdedigd door het midden en in de voeten van de tegenstander en hoe is het mogelijk dat (op 1 na) alle hoekschoppen ondermaats zijn en waarom verdedigt men de eerste en tweede paal niet meer bij corners van de tegenstander. Dat zijn echt hele eenvoudige afspraken ie je maakt en ook moet het voor een profvoetballer niet al te moeilijk zijn om een hoekschop in de buurt van het doel te laten landen. Maar dat tekent het gebrek aan kwaliteit blijkbaar. Op Schroijen en Deom na kan niemand de bal 5 seconden bij zich houden. Alhoewel Deom gisteren ook niet goed speelde. Kortom; het was echt niet goed gisteren. Snel vergeten maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2021 01:29
pieter
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV - Excelsior (KNVB Beker) #59
Kostons moet je in de spits zetten is he enige wat die kan als je dat als trainer niet ziet twijfel ik aan hem Naudts is een drama kan nog geen bal stoppen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.345 seconden