Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019

26 aug 2019 17:16
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #16
De wedstrijd wordt vanavond rechtstreeks uitgezonden op Fox kan.1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 22:12
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #17

jeoff schreef : Maar wellicht is dat een goede reden om juist nu wat geld op MVV te zetten aangezien ik er vaak naast zit ;)


En Jeoff, nog iets gewonnen?

Had het eerlijk gezegd ook niet verwacht. Gaan we misschien met een iets beter gevoel naar zondag toe....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 22:16
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #18
Blij met de drie punten en met het feit dat we de nul hebben gehouden.
Ik vond Kott vrij aardig spelen, evenals onze Uruguayaanse vriend Bonifazi. Leuk voor die jongen dat ie meteen een doelpuntje maakt. Onze keeper zal ook blij zijn dat ie niet hoefde te vissen, al heeft de tegenstander aanvallend vrijwel niks laten zien.

Jong PSV vond ik heel erg zwak, van deze selectie zie ik niemand het eerste van PSV halen en het merendeel is zelfs voor dit niveau niet goed genoeg.

Ik heb me kapot geërgerd aan beide heren Martina die het gepresteerd hebben om gezamenlijk minstens 6 keer over een bal heen te trappen. Joeri was de laatste 20 minuten vooral bezig met zaken buiten het veld en de invalbeurt van Kostons vond ik tragisch.

Belangrijkste zijn de drie punten en laten we komend weekend onze oosterburen maar eens goed aanpakken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 22:28 26 aug 2019 22:59 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #19

De_Lange schreef :
En Jeoff, nog iets gewonnen?

Had het eerlijk gezegd ook niet verwacht. Gaan we misschien met een iets beter gevoel naar zondag toe....


Haha ach ik gok eigenlijk zelden of nooit op wedstrijden maar die quotering viel me wel op.
Het was een matige wedstrijd van beide kanten. Blij met de overwinning maar hopelijk valt die blessure van Holtby mee, het leek alsof hij greep naar zijn Hamstring? Kot viel inderdaad redelijk positief op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 22:57
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #20
Inderdaad pluspuntje was een hard werkend mvv, en een fanatiek coachende fuat. Holtby en kot positief. Castro was nog in de gewenningsfase maar was verder goed bezig. Ook viel duidelijk op dat er nog enkele basis spelers bij moeten. Ik vond vd hurk overigens niet erg gelukkig overkomen binnen het team, misschien verbeeld ik me dat. Al met al zie ik wel groei mogelijkheden voor dit elftal, mits er wat versterking bij komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 23:12
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #21
Prima opsteker voor een team in opbouw (want we mogen er allemaal toch wel vanuit gaan dat er kwaliteit bijkomt). Zeker gezien de eerste twee verliespartijen en de aankomende wedstrijd zondag zijn dit broodnodige punten.
Fraai om te zien dat Kot meteen in de basis start. Kan iemand wellicht wat uitgebreider beschrijven hoe hij speelde? Ben er niet bij geweest en zag in de voorbereiding wel dat deze speler potentie heeft en vrij makkelijk voetbalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 23:20 26 aug 2019 23:29 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #22
Nou. Eindelijk 3 punten. Het was niet mooi, het was niet goed, het is vooral heel belangrijk dat we van de 0 af zijn. 

Pfoe wat is het toch moeilijk om dit soort wedstrijden serieus te nemen. De ambiance is om te janken, tel daarbij op dat het 31 graden was en het lijkt allemaal meer op een verkapte zomeravond oefenwedstrijd dan betaald voetbal. De eerste helft was qua niveau ook volledig passend bij de sfeer en temperatuur. Jong PSV begon wat sterker, maar na een minuut of 10 kreeg MVV de boel redelijk onder controle. Enige kansjes die er voor Jong PSV waren kwamen voort na slordig balverlies, zoals wel vaker vertoond de afgelopen weken. Zelf creëerden we niet echt gevaarlijke kansen. Schot van Schroyen voorlangs en een kopbal van een van de Martina's, die hoog over ging maar toch echt wel op zijn minst binnen de palen had moeten zijn. Toch stond het bij rust 0-1, goed mee op komen van Bonifazi. Buiten de tussenstand deed MVV weinig bijzonders. Spel was stroperig en slordig, de bekende problemen: te weinig snelheid en veel te weinig voetballend vermogen in de ploeg. 

Na 20 seconden in de tweede helft stond het 1-1, maar de goal werd, naar het leek terecht, afgekeurd voor buitenspel. Jong PSV tapte heel even uit een ander vaatje en een minuut later kregen ze weer een levensgrote kans. Daarna kregen we weer iets van controle en kwamen er zelf zo nu en dan dreigend uit, zonder verder levensgrote kansen te creëren. Daarvoor was het spel net als de vorige wedstrijden simpelweg te slordig en te stroperig. Schroyen had de 0-2 op de voet maar schoot te gehaast. Zelf hebben we in de laatste fase weinig meer weggegeven, ook omdat Jong PSV heel weinig liet zien, en dus kon MVV redelijk gemakkelijk de wedstrijd uit voetballen.

Deze overwinning voelt vooral als een opluchting, want beginnen met 0 uit 3 zou natuurlijk een desastreuze start zijn geweest. Nu ziet alles er iets anders uit, al was het spel absoluut nog niet goed genoeg. Al met al is de conclusie voor een deel hetzelfde. Niks mis met de werklust, maar extra kwaliteit is nodig om van dit team een elftal te maken dat gaat meedoen om de knikkers. Maar dat wisten we van te voren. Ik ben zeer benieuwd of en zo ja wat er nog bij gaat komen. Nog een paar losse opmerkingen:

- Holtby op links en Schroyen op rechts vond ik een matig experiment. Ik blijf me verbazen dat Holtby op de flank staat, want hij komt daar de pure snelheid voor tekort en zijn beste kwaliteit, het geven van een steekpass wordt daar niet benut. Goed, dat gezegd hebbende, vandaag had Usta gegeven de afwezigheid van Vlijter en het gebrek aan andere flankspelers ook weinig andere keuze dan Holtby daar neer te zetten, die overigens ook best een paar leuke acties had. Maar ik hoop echt dat er een rechtsbuiten bij komt, want dit is geen lange termijn oplossing. En dat die hamstringblessure meevalt, maar dat zag er niet goed uit, vrees dat hij zondag moet missen, en dat zou een flinke aderlating zijn.
- Schroyen speelde net als tegen de Graafschap heel matig. Vond hem met name in de tweede helft doodongelukkig ogen op rechts, en als Schroyen ongelukkig oogt dan lukt meestal niks.  
- Kot heeft snelheid, techniek en voetballend vermogen. Vond hem beter dan Kostons op 10, al was Jong PSV ook een aanmerkelijk zwakkere tegenstander dan Go Ahead en Graafschap. Hoe dan ook, Kot lijkt me een Jljongen met potentie, maar is natuurlijk nog jong en een ervarener aanvallend ingesteld speler blijft gewenst. 
- Bonifazi stond op de vijf meter van de tegenstander bij zijn goal. Lekker, ik hou van die aanvalsdrift, ook al brengt het risico's met zich mee. Vond hem net als vorige week fel spelen en hoewel het allemaal nog wat gepolijster mag vind ik hem op basis van de eerste twee wedstrijden een prima aankoop. 
- Deom vind ik het alleraardigst doen als verdedigende middenvelder. Moet uiteraard nog groeien in die rol, maar hij heeft de felheid die nodig is voor die plek, maar ook de voetballende kwaliteit om de verbindingsman tussen defensie en voorhoede te zijn. Een Nys in vorm kan hem daarin complementeren. Dat Kostons het laatste deel als verdedigende middenvelder moest spelen zegt alles ober de beperkte mogelijkheden die we momenteel hebben.
- Ik heb een beetje medelijden met van den Hurk. Stond net als tegen de Graafschap compleet op een eiland. Werkt keihard, maar heeft te weinig steun. Aanvallende versterking is echt noodzakelijk. 
- De verdediging heeft weinig weggeven maar oogde nog steeds bij vlagen erg onzeker. Deusings heeft overigens een aardige pot gekeept, ook bij hoge ballen, zag er stukken beter uit dan tegen de Graafschap. Alleen mag hij wel iets meer ballen klemmen! 

Enfin, de kop is er qua punten vanaf, en dat is toch wel erg prettig. Nu begint het grote wachten en aftellen naar de dubbele D-Day die eraan komt. Zondag onze vrinden uit het oosten op bezoek en de dag erna transferdeadline. Daarna kan echt geoordeeld worden wat het gaat worden dit jaar. Met het oog op zondag zou het prettig zijn als de versterkingen er zo snel mogelijk zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, itsman, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 23:26 26 aug 2019 23:26 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #23
Foutje, dubbel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 00:32
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #24
Bedankt voor de zorgvuldige samenvatting Tuor. Weinig tot niets aan toe te voegen.

Mijn groeiende pessimisme aangaande de twee laatste wedstrijden hebben we vandaag een wedstrijd gewonnen die ook gewonnen moest worden. Een klein beetje positivisme is dan ook wel op zijn plaats.

Weinig weggeven en meer gecreëerd dan de tegenstander qua kansen. Zoals hierboven al werd vermeldt, het veldspel is nog altijd matig. Ik vraag me nog altijd af wat die Martina’s in hun mars hebben wat ik niet zie. Enfin ik zit ook niet in de technische staf, al hoop ik wel dat men deze op 1 persoon gaat vervangen door een versterking.

Deusings moet vervangen worden, straalt te veel onzekerheid en onmacht uit. Het is dat PSV niet veel corners heeft gehad en schoten heeft gelost.

Desondanks zijn we van de hatelijke nul af en kunnen we ons opmaken voor de wedstrijd van het jaar tegen een tegenstander die kwalitatief in mijn opinie nog onder ons functioneerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 08:25
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #25
Als er nog mensen zijn die niets tegen Jong-teams in het betaalde voetbal hadden, dan hoop ik dat ze gisteren in Eindhoven waren. Een ambiance die niets maar dan ook niets met profvoetbal te maken had. En ja, ik weet dat die jongens van PSV waarschijnlijk meer verdienen in een jaar dan ik mijn hele leven (hopelijk een lichte overdrijving ;) ) dus dat het in die zin meer betaald voetbal is dan MVV kan zeggen. Maar als je me verteld had dat we bij een oefenwedstrijd van het derde van Geertruidse Boys tegen het tweede van de Brakkelerre uit Eckelrade had ik het ook geloofd. En dan kunnen we ook de hand in eigen boezem steken, op een enkeling na paste het uitvak zich haarfijn aan de ambiance aan.

De wedstrijd zelf was matig en ronduit saai, doelpunt ook exemplarisch voor het spelniveau, twee voorzetten van MVV raken kant noch wal maar de bal valt voor de voeten van onze Zuid-Amerikaan en we staan voor. Meteen na rust staan we te slapen en na 18 seconden staat het al 1-1, gelukkig stak de grens zijn vlag (terecht) omhoog. Een minuut later krijgt Jong PSV nog een grote kans en dan denk je dat we het zwaar gaan krijgen, maar buiten wat opportunistische dreiging op het einde is Jong PSV eigenlijk niet meer gevaarlijk geweest. MVV mist kansen op de 0-2, zeker in een fase dat Jong PSV Teze (de rechtsback) gewisseld had, kon Holtby op links opeens steeds weer doorkomen, met een schitterende panna in de zestien als hoogtepunt.

Drie punten binnen, nul gehouden, verder snel vergeten. Dit team heeft zoals iedereen wel ziet en zegt nog drie, vier basisspelers extra nodig om echt richting play-offs te kunnen denken. Over een week weten we meer.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, Lassie80, itsman, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 08:53
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #26
Ik had beter eerst even de samenvatting kunnen kijken voor ik riep dat de voorzetten bij het doelpunt kant noch wal raakten. Wat in mijn hoofd een compleet mislukte voorzet van Martina was, lijkt toch sterk op een heel doelbewuste en perfect gegeven pass op Schroijen. Excuus!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, bokkesprongen, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 10:20
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #27

Jacques schreef : Ik had beter eerst even de samenvatting kunnen kijken voor ik riep dat de voorzetten bij het doelpunt kant noch wal raakten. Wat in mijn hoofd een compleet mislukte voorzet van Martina was, lijkt toch sterk op een heel doelbewuste en perfect gegeven pass op Schroijen. Excuus!


Inderdaad Jacques, er is waarschijnlijk genoeg aan te merken op Martina maar over een prima crosspass beschikt hij wel degelijk. Verder drie punten in de tas en niet meer over hebben. Lekker in de aanloop naar zondag tegen de moffen. Die beginnen hem nu wel weer te knijpen. Laat maar komen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 10:30
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #28
Daar stond je dan. Op een maandag avond bij het ''nieuwe'' complex van Jong PSV op een tribune gemaakt van afgekeurde bioscoopstoeltjes en een verhoging gemaakt van de pallets waarmee de stoeltjes destijds vervoerd zijn geworden. Het scorebord heb ze bij een gefuseerde amateurclub uit de kelderklasse weten weg te plukken en de toeschouwers waren de ouders van de grensrechter die absoluut niet onheus bejegend mocht worden! De dug-outs wat er stonden, staan bij een gerenoveerde amateurclub ook. Nee, het woord ''nieuw'' (op de ''hoofdtribune'' na) mag niet in de mond worden genomen.

Zo nieuw als het complex was, zo nieuw was ook Jong PSV. Ik heb hier misschien één, als je heel goed kijkt twee leuke spelertjes tussen zien lopen. De beste , Aboukhal, vertrekt op het laatste moment naar AZ. Nee, met dit team en deze trainer gaan zij geen top seizoen draaien. Maar goed, nu hebben wij Jong PSV ook eens op het meest gunstige moment getroffen.

MVV speelde , zoals Usta een stuk of 34x in zijn interviews aangeeft, vanuit de eigen organisatie. Dat wilt op dit moment zeggen doelloos in de achterste linie rondspelen, hopen dat een lange bal aankomt of dat Vd Hurk tussen drie beren van verdedigers een weg weet te vinden naar het doel. Nee, het was absoluut niet grootst, al verwacht je toch iets Grootst met een zachte G in Eindhoven. Köt was trouwens veruit de beste op het veld. Heeft een dribbel, versnelling en is niet vies om hard te werken. Als ik toch iemand eruit haal, laat ik ze allemaal benoemen.

- Deusings keepte degelijk. Heeft mijn inziens niet echt een bal gehad waarvan je denkt WOW! Vond hem bij spelhervattingen wel goed in de opbouw en bij corners zag het er al beter uit. Neemt niet weg dat ik nog hoop op een betere , eerste doelman de komende week.
- Frenoy komt soms traag over, aanvallend goed, maar soms een waardeloze voorzet. Een fitte Vermijl is een verbetering, maar Frenoy voor de bank is top!
- Martina nam soms (te veel) risico in de opbouw, maar pakte goed uit. Volgens mij goed zijn man uitgeschakeld samen met Mares. Hij en Mares samen te weinig body.
- Mares zelfde verhaal als Martina. Wordt wel soms makkelijk omspeelt
- Bonifazi, dit wordt de nieuwe publiekslieveling. Begon vorige week onwennig, maar vandaag nam hij 70 KG extra bagage mee de bus in, want de tegenstander zal volledig in zijn zak. Af en toe lekker hard erin, hard werkend en draagt aanvallend zijn steentje bij. Leuk dat hij de goal maakt.

- Deom speelde degelijk. Ik heb hem nooit een geweldige speler gevonden, maar een persoonlijke voorkeur denk ik.
- Martina zoals Jacques zegt: er zijn mensen die iets in deze jongen zien wat ik niet zie. Overigens een mooie bal bij de 0-1 , maar ik blijf erbij dat hij die verkeerd raakt. Nee, geweldige bal! Verrassend genoeg alweer geblesseerd uitgevallen. Moet je nagaan als hij de mannengriep krijgt....

- Schrooijen had er geloof ik geen zin in. Als hij een actie kan maken, doet hij het. Krijgt hij geen bal, speel je met 10 man. Typische alles of niets speler en iemand die uit het niets met een actie iets kan forceren. Ik zou hem er nooit uithalen, maar ik snap dat sommige zich aan hem storen.
- Köt ; als hij zo doorgaat, kun je over 6 wedstrijden zijn contract al opwaarderen. Goed aan de bal, blik vooruit, kan langs een aantal tegenstanders dribbelen en werkt hard. Alleen, het is een andere tegenstander dan de eerste twee wedstrijden. Benieuwd hoe hij zich ontwikkelt verder.
- Holtby is geen buitenspeler, maar vult het goed in. Zie hem liever op de 10 , maar zie het ook gebeuren (indien er versterkingen komen) dat hij op de bank beland.

- Vd Hurk stond op een eiland. Twee redelijke centrale verdedigers op hem, maar wist toch enkele keren goed de bal te behouden waarna MVV verder kon voetballen.

Op naar Roda. Op het prikbord daar is het echt lachen. Daar denken ze dat Muyters expres gaat blunderen tegen ons om een dikke vinger op te steken naar ''de supporters'' , omdat hij zo wordt uitgefloten daar.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 11:01 27 aug 2019 11:02 door Medusa.
Medusa
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 22
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #29
Het belangrijkste is dat we gewonnen hebben en dat zal voor de ploeg en de technische staff als een opluchting voelen. En voor ons ook natuurlijk. Het was geen beste wedstrijd, jong PSV viel tegen en MVV wist net genoeg te brengen. Verdediging heeft centraal echt nog iemand nodig (hopelijk wordt er niet gewacht tot onze geblesseerde Luxemburger weer fit is) al is het voor het vertrouwen goed dat ze gisteren de nul wisten te houden. Ik vond Deusings gisteren prima, had een goede redding en over het algemeen stabieler dan vorige wedstrijden, en dat is een goed teken. Hij komt veel uit bij hoge ballen en is aanwezig, wat toch een goed teken is mbt zijn zelfvertrouwen. Hopelijk kan hij dat zondag doortrekken (als er geen nieuwe doelman staat want dat lijkt me nog steeds nodig). Kott inderdaad de uitblinker, leuk om er bij te hebben voorin tussen de linies en lang geleden dat MVV nog eens zo'n speler had. Hij is het type speler die ervoor kan zorgen dat er voorin iets van een idee achter de aanvallen komt want voorlopig is het, zoals hierboven opgemerkt, vooral opportunistisch de bal naar voren schieten en hopen dat de verdediger van de tegenstander te bal verkeerd kopt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 11:38
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Jong PSV - MVV maandag 26 augustus 2019 #30

Medusa schreef : Ik vond Deusings gisteren prima, had een goede redding en over het algemeen stabieler dan vorige wedstrijden, en dat is een goed teken. Hij komt veel uit bij hoge ballen en is aanwezig, wat toch een goed teken is mbt zijn zelfvertrouwen. Hopelijk kan hij dat zondag doortrekken (als er geen nieuwe doelman staat want dat lijkt me nog steeds nodig).


Helemaal eens! Na de afgelopen wedstrijd met bijbehorende kritiek (deels terecht) heeft hij zich goed herpakt. Had dan niet super veel te doen, maar had wel enkele belangrijke reddingen. Het 'heersen' in de 5 meter ging ook een stuk beter. Ik verwacht wel dat er nog een keeper wordt aangetrokken en dat is alleen maar goed voor de concurrentie.

Wat betreft de wedstrijd was het spelniveau niet best; veel slordige passes wederom (net als afgelopen seizoen), veel te vaak en onnodig terugspelen of blinde ballen naar voren en te laag tempo. Hoogtepunten vond ik uiteraard de goal; wat leuk voor onze Uruguayaanse aanwinst en hij was zichtbaar euforisch. Daarnaast vond ik Kott een prima debuut maken. Ik denk dat hij samen met Holtby voor de nodige creativiteit kan zorgen vanuit het middenveld. (al doet Holtby dat nu noodgedwongen vanaf de vleugel.) Hopelijk valt de blessure van Holtby mee...

Heerlijk om de eerste driepunter te begroeten. Ik kijk uit naar het weekend; de aanstaande transfers en een mooi sfeertje zondag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.363 seconden