Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018

21 nov 2018 08:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #1
Eens een kleine tussenbalans. We staan twaalfde met vijf overwinningen uit veertien wedstrijden. Extrapoleer dat naar 38 wedstrijden en je komt afgerond op veertien overwinningen uit. Dat is precies het aantal overwinningen dat we vorig seizoen hadden, en toen was dat (net) genoeg voor de play-offs. Het seizoen er voor mochten we de eerste ronde van de play-offs overslaan. Aantal overwinningen? Vijftien. In dat opzicht gaat het niet eens zo slecht. Ook in de huidige stand is het gat met een play-off plaats maar twee puntjes. Er is nog niets verloren. Nog meer statistieken? Van de gepromoveerde ploegen, Fortuna, Emmen en De Graafschap, pakten we vorig seizoen maar drie puntjes. In hun plaats kwamen Twente, Roda en Sparta. Daar hebben we al zes punten tegen gepakt. In het grote schema van vergelijken met vorig seizoen ligt het er aan hoe je de zes voornoemde clubs precies voor elkaar vervangt, maar als ik Fortuna vervang door Twente, Emmen door Sparta en De Graafschap door Roda (de ploegen die ze in de play-offs hebben uitgeschakeld) dan hebben we zelfs drie punten meer dan vorig seizoen. Gevoelsmatig is het, ondanks afgelopen zondag, nog altijd een tegenvallend seizoen, maar qua cijfers valt dat wel mee. Het is zeker niet super maar ondanks de twaalfde plaats liggen we best op schema om de play-offs (net) te halen. Ik verwacht dat dat het hele seizoen zo blijft, net wel net niet play-offs. Hopelijk valt het uiteindelijk de goede kant op.

Er komt nu een serie van vijf wedstrijden tot de winterstop. Drie keer uit, Jong Ajax, RKC en NEC. Twee keer thuis, tegen Jong AZ en Cambuur. Vorig jaar haalden we uit deze vijf wedstrijden vijf puntjes. Willen we de play-offs binnen grijpafstand houden zal het dit jaar wat beter moeten, een puntje of zeven, acht, is daarvoor nodig, schat ik zo in. Jong Ajax en NEC uit verlies je normaal gezien, al doet MVV het dit jaar prima in uitwedstrijden. Dus het moet normaal gezien gebeuren thuis tegen Jong AZ en Cambuur en uit bij RKC. Wordt nog lastig genoeg.

Jong Ajax is natuurlijk de regerend kampioen maar staat slechts tiende. Dat zal ze tegenvallen, al zijn natuurlijk de selectieregels veranderd en lopen er wat minder miljoenenaankopen rond. Alhoewel… Meestal keept Kroaat Kotarski. Daar heeft Ajax twee miljoen voor betaald. Achterin natuurlijk miljoenenaankoop Schuurs. Op het middenveld Australiër Pasquali (transfersom onbekend) en af en toe de Deen Jensen, die voor 3,5 miljoen gehaald is. Voorin zoals al jaren Vaclav Cerny die voor vijf miljoen gehaald is. De Noor Johnsen staat meestal linksbuiten. Daar betaalde Ajax 2,5 miljoen voor. Op rechtsbuiten soms Kühn, Duitser, kosten 2 miljoen. Centrale spits? Braziliaan Danilo, ook al voor 2 miljoen gehaald. Tsja. Qua kosten van de selectie zou Jong Ajax nog altijd fluitend kampioen moeten worden. Thuis hebben ze dan ook vijf van de zes wedstrijden gewonnen, de enige nederlaag kwam opmerkelijk genoeg tegen FC Eindhoven, zwalkende ploeg die opeens met 0-3 won. Ajax speelde met een sterke opstelling. Dus het kan wel degelijk, ook deze miljoenenploeg heeft wel eens een offday.

Gezien de schorsing van Ippel en ik vrees ook een terugslagje na alle energie die in de wedstirjd tegen Roda gestopt was, verwacht ik niet te veel van MVV. Dit MVV kan Jong Ajax alleen verslaan op strijd, passie, vechtvoetbal. En dan mis je Ippel… Ik vrees dat we gewoon te kort gaan komen tegen de miljoenen van Ajax. 3-1 nederlaag. Ieder punt is hier wat mij betreft meegenomen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Tuor, Lassie80, jovkle, Boschpoort, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2018 00:21
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #2
Ze hebben inmiddels wel van Jong Utrecht verloren.
Klein voordeel dat Ajax in het weekeinde en op dinsdag moet spelen. Kans dat de duurdere spelers gespaard worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2018 09:04
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #3
In de Nick Venema show won Jong Utrecht inderdaad. We spelen in Amsterdam, buiten Amsterdam verliest Jong Ajax juist bijna alles dit jaar: 8 gespeeld, 6 nederlagen, 1 gelijkspel en 1 overwinning (op Jong AZ). Was de wedstrijd in Maastricht, dan zou ik een stuk optimistischer zijn. Maar in Amsterdam winnen ze vrijwel alles en met overtuiging nog wel.

Komt nog bij: in die Venema-show speelden de door mij genoemde Koterski, Jensen, Johnsen en Kühn niet mee wegens interlandverplichtingen. Tevens enkele échte jeugdspelers van Ajax niet omdat die met diverse Nederlandse jeugdelftallen mee waren. Tegen ons is Jong Ajax gewoon weer op volle sterkte. Van de door mij genoemde namen kreeg tot nog toe alleen Schuurs wat speeltijd, en Johnsen mocht één wedstrijd nog twaalf minuten meedoen. Anderen niet, buiten dan in de bekerwedstrijden. Reken je dus niet rijk op dat punt.

Maar ik waardeer je enthousiasme ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2018 13:34
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #4

De Zwarte Vogel schreef : Ze hebben inmiddels wel van Jong Utrecht verloren.
Klein voordeel dat Ajax in het weekeinde en op dinsdag moet spelen. Kans dat de duurdere spelers gespaard worden.


''Wel van Jong Utrecht verloren '' . Kijk wel even naar beide selecties. Naast het eerste van Ajax heeft ook Jong Ajax, de garde daar onder en de A-junioren ''last'' van de interlandperiode. Bij Ajax in de jeugdopleiding loopt ook grotendeels hetzelfde rond in de elftallen van het land van herkomst waar ze voor uit mogen komen.

Ajax had echt geen goede opstelling tegen Utrecht. Bij Utrecht hebben ze daar een stuk minder last van. Bij Ajax waren eigenlijk enkel Schuurs, Sierhuis en Cerny van toegevoegde waarde. De overige waren maar ''erbij gehaald'' om genoeg mensen op het veld te krijgen.

Verwacht maar vrijdag Jong Ajax op volle oorlogsterkte met Kotarski (beoogd opvolger Onana) , Schuurs, Bakker, De Wit, Sierhuis, Cerny, Johnsen etc. Dan nog afwachten wat met Ippel gaat gebeuren en hoe het met de overige blessures staat.

Denk dat we blij mogen zijn als we er met een punt wegrijden!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2018 13:42 22 nov 2018 13:55 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #5
Ach wat maakt het uit. Die 2-0 afgelopen zondag dendert nog wel even door, en heeft zo'n boost gegeven, dat we ook hier met 0-2 weg gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 10:55
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #6
Ik heb wat minder vertrouwen maar ik kan nog wel even teren op de 2-0 van vorige week. :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 16:49
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #7
Scheelt een slok op een borrel natuurlijk dat Ippel weer mee kan doen. Ik verwacht er niet te veel van maar zal zoals gewoonlijk op de Chat aanwezig zijn tijdens de wedstrijd. Hopelijk is er een stream.

De chat wordt wel minder bezocht de laatste tijd. Iedereen die zin heeft in wat slap gelul over MVV (en andere (rand)zaken) vanavond is welkom ;)
www.mvvfans.nl/mvvfans-chat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 17:39
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 199
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #8
Deze site heeft al wat stream linkjes voor de wedstrijd vanavond: www.firstrowsports.eu/ . Of deze het doen, weet ik echter niet. Een andere site die vaker bruikbare links heeft is livetv.ru/en , alleen op deze site staan nog geen KKD wedstrijd vanavond: even afwachten dus!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 21:58 23 nov 2018 21:59 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #9
Gewoon een goed resultaat. Drie punten waar ik totaal niet op had gerekend. MVV is na FC eindhoven de tweede club die dit seizoen wint op De Toekomst. Knap! Je doet bovendien enorm goede zaken om de aansluiting te houden bij de playoffplekken. Over het veldspel kan ik weinig zeggen op basis van het radioverslag. Kennelijk stond MVV wel goed gegroepeerd en was het met name in de tweede helft eenrichtingsverkeer richting Koopmans. Die had weer een aantal goede reddingen in huis.
Leuk voor Kostons dat-ie scoort. Mooie goal ook. Al met al een lekker vervolg van afgelopen zondag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 21:59
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #10
Wat een geweldige week, geweldige vrije trap van Kostons en weer de nul gehouden en weinig weggeven. Dit voelt echt als een toetje na afgelopen zondag. Lekker voor het vertrouwen dit. Klasse vaan die vaan us, gruuts!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 22:24
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 423
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #11
Nou. Dit had bijna niemand verwacht (op Schapendonk na, ere wie ere toekomt!). Was het verdiend? Nee niet echt. Maar wat geeft dat, en in hoeverre is dat reëel als de tegenstander een elftal heeft staan dat een veelvoud van de complete begroting van ons heeft gekost?! Dit zijn gewoon drie hele belangrijke punten.

Eerste helft begon MVV zwak, maar daarna ging het behoorlijk gelijk op tot de pauze. Vond ons er bij vlagen dreigend uitkomen, al ontbrak de laatste pass weer vaak. 0-1 Hing op momen van scoren ook wel een klein beetje in de lucht. Schitterende vrije trap van Kostons. Na rust eigenlijk constante druk van Jong Ajax. Wij kwamen er niet meer uit, en konden feitelijk alleen nog maar tegenhouden, zeker nadat er behoorlijk gepuzzeld moest worden na het wegvallen van Vermijl. Tegelijkertijd was het aantal echte 100% kansen voor Jong Ajax op een hand te tellen, want ook vandaag hield onze achterhoede het heel aardig dicht. En als dat even niet was stond Koopmans weer op zijn post.

Strijdlust en passie leveren opnieuw punten op. Complimenten aan het elftal! Niemand had het ze verweten als vandaag verloren was. Alleen al vanwege afgelopen zondag. Moet ook niet makkelijk zijn geweest om de mentale knop om te zetten, van een kolkende Geusselt met 8000 man naar spelen een tochtig trainigsterrein waar 300 man zitten te kijken. Al met al gewoon een knap resultaat vandaag.

Volgende week Jong AZ. Hopelijk keren deze week weer wat geblesseerden terug. Mares is geschorst volgens L1. Hopelijk valt de blessure van Vermijl mee. Belangrijke wedstrijd wordt het, want als we komende vrijdag ook kunnen winnen staan we er weer keurig bij. Maar ja, als als als... De uitslagen van vanavond laten maar weer zien hoe ongelooflijk onvoorspelbaar de competitie dit jaar is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, jovkle, Kay, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2018 00:16
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #12
Categorie gelukkige overwinning. Ik kan me geen wedstrijd herinneren dat de ploeg die welgeteld 1x op doel schiet wint....
Ajax komt qua veldspel fantastisch uit de startblokken. Het 1e kwartier was het tempo enorm hoog van Ajaxzijde. MVV poogde wel hoog druk te zetten maar kon gewoon niet op tegen het surplus van individuele klasse van Ajax. Toch resulteerde dat alles eigenlijk maar in 1 kans. Een schot van afstand dat rakelings over ging maar waar Koopmans wel gewoon op de goede plaats stond. Een 2e schot zag er dreigender uit dan het daadwerkelijk was. Categorie leuke trainingsbal. Het restant van de 1e helft komen wij wat beter in het spel zonder dat we echt potten kunnen breken. En dan ineens die geweldige vrije trap van Koen. Hij laat de keeper kansloos. Wat een mooie trap !

De 2e helft was echt eenrichtingsverkeer. Gevoeld 80% balbezit voor Ajax. Wij kwamen gewoon niet onder de druk uit. MAAR : leverde dat kansen op voor Ajax. Njet; welgeteld 1 uitgespeelde kans ; een steekbal door het centrum in de 70e minuut waar Koopmans prima anticipeerde.
MVV heeft binnen haar mogelijkheden gewoon een prima gedisciplineerde pot neergelegd. Koopmans heeft eigenlijk nauwelijks iets te doen gehad maar was wel baas in de 5 meter. De voorzetten van Ajax waren matig en vlogen regelmatig achter of over de hele heen. En kwamen ze in het centrum waren wij de baas in de lucht of Koopmans plukte ze simpel weg. Ajax kon haar surplus aan techniek en balbezit simpelweg niet omzetten in gevaar. En dat was onze verdienste. Rustig in de formatie blijven acteren waarbij het centrum vandaag gewoon goed was. Complimenten aan Ron & co voor het tactische plan en het feit dat de ploeg na de euforie van afgelopen zondag gewoon goed bij de les was.

Nog 1 ding: van alle clubs waar wij komen moet ik zeggen dat Ajax de meest gastvrije is. Op alle nivo's van stewards tot bediening tot gastheren tot bestuursleden allemaal even vriendelijk en fatsoenlijk. Mag ook eens gezegd worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, jesfen, Tuor, jovkle, Kay, M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2018 00:24 24 nov 2018 00:25 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #13

Zoewiezoe schreef : Categorie gelukkige overwinning. Ik kan me geen wedstrijd herinneren dat de ploeg die welgeteld 1x op doel schiet wint....


Mwah volgens mij is dit eerder voorgekomen in dezelfde uitwedstrijd maar dan een paar jaar geleden waar t Bies zijn eerste goal voor MVV scoorde ;)
Verder natuurlijk een zeer onverwachte maar welkome overwinning. Lekkere voortzetting van het goede gevoel, en mooi begin van het weekend! Hopelijk is de blessure van Vermijl niet te erg?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2018 00:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #14
Normaal reageer ik niet dezelfde avond nog, maak deze keer een uitzondering. Op deze manier krijg ik graag ongelijk, mijn verwachting zat er helemaal naast. Of het nou onverdiend was of niet, schitterend resultaat tegen een miljoenenploeg. En heel welkome extra puntjes! Er lijken twaalf clubs, inclusief Jong PSV dan, een beetje weg te lopen van de rest. Zaak dat je aan het eind van het jaar in de top negen staat. Het verschil met die plek is maar drie doelpunten... Hulde! Qua selectie begint het wel echt heel mager te worden, Mares geschorst en Vermijl wellicht ook een tijdje absent.

Voor de statistieken: we hebben in november al evenveel uitwedstrijden gewonnen als in het hele vorige seizoen. Laten we nu tegen Jong AZ die lijn ook thuis doortrekken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2018 01:14
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Jong Ajax - MVV vrijdag 23 november 2018 #15
Nou, die pot waar we winnen door dat schot van t Bies was ook gelukkig maar toen hebben we echt vaker dan 1x op doel geschoten..;-)

Vermijl leek verdacht veel op een hamstringblessure en dat is meestal niet goed....hopenlijk is Moustafa volgendw week weer inzetbaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.224 seconden