M.V.V.-RKC

02 mei 2017 11:22
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
M.V.V.-RKC #16
Ik geef jullie gelijk in het feit dat we niet te veel verloren hebben de 2de seizoenshelft.
Maar in de nacompetitie moet je winnen en scoren.
En juist dat wil ons niet echt lukken de laatste tijd.
Eigenlijk alle pech die we de 2de seizoenshelft hebben zouden we niet in de nacompetitie moeten krijgen.

hoe zuur is het om een wedstrijd uit handen te geven in de laatste minuten.
Hoe frustrerend is het om beter te zijn maar scoren lukt niet.
Hoe kut zou het zijn als we juist om bovenstaand niet de 2de ronde of finale halen.

Ik hoop echt dat we er wat leuks van maken, echter kijken naar de afgelopen maanden zal het moeilijk worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 22:48 03 mei 2017 22:49 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
M.V.V.-RKC #17
Vergeet trouwens ook niet dat onze tegenstander van vrijdag ook nog ergens om voetbalt. RKC vecht om de laatste plaats in de play-offs met Eindhoven en De Graafschap. Het was natuurlijk een voordeel geweest als ze waren "uitgevoetbald", maar ze kunnen ook weer niet op een gelijk spel gaan spelen (behalve als Eindhoven niet aan de winnende hand is), wat eventueel weer ervoor zorgt dat MVV meer ruimte krijgt om te voetballen.

Hopelijk heeft Ajax vanavond de MVV-spelers geïnspireerd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 23:09
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
M.V.V.-RKC #18
Precies Mappie ! Waarom zouden wij RKC en daarna Cambuur niet met een 4-1 nederlaag naar huis kunnen sturen!
Lyon was ook zwaar favoriet toch? En pas op, dat wordt geen makkie daar. Een 3-0 is zeker niet onmogelijk. Maar de eerste klap is uitgedeeld.
Ajax heeft vanavond wel bewezen dat geloof in eigen kunnen, een stevige 12e man en het broodnodige portie geluk op de cruciale momenten een wedstrijd kan beslissen. De statistieken zijn niet echt hoopgevend maar in de PO begint iedereen op nul. Ajax is in de 1e helft super effectief itt tot veel wedstrijden uit het recente verleden. Dat kan ons ook 'overkomen'. Want kansen krijgen we.
ik heb er zin in vrijdag. Geen excuses, vol er op en Wolluk met niks naar huis sturen. Niemand wil Cambuur. Dat geloof ik. Maar ik weet zeker dat wij andersom niet de droomtegenstander van Cambuur zijn....
Kom op die roeie. ! Noe is t tied.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ster_Drager, Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2017 09:22 04 mei 2017 09:22 door Olzie.
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 84
Meer
M.V.V.-RKC #19

Zoewiezoe schreef : Precies Mappie ! Waarom zouden wij RKC en daarna Cambuur niet met een 4-1 nederlaag naar huis kunnen sturen!
Lyon was ook zwaar favoriet toch? En pas op, dat wordt geen makkie daar. Een 3-0 is zeker niet onmogelijk. Maar de eerste klap is uitgedeeld.
Ajax heeft vanavond wel bewezen dat geloof in eigen kunnen, een stevige 12e man en het broodnodige portie geluk op de cruciale momenten een wedstrijd kan beslissen. De statistieken zijn niet echt hoopgevend maar in de PO begint iedereen op nul. Ajax is in de 1e helft super effectief itt tot veel wedstrijden uit het recente verleden. Dat kan ons ook 'overkomen'. Want kansen krijgen we.
ik heb er zin in vrijdag. Geen excuses, vol er op en Wolluk met niks naar huis sturen. Niemand wil Cambuur. Dat geloof ik. Maar ik weet zeker dat wij andersom niet de droomtegenstander van Cambuur zijn....
Kom op die roeie. ! Noe is t tied.


Nou volgens de bookmakers, de uitstatistieken van Lyon (bijna nooit winst) en de thuis statistieken Ajax (alleen maar winst), was Ajax favoriet hoor.

Het grote verschil met een Ajax en MVV is dat zij wel scorend vermogen hebben. Bijna elke Ajax speler van het middenveld en aanval scoort makkelijk. Dan win je dit soort wedstrijden. Wij hebben maar 2 of 3 scorende spelers en wel 10 kansen nodig per goal. Natuurlijk hoef je de play offs niet te winnen. Zelf met 2x 0-0 kunnen penalty's ons redden. Ik hoop gewoon dat we in de play offs meer op tactiek gaan spelen, en misschien wel daar waar nodig 5-3-2 ofzo spelen. We hebben immers al 2 opkomende backs die continu voor dreiging zorgen. Misschien dat we dan eens de broodnodige 0 kunnen houden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2017 18:20
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
M.V.V.-RKC #20
Eerbetoon voor overleden fan tijdens MVV-RKC
www.limburger.nl/cnt/dmf20170505_0004007...m_source=feedburner&

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2017 22:26
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
M.V.V.-RKC #21
Zoals gewoonlijk mist MVV weer een paar 100% kansen. Voor rust had het al 3-1 of 4-1 moeten staan.
Oliedomme actie van Kuipers, laat ik het daar maar niet over hebben!

De 2de helft was RKC alleen in de beginfase gevaarlijk, maar Bo keepte weer eens voortreffelijk! Daarna heb ik weinig van RKC gezien, voornamelijk door het passievolle spel en verdedigen van MVV, dat mag ook gezegd worden. Martina viel uitstekend in, misschien verdient deze speler zelfs een basisplaats ten koste van Kuipers?

Uiteindelijk kon ik vrede hebben met het resultaat en overheerst de vreugde van de plaatsing voor de 2de ronde Playoffs. Ik weet dat velen met een 'glas half leeg' houding hiernaar kijken, maar alles is nu mogelijk!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Huib, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2017 22:40
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1168
Meer
M.V.V.-RKC #22

jeoff schreef : Zoals gewoonlijk mist MVV weer een paar 100% kansen. Voor rust had het al 3-1 of 4-1 moeten staan.
Oliedomme actie van Kuipers, laat ik het daar maar niet over hebben!

De 2de helft was RKC alleen in de beginfase gevaarlijk, maar Bo keepte weer eens voortreffelijk! Daarna heb ik weinig van RKC gezien, voornamelijk door het passievolle spel en verdedigen van MVV, dat mag ook gezegd worden. Martina viel uitstekend in, misschien verdient deze speler zelfs een basisplaats ten koste van Kuipers?

Uiteindelijk kon ik vrede hebben met het resultaat en overheerst de vreugde van de plaatsing voor de 2de ronde Playoffs. Ik weet dat velen met een 'glas half leeg' houding hiernaar kijken, maar alles is nu mogelijk!





Als MVV per wedstrijd 25% van hun kansen zou benutten hadden we 20 punten meer gehad . Maar liefst 11 van de 20 JL clubs scoorden meer dan MVV .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2017 22:42
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
M.V.V.-RKC #23
Blij dat we de eerste ronde kunnen overslaan.
Niet blij dat Cambuur daarin onze tegenstander is.

Ook in deze wedstrijd kwam het grote euvel weer boven drijven: we missen te veel (100%) kansen.
De rode kaart (diep rood) Van De Kuuper was volkomen terecht. Op dit niveau mag zoiets niet gebeuren.
Door zijn naam kan straks een dikke streep.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2017 22:55 05 mei 2017 22:56 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
M.V.V.-RKC #24

Sjonnie schreef :


Maar liefst 11 van de 20 JL clubs scoorden meer dan MVV .


Yep.. en er zijn nog meer clubs die meer geld te besteden hadden dan MVV dit seizoen.. en TOCH weet MVV zich te kwalificeren voor de 2de ronde Play Offs :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2017 23:16 05 mei 2017 23:18 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
M.V.V.-RKC #25
Ongelooflijk, ik ben tien jaar ouder geworden in de tweede helft. Op twee doelpunten verschil gelukkig de 2e ronde bereikt, geloof maar dat Almere de bus aan het slopen is.

Zo ben je lekker aan het voetballen en opeens begint het Kickboksen.. Zonder staredown..:S Wat gebeurde Nick? Heeft hij een slechte recensie geschreven over je zaak? Zidane was er niks bij. Ik ben benieuwd naar de samenvatting, ik heb gehoord dat het mogelijk een schitterend toneelstukje was van die RKC speler op de TV beelden. Maar vanaf de tribune leek het al rood, voordat hij de grond raakte.

Logisch besluit het defensieve voetbal in de tweede helft. Met een hoofdrol van Pereira en Geens, wat een reddingen van die twee. Aanvallend was MVV pover, maar om eerlijk te zijn had MVV twee keer moeten scoren in de 1e helft, het geluk ontbrak een beetje.

Het reguliere seizoen is ten einde. Netto kun je zeggen doelstellingen behaald, zelfs de beste teamprestatie sinds tien jaar neergezet, ook al was de tweede seizoenshelft weinig succesvol. Complimenten daarvoor, het was een mooi seizoen als je beide helften meeneemt. En misschien zit er wel meer in met een beetje vertrouwen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, opadiehard, Lassie80, itsman, Josef1982

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2017 23:38
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1168
Meer
M.V.V.-RKC #26
Effe wat statistieken .

MVV voor de winterstop 11x winst 4x gelijk 4x verloren = 37 punten . Super 1e seizoens helft . MVV na de winterstop 4x winst 10x gelijk 5x verloren 22 punten zeer slechte 2e seizoens helft . Maar nu komt het ........ Het maakt op het einde geen klote uit !! Als MVV na de winterstop even veel punten had gehaald als voor de winterstop waren we 2e geworden , en hadden we ook tegen Cambuur moeten spelen , alleen de 1e wedstrijd uit in plaats van thuis . :unsure:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, les rouges blancs, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 00:17
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
M.V.V.-RKC #27
Sterke eerste helft, wederom heel wat kansen gecreëerd. Kan nu echt niet meer lang blijven duren voordat die er in zullen gaan. Play-offs is een mooi moment om dat om te draaien :thinking:

Vond vooral Labylle en Schroijen enorm goed eerste helft. Ze schelden elkaar weliswaar 9 van de 10 keer uit als ze de bal niet aan elkaar gunnen, maar op de momenten dat ze dat wel doen is het vaak meteen heel gevaarlijk. Vandaag stuk of 5 keer Schroijen of Labylle heel veel ruimte gekregen in de 16 door dat goede samenspel.

Jammer van Kuipers. Die zal niet goed slapen komende weken. Jammer. Martina deed het goed als vervanger. Na wegvallen O'Connor is hij tevens enige centrale verdediger die we nog hebben voor de play-offs. Verheydt centraal achterin? :lachen:

Geens :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 00:19
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
M.V.V.-RKC #28

Sjonnie schreef : Effe wat statistieken .

MVV voor de winterstop 11x winst 4x gelijk 4x verloren = 37 punten . Super 1e seizoens helft . MVV na de winterstop 4x winst 10x gelijk 5x verloren 22 punten zeer slechte 2e seizoens helft . Maar nu komt het ........ Het maakt op het einde geen klote uit !! Als MVV na de winterstop even veel punten had gehaald als voor de winterstop waren we 2e geworden , en hadden we ook tegen Cambuur moeten spelen , alleen de 1e wedstrijd uit in plaats van thuis . :unsure:

Als... Dan hadden we gewonnen van VVV en hadden we tot aan vandaag meegedaan voor het kampioenschap.

Soms krijg ik het gevoel dat we hier met een GroenLinks bril kijken ''Als we maar positiviteit uitstralen en alles nemen zoals het is, komt het goed''. Feit is dat MVV eerste seizoenshelft goed tot uitstekend heeft gepresteerd. En de tweede seizoenshelft matig tot slecht.
Als we er tegen Cambuur zonder enige kans direct uitvliegen , dan gaat voor mij het seizoen toch echt uit als een nachtkaars. Een teleurstelling. Al zal dan uiteraard wel weer worden gezegd dat we staan waar we moeten staan volgens onze begroting.

Hopelijk heb ik het mis.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2017 13:04
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 84
Meer
M.V.V.-RKC #29

Sjonnie schreef : Effe wat statistieken .

Maar nu komt het ........ Het maakt op het einde geen klote uit !! Als MVV na de winterstop even veel punten had gehaald als voor de winterstop waren we 2e geworden , en hadden we ook tegen Cambuur moeten spelen , alleen de 1e wedstrijd uit in plaats van thuis . :unsure:


Mis ik hier iets? Dan hadden wij als nummer 2 met 74 punten tegen de nummer 5, in dit geval Volendam, gespeeld.
Cambuur was dan 3e en had tegen NAC gemoeten. En inderdaad... dan hadden we ook nog eerst uit tegen Volendam gespeeld.
Maargoed, dat is allemaal niet gebeurd haha!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2017 14:18 09 mei 2017 14:20 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
M.V.V.-RKC #30

Peter Pan schreef : Sterke eerste helft, wederom heel wat kansen gecreëerd. Kan nu echt niet meer lang blijven duren voordat die er in zullen gaan. Play-offs is een mooi moment om dat om te draaien :thinking:

Vond vooral Labylle en Schroijen enorm goed eerste helft. Ze schelden elkaar weliswaar 9 van de 10 keer uit als ze de bal niet aan elkaar gunnen, maar op de momenten dat ze dat wel doen is het vaak meteen heel gevaarlijk. Vandaag stuk of 5 keer Schroijen of Labylle heel veel ruimte gekregen in de 16 door dat goede samenspel.

Jammer van Kuipers. Die zal niet goed slapen komende weken. Jammer. Martina deed het goed als vervanger. Na wegvallen O'Connor is hij tevens enige centrale verdediger die we nog hebben voor de play-offs. Verheydt centraal achterin? :lachen:

Geens :thumbsup:


De enige centrale verdediger die we nog hebben is Shermar Martina die geblesseerd is/was. Zijn broer Shermaine die eigenlijk middenvelder is, deed het héél goed tegen RKC als centrale verdediger in de plaats van Nick Kuipers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.465 seconden