MVV-Helmond Sport 13 januari

13 jan 2017 17:09
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #16
Ik had gezworen om nooit meer naar MVV-Helmond te gaan. Óf de wedstrijd wordt altijd verpest door een scheids óf MVV laat het altijd afweten alsof er belchinezen in het spel zijn tegen Helmond. Nooit kunnen ze mij eens positief verrassen tegen de varkenskoppen en het winnend afsluiten ( uitgezonderd een bekerwedstrijd). Ik probeer het nog één keer. Allerlaatste keer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 17:28
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #17

Schapendonk schreef : Ik had gezworen om nooit meer naar MVV-Helmond te gaan. Óf de wedstrijd wordt altijd verpest door een scheids óf MVV laat het altijd afweten alsof er belchinezen in het spel zijn tegen Helmond. Nooit kunnen ze mij eens positief verrassen tegen de varkenskoppen en het winnend afsluiten ( uitgezonderd een bekerwedstrijd). Ik probeer het nog één keer. Allerlaatste keer.


Gaank veur de lol gewoen venaovend 'ns neet. Es veer daan op 1,2 of 3 punt kampioen zien gewore, en venaovend höbbe gewonne vaan die kuusjkes, daan kinste op rech aon ederein vertèlle totste verantwoordelek bis gewees veur de promotie vaan M.V.V. :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 21:41 13 jan 2017 21:41 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #18

Schapendonk schreef : Ik had gezworen om nooit meer naar MVV-Helmond te gaan. Óf de wedstrijd wordt altijd verpest door een scheids óf MVV laat het altijd afweten alsof er belchinezen in het spel zijn tegen Helmond. Nooit kunnen ze mij eens positief verrassen tegen de varkenskoppen en het winnend afsluiten ( uitgezonderd een bekerwedstrijd). Ik probeer het nog één keer. Allerlaatste keer.


iech kin neet en mocht aoch neet vaan miene dokter en bin e bittekke zjeloes op diech...totse geis... :kiss:
neet ech want iech bin gruuts noe iech neet kin en maag ... tots diech de "honeurs"veur miech woernums...
Met suuper Ceesie daobei kin niks mis goon ! Daan winne veer zier zeker ... Hell Yeah !
groete merci totse gegaange bis ! :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 21:42 13 jan 2017 21:43 door serke.
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #19
geef Labylle svp snel een contract, en doe Nwakali er dan meteen bij svp !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 22:07 13 jan 2017 22:11 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #20

serke schreef : geef Labylle svp snel een contract, en doe Nwakali er dan meteen bij svp !!!


Geef Serke e keertsje veur oet nao fee fee fee en doeg dao daan metein e roedwit vlegske bij svp !!! ;)

Dzjus wat bin iech gruuts op uzze matadoore !
Hoop tot geer uuch good hub laote huure...


Hup, hup, hup MVV...
Es geer wult MVV...

:thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u serke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 22:38
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #21
Dik verdiende overwinning van Mvv. Helmond had niet veel in te brengen, kansen genoeg voor Mvv.
Nwakali wordt een hele grote voetballer. We mogen blij zijn dat Jonker van Arsenal een Mvv hart heeft, deze speler zou voor ieder club in de eredivisie een aanwinst zijn. Achterhoede speelde goed met weer een sterke Pereira, Ippel bikkelde als vanouds. Gijzen en Nys vielen wat tegen, hard werken maar ze kwamen toch duidelijk tekort in deze wedstrijd. Mvv blijft verrassen, ben benieuwd volgende week tegen kampioenskandidaat Venlook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 22:41
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #22

serke schreef : geef Labylle svp snel een contract, en doe Nwakali er dan meteen bij svp !!!



Hij is sterk maar vond je hem vanavond ,,ijzersterk,,...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 22:46
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #23

Driver schreef : Dik verdiende overwinning van Mvv. Helmond had niet veel in te brengen, kansen genoeg voor Mvv.
Nwakali wordt een hele grote voetballer. We mogen blij zijn dat Jonker van Arsenal een Mvv hart heeft, deze speler zou voor ieder club in de eredivisie een aanwinst zijn. Achterhoede speelde goed met weer een sterke Pereira, Ippel bikkelde als vanouds. Gijzen en Nys vielen wat tegen, hard werken maar ze kwamen toch duidelijk tekort in deze wedstrijd. Mvv blijft verrassen, ben benieuwd volgende week tegen kampioenskandidaat Venlook.





Ik durf zelf te beweren dat Nwakali zonder moeite mee zou kunnen bij Ajax of PSV . Dit gaat echt een hele grote . :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 23:21 13 jan 2017 23:22 door kyleman333.
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #24
Ik durf zelf te beweren dat Nwakali zonder moeite mee zou kunnen bij Ajax of PSV[/quote]

Dat lijkt me nu weer een beetje overdreven. Dat hij naar dit niveau toe kan groeien verwacht ik wel.

Verder gewoon een hele degelijke prestatie. Het succes van dit MVV zit denk ik achterin, want het afmaken van kansen kan nog altijd beter. Hierbij toch echt een enorm dikke pluim voor Perreira. Wat heeft deze jongen zich verbeterd. Heeft in het verleden (vaak terecht!) veel kritiek gekregen maar is dit seizoen echt een rots in de branding. Als dan Kuipers naast zijn puike verdedigende werk nu ook al strakke passes gaat geven staat het echt als een huis achterin, waarbij ook de backs weer uitstekend waren.

Als ik dan toch een klein puntje van kritiek mag leveren is het dat ik toch eerder een aantal wissels wat minuten zou geven. De bank zat lekker vol met jongens die echt wel kwaliteiten bezitten. Loshaj was bijvoorbeeld vaste basisspeler en mag nu niet eens meer invallen. Dit terwijl iemand als Nys die al tijden worstelt met zijn vorm echt wel een keer gewisseld mag worden in mijn optiek. Zo houd je in ieder geval je wissels ook tevreden.

Laat VVV maar komen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 00:02
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #25
Eerste wedstrijd na de winterstop, altijd lastig. Het blijft onvoorspelbaar hoe een ploeg uit het winterslaapje komt. En dan ook nog Helmond thuis, toch een beetje een angstgegner. Met de wetenschap dat er na vandaag twee zeer zware wedstrijd volgen, en dat je dus eigenlijk gewoon moet winnen. Dan voelt het toch als een examen.

Eerste helft vond ik heel frustrerend. Voetballend waren we heer en meester. Euvel is echter duidelijk, we creëeren te weinig kansen, en de kansen die we krijgen gaan er niet in. Aanvallend komen we soms net tekort. Voetballend valt de ploeg de eerste helft weinig te verwijten. Combinaties gingen soepel, vrije man werd goed gevonden. Maarja, die laatste steekpass, de perfecte voorzet, dat ene moment voor de goal... Daar gaat het net te vaak mis. Tja, en Helmond speelde weer echt als Helmond. Zuigen, zeuren, tijdrekken, constant kleine kut overtredingen maken. Het lijkt wel alsof daar elk jaar dezelfde ploeg op het veld staat.

Tweede helft eigenlijk zelfde beeld. 1-0 Natuurlijk een prachtige goal en volledig terecht. Gelukkig vlak daarna meteen de 2-0. Minstens zo mooi als de eerste goal. Wat een actie van Nwakali. Hij staat net over de middenlijn, met zijn rug naar de goal op het moment dat hij die diepe bal krijgt! 99% van de spelers in zowel jupiler league als eredivisie verspelen zo'n bal meteen, krijgen zo'n bal zelfs in drie instanties nog niet onder controle. Maar niet Nwakali. 2, 3 man voorbij, en dan niet zelfzuchtig zelf schieten, maar een loepzuivere voorzet afleveren. Wat een speler! Voetballend wist MVV tegen deze erg verdedigend ingestelde tegenstander maar mondjesmaat kansen te creëeren. Dan moet je andere kwaliteiten aanspreken. En laten wij nou net spelers hebben die iets extra's kunnen brengen, die met specifieke kwaliteiten zo'n wedstrijd open kunnen breken, in dit geval dus Ciranni met zijn vrije trappen en Nwakali die gewoon een topper in de dop is. Maar goed, na de 2-0 liet MVV de teugels vieren. Blijft riskant natuurlijk, een tegengoal en het is weer een wedstrijd. Van de andere kant, MVV heeft eigenlijk de hele wedstrijd maar een kansje weggegeven. Als neutrale toeschouwer zou je gezegd hebben dat ze het professioneel uitgespeeld hebben.

Geens, eigenlijk weinig te doen gehad, niks op aan te merken verder. Grabbelmomentje in de tweede helft en de domme gele kaart daar gelaten. Labylle leed in de eerste helft hier en daar erg onkarakteristiek dom balverlies en had een paar zeer zwakke passes. In de tweede helft herstelde hij zich wel. Ik hoop echt van ganser harte dat hij blijft (op trepke b facebook staat overigens dat Labylle al in oktober een contract tot het einde van dit seizoen getekend heeft). Ciranni aan de andere kant kwam een aantal keer goed door, maar de voorzetten waren zeer matig. Maakt dat verder volledig goed met zijn schitterende vrije trap. Kuijpers en Pereira hebben zeker in de eerste helft echt niks weggegeven, en jn de tweede helft een kansje. Niks op aan te merken. Ippel en Nys hadden het middenveld gewoon in handen. Vond Nys beter spelen dan voor de winterstop. Nog niet top, wel al beter. Nwakali, al besproken, weergaloos. Wat ik me afvroeg, stel deze jongen wordt op een gegeven moment in de toekomst om wat voor reden dan door Arsenal verkocht, krijgt MVV dan ook een percentage van de transfersom? Of geldt die regeling niet voor clubs waar een speler aan uitgeleend is geweest? Gijzen vond ik weer erg Gijzen. Slag in de rondte werkend, daarmee erg belangrijk, maar voetballend brengt hij mijns inziens net te weinig. Vond Martina overigens niet onaardig invallen als centrale middenvelder. Verheydt werkte zich net als Gijzen kapot, maar was ook wat ongelukkig. Schroyen dan, pikt weer lekker zijn goaltje mee en vond ik over het algemeen degelijk en dreigend spelen.

Dus, uiteindelijk met gemak dit examen gehaald. Complimenten aan de ploeg. We lopen dankzij de resultaten elders uit op de concurrentie onder ons. Tja, en dan volgende week naar Venlo. Waar we niks te verliezen hebben. Zij moeten. Wij mogen. Maar wij hoeven voor niemand bang te zijn, ook niet voor VVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Jacques, jesfen, Lassie80, Peter Pan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 00:44 14 jan 2017 00:45 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #26
Goede overwinning. Niks weggegeven. Helmond werd vanaf minuut 1 duidelijk gemaakt dat er niks te halen was. We hadden alleen het verschil duidelijker moeten uitdrukken. Net zoals we gvd de wedstrijd daar met 0-4 hadden moeten winnen. Het is eigenlijk niet te begrijpen. Die kutploeg is al zeker van nacompetitie en tegen ons hebben ze in 2 wedstrijden totaal niks laten zien. Wat overigens de verdienste van MVV was....
Maar goed. Het glas is halfvol en we pakken gewoon goed 3 punten.
Ik heb vanavond weer met plezier en toch ook verbazing gekeken naar onze flanken. Aan de ene kant Nwakali en Ciranni, aan de andere Labylle en Schroyen. Daar zal je als tegenstander maar mee geconfronteerd worden.... je weet op voorhand dat je voor lul wordt gezet. Op de vierkante meter wordt gedold of met een subtiele steekpass weer het nakijken hebben. Heerlijk :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Huib, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 01:03
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #27
Ijzersterk opa, is een aanwinst voor iedere jupploeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 03:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #28
Tuor: helaas, dat percentage bij verkoop geldt volgens trepke b niet voor geleende spelers. Is maanden geleden al eens gevraagd.

Opa: bekijk het van de andere kant. Ik kom Helmond graag tegen in de play-offs, daar winnen we gemakkelijk van. Prima dat die al zeker zijn, is een voordeel voor ons.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 10:23 14 jan 2017 10:27 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #29
Sjiek! MVV was echt beter gisteren. Dit is echt een team en dat is mooi om te zien. Ik hoop dat al die spelers waarvoor interesse zou bestaan, gewoon het seizoen hier afmaken. Weggaan kan altijd nog..Met dit team kan MVV kampioen worden dat weet ik zeker.

Alleen t Bies had zn dag niet en Martina liep er weer verloren bij. Gelukkig hebben we op beide posities alternatieven..n Koyi viel sterk in tijdens zijn korte in invalbeurt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 11:04 14 jan 2017 11:05 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV-Helmond Sport 13 januari #30
Ik vond dit misschien wel de beste thuiswedstrijd die ik dit seizoen van MVV gezien heb. Ze hebben deze wedstrijd vanaf het begin bijna volledig in hun grip gehad. Eerste uur controle en laatste half uur een gala-olé-olé-voorstelling. Dat zo’n ploeg als Helmond Sport een periodetitel gewonnen heeft, lijkt bijna onvoorstelbaar. Of is het gewoon zo dat MVV heel solide speelde? Ik denk toch vooral dat laatste.

In de eerste helft zag je nog wat aanvallende beperkingen. Helmond Sport liet om onbegrijpelijke redenen Ciranni (wat een traptechniek!) en Pereira volkomen vrij. Ciranni gaf meestal naar mijn smaak uitstekende voorzetten, maar op dergelijke momenten zie je dat MVV gewoon een echte killer-spits mist. Verheijdt werkt zich wel een slag in de rondte en is belangrijk voor de ploeg, maar zoals hij zijn kans in de eerste helft (alleen richting keeper na een splijtende dieptepass) verprutste, was niet al te best. Maar geen gezeur: het was in het algemeen heel goed wat we voorgeschoteld kregen.

Dit MVV stond als een huis met veel solide spelende voetballers. Ik wil deze keer Kuipers even noemen, want die speelde gisteren werkelijk foutloos en ook het inpassen naar middenveld en voorhoede ging veel gecontroleerder. Het centrale duo oogde sowieso zeer solide. Als je dan aan de flanken voetballers van het kaliber Labylle en Ciranni hebt, dan heb je echt een puike verdediging. Zeker als deze heren hun aansluiting met Schroijen en Nwakali weten te vinden zoals ze gisteren heel vaak demonstreerden.

Op het middenveld blijft Nijs soms wat ongelukkig spelen en speelt Ippel tot op of soms net over het randje; maar juist dergelijke voetballers geven dat beetje meer power dat een team nodig heeft. En met Nwakali erbij heeft MVV een speler van een niveau zoals ik ze de afgelopen 54 jaar maar zelden in De Geusselt gespot heb. Hij heeft, zoals ze dat zo fraai noemen, een fluwelen balbehandeling. Onmogelijke ballen legt hij in een beweging dood, om vervolgens twee of drie tegenstanders te dollen en overzicht te houden met goede passes. Dit wordt echt een heel grote voetballer. Echt genieten om zo’n jongen te zien voetballen.

Als MVV dit spelniveau weet te handhaven of zelfs nog te verbeteren (en daar lijkt het eigenlijk wel een beetje op) dan is kampioenschap zeker niet onmogelijk en ben je een serieuze kandidaat in de playoffs. Zo voetballend moet je ook bij VVV kunnen winnen. Maar dan wel met het voetbal van de laatste 30 minuten; niet alleen controleren maar net wat meer power en briljante individuele acties.

Wat begint een weekend lekker op deze manier!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Lassie80, jovkle, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.445 seconden