MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016

14 mrt 2016 22:23 14 mrt 2016 22:24 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #31
0-0 Kan ik mee leven gezien de (op papier) sterkte van de tegenstander en het belabberde niveau van de scheidsrechter. Santi had natuurlijk moeten scoren, anderzijds heeft Coppens ons ook een aantal keer prima op de been gehouden.
Gezien de andere uitslagen is 0-0 helemaal niet zo erg, al was winnen natuurlijk beter geweest. Alleen lopen we wat achterstand op voor de periode, maar Fortuna en Almere gaan zeker nog punten verspelen.

Opvallend trouwens dat in het artikel van 1limburg het feit dat een heel aantal spelers van Ajax 1 binnen de lijnen stond nauwelijks vermeldt. Focus ligt vooral op het gegeven dat MVV weer 0-0 speelt. Binnenkort verschijnt er echter ongetwijfeld een stuk dat er verhalen zijn dat de helft van de Ajax jongelingen niet durfde afreizen vanwege de gebeurtenissen in Venray. Het zogenaamde bestormen van een kidsclub heeft de jeugdige Ajacieden dusdanig bang gemaakt dat zij ook slachteroffer kunnen worden dat er voor de zekerheid maar een groot deel van het eerste elftal is afgevaardigd. Maarja, zoiets kun je in oorlogsgebied de Geusselt wel verwachten. Sorry, 1Limbuirg kan weinig goeds doen bij mij momenteel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 22:25
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #32
De verdediging staat als een huis . Maar als jezelf amper kansen krijgt, laat staan doelpunten maakt :unsure: . Mvv mag blij zijn met 1 punt vanavond . En als je kijkt naar de periodestand is dat niet echt gunstig voor MVV . Als MVV niet gaat scooren zie ik Fortuna nog over ons heen gaan .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 22:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #33

Tuor schreef : Binnenkort verschijnt er echter ongetwijfeld een stuk dat er verhalen zijn dat de helft van de Ajax jongelingen niet durfde afreizen vanwege de gebeurtenissen in Venray. Het zogenaamde bestormen van een kidsclub heeft de jeugdige Ajacieden dusdanig bang gemaakt dat zij ook slachteroffer kunnen worden dat er voor de zekerheid maar een groot deel van het eerste elftal is afgevaardigd. Maarja, zoiets kun je in oorlogsgebied de Geusselt wel verwachten. Sorry, 1Limbuirg kan weinig goeds doen bij mij momenteel.


Dit soort teksten vertelden wij elkaar tijdens de wedstrijd ook al. Het vuurwerk voor Vince wordt door 1limburg vast uitgelegd als MVVfans die de eigen kidstribune aanvallen en dat soort zaken.

Waarmee ik overigens het mooie gebaar niet wil kleineren of belachelijk maken. Waardig afscheid van Vince.

Over de wedstrijd: Ajax speelt bij vlagen briljant, en bij vlagen heel matig, precies zoals je van zo'n elftal kan verwachten. MVV verdedigend weer goed, ook al kreeg Ajax een paar goede kansen. Palacios aan de andere kant ook. Gelijkspel denk ik wel terecht. Overigens was ik er na 10 minuten van overtuigd dat Ippel nog voor rust twee gele kaarten zou halen...

Heeft iemand goed gezien wat er tussen Croux en Onana (keeper Ajax) gebeurde? Zoals ik het zag speelt Croux de bal en wordt daarna onderuit gelopen door Onana die gewoon te laat is. Waarom is dat geen vrije trap en minimaal geel voor die keeper? Of zit ik verkeerd?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 22:30
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #34
Prima resultaat, goede eerste helft met goede kansen voor Palacios. Uitstekende redding Onana helaas. Aan andere kant uitstekend verdedigen Martina(?) in samenwerking met goed keepen van Coppens om 1-0 te voorkomen.

Tweede helft was het minder, begrijpelijk tegen zo'n sterke tegenstander. Spelers hebben longen uit het lijf gelopen 90 minuten lang, niks op aan te merken. Enige speler die zijn niveau niet haalde was Palacios, helaas, had de 1-0 kunnen opleveren.

Concurrentie verspeelt punten, ineens Fortuna grootste concurrent voor directe play-off plek. Hopen dat Almere eens wat laat liggen, moet er niet aan denken dat er een play-off plaats minder komt doordat die ineens periodekampioen zijn.

Op naar Achilles!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 22:31
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #35
Als omniworld een periode titel pakt is er ook nog een play offs plaats minder. Hopen dat zij punten gaan verspelen dus. Ik ben er ook zeker niet gerust op dat we de play offs gaan halen. Zondag zal gewonnen moeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 22:44
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #36
Ben het eens met bovenstaande meningen.. Van de Ajax 1 spelers vond ik eigenlijk alleen Sinkgraven er bovenuit steken. Die Fisher liep behoorlijk naast zijn schoenen en Martina had hem het grootste gedeelte van de wedstrijd in zijn binnenzak, prima wedstrijd van Shermar (of was t Shermaine?). Koppens keepte ook prima!

Kortom, Ajax liet soms mooi voetbal zien en MVV heeft keihard gewerkt en ook een aantal kansen gecreeerd, een gelijkspel is in mijn ogen terecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 22:44
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #37
en dan wordt er ook nog zo mooi omgeroepen..
... wordt mede mogelijk gemaakt door dagblad de leugeneer..
overal borden van 1limburg..
pfffff
ja het zijn centen..
maar ze maken ons wel kapot!!

over de wedstrijd..
vooraf toch wel wat angst toen ik zag wie er allemaal meedeed.
maar het staat echt goed achterin!!
hele leuke eerste helft gezien, met een belachelijke scheids..
tweede zakte beetje in..
ik denk dat een gelijkspel terecht is, al had er iets meer in gezeten..

mooi afscheid voor vince..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 22:45
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #38
Ippel alweer de 8e keer geel , Croux zijn 4e .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 23:10
Guillaume
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #39
Aardig potje voetbal gezien op de maandagavond. Ik vond dat het niet zo jeugdige Ajax iets meer aanspraak maakte op de zege dan MVV, hoewel we met een klein beetje geluk een driepunter hadden kunnen stelen. Dat had dan in de eerste helft moeten gebeuren, want na rust kregen we helemaal niks meer klaar. We mochten niet klagen dat Ajax naliet de beslissende pass te geven en (net zoals het eerste) wat oeverloos bleef tikken. Er mag trouwens ook best gezegd worden dat een punt tegen dit Ajax een goede prestatie is en dat het achterin nog steeds stabiel uitziet. Dat is ook wel eens anders geweest.

De scheidsrechter was echt bedroevend. Het is al een paar keer gezegd, maar hoe kan het toch dat dit soort figuren een betaald voetbalwedstrijd mogen leiden. Volgens mij was de beste man vastbesloten om het slippertje van zijn collega vrijdag (onterecht rood Van Bruggen) recht te zetten. Een paar situaties beoordeelde hij volgens mij helemaal verkeerd (voornamelijk de Onana-Croux situatie). Ik was overtuigd van minstens geel en een vrije trap voor MVV, maar dat vond hij (Otto?) schijnbaar niet.

Zondag winnen en de wereld ziet er rooskleurig uit wat betreft play-offs. Wie weet kunnen we een al verloren beschouwd seizoen toch nog verlengen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2016 07:53
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #40
DDL is weer prima bezig: wederom is het incident voorpaginanieuws. Daarnaast nog 3 à 4 blz over randzaken...
Mocht je interesse hebben in een wedstrijdverslag van de wedstrijd: zoek goed! Ergens onder een uitgebreid artikel over Venlook staan 10 regels over de wedstrijd.
Chapeau!
Ik verwacht zaterdag een extra bijlage over supportersgeweld in Limburg, want laten we eerlijk zijn...in Argentinië, Duitsland, Polen en Griekenland kunnen ze blij zijn dat ze dit soort taferelen niet hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques, Anna D., Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2016 11:31
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #41
Ik ben nog zoekende in ons geweldig nieuwsblad.....het zal wel bij de prikkertjes staan....pfff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2016 11:50
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #42

Us Clubke schreef : Ik ben nog zoekende in ons geweldig nieuwsblad.....het zal wel bij de prikkertjes staan....pfff


Inderdaad, het artikel in DDL over de wedstrijd is schandalig te noemen! Zal wel een soort 'revanche' zijn na alle kritiek van de fans :puke:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2016 17:06
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #43

Sjonnie schreef : Ippel alweer de 8e keer geel , Croux zijn 4e .


Inderdaad en als ik zie waar ze de gele kaarten voor kregen. (te belachelijk voor woorden)
Ippel voor aanmerkingen op de leiding, dan hadden ze half Ajax met geel kunnen bestraffen. (vooral Fisher)
Dat de Ajax-goalie de volle 90 minuten mocht volmaken was een schande. Hoe hij Jordy torpedeerde deed mij direct terugdenken aan Schumacher die destijds Batiston uit de wedstrijd knikkerde.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2016 18:17
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV - jong Ajax 14 - 03 - 2016 #44

jeoff schreef :

Us Clubke schreef : Ik ben nog zoekende in ons geweldig nieuwsblad.....het zal wel bij de prikkertjes staan....pfff


Inderdaad, het artikel in DDL over de wedstrijd is schandalig te noemen! Zal wel een soort 'revanche' zijn na alle kritiek van de fans :puke:


Digitale versie was dezelfde als die in Venlo las ik. De papieren versie stond wel een uitgebreider artikel. Voordeel van de twijfel dan maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.369 seconden