MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015

30 nov 2015 22:49
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #61

Boschpoort schreef : Ik lees op Facebook dat Leroy een dubbele beenbreuk heeft. Shit.


Ai, dat is einde seizoen/einde carriere

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 23:01 30 nov 2015 23:09 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 816
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #62
Bah bah... Het begint een vervelend patroon te worden. De eerste 20 minuten van de wedstrijd speelt MVV de sterren van de hemel en is het hongerig naar de bal. Na die 20 minuten is het spel plotseling helemaal niets meer: geen pass komt aan, alle beleving en balhonger is weg. Dit is echt onbegrijpelijk. Fortuna effectief? Nou, dat is misschien te veel eer voor het matige Fortuna. Als je ziet hoe de complete verdediging van MVV stokstijf stil staat bij de 1-2 en 1-3... tja dan geef je de goals gewoon als cadeautjes weg. Dan verdien je het inderdaad niet om te winnen. Wat een afknapper. Nao väöre, mieljaar.

P.S. Wanneer durven scheidsrechters eens gele kaarten te gaan trekken voor spelers die doen alsof ze zwaar of levensgevaarlijk geblesseerd zijn, behandeling door de verzorger krijgen, en vervolgens lachend en dartel als een jong veulentje verder spelen, waardoor het overduidelijk is dat er niets aan de hand was?!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 23:01
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #63
Wat moet je daar nou nog van zeggen? Voor het eerst sinds ik weet echt niet meer hoelang geleden het stadion voor het eindsignaal verlaten. Ik had geen zin om hiervoor in de file te gaan staan. Fortuna begon na 5 !! minuten al met tijdrekken. En weer moeten we de wedstrijd in de 1e 20 minuten beslissen. Steeds hetzelfde liedje de laatste tijd. We hebben een periode dit seizoen gehad dat we juist in de 2e helft iets extra's konden brengen. De laatste weken beginnen we steeds erg goed en zakken na tegenslag door de ondergrens. Ik zal wel door een ietwat gekleurde bril kijken maar ik kan me eigenlijk geen enkele fatsoenlijke fortuna aanval herinneren. Weer tegendoelpunten door persoonlijke fouten en alleen maar uit standaardsituaties waar wij niet scherp zijn. Dit Fortuna mag met Achilles strijden om de titel armetierigste ploeg in het betaalde voetbal dit seizoen. En daar verliezen we gvd nog van ook. Heb ff geen zin om naar Emmen te gaan vrijdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 23:02
Robster-85
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #64
Wat een geweldige 20 minuten en iedere keer als ze met 1-0 voorstaan komt de arrogantie naar voor.
Zorg dat je er dan met 3-0 voor de rust de kleedkamer ingaat.

Ut Bies was de slechtste man op het veld met Coppens.
Ut Bies 8 meter lang en komt helemaal niet van de grond, heeft totaal geen snelheid en om over techniek maar niets te zeggen.
Coppens heeft dit jaar al goede wedstrijden gekeept, maar vandaag een totale off day.

Op naar de volgende wedstrijd en dan een wat langer goed voetbal spelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 23:02
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 471
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #65

seppo schreef :

Boschpoort schreef : Ik lees op Facebook dat Leroy een dubbele beenbreuk heeft. Shit.


Ai, dat is einde seizoen/einde carriere


Dat is dan nog triester dan de wedstrijd van vanavond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2015 23:28
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #66
Barcelona aan de Maas; Te veel proberen er voetballend en met tikitaka uit te komen. Allemaal heel mooi om te zien dat combinatiespel, maar weinig effectief en de tegenstanders wachten gewoon tot er een fout gemaakt wordt en weg zijn ze.
En 3 wedstrijden op rij nu dat je vlak na rust de wedstrijd compleet uit handen geeft..... dat geeft toch te denken!

Playoffs zijn op deze manier nog ver buiten bereik!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 00:06 01 dec 2015 00:12 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #67
Proficiat Gohf,

Altijd lastig die uitwedstrijden uit principes.
Voorin liep het weer 1 op 20. Ballen op de tweede paal voorgeven, terwijl de spits bij de eerste vrij staat, onbegrijpelijk. Tegenstander wijzigt het elftal en zet 2 man in de tweede helft op de spelmaker (Peeters), middenveld is weg en de armoedige verdediging houdt de druk niet meer tegen. Dan valt Labylle ook nog eens uit en is het hele tegen-gevaar in de wedstrijd weg, in de 70e minuut was voor Fortuna de buit al binnen. Terechte nederlaag. Dit elftal zit in zwaar onbalans. En nu Labylle weg is, verwacht ik eigenlijk geen punt meer tot aan de winterstop, want er zijn geen backs meer..zoals voorspeld..

Wat een armoede en afgang. En dan heb je ook nog die kwezel op de hoofdtribune die het nodig vond om bier te gooien, die hoort ook in Vijverdal thuis als je zo reageert op deze tenniswedstrijd. Gelukkig zijn er genoeg getuigen voor een SV. Hopelijk krijgt dit geen financieel staartje.

Trouwens laten we niet klagen over de scheidsrechter. Polizzi en Martina hadden er met rood af gemoeten. (vol op de enkels, vanachter.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 07:52
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #68
Vanmorgen stond ik op en ik dacht het is weekend......uhhhh nee hoor het is dinsdag morgen, voetbal op een maandag en dan nog wel een derby .....eeuwig zonde !!

15 minuten top en we dachten dat Fortuna rollen we op, toen begonnen ze wat het ritme eruit te halen met blessures , tijdrekken etc en we raken compleet onze patronen kwijt en zo glipt ons alles uit handen.
Dan staat het nog maar 1-0 en ja hoor onze vliegenvanger Jo Coppens gaat weer lekker in de fout, deze keeper heeft ons al zeker 9 punten dit seizoen gekost, ben totaal klaar met die amateur....

Waarom beginnen we ook niet eens met Guvenc ipv polizzi zeker tegen Fortuna want die laatste raakt geen bal de laatste weken.

We krijgen na die 1-1 ook helemaal geen vat meer op onze eigen spel en Fortuna maakt zonder dat ze t zelf weten de 1-2 en 1-3 want wat is dat een waardeloze ploeg, maar wij verliezen er van

Een klote avond dus , Labylle die valt uit , zwaar geblesseerd geen idee hoe het gebeurde. Dan pakt Verheydt ook nog eens rood, die me tot nu toe tegenvalt kan er niets anders van maken maar hij mist ook natuurlijk wedstrijd ritme .

Zo zaken we verder weg van de bovenste 8 plaatsten , veel mentaal werk te doen.
Maar goed als ik dan kijk naar Venlo , Twente en Kerkrade dan ben ik in ieder blij dat we zo ver als we t nu weten en redelijk op staan en dat is ook wat waard.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Peter Pan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 08:17
#Willy
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #69
Leroy heeft zijn scheenbeen gebroken volgens L1. Die ben je ten minste tot Februari kwijt als de breuk meezit.

Verder een onthutsend mentaal zwak MVV gezien. Elke ploeg heeft inmiddels geanalyseerd dat vroeg druk zetten op onze zwakke verdediging de sleutel is tot winnen van MVV. Doe dat in combinatie met tijdrekken, vervelend doen en ronduit schoppen en je hebt onze ploeg mentaal in de spreekwoordelijke zak.

Onze linies staan te ver uit elkaar. Niemand die zich aanbiedt. Een voorhoede die het verkeerde systeem speelt en niet kan scoren. Een type als Verheydt moet je vanaf de vleugels en de achterlijn bedienen. Tijd voor 442.

En dan het apathische gedrag van Elsen in de dug-out. Ten eerste zit hij aan de verkeerde kant want ik zou toch verwachten dat hij verhaal gaat halen als 1 van je beste spelers na een schop blijft liggen. Dat gedrag straalt af op het elftal. Zo van het komt wel goed. Nee! Gvd. Dit is de derby, opvreten dat kunstgras!

We vervallen weer in de vorm van de eerste helft van het vorig seizoen en dan ga ik niet meer met plezier na het stadion. Verliezen is geen schande zolang je wel last zien waarom je profvoetballer bent en de absolute wil hebt om te winnen. En dat mis ik al 2 seizoenen bij ons MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 09:00
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #70
Fortuna heeft MVV met harde overtredingen ontregeld. MVV stort volgens mij in vanaf het moment dat een zware overtreding op Jordy Croux wordt gemaakt. Die overtreding was echt donkergeel tot lichtrood. Daarna speelde Jordy Croux nog maar op halve kracht en dat scheelt enorm. De scheidsrechter maakt het niet trekken van een kaart hiervoor wel goed door MVV kort daarna geen rode kaart te geven, die volgens mij wel op zijn plaats was geweest. De wedstrijd werd ook nogal beïnvloed door de regen en de vlagerige wind die in het stadion allerlei wervelingen maakte.
Thomas Verheijdt kan wellicht een prima pinchhitter zijn, maar is in mijn ogen geen speler voor de basis. Voetballend heb je toch meer aan Santiago Palacios. Ik hoop dat Ron Elsen niet in paniek raakt nu hij Leroy Labylle lang gaat missen en daarom gaat vasthouden aan Thomas Verheijdt. Hij moet proberen een van de Martina's tot linksback te transformeren in afwachting van de rentree van Nick Kuipers.
Wat een vervelende avond!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 09:03
elneik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 65
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #71
Verheydt moet niet mee voetballen, maar diep in de spits blijven. Al met al denk ik dat hij te kort komt, maar we gaan het nog zien.
Coppens kan er echt niks van, kost ons jaarlijk 12 tot 15 punten, wisselt te veel goede momenten af met slechte. Die slechte kost je elke keer de kop. Verhulst keept elke week de sterre van de hemel bij Fc Volendam. Als je toch een jaar lang werkt met zowel Coppens en Verhulst, training in en training uit.. dan moet je dat toch hebben kunnen zien als technische staf?

Leuk team wat Mvv heeft, veel individueel goede spelers, technisch vaardig, jonge gasten. Maar daartegen over staat te weinig ervaring en gisteren in iedergeval geen winnaarsmentaliteit, iets wat zeker in een derby nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 09:11
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #72
Tsja, het is allemaal al gezegd. Fortuna samen met Achilles de slechtste ploeg die ik dit seizoen gezien heb. Maar van allebei weten we thuis niet te winnen. Dat zegt genoeg over ons.

20 minuten lang speel je ze helemaal zoek. Fortuna scheet in de broek, die waren echt bang voor een pak slaag van jewelste en gingen zelfs bij een 1-0 achterstand tijd rekken uit angst om 8-0 of zo om de oren te krijgen. Maar je ziet aan het eind van die eerste twintig minuten al de arrogantie er in sluipen. De nonchalance. En dan scoort Fortuna uit het niets de gelijkmaker, waarbij Coppens er weer slecht uit zag, en dan gaan de kopjes hangen bij ons, geeft Fortuna opeens vol gas en eindigt het in 1-3. Niet dat Fortuna nou geweldig speelde of veel kansen creeërde maar daar zat wel strijd en passie in (ook pas na die 1-1 overigens maar goed).

Labylle voor het eerst in weken weer ouderwets goed dus Dengering schopt hem ordinair uit de wedstrijd. Zoals Schroyen tot twee keer toe probeerde Croux uit de wedstrijd te schoppen.

We hebben een selectie die goed kan voetballen maar te veel mentaal zwakke spelers. Te veel wisselvalligheid. Coppens pakt tegen NAC twee bijna onmogelijke ballen, tegen Jong Ajax heeft hij de reflex van het jaar op een kopbal van drie meter. Maar gisteren springt hij weer onder de bal door en zo heeft hij al vaker dit seizoen schuld bij een doelpunt. Pereira begint dit seizoen dramatisch, speelt daarna een paar wedstrijden op rij ijzersterk maar is nu minimaal twee wedstrijden op rij schuld aan tegendoelpunten. En zo kan ik doorgaan met vrijwel de hele selectie. Alleen het middenveld presteert redelijk constant. Maar zodra je Peeters vastzet/hard aanpakt is die ook weg, die ontwijkt duels.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 09:44 01 dec 2015 09:46 door Sjappie.
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 611
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #73
Ja.. waar moet je in hemelsnaam beginnen na zo'n avond.. Derby instelling was ver te zoeken, dat weet Fortuna toch al jaren beter bij haar spelers aanwezig te hebben..

Dan maar eens de spelers:

Coppens: Vliegenvanger, gaat bij 2 van de drie doelpunten in de fout, onder de bal door en ballen in het 5 meter gebied moet hij hebben. Daarna nog vaak zeer twijfeld gezien, ballen die makkelijke te pakken zijn, zonder dat een tegenstander in de buurt is heeft hij ook niet of laat hij (maar vlak) naast gaan. Iets beters hebben we niet, maar ik zou Branderhorst maar eens gaan proberen.

Labylle: Speelde een goede eerste 20-30 minuten, zakte daarna ook flink door de ondergrens. Uiteindelijk schandalig de wedstrijd uitgetrapt.. Einde seizoen.
Perreira: Nadat hij zich goed had herpakt van het begin van de competitie speelt hij nu weer zwak.. Was Mert volledig kwijt bij de 1-2.
Knops: Is koppen zo moeilijk op 2 meter van de goal.
Moustafa: Zeer zwak gespeeld.

Ippel: Speelde redelijk, maar ook veel onnodig balverlies en onnodige overtredingen.
Peeters: Slechtste veldspeler gisteren, veel te nonchalant met pasjes, buitenkantje hier en daar, en bij balverlies blijft hij ook nog stil staan in de hoop dat er voor hem gefloten wordt.
Nys: Stak er gisteren nog een beetje bovenuit, had wel de wil en de strijd, maar in je eentje gaat dat niet lukken.

Polizzi: Speelt al weken slecht, kon ook gisteren weer geen potten breken, verkeerde keuzes in balbezit door eerst nog een extra pass naar Peeters te willen maken alvorens door te passen naar Labylle.
Verheijdt: Geen bruikbare bal gekregen van de vleugels, pech met de bal op de paal en goed vrijgespeeld in de tweede helft, jammer dat Kaya daar een katachtige reflex in huis heeft. Rode kaart is overdreven.
Croux: Moet je na de eerste aanslag al wisselen, haalde daarna zijn niveau niet meer.

Wissels:
Martina: Speelde geen overtuigende wedstrijd, wellicht op positie die hij niet gewend was, maar mag blij zijn dat hij geen rode kaart kreeg.
Guvenc: Speelde redelijk, maar te weinig steun om het verschil te maken.
Rajcomar: Viel goed in, maar te weinig tijd om te overtuigen, en wil nog te veel pingelen en trucjes uithalen.

Al met al, een waanzinnige KUT prestatie van onze ploeg.

In de tweede helft moet je van afstand schieten, met die wind kan dat goed uitpakken. De vleugels moeten leren om de achterlijn te halen en dan de bal in de 16 te gooien, met een man als Verheijdt voorin moet dit vele malen beter gebeuren, heb alleen Labylle het 1x zien doen in de wedstrijd. Naar binnen trekken heeft 0 effect, vooral omdat het dan drukken wordt.

Ik heb genoten van de eerste twintig minuten, maar daarna was het dweilen met de kraan open, nog slechter dan tegen Achilles..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 10:01 01 dec 2015 10:03 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #74
Ongelooflijk, hoe is het mogelijk om tegen zo’n zwak elftal te verliezen? Hoe is het mogelijk dat je in het drieluik Achilles-Venlo-Sittard slechts één schamel punt pakt? Dat komt omdat zich elke keer (in Venlo in mindere mate) hetzelfde scenario voordoet: MVV start fantastisch, is voetballend zo veel beter, creëert kans op kans, en na 20, 30 minuten zakt het in. Dan krijgen ze een goal tegen, dat voelt als zo’n mentale tik die ze die niet meer te boven komen, en vervolgens zakt iedereen door de ondergrens. Je hoeft maar een klein beetje druk op MVV te zetten en Peeters uitschakelen en dan is de kans groot dat je ervan wint.

Er zitten goede voetballers in de selectie, maar de mentale weerbaarheid is zeer laag te noemen bij een tegenslag. Na een minuut of 20, 30 sluipt er dan ook nonchalance in de ploeg en als dan achterin ook nog eens grote individuele fouten worden gemaakt, dan vraag je om problemen en verlies je te veel onnodige punten. En last but not least: als je zo veel kansen mist (zelfs nog op het einde met 10 man) dan heb je het echt aan jezelf te wijten. Moet wel zeggen dat de regen en de wind het er niet makkelijker op maakten. Fortuna won de toss en wisselde slim van helft waardoor ze de tweede helft de wind mee hadden (dacht ik? Kan me ook vergissen).

Vrijdag naar Emmen uit, daar zie ik ons ook verliezen met de geschorste Ippel en Verheijdt en Labylle die er lang uit ligt. Dat laatste vind ik zelf erger dan de nederlaag van gisteren, want Labylle is in potentie onze beste voetballer en er gaat altijd dreiging van uit. Wat voor alternatieven hebben we? Weinig. Santi en Prince (ook beiden geen versterking) voor in de spits, Güvenc (heeft ook nog niet gebracht wat hij zou kunnen brengen), de piepjonge Martina’s voor achterin, eventueel die andere keeper erin… Nee, tot aan de winterstop zal het aanmodderen blijven vrees ik. Hopelijk nog een versterking in de winterstop en de Kuuper die dan terug komt en dan hopen op een tweede seizoenshelft waar minder punten verspeeld worden. Qua stand valt het op dit moment nog wel allemaal mee, je staat 9e maar je kunt ook zo 15e staan. Maar met alle onnodige verspeelde punten (Achilles, Sittard, GAE, Dordrecht, Den Bosch) had je ook hoger kunnen staan.

Tot slot wat opvallende statistieken: we hebben al 4 seizoenen thuis niet meer van Sittard gewonnen (0-0, 3-3, 0-1, 1-3), daar waar in de jaren ervoor we meestal wel vrij makkelijk van ze wonnen. En uit daarentegen (wat normaal altijd een lastige wedstrijd voor ons is) 3 keer achter elkaar gewonnen. Het kan verkeren… Maar waar de nederlaag vorig jaar vooral te maken had met geen geluk en puur de kansen niet benutten, vind ik de nederlaag van gisteren toch wel een stuk triester. Het was een zeer donkere, trieste en sfeerloze avond waarin je door je eigen schuld verloren hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 14:02
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 970
Meer
MVV - Fortuna Sittard 30-11-2015 #75
Wat een afgang! Voor de 3e jaar op rij thuis niet gewonnen van Fortuna! Ik vond gelijk tegen Achilles al een schande, dit vind ik een afgang! Eerste 20 minuten geweldig, maar hoe kan het dan dat het in een keer zo wegzakt? Verder zeg ik er niks meer over....

Dan het punt wat ik al vanaf dag een van dit seizoen roep: haal een reserve linksback! Nu zit je met de gebakken peren! Shermaine Martina kan niet het rest van het seizoen daar uitspelen. Dat komt te snel voor hem. Hopelijk doet MVV wat op de transfermarkt mbt een nieuwe linksback.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden